Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

The racing line - סדרה חביבה ששווה את הזמן שלכם


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3565 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

במקרה נתקלתי בסדרה החביבה הזו, שממחישה כל כל הרבה מושגים דינמיים בצורה חביבה וכיפית (לתשומת ליבו של אחד מ"חפרני" הפורום :wink:, בעל ההסברים הפיזיקליים).

 

להלן האפיזודה הראשונה. סומך עליכם שתמצאו את השאר. אפיזודה 9, למשל, משווה יפה בין קונפיגורציות הנעה שונות.

 

 

צפיה מהנה ומחכימה.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

רואה את זה מהיום שזה יצא ונהנה מכל רגע. באופן כללי אני מאוד אוהב את התכנים שMotor Trend מעלים, מבחני רכב מעניינים מאוד שרואים שמושקעים בהם המון תקציבים.

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

פורסם (נערך)
לתשומת ליבו של אחד מ"חפרני" הפורום :wink:, בעל ההסברים הפיזיקליים

להלן האפיזודה הראשונה. סומך עליכם שתמצאו את השאר. אפיזודה 9, למשל, משווה יפה בין קונפיגורציות הנעה שונות.

 

כבר ראיתי את זה וגם עוד הרבה המחשות כאלו. הבעיה שלי איתן היא לא בכך שהן לא מדייקות פיזיקלית, אלא בכך שההבנה שהן יוצרות אצל הצופה כל כך פשטנית שהיא עשויה להוביל לביצוע לא טוב.

 

למשל, בסרטון שהבאת: סבסוב והיגוי יתר אינם היינו הך, בניגוד לנאמר בסרטון. לא מסבסבים מכונית בעזרת היגוי יתר כדי לנהוג על קצה מעטפת הביצועים על אספלט. מי שעושה את זה ולא עף מהמסלול - סימן שהוא לא מספיק מהיר מלכתחילה.

 

סבסוב קורה בכל פניה והוא תוצאה של פיגור בין זווית ההחלקה הקדמיים (שנוצרת בתגובה להפניית ההגה) ובאחוריים (שנוצרת על ידי הטיית השלדה). הפער יכול לגדול על ידי קצב סיבוב ההגה והעברות משקל אורכיות.

 

לכל מכונית יש מומנט סבסוב שקשור למרחק בין מרכז הכובד לסרנים השונים. ברכבים עם מומנט סבסוב נמוך (רמז: מכוניות מירוץ מקצועיות), היכולת לצלוח פניה במהירות, בפרט פניה חדה, תוגבל לא על ידי מגבלת האחיזה, כי אם על ידי יכולתו של המרכב לסבסב בזמן, וצריך לגרום לו לסבסב מעט יותר ממה שהכרחי.

 

ברוב המכוניות שלנו זה לא רלוונטי בפניות שנלקחות במהירות של ששים קילומטרים לשעה ויותר, וגם במהירויות עוד יותר נמוכות - כאשר לא נוהגים מספיק קרוב למגבלות.

 

מי שרוצה הסברים מומחשים היטב אך גם אמינים וגם מחדשים מעבר לרמה הבסיסית של נהיגה, שיבדוק את ההסברים של

, אד דליס ו
. גם רוס בנטלי עושה עבודה טובה. דייב טרנר כותב בכמה פורומים אך כתיבתו מסובכת ביותר להבנה. עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...