Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5941 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כל דיבוריי המהירות מערבבים בין שני סוגים של מהירות:

מהירות אבסולוטית (באיזה מהירות אני נוסע)

ומהירות יחסית (באיזה מהירות אני נוסע ביחס לכל שאר משתמשי הכביש)

 

ולדעתי, המהירות היחסית היא שתגרום להרבה יותר תאונות (ואני מתייחס אך ורק לגורם האנושי, לא גלגל שעף מהמקום ב180 קמ"ש, או כל כשל מכאני אחר לאותו העניין)

כי כמו שאמר פרנקוס, אם אני אסע 30 קמ"ש כשכולם נוסעים 70, אני בעצם יוצר הרבה יותר הפרעה לתנועה (שתתבטא מאוחר יותר אצל הנהגים האחרים כתסכול, כעס, עקיפות פזיזות ושאר ירקות), ואותו דבר גם יהיה הפוך, אם אני אסע 80 כשכולם מסביבי נוסעים 50 (בלימות פתע אחרי שעקפתי את הסבא ההוא בלגאסי, או סטייה מנתיב)

שתי הדוגמאות האלה יכולות לגרום לתאונה לאו דווקא אני אהיה מעורב בה.

 

לעומת זאת, אם כולנו ניסע בניחותא 120-130 (כמובן במקום שמאפשר את זה, במרווחים מתאימים. ובתנאים שיאפשרו, מבחינה פיזיולוגית אנושית, להגיב למצבים שלא ציפינו מראש) ואם הכל יתנהל כראוי (שוב אני לא מדבר על כשלים מכאניים) יהיה הרבה יותר קל להמנע מתאונה מלכתחילה

 

*כל מה שנכתב פה הוא *לדעתי* בלבד ולא נובע משום מחקר, פשוט מסקנות שאני הגעתי אליהן

Ford Focus estate ; Subaru XV

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • 10 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

שלום לכולם,

 

האם הגורם הסביבתי? הוא אכן הגורם המרכזי לתאונות הדרכים בארץ?

יש למישהו/י מידע בנושא?

 

תודה רבה מראש

פורסם

לדעתי, יש רק גורם אחד לתאונות בארץ, או לפחות הגורם העיקרי והגדול ביותר להם.

לא, זו לא מהירות מופרזת.

זה הנהג.

או ליתר דיוק, ה"גבר גבר ארוך האבר שבכביש שם "ז" ועושה וואטאבר".

תסמונת ה"גבר גבר" הישראלי המצוי כוללת גם אך לא רק:

1)שאני אאט וחלילה אתן זכות קדימה בכיכר לרכב אחר?! שהוא יעצור! למה מה קרה?! (NEWS FLASH S HOLE-הוא חושב בדיוק כמוך!!)

2)שאני לא אתחיל לנסוע כשהרמזור נהיה כתום? יצפרו לי!!!1!1 (ואם זה יקרה, לאדיוט שגונב את האדום ממול לא תהיה סיבה להיכנס בך, וחבל?)

3)יש לי מספיק זמן, אני אוכל לעבור חופשי בכתום, הרי כתום זה שעה ו3/4 (ראה סעיף 2).

4)למה לשמור מרחק?! הוא נוסע כו-לה על 130, אני אצמד לו לתחת שיפחד קצת ה&^&^*% הזה (ומה יקרה אם הוא באמת ייבהל וילחץ קלות על הברקס?...)

5)לא צריך להביט במראות, הרי הפעם, באופן חריג, אשכרה הפעלתי איתות! אז אין לידי אף רכב, או גם אם יש הם יזוזו לי מהדרך, החננות האלה. (מה עישנת לפני שעלית להגה, תגיד לי? מי יפנה לך?! הרי אם רואים רכב מאותת חושבים אוטומטית שמשהו התקלקל בו...)

 

אתם מבינים את התמונה.

עד היום, 99% מהכמעטים שהייתי בהם, או צופה מהצד, היו מנסיבות כאלה. האחוז הנותר היה דברים הזויים ולא צפויים כמו פגוש שהתפרק ונותר על הכביש, מיותר לציין שזה היה פגוש שחור, וזה היה לילה. ראיתי אותו רק בגלל הלוחית רישוי... וגם זה בשנייה האחרונה.:evil:

הנהגים שעולים על הכביש חושבים שזו זכותם המלאה, ושזו זכותם לעשות מה שהם רק רוצים. הם לא מבינים שזו אחריות, ושאסור לזלזל אף פעם בכביש. אסור לנהוג שאנן.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

איבוד ריכוז גורם לסטייה מנתיב, לא לשים לה לשלט שמורה על התקרבות למעבר חציה, לא לשים לב למי שרוצה לחצות או מעבר רמזןר, אני מאמין (או לפחות רוצה להאמין), שרוב התאונות שמקורן בסטייה מההוראות לא נעשות ביודעין, רוב האנשים מסביבי (ומסביב כל אחד) הם אנשים נורמטיביים שדואגים לשלומם ושלום יקיריהם.

פורסם

בעיקרון זה כל דבר ונקודת המבט שלו לפי דעתי.

כמובן שיש צעירים שמתפרעים ואין להם מושג על ההשלכות.

מצד שני יש גם את הקהילה המזדקנת שכבר לא רואה, לא מגיבה ולא שומעת טוב.

אל תכעסו עליי אם לא נראה לכם, אבל קחו לדוגמא אתה בכביש מהיר, של עד 90 קמ"ש לדוגמא.

בנתיב הימני יש שיירה נוסעת על 70, בנתיב השמאלי נוסע לך אדם מבוגר על 80 לאורך קטע דרך יחסית ארוך.

אני מאמין שלרובנו הסבלנות תתפקע והם ינסו לעקוף, מהר חיתוך לימין האצה וחיתוך הנהג הפחות עירני שעיקב תנועה בנתיב שמאלי.

 

העקיפה הנ"ל דיי מסוכנת משום שאתה מבצע 2 חיתוכים על הכביש בפרק זמן קצר.

הגורם יכול להיות נהג צעיר בלי ניסיון שפשוט רוצה לנסוע מהר יותר ולא מודע, וגם חלק לא קטן בנושא הוא האדם המבוגר שכנראה עברו הרבה שנים מאז שלמד משהו על חוקי התעבורה, או שפשוט העירנות או התגובות שלו מפגרות ביחס לנורמה בדרך

 

קורה לי הרבה לנסוע בכביש שפתאום אני רואה אדם מבוגר נוסע על 2 הנתיבים, כלומר הוא לא שם לב באיזה צד הוא נוהג.

אגב היום הייתי עד לאישה מבוגרת שהמשיכה לנסוע ברמזור אדום כאילו כלום =\, חוסר תשומת לב או שלא הבחינה כראוי ברמזור, משום שהוא היה כמה מטרים אחרי רמזור לפניו

פיאט קופה 16VT - כי לא היה תקציב לפרארי

פורסם

שלום לפי דעתי,הבחורות אשמות כמעט בכול התאונות אם יש בחורה כוסית באוטו לידך, אתה מסתכל ואז אתה מרגיש את הטמבון של הרכב שלפניך ואולי איזה עמוד.

סתם.

אי שמירת מרחק ואי ציות לתמרורים, הגורם המשפיע ביותר לתאונות.

ולפי מה שתמיד מפרסמים רוב ההרוגים זה מהולכי רגל שלא עוברים במעבר חצייה.

נירן.


×
×
  • תוכן חדש...