ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,545 נושאים בפורום הזה
-
- 0 תגובות
- 1 אלף צפיות
האם זה נכון שקיימת איזו בעייה בדגמים בשנים האלו?
הודעה אחרונה מאת yoav123, -
- 5 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
הנתונים - להגיע מנקודה A לB במינימום כסף. כסף = תקלות, דלק... המכונית צריכה להיות קטנה (מקסימום משפחתית). כמה שיותר חדשה. זהו, תודה לעונים. דניאל.
הודעה אחרונה מאת spidrman, -
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שלום לכולם. החלטתי להתייעץ גם עמכם, למרות שהכיוון ידוע והמוכניות מוכרות לי כבר מנסיון. גיסי ואחותי, זוג צעיר, מחפש להיפטר מהאונו המקרטעת ולעבור לרכב רציני וחדש יותר. הכיוון הוא למשפחטומטיות המוכרות לנו- קורולה,לאנטיס, אימפרזה וכו'... כמו שניתן להבין מהרשימה, ההעדפה היא לרכב יפני, ומשנתון גבוה ככל היותר. גיסי שאל אותי לגבי הקסארה משנים 2000-2001... לפני שבוע נהגתי על קסארה 2003 ליסינג HDI עם הגיר החכם המעצבן הזה וממש לא הסתדרתי איתו. שאלה ראשונה: האם הגיר בקסארה הוא רובוטי? או סתם עם ממיר מומנט ברוטלי? (כל לחיצה על דוושת הבלם גורמת להורדת הילוך מורגשת ממש כמו בהילוכים תוך כדי העלאת סל"ד) אני המלצתי גם על הניסן אלמרה פרפקט וגם לכיוון הפוקוס המצויינת... תנ…
הודעה אחרונה מאת BMW, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 25 תגובות
- 11.6 אלף צפיות
חברי פורום יקרים אני צריך את עצתכם..במיוחד את העצה המקצועית ולא את הטעם האישי! משפחתנו מתכוונת לקנות רכב יד שניה, החלטנו על וולוו! יש לנו אפשרות לקנות את הוולוו S60 T5 שנת 2001 ואת ה-ד80 T6 שנת 2000, שניהם מצאנו באותו המחיר פחות או יותר! ההתלבטות היא מה עדיף מבחינת האחזקה של הרכב? הרבה אומרים שבוולוו S80 יש מערכות מסובכות ויותר מידי רגישות שדורשות לבקר במוסך לעיתים תכופות? שהS80 זוללת הרבהה יותר דלק מה שלא נשמע לי הגיוני. אשמח אם תעזרו לי ותייעצו לי בעניין! אם יש לאחד מהקוראים את אחד המכוניות הנ"ל אז אניא שמח אם תפרטו לי את המערכות שיש ברכב בפירוט הכי אפשרי שיכול להיות!..
הודעה אחרונה מאת eladdl, -
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום לכולם הרכב וולוו 740 הייתי רוצה לקבל קצת מידע על הרכב כגון נפחי מנוע שהיו לדגם הזה בשנת 1986 , כוח סוס ,יתרונות ,חסרונות ,צריכת דלק,נוחות ,טיפולים ,חלקים וכו.. וכל מה שיש לכם להגיד על האוטו. ועוד שאלה: האם זה נחשב לרכב יוקרה לפחות בתקופה שבה הופיעה? בדקתי במנוע החיפוש וכמיעט שלא היו נושאים על הרכב הזה. תודה מראש שגיא.
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 10 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
מישהו יודע כמה צריכת הדלק של סאבב 9-5 מנוע 2.3 ליטר טורבו הן בעיר והן מחוצה לה ?
הודעה אחרונה מאת sronis, -
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
הציעו לי לקנות אופל אסטרה שנת 96, עכשיו יש לי שאלה האם הצורה שלה (כי עוד לא ראיתי אותה) היא כמו של האסטרות שיצרו עד 2004 (לא הצורה של החדשות דגמי 2005 אלה צורה של דגם אחד קודם) או שזאת הצורה הישנה. ואם מישהו יכול למצוא תמונה של כזאת מכונית ? ועוד שאלה אחורנה האם 28000 ש"ח זה מחיר טוב ?
-
- 11 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום , אני מבקש את עזרתכם בבחירת 2 מכוניות בתקציב של עד 60000 : לאבי שנוסע קילומטרים רבים מחוץ לעיר חייבת להיות אוטומט ורצויה קטנה אך לא פחות מ4 דלתות ולאמי גם מכונית קטנה רוב הנסיעות הן בתוך העיר ומידי פעם גיחות מחוץ לה גם אוטומטית ולא פחות מ4 דלתות אני יעשה שימוש ב2 המכוניות הנני נהג חדש בתקופת המלווה עדיין אז עלות הביטוח גם מהווה שיקול מקווה שתוכלו לעזור לנו אלדר.
הודעה אחרונה מאת gibsonlp, -
- 15 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
היום אנ הולך לראות 106 XSI רציתי לשאול עם אני צריך לבדוק משהו מיוחד באוטו לפני שאני קונה אותו.. עם יש לו איזה מחלה שתמיד חייב ליבדוק או שזה אוטו ככל המכוניות שסי גיר ומנוע ואין יותר מימה לפחד... תודה מראש...
הודעה אחרונה מאת redroze, -
רכב משפחתי גרמני ב 80K 1 2
מאת sk-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 21 תגובות
- 3 אלף צפיות
חבר שלי רוצה לקנות רכב משפחתי "לא האצ'בק" גרמני! התקציב עומד על 80K, הקריטורונים הם: 1)נוחות 2)חסכוני 3)ואמינות "יחסית" אני עשיתי חיפוש, הוא לא מעוניין בקורסה וכולה... למה הוא רוצה גרמני: לא נתן לי סיבה, פשוט זה מה שהוא אוהב! דרך אגב 1600 סמ"ק בנזין מה אתם ממליצים? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת Guy, -
-
- 3 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שמי אבי חבר של יובל ואני מחפש כבר די הרבה זמן מכונית ידני בעלת ביצועים סבירים עם אופצייה לשיפור, בארץ שכול הלאנטיסים האוטו' מצאתי ביום שישי אחת ידנית 1.8, עכשיו לי אין ניסיון רב עם מאזדה ובאיחוד לא עם הידני רציתי לדעת מה אתם אומרים על הרכב בכללי אמינות טיפולים ביטוח מקיף וחובה וכ'ו, ואילו אופציות לשיפור יש לי ב תקציב של כ 20K. תודה רבה לכול העונים אבי
הודעה אחרונה מאת mazda_323, -
- 4 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום, אני רוצה לרכוש את הרכב הראשון שלי וזקוק לייעוץ בנושא. התקציב שלי הוא 17-18 כולל ביטוח. הרכב נועד לנסיעה יומיומית לעבודה ובהמשך ללימודים. אני מחפש רכב אמין עם מינימום תחזוקה וצריכת דלק נמוכה. הנאה בנהיגה היא בעדיפות שניה. ע"פ עיון בפורומים ראיתי מספר רכבים מומלצים: פג'ו 205, סוזוקי סוויפט, דייהטסו שרייד. אשמח להמלצות לגבי הרכבים יש לי מספר שאלות בנושא: במידה ואני מתחיל לחפש פזו 205, 1.איפה כדאי לחפש ? 2. מהו הקילומטראז' ההגיוני לרכב זה ע"פ השנה בהתאם למחירון ? 3. מה צריך לדעת לגבי פז'ו - נקודות תורפה, ממה צריך להזהר וכד' ? 4. מה בין יד שלישית לרביעית ? 4. אילו שאלות צריך לשאול מוכר לגבי הרכב. בתודה מראש בועז
הודעה אחרונה מאת asafay1, -
- 4 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
חברי פורום יקרים אני צריך את עצתכם..במיוחד את העצה המקצועית ולא את הטעם האישי! משפחתנו מתכוונת לקנות רכב יד שניה, החלטנו על וולוו! יש לנו אפשרות לקנות את הוולוו S60 T5 שנת 2001 ואת ה-ד80 T6 שנת 2000, שניהם מצאנו באותו המחיר פחות או יותר! ההתלבטות היא מה עדיף מבחינת האחזקה של הרכב? הרבה אומרים שבוולוו S80 יש מערכות מסובכות ויותר מידי רגישות שדורשות לבקר במוסך לעיתים תכופות? שהS80 זוללת הרבהה יותר דלק מה שלא נשמע לי הגיוני. אשמח אם תעזרו לי ותייעצו לי בעניין! אם יש לאחד מהקוראים את אחד המכוניות הנ"ל אז אניא שמח אם תפרטו לי את המערכות שיש ברכב בפירוט הכי אפשרי שיכול להיות!..
הודעה אחרונה מאת Guy, -
- 13 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
היי, הודעה ראשונה שלי פה.. אני מעוניין לקנות אוטו, לצערי התקציב שלי מאפשר לי רק לאדה... אבל זה לא משנה, מה שאני רוצה לשאול אותכם זה: כשה אני ניפגש עם הבן אדם שמוכר את האוטו ( או בשיחת הטלפון) איזה שאלות לשאול... ועל מה אני צריך להיסתכל באוטו.. זות הקנייה הראשונה שלי ואני לא מבין בזה כלום, מאוד אשמח עם תעזרו לי
הודעה אחרונה מאת דין007, -
שלום .. בחיפושי אחר רכב באזור ה 20 אלף נתקלתי ברנו קליאו 1400 מס"ק שנת 96 . בדקנו את האוטו במוסך והמנוע גמור יש לעשות אוברול\החלפת מנוע לרכב ועוד דברים כמו גלגלים ברקסים גיר וכו ... מחיר התיקון 10 אלף שקל . המוכר מוכן לשלם באופן מלא על התיקון אם ניקח את האוטו במחיר מחירון . השאלה היא האם רנו קליאו שווה משהו , וגם האם שווה לקחת את הרכב הזה כי מה כבר הסיכוי שיהיו במנוע אחרי החלפה או אוברול ??? מה דעתכם על העסק זה ???
הודעה אחרונה מאת מקלארן F1, -
מה לא ניכתב על הקרב בינהם אך אשמח לשמוע ממי שיש לו/ היה לו אחד מהנ"ל (משנתון 2001) יתרונות חסרונות תקלות אופיניות-או שלא אופיניות מחירי ביטוח צריכת דלק אמיתית אמינות מחירי טיפולים וכו' תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת אייל, -
daewoo nexcia
מאת ShayPH- 9 תגובות
- 2 אלף צפיות
שלום לכם חברים... אני חדש פה בפורום.. רציתי לשאול מה דעתכם על הרכב דייהו נקיסה מודל 96... אשמח לשמוע תגובות \ ביקורות ביחס למכוניות אחרות בשנים הללו.. תודה מראש...
הודעה אחרונה מאת hans, -
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני מעוניין לקנות רכב והאופציה שנראת לי הכי טובה (מטעמי תקציב בעיקר) היא ה 205 שנת 95-96. הבעייה שלי בעיקר היא שאומרים שהאמינות שלה לא בשמים. השאלה שלי היא עד כמה זה קריטי ובמה מטבטאות בעיות האמינות (אם יש דוגמאות לטוב ולרע אני אשמח לשמוע)? ואולי בכלל כדאי להתמקד ברכב אחר.
הודעה אחרונה מאת asafay1, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 3 אלף צפיות
הדגם הוא אונו טורבו צבע שחור שנת 92 או אונו שנת 96 מנוע 1400 עם+תוספות+מזגן+ספוילר+גלגלי מגנזיום רחבים מה כדאי יותר?
הודעה אחרונה מאת turbo1, -
-
- 18 תגובות
- 6 אלף צפיות
שלום לכולם, מצאתי רכב שנת 98 יד ראשונה, שמור פקה פקה פקה ( עד שאני לא רואה לא מאמין לאף אחד ). בקיצור התאור בטלפון היה ממש יפה עד סעיף הטיפולים. לרכב אין ספר טיפולים! הסיבה: קרוב משפחה בעל מוסך והוא מטפל לו באוטו. לפי התאור הטלפוני הרכב ממש שמור טוב והק"מ 90K שזה טוב מאוד. לא יודע מה עשות, זה כאילו אין לרכב היסטוריה. הוא אמר לי איזה טיפולים עבר הרכב אבל זה באוויר ולא רשום כלום. הבחור לא רוצה יותר מדי, מחירון. לעומת זאת, יש לי רכב אחר גם 98 הק"מ 90K יד שניה ומכה בדלת ( לדברי הוא לא סידר כי צריך לצבוע את הדלת ) וכאן הבחור רוצה מחירון משוכלל ( בגלל היד והק"מ הנמוכים, ככה הוא אמר לי ) מה עושים? להמשיך לחפש?
הודעה אחרונה מאת Vovka, -
- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום לכולם! רציתי לקבל ממכם ביקורת על ההונדה המדוברת משנתונים 98-99. בנוגע לביצועים עלויות החזקה כלויות רכישה, מרה חיצוני, נוחות נסיעה. אם תוכלו לספק כמה שיותר פרטים אני ישמח! תודה מראש!!
הודעה אחרונה מאת tisan4us, -
- 4 תגובות
- 996 צפיות
שלום, דיברתי עם משהי שהיא יד שלישית על הרכב (שנת 96) אני לא יודע אם זה מסוג RT או RN , לא שאלתי אותה - אבל מישהו יכול לומר לי מה הבדל בין הדגמים (RT ו RN) ? אילו בעיות נפוצות יש לרכבים הללו - שכדאי לבדוק ? האם כדאי בכלל להתעסק עם קליאו מהשנתון הזה ? תודה למסייעים
הודעה אחרונה מאת אביעד, -
-
- אחראי פורום
- 32 תגובות
- 4.4 אלף צפיות
יש לנו בבית מזדה6 שנת 2002 ואנחנו חושבים להחליף אותה בשביל אמא. אמא שלי רוצה סופר מיני מנוע קטן אוטומט שיהיה לתוך העיר ומידי פעם מחוץ לעיר. הפרמטרים זה אמינות תחזוקה זולה נוחות לפי הסדר הזה. קיים משהו חדש מהחברה בסביבות 90 או 100 אלף ש"ח? הציעו לה גטס אבל שנינו שללנו. היא גם לא רוצה יותר מתוצרת מזדה, היא נדלקה על היאריס נראה לי אבל אני מעוניין באופציות נוספות בשבילה.
הודעה אחרונה מאת MAGEN200, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 22 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
שלום, לאחרונה אני שואל הרבה ומתעניין בל מיני תחומים שונים. רעיון שעבר לי בראש: האם אפשר לקנות 205 GTI סטנדרטית ולהנות מהרכב בנסיעות רגילות לחלוטין יום יום מבלי להכנס למוסך? עזבו שזה צרפתי ולא אמין ופקה פקה... הרכב כבר בן יותר מ10 שנים ואני מדבר על שנת 92. האם זה משתלם בכלל? הייתי רוצה לקנות כזאת, לטפל בה כמו שצריך ולהנות ממנה. האם זה הגיוני בכלל? תאכלס הרכב זול מאוד לקנייה - 11500ש"ח.
הודעה אחרונה מאת אליה, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 12 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
שלום אוטוטו אני מתחיל לעשות רישון נהיגה על אוטו(מזל טוב לי!) ובאותו עניין אני מחפש מכוניות עד 15,000 יש למישהו הצעה נהג מתחיל? תודה
הודעה אחרונה מאת ThE-WIz, -
-
קאיה פרייד
מאת EAEA5- עוקב אחד
- 10 תגובות
- 7 אלף צפיות
מישהו יכול להביע דעה על הרכב הזה מבחינת אמינות טיפולים ותקלות ידועות כלשהן ואם מישהו יודע אם לאוטו הזה יש מחלות של מזגן מע" חשמל וכו"...
הודעה אחרונה מאת asafay1, -
-
- אחראי פורום
- 12 תגובות
- 3.3 אלף צפיות
אז ככה הסיפור מלפני 4 שנים חבר טוב שלי קינה רכב מסוג גולף VR6 שנת 97 שזה אומר השקעה של 65 K הבן אדם חסך במשך 3\4 שנים על מנת לקנות את הרכב הרכב נקנה מעבריין כבד מאיזור רמלה לפי בקשת הבן אדן נעשה זכרון דברים ביניהם והעברת בעלות סוכם שתבוצע כמה יום אחרי מכיון שהיה אותו יום יום שבת בדיוק באותו יום הבן נרצח ומאז ניסינו לחפש כל אחד מהמשפחה של האיש ואין לא עוזר מסתבר שאין לי משפחה פה וכעת לאחר ארבע שנים בגולף חונה בבית ואין מה לעשות איתה השאלה האם ישנה דרך חוקית כל שהיא שניתן לעשות העברת בעלות לאחר4 שנים חבר שלי ניסה מלא דברים ולא הצליח לבצע בעברה זו ועכשיו הוא התייאש ומוכן למכור לי את הרכב ב 20 K האם זו עיסקה שווה יש מה לעשות ולנסות או שזה אבוד נא עזרתכם
הודעה אחרונה מאת spidrman, -
-
ראלי הייתה תמיד החלום שלי, לבנה שמורה ולא משופרת... כן אני יודע שזה רכב לא הכי אמין, אבל אמרתי יש לי תקציב מסויים במחירון של הראלי אני יכול להרשות לעצמי להשקיע עוד כמה ג'ובות. אני מחפש כבר כחצי שנה( וגם אין הרבה ראלי בדרום ), דור שני 1998-7... ונמאס לי כבר! פשוט נמאס! גם ככה יושבים לי על הראש "לא לקנות צרפתיה" ועוד בעלי הראלי המטורפים האלה... חבר'ה, זה כבר לא מצחיק הרכב הזה נמכר ב10-14 אלף מעל המחירון. אחד רצה 38 במקום 28 ,השני רצה 40!!!! על 1997, השלישי 39 במקום 25 ( יד 5!!! )! כל הרכבים משופרים ובטח שלא שמורים. אני כנראה יורד מהעניין, אין לי כסף לזרוק למישהו ככה סתם ואני צריך גלגלים. כמה אנשים כבר שיגעתי לכמה אנשים כבר התקשרתי... בסדר, אני מבין שזאת ראלי ופקה פקה וכו…
הודעה אחרונה מאת שמר, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
שלום אני רוצה לקנות מזדה מיאטה שנתון 98 ככה אבל יתקשרתי כבר לאיזה 7 חברות ביטוח ואף אחת לא מבטחת קבריולט מי כן? ממש תודה
הודעה אחרונה מאת primekart, -
-
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שלום, אני מחפש רכבו מתלבט בן שלושת הרכבים הבאים: רנו מגאן, רנו קליאו ודייהטסו טריוס. אני מחפש רכב עם גיר אוטומטי ולנהיגת כביש ) הטריוס פשוט מצא חן בעיני ויזואלית(. התקציב שלי הוא 40-50 K. יש למישהו דעות/המלצות שיכולות לעזור לי להחליט בין השלושה. תודה
הודעה אחרונה מאת ashcar,
-
מי מחובר 63 משתמשים רשומים, 9 אנונימיים, 334 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- discoTD5
- Tom78
- ברווז
- asix
- ezuf
- Itzik-b
- IsraCar
- osheri
- TvrSpee12
- עמרי לייט
- flytomars
- Chmimo
- m1011409
- gpro
- הדיין
- נעם101
- BoazB11
- Tal7
- PASHUT
- yossiaviel
- טויוטה סופרה
- baer
- EliC25
- מחכה
- Amitbak
- גולדן191
- farkash7
- samg
- AmitGo
- om2
- yohai71
- david3692
- roeecohen01
- rolling_stony
- שחר 1
- srool
- Ragnar
- quzzaa
- falou
- mikk
- נתנאל - Net
- יבגניפ
- yoni162
- Shay Shd Dave
- blackice
- דאבל קלאצ
- yuvk
- `Infinity
- RedLabel
- Camaro 92
- עדיגי
- Night Driver
- פולו,גולף
- wonderd
- zvit
- chrono
- Shaike.Zam
- Nakamichi
- 3n
- hans
- Nico62
- mcshmupi
- Yuvalino
