ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,547 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- 18 תגובות
- 3 אלף צפיות
בקשת העזרה שלי שונה קצת מההודעות האחרות שראיתי בפורום. היא לא עוסקת ברכב ספורט, ואין כל נגיעה למחיר... אני עומד בפני בחירת רכב דרך מקום העבודה, ולמרות שאין מדובר ברכישה לפי ההגדרה הקלאסית, עדיין הייתי מעוניין לבצע בחירה נבונה. כל הרכבים הם בעלות זהה, כולם 1.6L אוט'. אשמח לשמוע עצות/הערות לגבי הרכבים הבאים: צרות, נוחות נסיעה, "מרווח מחייה" בפנים... פורד פוקוס LX, מזדה 3 ACTIVE, טויוטה קורולה SUN, מיצובישי לנסר EXE, רנו מגאן 2 (4 דלתות). אשמח לכל הערה/הארה, תודה מראש
הודעה אחרונה מאת codec, -
-
-
- אחראי פורום
- 25 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
שלום לכולם, זוהי הודעתי הראשונה בפורום זה. אבי מעוניין לקנות פיאט פונטו 75 ממשהב"ט מהשנים 97-98, ועלו וצצו מספר שאלות: בחוברת המכרזים לא רשום איזה פיאט פונטו זאת, כלומר האם זו 75 S, HSD, או אולי בכלל SX (אני מדבר על שנת 97-98 ) , ובמחירון של יצחק לוי ישנם כל הדגמים הללו, לכן אין לי מושג תחת איזה דגם לחפש. אולי מישהו כאן יודע באילו דגמים השתמש הצבא\משהב"ט? האם דגמים אלה כללו כריות אוויר (וכמה? 1? או 2?) ABS? והאם הם כללו ה"כ? כמו כן מהם ההבדלים בין הHSD לS לSX? האם הצבא השתמש בדגמים שונים מ75? כגון ה60 או ה55? בתודה, פליקס.
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 17 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
גאי וכל המבינים, מצאתי פולו GTI כסופה, מנוע שעבר 100,000 ק"מ הרכב נוסע מצוין קלאץ' חדש והגיר עובר ללא כל בעיות, אבל, לרכב טסט עוד חודש צמיגים קדמיים שזקוקים להחלפה ומבחינה חיצונית הרכב עבר התעללות ערסית של קנאים (שריטות קינאה למיניהן) אך המוכר מתחייב שלא עבר שום תיקוני צבע ושסי נקי, כמו כן, על תקינות המנוע ביחס לק"מ ולגיר לפני בדיקה בזכרון דברים, מחירון הרכב הוא 65,600 אבל מי שמכיר את הרכב יודע שבד"כ מבקשים מעל כמה אלפים, הצלחתי להגיע עם המוכר למחיר של 60,000 לפני בדיקה ואם יהיו ליקויים מהותיים נסתדר, בבקשה הציעו עצתכם בהקדם האפשרי כי אני בהתלבטות קשה לגבי הרכב, שווה? תודה רבה.
הודעה אחרונה מאת מקלארן F1, -
- 3 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
אהלן לכולם ! אני מעוניין לדעת פרטים וחוות דעת לגבי פג'ו 206 מהשנים 2001 2002, מכיוון שאני מעוניין לקנות אחת. אילו דגמים קיימים ? מהו נפח המנוע האידיאלי מבחינת השיקולים לנהג חדש ? בעיות נפוצות או תקלות כלליות בדגמים ? המלצה ספצפית לדגם מסויים ? אני בחור גבוה (1.93), ולמרות שניסיתי הרבה מכוניות קטנות שלא התאימו לי (כמו הקליאו והגטס), מצאתי שדווקא ה-206 נוחה לי בצורה יוצאת דופן, והיא גם צעירה בעיצוב וגם נוחה מבחינת תקציב. אם נראה לכם שה-206 היא בחירה גרועה, האם יש לכם המלצה על מכונית צעירה שתתאים לגובהי ? תודה רבה ! קאקאשי. ^_^
הודעה אחרונה מאת or213, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 14.9 אלף צפיות
שלום חברה'. יש לי יונדאי אלנטרה 2001 אוטומט והיא צורכת לי המון דלק בסביבות ה 13.5 ליטר ל-100 ק"מ בעיר בנסיעה רגועה .. הייתי רוצה למכור אותה ולקנות מאזדה לאנטיס 2001 אוטומטית .. השאלה שלי אם התצרוכת דלק שלה יותר נמוכה ?
הודעה אחרונה מאת taz3k, -
-
- 2 תגובות
- 5 אלף צפיות
בראבה, 1996, ראשונה, פרטית, דגם SX 5 דלתות שמורה+ טסט + תוספות במחיר של 19500 מה אתם אומרים?
הודעה אחרונה מאת ebari, -
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 4 אלף צפיות
תמנעו מלשלוח אותי לחיפוש- הייתי שם. אני מכיר בערך את הרכב ויודע במה מדובר. אני צריך ייעוץ לגבי מספר דברים לאחר שגיסי(רוכש הרכב) שאל אותי שאלות ולא יכלתי לענות לו: איפה עומדת ה-S16 מבחינת יכולת אל מול ה-XSI והראלי? איך היא נסחרת (כמו ראלי במחירים מטורפים מעל המחירון, כמו XSI בערך, מחירון, מתחת למחירון)? או- שווה לשלם על אקזמפלר שמור ונקי מעל המחירון? דעות, מידע ועצות יתקבלו בברכה.. שבת שלום אמיר.
הודעה אחרונה מאת obarshad, -
-
- 8 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום לכל חברי הפורום, הרצתי חיפוש לרכב הנ"ל אבל, חוץ מדיונים בנושא ההבדלים בינה לאיביזה וההבדלים בין דור 2 ל- 1, יש לי תקציב של בין 60-90 אלף ש"ח לרכב, וחשבתי על הקליאו ספורט ועל פולו GTI, ברור לי לחלוטין שהם אינן אותו ליגה מבחינת ביצועים והתנהגות אבל המחירים דיי דומים, האם הקליאו איננה אמינה? אני לא מדבר במונחים של אמינות כמו של אלפות למיניהן, אני אודה לחברי הפורום שיוכלו לספק לי מידע בנושא אמינות צריכת דלק ועלויות האחזקה, תודה (ביחס לדור 1 ו-2) שוב תודה חבר'ה.
הודעה אחרונה מאת manxral, -
- עוקב אחד
- 16 תגובות
- 5.1 אלף צפיות
אוקיי רכב ראשון שאני הולך לקנות נהג בקרוב מאוד טרי על הכביש... אז ככה שמתי עליה עין בגלל .. 2 דלתות .. יש לי משהו עם 2 דלתות לא מוכן להתפשר על הדגם המקביל עם 4 דלתות... מצאתי את זאת בתמונה .. וכמובן למכירה ... והלן הפרטים.. סובארו DL קופה מודל 88 מצב מכאני מעולה ציין מוסך שבו הוא מטפל ברכב (מוסך מורשה סובארו) מצב חיצוני סביר ... תיקונים פלאסטיים וחיזוקים ומעט צבע ונקודות חלודה ללא תאונות או פגיעות שאסי .. מוכן לקחת על עצמו בדיקה במכון שאבחר הדבר השלילי ביותר - יד תשיעית... לפי הבנתי מדובר במשפחה שהעבירה את האוטו מיד ליד... התרשמות אישית מהרכב: נוסע היטב ... אני רואה אותו מדי בוקר משניית ההתנעה שלה ולעיתים בערב בעת הכניסה לחנייה נוסעת היטב …
הודעה אחרונה מאת taz3k, -
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום, אני לפני קניית קליאו B שנת:2001 דגם RXT , ק"מ: 52000 , אומרים שהיה עם נהג יחיד (הי-טק). ולכן, רציתי להתייעץ איתכם לפני הקניה. - המחירון מראה: 49000 ש"ח והצלחתי להוריד להם ל- 42000 ש"ח , מה אתם אומרים זה מכובד ? - כל כמה זמן יש לבצע טיפול ברכב שכזה ? - האם הרכב אמין ? - האם מנוע ה- 1400 עם 75 כ"ס כבר מיושן (מדגמי אליזה) או האם זה מנוע חדש (דגם RXT אין לי מושג מה ההבדל מול ה-RT הקודם)? תודה לכל העונים.
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 4 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
חברי, אני רוצה לקנות ניסן סאני, אוט', 93, 160000, יד 3 אבל באותה משפחה, גם נראת טוב, רוצים עליה 23000. האם זה מחיר סביר(לפי המחירון 24700 +5% עבור ABS)? ואם מישהו יודע מה נתונים טכניים שלו? כמה כ"ס וכו'?
הודעה אחרונה מאת technet, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
היי חבר'ה אני מחפש מכונית לאחותי, קטנה אבל שהבגז' שלה מספיק גדול להכניס עגלת תינוקת. בטיחותית חובה אוטומטית. עד 60K מה המכוניות המומלצות אין לי מושג איפה להתחיל. מחכה לתגובות תודה.
הודעה אחרונה מאת R.L, -
-
רכב ב20 פלוס
מאת amit1488- 10 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אבא שלי חושב למכור תפיז'ו 306*** תפיג'ו = את הפיג'ו. תבקש מאבא שלך שיקרא את ההודעות שלך לפני שאתה שולח *** שנת 95 מנוע 1400 דגם xn שלנו . בכסף הזה הוא חושב לקנות אוטו אחר שיתאים לי (לנהג חדש) למישהו יש הצעות?,ואולי בכלל לא שווה לקחת משהו אחר?
הודעה אחרונה מאת technet, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
מה דעתכם לגבי פיאסטה שנת 95, 160000 ק"מ?
הודעה אחרונה מאת מקלארן F1, -
-
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 3 אלף צפיות
הייתי רוצה לדעת איזה רכב עדיף לקנות מבחינת האבזור הביצועים הצריכת דלק ומבחינת תקלות וכד' ..
הודעה אחרונה מאת amit1488, -
-
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
אנחנו מחפשים מכונית משפחתית נוחה ורחבה (3 מושבים מרווחים מאחור). מעדיפים בעקרון יפניות. למישהו יש המלצה?
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 7 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני מעוניין בפיג'ו 205 שנת 97-98 פוראבר, יש לי 20,000 ש"ח לאוטו בלבד. דיברתי עם מוסכניק שאבא שלי מכיר והוא אמר לי שזה לא אוטו טוב מבחינת אמינות ושעדיף אונו/פונטו וגם פיאסטה. אני כעיקרון נהג חדש ואני רוצה גם להנות מהנהיגה, אבל אין לי יותר מידי כסף לבזבז על תיקונים. מה דעתכם ? מה הכי יתאים לי ?
הודעה אחרונה מאת נועם, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום. אכן הגיע הזמן להחליף רכב ואבי מעוניין לרכוש מאזדה 626 שנת 1999. אם יש כאן אנשים שיוכלו לתרום מהידע שלהם בנושא הרכב הנ"ל אשמח. כמו כן הייתי מעוניין לשמוע חוות דעת על התנהגות הרכב על הכביש, וכל העניינים הכלולים בנושא. כל סיפור , עצה, דעה מבעל ניסיון תתקבל בברכה. קיימת גם השאלה האם הרכב מביא איתו תמורה למחיר? לידע כללי: המחירון של הדגם הנ"ל להיום לפי לוי יצחק הינו 58K לסדאן, ותוספת של 3% לרכב 5 דלתות. אני אישית מעדיף 5 דלתות, מה אתם מציעים? ולמה? תודה ושבת שלם. ג'ניה
הודעה אחרונה מאת silver.d, -
-
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
שלום, אבא שלי מחפש בעד 40 אלף, רכב אמין (כמה שאפשר..) גדול (הוא אוהב בסגנון וולוו ואמריקאיות.. אבל וולוו כבר היה ואמריקאיות הוא לא רוצה .. וזה דיי מתנגש עם ה"אמין") שיש מקום להכניס עגלת תינוק מאחורה.. רצוי יפאנית אשמח לכל תשובה. תודה.
הודעה אחרונה מאת turbo1, -
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום לכם.. הציעו לבן דודה שלי החלפה על ה 106XSI שלו תמורת 306SXI 106=93',שמורה בטירוף,מטופלת,מנוע 1600. 306=95',פנים הרכב-על הפנים,מנוע חדש,מנוע 2000. מה שלמעשה בן דודה שלי שואל פה זה מה הייתרונות וחסרונות של שניהם,כמובן לעשות השוואה. והאם יש מצב שאפשר לשקר שזה XSI ובמקור זה סתם 306 עם 2 דלתות ומנוע XSI. ואם יש מצב,אז מה הסימנים הייחודיים לדגם הXSI שאין מצב לרמות.. תודה מראש.!
הודעה אחרונה מאת אורן, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
היי יש לי עכשיו התלבטות חדשה לגבי 2 סוגי מכוניות: יונדאי לנטרה GLS 96 אוטומטית (יד 2 140 K) או קאיה קלארוס - הדגם המפואר 97 אוטומטית (יד 2 150K) ? מישהו יכול לתת לי עצות לגבי המכוניות הללו? מה יותר אמין? צריכת דלק? כוח=? ועוד.... תודה רבה מראש לכל מי שיעזור.
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני רציתי עד עכשיו גסט אבל קראתי המון ביקורות רעות וגם ראיתי תצריכת דלק *** תצריכת דלק = את צריכת הדלק *** שלו אז אני רוצה ללכת על סיוויק שנתון 2002 ככה. אני רוצה מנוע 1.6 איך האוטו מבחינת אמינות? איך מבחינת דלק? איך מבחינת בטיחות? איך מבחינת נוחות ונסיעה? ממש ממש ממש תודה
הודעה אחרונה מאת mazda626, -
- עוקב אחד
- 1 תגובות
- 986 צפיות
אני יודע שיש על זה בערך 1000 נושאים אבל בכל זאת..אם זה לא מכביד עליכם תכתבו לי פה מה מיוחד באוטו הזה ובדגמים השונים שלו.. תודה
הודעה אחרונה מאת sronis, -
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני צריך עזרה בכך שאני רוצה לדעת איזה מכוניות כדיי לקנות אם תקציב של 15 אלף אבל משהו אמין ושלא יעשה לי חורים בכיסים!
הודעה אחרונה מאת Grand Torismo, -
-
- 7 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
מה המצב אנשים, אני בן 17+ ואני רוצה לקנות לעצמי איזה רכב קטן וחמוד כזה..... התקציב עומד על 10k ש"ח כולל ביטוחים וכו'. מעוניין ברכב קטן בעל תיבת הילוכים ידנית שלא יבלה בטיפולים. אני זה שעובדוממן את כל הוצאות הרכב, ולכן אני צריך את הדבר הכי אמין וזול שניתן במחיר זה. אם אפשר אז שיהיה גם בעל צריכת דלק נמוכה... המון תודה מראש אנשים כבר עזרו לי פה כמה פעמים ותודה לכולם! עדי
הודעה אחרונה מאת ori006, -
- 4 תגובות
- 4.8 אלף צפיות
אבל לא הדגם הרגיל אני צריך דעה על הgls 1.6 הדגם עם הסאן-רוף,ספויילר,וג"נטים. מה דעתכם על האוטו? על צריכת הדלק שלו? הוא נוח? איך הביצועים שלו? הוא טוב לבחור צעיר? ואפשרי לשים בוא מערכת טובה? ממש ממש ממש תודה לכם
הודעה אחרונה מאת Opel Astra GSI, -
-
- אחראי פורום
- 20 תגובות
- 4 אלף צפיות
שלום לכולם! יש לרשותי שתי אפשרויות האחת:רנו מגאן קופה שנת 2000 מנוע 1600 עברה רק 28000 יד ראשונה השינה :רנו מגאן קופה שנת 1997 מנוע 2000 עברה 100000 יד שניה מה הייתם ממליצים ?? צריך תשובה דחוף תודה.
הודעה אחרונה מאת Wiking, -
-
- 13 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
אני מתלבט בין יונדאי קופה (97-98) לבין סיוויק קופה (96-98). חבר'ה עשו לי טובה ותייעצו לי למה אני מתלבט נורא. ד''א, מי תיקח ברייס? (לא שאני מתכנן לעשות אחד כזה). ועוד משהו קטן,כמה כ''ס יש ליונדאי קופה?
הודעה אחרונה מאת R'n'B, -
-
- אחראי פורום
- 15 תגובות
- 4.6 אלף צפיות
אני רוצה לקנות רכב בסכום של עד 80000 ש"ח, בעבר הייתה בבעלותי פולו GTI, מאוד נהנתי מהרכב מצריכת הדלק ומהביצועים הסבירים לגמריי (עד שפגשתי פרונט של משאית) כיום כפי שמיינתי אין לי רכב וחשבתי לכיוון האיביזה שסביר להניח נותנת תמורה טובה יותר לכסף (גם קשה מאוד למצוא פולו GTI?) אבל קצת מפחיד אותי כל עניין האחזקה של רכב עם טורבו בנושא של דלק ובלאי, חשבתי גם על יאריס T אבל הבנתי שהמנוע צעקני מידיי לנסיעות נינוחות (האמינות אבל בטח לא מאכזבת) אז חברה אם משהו יוכל לספק לי מידע מעבר למה שמופיע באתר כגון, נסיון אישי עם האיביזה והיאריס, צריכת דלק, אמינות ו... אנא צרו איתי קשר, עדיף דרך ההודעה פרטית, תודה מראש חבר'ה
הודעה אחרונה מאת דניאל, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 20 תגובות
- 4.7 אלף צפיות
אז ככה, למרות שדוקא לא תיכננתי על פז'ו (חשבתי לכיוון היפאניות) הוצע לי (על ידי מכרים- כלומר מקור אמין למדי)פז'ו 306 שנת 2000 עם 83K קילומטר. הרכב ללא תאונות ואמור להיות שמור ביותר (טרם ראיתיו). מה אתם אומרים? שווה לקנות לאור העובדה שהמוכרים אמינים? איך בכלל הדגם הזה נחשב?
הודעה אחרונה מאת אייל, -
