Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מים ברדיאטור מחליפים על מנוע קר או חם?


boxer 19
שימו לב! השרשור הזה בן 6819 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי סבב בכל החנויות בחדרה גיליתי שאף חנות לא מוכרת שום נוזל לרדיאטור חוץ "מאמריקן איגל" ועוד כל מני ב 20 שקל תוצרת הארץ.

 

נאלצתי לקנות באוטודיפו ב 80 שקל נוזל של פרסטון 5/150

 

1.עכשיו באלה היא האם אני מבצע את החלפת הנוזל על מנוע קר או חם?

 

2.האם להוריד את המים הישנים מהברז הקטן שבתחתית הרדיאטור או עדיף לפתול צינור תחתון כדי לגרום גם לליכלוך לצאת?

 

3.איך אני מוודא שירדו כל המים מהמערכת ולא נישארו עוד מים?

 

4.מותר להתניע ל2 שניות בלי מים?

 

ומה אתם אומרים על נוזל ורוד של חברת קסטרול (מחירו היה 65 שקלים אבל הוא 4 ליטר והפרסטון הוא 5 ליטר)

 

אני אשמח לקבל עוד דגשים (הרכב הוא אפלאוז 92)

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי ידיעתי - בדיזל מותר להפעיל כמה שניות בלי מיים אבל לא להגזים.

עדיף לפתוח צינור תחתון שכל המיים ירדו - אתה יכול גם אחרי שאתה מוריד את כל המיים לשים צינור עם זרם חזק מפתח המילון (כאשר הצינור פתוח) ולהוריד את כל הג'יפה - במקרה והמיים היו רגילים והחלידו.

לגבי הנוזל, תעשה את זה כשהמנוע קר - תעשה את כל העבודה כשהמנוע קר, גם לפרק את הצינור לנקות - למלאת מים ותניע.

 

בהצלחה.

 

אם אני טועה תקנו אותי בשמחה. לגבי מנוע חם או קר.

:silly: Cx5 - 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.מנוע חם ?! אתה מרגיש טוב ? בא לך לקבל כוויה !? ברור שמנוע קר !

2. עדיף צינור תחתון

3. אתה מחכה .. , תמיד ישארו עוד קצת מים במערכת , אבל זה שטויות

4. כן , אבל למה? בעקרון תניע לבערך 10 שניות ותן גז חזק , סביר ששאר המים פשוט יצאו החוצה, שים לב למד חום אל תתן להגיע יותר מרבע ! (בהנחה שהרכב ממש קר !)

 

קסטרול חברה מצויינת לשמן .. לא יודע לגבי המים - הייתי בהחלט ממליץ על PRESTON !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה חברה עזרתם לי מאוד :mm_yeah: מקווה שעד הערב יתחברו עוד כמה מומחים ויחזקו את הטענות....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

ניקוי הרדיאטור ומילוי דומה בכול הרכבים.

רק מיקום הצנרת ופקקי ניקוז ומיקומם שונה או לא קיים.

חשוב ביותר !

1.לפני שאתה מתחיל בתהליך הריקון ופתיחת צנרת,בדוק שהצינורות תקינים וגם המחברים (באנדים לא חלודים).

במידה וגילית פגמים קנה את החלקים קודם.

2.בסוף התהליך יש לבצע ניקוז אוויר מהמערכת.

מצורף קובץ מתוך ספר אחזקה של גולף דור יישן,התהליך מוסבר יפה וביצעתי אותו מספר פעמיים גם בגולף דור IV.

עקוב אחרי ההוראות וההצלחה בטוחה.

Haynes Manuals - Golf & Jetta II Service and Repair Manual 94.pdf

Haynes Manuals - Golf & Jetta II Service and Repair Manual 95.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח אבל לפי דעתי אתה צריך לרוקן על מנוע קר בכדי כמובן לא לקבל כוויה, הבעיה שבמנוע קר התרמוסטט סגור. אז לפני הריקון יש להוציא את הטרמוסטט. אני לא בטוח אבל נידמה לי

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי סבב בכל החנויות בחדרה גיליתי שאף חנות לא מוכרת שום נוזל לרדיאטור חוץ "מאמריקן איגל" ועוד כל מני ב 20 שקל תוצרת הארץ.

 

נאלצתי לקנות באוטודיפו ב 80 שקל נוזל של פרסטון 5/150

 

1.עכשיו באלה היא האם אני מבצע את החלפת הנוזל על מנוע קר או חם?

 

מנוע קר , אלא אם יש לך קשרים במחלקת הכוויות ב"הלל יפה" . במחשבה שנייה ,עזוב אותם. הם עסוקים היום.

 

2.האם להוריד את המים הישנים מהברז הקטן שבתחתית הרדיאטור או עדיף לפתול צינור תחתון כדי לגרום גם לליכלוך לצאת?

 

פתח את שניהם. כמובן אל תשכח לפתוח את פקק המילוי.

 

3.איך אני מוודא שירדו כל המים מהמערכת ולא נישארו עוד מים?

 

תשלח להם SMS , אם הם עונים, סימן שנשארו.

וברצינות , אחרי פתיחת צינור תחתון , אפשר להניע ל-20 שניות (לא יקרה כלום למנוע ,תהיה רגוע . 20 שניות ודי.)

 

4.מותר להתניע ל2 שניות בלי מים?

 

מותר ,ראה למעלה

 

ומה אתם אומרים על נוזל ורוד של חברת קסטרול (מחירו היה 65 שקלים אבל הוא 4 ליטר והפרסטון הוא 5 ליטר)

 

לא מכיר , אבל קסטרול חברה מוכרת למדי ,לא נראה בעייתי מדי

 

אני אשמח לקבל עוד דגשים (הרכב הוא אפלאוז 92)

 

תודה

הדגש הכי חשוב - האם ברכב היה נוזל קירור או מי ברז לפני כן ? מנוע האפלאוז ידוע ברגישותו לקורוזיה. אם מי ברז -לא בטוח שכדאי להחליף את נוזל הקירור.

מומלץ לקרוא את השרשור הזה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=80937

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב יד ראשונה וכל הזמן טופל רק במים ירוקים...ואין בהם סימני חלודה....

 

חח ואגב כן יש לי קשרים טובים מאוד בהלל יפה =) וזה גם קרוב מאוד לבית

 

תודה רבה לכל המגיבים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך לא הגעת לשיא מכללים בחדרה (אא"ל מכללים,כיום) יש להם הכל.

 

רק בקר, שמר ענה לך , אך אין צורך להניע, הכנס צינור לרדיאטור ותן לו לשטוף.

אל תשכח להוציא אויר כראוי ולבדוק שוב מים כאשר המנוע התקרר לחולטין אחרי החימום הראשון.

זכור , נוזל הקרור הוא רעל חזק גם לך וגם לטבע !!!

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את האמת למכללים כבר לא רציתי להיכנס......אולי גם אם היה להם עדיין הם יקרנים ואני לא אוהב אותם

 

 

ובכלל החנויות חלפים באזור תעשיה אצלינו הרבה פעמים מקבלים שם יחס מגעיל...

 

משלושת החנויות באזור תעשיה אז הראשונה זאת שלפני תחנת דור שם בכלל חנות על הפנים ויחס מגעיל ורמאים או שפשוט לא מקצועיים וסתם דוחפים דברים לא מתאים.

[

מצטער אבל אם הם לא מכבדים שם את עצמם ועובדים ככה בעיה שלהם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן כללי, במקצוע הזה , חיוך גורר חיוך, אני עובד עם מכללים 17 שנים מבלי ויהיה לי מוסך, נכון הם קצת יקרנים, אך אם תלך באופן קבוע והם יבינו כי אתה קליינט העושה את רוב העבודה לבד ,תקבל גם יחס טוב גם שרותי בית מלאכה ברמה גבוהה, לפעמים חינם ,ואתה בשקט יכול אחרי תקופה של נאמנות לקבל 20% הנחה על רוב המוצרים. נכון גם כאן לומדים עם מי קל יותר לתקשר וממי צריך להימנע.

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול לאשר האם צריך להוציא טרמוסטט לפני החלפת נוזל קירור ברכב הנ"ל?

ובנוסף יש רכבים שצריך להעביר את בורר המזגן לחימום בכדי לפתוח מעבר מים ברדיאטור חימום

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול לאשר האם צריך להוציא טרמוסטט לפני החלפת נוזל קירור ברכב הנ"ל?

ובנוסף יש רכבים שצריך להעביר את בורר המזגן לחימום בכדי לפתוח מעבר מים ברדיאטור חימום

בורר חימום ל-חם. טרמוסטט , לא רצוי כל עוד הוא מתפקד כיאות. בקצב הזה אפשר גם לפרק ראש ו...

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6819 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...