רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,576 נושאים בפורום הזה
-
- 8 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שלום, לאחר השינויים שנעשו במשרד התחבורה בשנתיים האחרונות אם נהג בעל רשיון B (רכב פרטי רגיל) יכול לנהוג בטרקטרונים או באגים (חוקיים כמובן) עפ"י החוק? תודה.
הודעה אחרונה מאת golf-2.0, -
- עוקב אחד
- 9 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
הייתי שם בשבת האחרונה לגמרי במקרה, ורציתי קצת לשתף בחוויות. סלחו לי על הציניות אבל למרות שנהניתי והזמן טס לי - "פייר, אני קצת מאוכזב". לינה, הגעה וחניה קודם כל זה מאד קל להגיע משדה התעופה של ג'נבה, שנמצא למעשה על הגבול בין צרפת ושווייץ. מצאנו לינה קרובה במחיר סביר, וגם היינו עם רכב שכור של אוויס שמאד הקל על ההגעה. באנו מכיוון צרפת (מערבית לשדה) ישר לחניון החזרות של אוויס בתוך השדה, וחנינו שם מבלי להחזיר את הרכב. פשוט ניצלנו את החניה החינמית שלהם. כניסה הכרטיסים עלו 14 יורו למבוגר. נמכרים בכניסה בלי תור. כנראה בזכות זה שאין הנחות מיוחדות או קופונים, אז נחסך המשא-ומתן בקופות שיוצר אצלנו פקקים בכל גן-לאומי כמעט. האולמות המון אולמות שמחולקים בעצם לשלושה אזורים: …
הודעה אחרונה מאת Derish, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 26 תגובות
- 4.3 אלף צפיות
האם אכן סוף לעידן מחירון לוי יצוחק? http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=dsh20100322_28
הודעה אחרונה מאת Oshri, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 עוקבים
- 12 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
אני זוכר שדובר המון על זה שמהראשון בינואר השנה כל הרכבים הפרטיים יחויבו בESP. אז רציתי לשאול האם ידוע על רכבים מסויימים שכבר לא נמכרים בישראל בעקבות הסיפור הזה? האם באמת כל הרכבים שנמכרים היום מגיעים כרגע עם ESP?
הודעה אחרונה מאת redroze, -
-
- 0 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
היי חברים , לאחרונה אני צריך לעבור ל 98 אבל זה ממש יקר. הבנתי שיש אפשרות לקחת כרטיסי תדלוק בחתנות השונות ולחסוך כמה אגורות על כל ליטר . מישהו מכיר את הכרטיסים השונים ויודע מי הכי משתלם ? אני מאיזור המרכז ( הוד השרון )
הודעה אחרונה מאת petilon, -
- 18 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
צולם בצומת ראשי באשקלון היום בבוקר (אבל גם לפני שבוע המצב היה דומה).
הודעה אחרונה מאת aa123, -
- 1 תגובות
- 3.4 אלף צפיות
פסלו לי את הרשיון לפני שישה חודשים ואני לא יודע מה לעשות? מה זה מכון 4 וועדת ערר מה צריך לעשות?
הודעה אחרונה מאת natco, -
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 14 אלף צפיות
שלום לכולם, ב24 לחודש שזה עוד יומיים פג תוקף רישיון נהיגה שלי ועדיין לא קיבלתי אגרת חידוש אני נהג משנת 96 על אופנוע ומשנת 98 על משאית, אני אמור לקבל חידוש ל10 שנים אז למה לא הגיע החידוש?? לא זכור לי על דו"ח שלא שילמתי.
הודעה אחרונה מאת נהגת שודים, -
היום אני והחברים שלי נסענו בדרך למכללה כמו כל בוקר. הכביש הישר בו נסענו הוא קצר יחסית. המהירות המותרת בו היא 60 קמ"ש. בנתיב הימני נסע רכב במהירות מאוד איטית..חבר שלי אותת לשמאלי בכדי לבצע עקיפה. בזמן העקיפה ראינו ניידת של מתנ"ע עומדת בצד הכביש ומסמנת לנו לעצור. השוטר ניגש לחבר שלי (שהיה הנהג) ואומר לו "ראיתי אותך עכשיו נוסע בנתיב השמאלי יותר מדיי זמן, וגם השלט של הנהג חדש שלך לא נראה לעין טוב כך שבמקום שאני אתן לך דו"ח של 500 ש"ח על השלט, אני אתן לך דו"ח על עבירת תנועה שביצעת"). השוטר הוציא את הפנקס, והתחיל לרשום את הדו"ח על סך 250 ש"ח +6 נק'. בזמן שהוא רשם הוא היה בלי כובע ובלי אפוד זוהר. הטעות הגדולה שלנו היא שלא צילמנו אותו כשהוא ללא אפוד זוהר וכובע! בנוסף ל…
הודעה אחרונה מאת נהגת שודים, -
- 3 תגובות
- 8.9 אלף צפיות
שלום לכולם. מה משמעות התיבות הנ"ל ? אם יש עוד אשמח להסבר.
הודעה אחרונה מאת or-s, -
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 855 צפיות
שלום חבר'ה התחדשתי לא מזמן ברכב מסוג הנ"ל... עם איזה דלק אני אמור לתדלק איתו? תודה לעוזרים וסליחה על השאלה הדבילית
הודעה אחרונה מאת יוסי פרנקוס, -
- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום לכולם חדש בפורום ומתפעל מהמקצוענות והרוח הטובה. הזמנתי את האיביזה החדשה 1.4 קופה ומוטרד משהוא מנושא הצמיגים - אלו צמיגים רחבים בחתך 45 שנראים ואולי גם מרגישים לא לעניין בדגם זה ספציפית. רוב נסיעותי הן נסיעות רגועות בעיר ואין לי תכניות לקחת סיבובים ב-80 קמ"ש, ואולי הצמיג הסטנדרטי הצר יותר בחתך 60 יתאים לי יותר, וכדאי לנסות לבקש להחליף. אשמח לשמוע תגובות / עצות תודה מראש
הודעה אחרונה מאת אלעד, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 15 תגובות
- 3.9 אלף צפיות
בשבוע הבא אני מתכוון לגרור את רכבי למוסך לשם בדיקה כללית והערכת מצב הרכב ע"מ לדעת כיצד לפעול, יש לציין שמדובר ברכב שעמד ללא תזוזה מספר שנים ונכון להיום אין לו ביטוח חובה וטסט בתוקף, אני לא מעוניין לעשות את הביטוח והטסט כרגע עד שאדע בוודאות את מצבו המכני של הרכב ואשקול גם את כדאיות העניין מבחינה כלכלית, השאלה היא האם בעל המוסך שיבדוק ויטפל ברכב בזמן שהותו במוסך רשאי לצאת לנסיעות מבחן מחוץ לשעריי המוסך ללא חשש במצב כזה? ומה קורה חלילה אם עשה תאונה או דפק את הרכב בעת הבדיקה? נניח שבעת הנסיעת מבחן בסביבת המוסך שלו נעצר לבדיקת רשיונות שיגרתית ע"י משטרת התנועה, יש אם זה בעיה? תודה רבה מראש לכל המגיבים והמשך סופ"ש נעים לכולם.
הודעה אחרונה מאת liran_r, -
-
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
היי הרגע חזרתי מהיום הראשון של קורס נהיגה מונעת שאני עושה במסגרת הצבא, ביגלל היותי נהג. היום גיליתי שעד עכשיו חייתי בבועה ואני באמת לא מבין שהמצב במדינה שלנו עד כדי כך חמור. הקורס הספציפי הזה הוא במסגרת הצבא, כלומר מיועד לחיילים בלבד, נוהגים ונהגים (ובינהם כמובן גם קצינים). המורה שאגב "אחד משלנו" - חובב רכב,נהיגה ומהירות שעבר הרבה השתלמויות בארץ ובחו"ל, אבל עם כל הכבוד לו, הוא רחוק מלהצליח בקריירה שלו בתור מורה. ב6 שעות הראשונות ישבתי שם מבלי לשמוע אף עובדה או פיסת מידע. (באמת, אני לא מגזים!). הדבר היחידי שלמדתי ממנו היום זה שלא עוצרים לפני מעברי חצייה כן כן! פשוט לא עוצרים, ומהסיבה הפשוטה, שכך אתם מזמינים הולכי רגל לכביש ובמידה ואיזה חכמולוג יעקוף…
הודעה אחרונה מאת vadim6385, -
- 10 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
בחברה שעשו את השער מבקשים 150 ש"ח. יש שלט אחד עובד כך שניתן להעתיק ממנו. תודה
הודעה אחרונה מאת אמיר שליט, -
ערב טוב , מצאתי לנכון לשתף את חבריי הפורום בסיטואציהלא נעימה שקרתה לי היום בערב עם שוטר ממשטת התנועה-תחנת גלילות. במסגרת עבודתי כאחריא נסיעות מבחן בסיאט לקחתי לקוח לנסיעה קצרה באזור המרינה של הרצליה כאשר באחד מהכיכרות נסעה לפנינו ניידת שקלטה במראה את הפנס ערפל נדלק (עוקב פנייה =פנס ערפל אחד נדלק לפי כיוון סיבוב ההגה עד 30 קמ"ש-הרכב יוצא כך מהמפעל כמו הרבה מאוד רכבים כיום בין זולים ליקרים כמו BMW,מרצדס,האודי,סיאט,סקודה...),והחליטה לנסוע אחרינו. לאחר מספר דק' נעצרנו ע"י אותה ניידת כאשר השוטר הנוהג טוען בתוקף כי נסענו עם פנסי ערפל דולקים (לקוח בן60+רופא-). בעוד השוטר מדבר ניסית להסביר (הזדהתי כנציג של החברה בעלת הרכב) לו את אשר יש ברכב אך שום דבר לא עזר, ועוד גרר זי…
הודעה אחרונה מאת ד_ר_ו_ר_, -
- 12 תגובות
- 4.4 אלף צפיות
שלום וערב טוב , קראתי את השירשור בנוגע למערכת פנסי הערפל "עוקבי פניה" , אני מכיר את המערת מעט והשאלה שלי אם המערכת הנ"ל עוקבת פניה באמת (כלומר הרפלקטור זז עם סיבוב ההגה)? או שמה מסמנת את סיבוב ההגה בהדלקת נורת ערפל , אני חושב שיש איזה בילבול קל בין שני מערכות . מערכת אחת שמסמנת לנהג ממול שאתה מסובב את ההגה (במהיורת נמוכה) ומערכת שניה שמזיזה את הרפלקטור של האור הראשי לכיוון הפניה (כמו בסטרואן DS בעבר ובאוודי A6 בהווה) . בDS מכאני (הרפלקטור זז בעזרת מוט דקיק ממערכת ההיגוי) , ובאוודי חשמלי בעזרת חיישנים (בסיבוב של ההגה, בעזרת 2 מנועים כמו מראה חשמלית הרפלקטור זז) , השאלה היא האם המערכת שמדליקה אחד מפנסי הערפל בסיבוב ההגה (ברכבי קונצרן VW ופיאט …
הודעה אחרונה מאת ד_ר_ו_ר_, -
- 0 תגובות
- 679 צפיות
פורסם במגזין אוטו שהקטלוג כבר בדוכנים היתי מס' פעמיים בחניות של סטימצקי ולא ראיתי אותו עדיין יש למישהו מידע בנושא?
הודעה אחרונה מאת aviad10, -
- 1 תגובות
- 773 צפיות
http://www.jdpower.com/autos/ratings/dependability-ratings-by-category/compact-car
הודעה אחרונה מאת itsik170, -
- 4 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
1-קרוז 2-מזדה 3 3-סובארו B3 4-יונדאי I30 מי מביניהם לבחור ,מבחינת נוחות וצריכת דלק?
הודעה אחרונה מאת qashoa, -
- 2 עוקבים
- 27 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
אתמול רכשתי לי פיאסטה שמורה בצבע שחור 3 דלתות בלי תאונות עם מנוע וצבע חדש לפני 6 שנים, כמעט כל דבר ברכב הבחור החליף והוא נמצא במצב מכני מצויין, הוא גם במצב קוסמטי מעולה, ג'אנטים 14 מאושרים ברישיון נורא יפים, שתי ספויילרים ויש גם נורות פילפיס אקסטרים יסיון שמשום מה לא נראות לי לבנות בכלל, למישהו יש מיד ליהם? יש גם ריפודיע ור שחור אדום בדלתות ובהגה ובמושבים שקצת נקרעו אבל חוץ מזה האוטו שמור נורא ויש גם מערכת רצינת יותר מהרמקולים של המחשב שהיו מותקנים בסוויפט, וכל צמיג רחב פי 4 משל הסויפט, והרכב גם לא רועד במהיריות גבוהות, הוא גם גבוה יותר ולא מתגרד לי על במפרים מעל 20 קמ"ש, יש גם דוד אחורי שמוסיף קצת באסים באגזוז. בקיצור הרבה יותר "אוטו" מהסויפט, למרות שחסרים בו דבר…
הודעה אחרונה מאת dj_dani, -
- 1 תגובות
- 724 צפיות
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3866253,00.html
הודעה אחרונה מאת oferh, -
- 0 תגובות
- 587 צפיות
קראתי באתר של מגזין אוטו http://www.auto.co.il/כתבה-24957-מהיום-יבוא-אישי-גם-באינטרנט.aspx
הודעה אחרונה מאת liran_r, -
- 2 עוקבים
- 21 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3398844,00.html דור אלון הורידו את הכפפות בקרב על הדלקנים, וטוב שכך. שלחתי לשירות לקוחות שלהם פניה ל"עדכון הטבה" של הכרטיס שלי, שנותן הנחה של 28 לליטר 95 ו90 אג' לאוקטן 98 לפי דעתי, אם נתאגד כולנו נוכל לקבל פחות או יותר את אותה ההטבה. מה אתם אומרים?
הודעה אחרונה מאת אייל, -
- 16 תגובות
- 3.1 אלף צפיות
טוב לרוע מזלי ולרוע החניה שניסיתי לעשות במקום צר עלו לי בשפשוף דלת נהג ושריטות כידוע סוכן אלדן שמגיש לך את הרכב רושם כל דבר לפני שנמסר לך הרכב רשום הרבה דברים ואני לא מבין שום דבר ממה שהוא רשם . מה הנזק שיצרתי (השתתפות עצמית 1992 שקלים באלדן ) מה זה אומר מבחינתי ? תודה
הודעה אחרונה מאת edan82, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 55 תגובות
- 6.2 אלף צפיות
ראיתי את זה ברשת ואמרתי שכדאי לפרסם את זה גם פה. מסיבות לא מאוד מובנות, בכל תערוכת אוטומוטור אנחנו נתקלים בערסים. הם באים בכל מיני צורות, גילאים ורמות חומרה. זה מתחיל מילד שהולך על המושב, לערס עם גורמט שצועק לדוגמנית "כוסית" וגונב סמלים מהמכוניות ומסתיים באותו המבוגר שמרשה לילד שלו לפעול כך רק כדי "לדפוק את המערכת". הרי המסכן שילם 90 שקלים. במקביל, אנחנו גם אוהבים מאוד להתלונן על זה שהתערוכה "מעאפנה" וש"אין תרבות מוטורית בארץ". אז הנה הסיכוי שלכם לשנות את זה. בתערוכת אוטומוטור הקרובה, אל תתנהגו כמו ערסים, ואם אתם רואים ערס בפעולה - עצרו אותו. הנה מספר דרכים שימושיות: אל תבואו לתערוכה אם לא מתאים לכם לשלם את עלות הכרטיס. הדיון על עלות הכרטיס ארוך ו…
הודעה אחרונה מאת tamirh, -
-
- 9 תגובות
- 4.3 אלף צפיות
שלום לפני איזה חודשיים וחצי קיבלתי דוח חניה 250 ש"ח , פה ושם לא שילמתי ועכשיו נזכרתי אבל לא מוצא אותו . ההעתק שאמור להגיעה אלי בדואר לא הגיעה (בעירייה יש את הכתובת כי דוח קודם לפני איזה שנתיים כן הגיעה) . האם להתקשר לעירייה ולבדוק או להשאיר את זה כך מה אתם אומרים.
הודעה אחרונה מאת dani12, -
תשתית הכבישים? תרבות הנהיגה? אכיפת משטרה מועטה? ענישה קלה בבית המשפט? נהגי משאיות ואוטובוס? או אולי אפילו שילוב של הכל? מה לדעתכם גורם התאונות מספר 1? הגיבו
הודעה אחרונה מאת נירן עזריה, -
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3864505,00.html "בית משפט השלום בתל-אביב, גזר הבוקר עונש מאסר בפועל של 20 שנה על שי סימן, שנאשם בהריגתה של מיטל אהרונסון ז"ל בתאונת "פגע וברח". בתאונה הקטלנית, נפצעה צעירה נוספת, מלי יזדי באורח קשה ונזקקה לשיקום ממושך. מכתב האישום שהוגש ע"י הפרקליטות, עולה כי שי סימן ושלום ימיני, יצאו ממועדון כשהם תחת השפעת אלכוהול. ע"פ כתב האישום, השניים שנהגו בג'יפ, נמלטו מניידת משטרה שערכה להם בדיקת אלכוהול. במהלך ההמלטות פגעו בשתי הולכות הרגל שכאמור אחת מהן נהרגה ונוספת נפצעה פצעים קשים. לאחר הפגיעה נמלטו השניים רגלית מהמקום תוך שהם משאירים את הג'יפ בזירת התאונה. המשטרה עצרה את שני הנאשמים בתום חקירה קצרה. אך זהות הנהג נ…
הודעה אחרונה מאת liran_r, -
- 8 תגובות
- 4.1 אלף צפיות
מי המכונית המודרנית הגדולה והבטוחה ביותר ? כידוע , במבחני EURO-NCAP החדשים בשנתיים האחרונות עורכי מבחני הריסוק בודקים את המכוניות בארבעה תחומים עיקריים, ומעניקים להן ציון נפרד בכל תחום - הגנה על נוסעים מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל ומערכות בטיחות. בנוסף זוכה כל מכונית למספר כוכבים כציון כולל. לדבריהם , וכך מקובל על רוב המומחים , ככל שהמכונית גדולה ומסיבית יותר הנוסעים ישרדו יותר טוב מאשר אלו ברכב מקטגוריה קטנה יותר , בפרט בתאונה בין גדול לקטן. לכן עדיף להמצא ברכב גדול לעומת בינוני - קטן , הגם ששניהם בעלי אותו ציון כוכבים/ציוני משנה בקטגוריות השונות . לפי השיטה החדשה נבחנו כ – 20 כלי רכב גדולים מדגמים חדשים שהוצגו בשנתיים האחרונו…
הודעה אחרונה מאת liran_r,
-
מי מחובר 35 משתמשים רשומים, 8 אנונימיים, 389 אורחים (הצג רשימה מלאה)
