ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,546 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 4.4 אלף צפיות
מישהו מהפורם מכיר הכרות אישית מכסא הנהג את הרכב? אשמח לקבל חוות דעת גם מעדות שמיעה תודה נחום
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 15 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
אוף... אני יודעת שהתוצאות גרועות..אבל מה אתם אומרים, אם אני אצליח להוריד 20 אחוז מהמחיר אולי זה יהיה כדאי...? מדובר בסריון 2002 מהשכרה , מורידים 15 אחוז מהמחירון. ככה (חלקית): צריך כיוון פרונט נזילות שמן, תושבות מנוע פגומות(רעידות) קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים (מערכת קירור). להחליף 3 גלגלים בולמי זעזועים אחוריים חלשים תיקוני תאונה בחזית, כיפופים ותיקונים בקורות אורכיות קידמיות מעבר לריתום מיתלה (שילדה). נזילת שמן תיבת הילוכים, שמן שרוף בלאי דיסקיות הילוכים גבוה, נקישה בשילוב הילוכים. ממממ..מה אתם אומרים...בא לי לבכות כבר!
הודעה אחרונה מאת The Delusion, -
- 9 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
מה דעתכם על: אופל קורסה שנת 95' יד 2 SI ספורט 16V מגנזיום, ספויילר, נעילה מרכזית, יש מזגן ידני נפח מנוע 1.4 קילומטר 88,500 תגידו לי עם זה טוב ועם כדאי לי לקנות תודה רבה למי שעוזר ועל היעוץ
הודעה אחרונה מאת Ziv, -
-
- אחראי פורום
- 14 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
נגיד נותנים לכם 260 אלף ש"ח לקניית מכונית חדשה, אומרים לכם לבחור בין סובארו אסתי לב.מ.וו 320. מה תקחו?
הודעה אחרונה מאת ריצ'ארד גיר ידני, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
מה המדיניות לגביי נסיעות מבחן ? כלומר מאיזה גיל הם נותנים לנהג לנהוג על הרכב ? האם עולה נציג החברה לאוטו כאשר עושים נסיעת מבחן ? תודה. שתיל
הודעה אחרונה מאת razmel, -
-
-
- אחראי פורום
- 17 תגובות
- 3.9 אלף צפיות
שלום רב אני מתלבט בין כמה מכוניות לרכוש עכשיו אני ארשום את המכוניות שאני מתלבט עליהן ואם אפשר תגידו לי מה הכי כדאי .ומה הייתם לוקחים 1. פורד אסקורט קבריולט מודל 94 ידני 2 פיגו 306XSI מודל 1995 ידני 3.BMW 318SI קופה שנת 94 אוטומט 4. פיגו 306 סופר סלון 98 מנוע 1.8 אוטומט 5. פיגו 205CTI שנת 1990 זהו בכללי אני לא מחפש רכב ספיצפי אבל את כול ה 5 אני אוהב וקשה לי לבחור בין לבין ועוד שאלה קטנה מי הכי כדאי מבין ה3 קבריולט הפורד אסקורט או פיגו 306 או 205 CTI תודה לעונים ושבוע טוב.
הודעה אחרונה מאת renault5, -
-
- 18 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
היי אני מחפש לקנות רכב בסכום של 50 אלף וכרגע אני מתלבט בין מאזדה להונדה מה עדיף הכוונה היא לרכב עם גיר רגיל אני מחפש רכב חזק ו"ספורטיבי " יחסית שיהיה גם נוח וגם מהיר אני היום נוהג על פיאסטה שנת 96 עם מנוע הזרקה והייתי די מרוצה
הודעה אחרונה מאת LV2XLR8, -
דיזל או בנזין
מאת shshmul- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אני רוצה לדעת מה ההבדל בין דיזל לבנזין איני יודעת מה ההבדלים ביניהם חוץ מהשם והמחיר רציתי לדעת כמה שיותר מבחינה מוטורית, מכנית, תשלומים ,אגרות וכו',בקיצור הכל[אם אפשר] תודה מראש
הודעה אחרונה מאת gibsonlp, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
בחיפושי המתמשכים אחר רכב, נתקלתי בסיטרואן קסנטיה שעושה רושם מצויין. הבעלים הציג בפני את הבדיקה שהוא ערך לרכב כאשר הוא רכש אותו, והיא די מעוררת דאגה: נרשם שם: "תיקונים במרכב, תיקוני פח וצבע, תיקונים כלליים בגוף, תיקון בחזית, תיקון בגוף מימין, תיקון בגוף משמאל, הוחלפו חלקי מרכב, תוקן פח חזית" "פגיעות פח, לחיצות בפח, שריטות בצבע, כיפופים באמבטיות, תיקונים באמבטיות". למיטב הבנתי, הדברים שאינם מודגשים באדום אינם מהותיים ברכב בן 11, אך בנוגע לפח החזית והאמבטיות: 1. מהם בכלל (עברית-של-מוסכים קשה שפה)? 2. האם מדובר במשהו שמוגדר כפגיעת שלדה? 3. האם יש לכך השפעה על התנהגות או בטיחות? 4. האם זה צריך לבוא לידי ביטוי במחיר? חשוב לציין, שמלבד זאת, הרכב במצב מצו…
הודעה אחרונה מאת אלון חלווה, -
-
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
**נא לכתוב בעברית בפעם הבאה, ההנהלה**
הודעה אחרונה מאת tommyb1, -
קופה\קבריולט עד 55K 1 2
מאת שתיל- 15 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
השאלה הזאת לא בשבילי היא בשביל חבר . הוא מחפש רכב קופה או קבריולט (עדיפות לקבריולט), 3 דלתות ,ספורטיבית,צריכת דלק שתהיה ממוצעת לא בשמיים ולא סופר חסכונית ,אוטמטית. בתקציב של עד 55K תודה. שתיל !
הודעה אחרונה מאת מקלארן F1, -
-
- אחראי פורום
- 17 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
על איזה אוטו אתם מציאים שהוא גם ספורטיבי וגם משפחתי, ידני, 1400-1600 סמ"ק. אמינות ובטיחות חשובים מאוד, מהיר ומרווח, בעיקר עד 15K אולי 20K. מה אתם אומרים??? תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת srack, -
-
- 7 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אני מחפש רכב בסביבות ה15K. הכי חשוב לי אמינות!! ועדיף יפנית.
הודעה אחרונה מאת אורן 16V, -
-
- אחראי פורום
- 16 תגובות
- 5.1 אלף צפיות
אני מחפש את חוות דעתם בנוגע להתלבטות עדכנית.. בנוגע לקנייה של מכונית חדשה לאישה לשלא נוסעת הרבה מדי (7000 ק"מ בשנה...) הדרישות הן, מכונית קטנה יחסית, איכותית ולא יקרה במחיר ובטיפולים ואחזקה.. ההתלבטות של כרגע היא בין שתי המכוניות האלו: - יודנאי גטס 1600 GLS אוטומטית 5 דלתות - טויוטה יאריס 1300 אוטומטית 5 דלתות להשוואה תודה לכל מי שעוזר
הודעה אחרונה מאת Guy, -
-
- 3 תגובות
- 851 צפיות
אני לפני קניית הרכב כרכב ראשון פרטי עבורי הייתי רוצה לדעת עליו הכל {אם אפשר} "מחלות" של הרכב וכל מיני פרטים עדיף מבעלי ZX..לא חייב ! תודה מראש.{דרך אגב היא שנת 93} 1.4 ליטר
הודעה אחרונה מאת Guy, -
דייהו לאנוס
מאת maksar-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
שלום. שוקל לקנות דייהו לאנוס 98-99, 60 אלף ק"מ (!), שמורה (בדוק) ב 20 אלף ש"ח. צריך חוות דעת על הדגם עצמו וגם על הקניה ספציפית זו. תודה לכל המגיב.
הודעה אחרונה מאת חן פרחי, -
-
-
- אחראי פורום
- 26 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
שלום, בדקתי היום פיז'ו 306XSI שנת 97, 5 דלתות. להלן תוצאות הבדיקה: 1. אשמח להכוונה מקצועית-כן לרכוש או לא? 2. עלות מינמלית ליישור קו. שנת ייצור 97, 163,331 ק"מ. שלדת הרכב - נקייה לחלוטין. ליקויים: מנוע - בלאי פנימי,שריפת שמן, רעש מע` תיזמון ושסתומים, קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים,ריקבו במצנן,הזרקת דלק לקויה. פליטה: דוד עמעם מרכזי פגום (חדש 300 ש"ח-בדקתי). סרן קדמי ומערכת היגוי: נקישות במתלה. קפיצים: תקין. יש סעיף של פחחות+מצבר = מצבר בסדר, תיקוני פח סביב הרכב. מערכת בלמים: דוושת בלם נמוכה. העברת כח: מצמד מפריד גבוה (בלאי),נזילות שמן תיבת הילוכים,רעש מתיבת הילוכים (לגביי 2 הדברים הבוחן …
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
- 7 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
זקוק להמלצה. אמא שלי רוצה להחליף את האיביזה (דור1, 93) ברכב אחר. הדרישות לא גבוהות במיוחד - רכב שיהיה אמין ככל הניתן. אמא שלי פועלת בשיטת ה "תדלק וסע", ולכן, דרוש רכב ללא שום יומרה מוטורית ובעל אמינות מרבית, כזה שיבקר במוסך רק לטיפולים שוטפים. מדובר ברכב שימש בעיקר לתנועה עירונית, ומעט מאוד (אם בכלל) לנסיעות בין עירוניות, וגם אז, במהירויות דו-ספרתיות. צריכת דלק טובה גם כן הכרחית, ולכן ניתן להתפשר גם על תיבה ידנית. התקציב, אגב, עומד על 25K ש"ח. האופציות שעומדות על הפרק ביינתים: דייהטסו סיריון - עם מחירון נמוך פלאים ואמינות של דייהטסו, הרכב הזה הפך לפייבוריט. מנוע 1000 נשמע כמו מנוע אידיאלי להתנהלות עירונית. סוזוקי סוויפט - ידועה באמינות, אבל…
הודעה אחרונה מאת asafay1, -
שלום. משהו מכון טוב? שמעתי משהו על מכון באזור תעשייה של חולון, אבל אין לי כתובת ):
הודעה אחרונה מאת yam, -
- עוקב אחד
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
או שבדגמים המיושנים יותר יש רק מנוע 1000 ?
הודעה אחרונה מאת yam, -
- 1 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
שלום, האם למישהו יש הפניה לעמוד / כתבה המסבירה מה ואיך לבדוק בצורה עצמית רכש לפני רכישה ולפני מכון בדיקה. זה פשוט עצוב - מכרתי את ה-106 והאוטו עבר 3 מכוני בדיקה שבכל אחד מצאו משהו אחר ולא רלוונטי. הכי מצחיק שאני קניתי אותו בזמנו המכון טען שמשאבת ההגה חורקת וצריך לתקן אותה .... האוטו עבר עם המשאבה החורקת והמתפרקת 80K ק"מ ללא ציוץ (כולל טיפולים ו-TLC מתמיד) .... בקיצור - אני ממש לא סומך על מכוני הבדיקה (לא שאני בסופו של דבר לא אקח את הנבחרת לבדיקה) ומעדיף לדעת למה להתייחס ולמה לא ... מונו.
הודעה אחרונה מאת Ran157, -
פיאט פונטו
מאת maksar- 5 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום. צריך חוות דעת על פונטו 2000 (כאוטו סטודנטי ולפעמים ליציאות משפחתיות). או אולי כדאי לשקול משהו אחר ממשפחת הקטנות? תודה לכל העונה.
הודעה אחרונה מאת Philip R, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
שלום, מה דעתכם על אלפא 156 סלספיד מנוע 2 ליטר שנת 2000... מבחינת נוחות, אמינות, תחזוקה... תודה רבה, נתנאל.
הודעה אחרונה מאת BMW, -
-
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני כבר חודש משתגע ולא מצליח לבחור התאיישתי אני כבר לא רוצה שום דבר :\ אבל עדיין נשאר לי לבדוק את מה דעתכם על המכוניות בסכום כזה למשל: מיצובישי סופר לנסר או מאזדה לנטיס שניהם טובות לדעתי אבל משהו מוכן לפרט לי יותר? ועוד שאלה אם נגיד האוטו משנת 97-97 מה הקלומטרז הטוב שכדי לקנות ? תודה
הודעה אחרונה מאת lioroko7, -
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 1 אלף צפיות
*** תוכן ההודעה נמחק ***
הודעה אחרונה מאת razmel, -
-
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
מחפש רכב פוזה בין 10 ל15 אלף....רצוי מצב מכני טוב שלא יהיה הרבה במוסך שיהיה עליו פוזה... ואם לא אז שיהיה אפשר לעשות ממנו פוזה..... איביזה הישנות עולות משו בסגנון כזה לא? או אופל קדט.... ראיתי אחת ממש יפה אז אל תצחקו... אל תגידו לי פיאט אונו או פג'ו 205 וכאלה לא מחפש תאוטו *** תאוטו = את האוטו *** הזה אין עליו פוזה בגרוש בבקשה תעזרו לי .... ידני חובה!! עדיף אוטו עם תחת לא חובה בכלל!
הודעה אחרונה מאת razmel, -
-
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 8.6 אלף צפיות
אני עומד לקנות אוטו בקרוב. איך בודקים את מצב הקלאץ', הגיר והמנוע?
הודעה אחרונה מאת BMW, -
- 16 תגובות
- 8.6 אלף צפיות
שלום אנשים!!! מה דעתכם על סיריון 1.3 עם 102 כ"ס??
הודעה אחרונה מאת Nakamichi, -
- עוקב אחד
- 26 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
חבר מחפש רכב עם קצת מהכול : שיהיה לו מראה צעיר 3דל' (סטייל הפזו' הקטנות ) או קופה (כמו מגאן - לא כמו יונדאי ). ומבחינת ביצועים לא חייב טיל קטן ומרגש כמו 106 GTI אבל שאפשר יהיה להנות ממנו ולילמוד עליו (קורסים בקרוב). צריך להיות דיי נגיש ולא נדיר (מוריד חלק גדול מהפז'ו). אפילו "אמינות" צרפתית מתאימה לו . יש לו כ 35K מיזה צריך גם ביטוח על נהג צעיר אז גג 30K אפילו יותר לכיוון 25K תודה
הודעה אחרונה מאת dimal007, -
- 13 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
היי אני מחפש אוטו ב3-40 אלף, הקריטריונים שלי הם: בעיקר אמינות. האוטו מיועד לי ולאישתי (אני נשוי טרי ), ועוד כמה שנים גם לילד. חשבתי בכיוון יונדאי אקסנט 99-00, אבל זה דעתי הלא מקצועית, כל המלצה תתקבל בברכה תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת sronis,
-
מי מחובר 9 משתמשים רשומים, 1 אנונימיים, 622 אורחים (הצג רשימה מלאה)
