Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6661 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מצדד באיציק.

 

אומנם אין לי את הידע הנדרש לענות כמעט לאף שאלה או להתייחס לרוב דברייך אך אני כן יודע שאתה מתכנן הוצאה א-ד-י-ר-ה!!!

 

בכסף הזה אני מניח שתוכל לרכוש רכב מתקדם יותר וטוב יותר שיענה ואף יעלה על כל ציפיותייך ודרישותך.

 

האם יש לך הערכה ראשונית של כלל השיפוצים/רים?

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לא מסכים! :twisted:

 

האם הייתם אומרים אותו הדבר לאדם שמשקיע ברכב אספנות (בואו נגיד רכב אספנות טרנטה שבקושי מאיץ ל-100, אין לו מזגן או הגה כוח או ABS) עשרות אלפי שקלים - במקום להשקיעם ברכב חדיש?

מה לגבי אנשים "שמבזבזים" את הכסף שלהם על רכב ראלי (והורסים אותו עוד קצת כל מירוץ) כאשר בקושי יש להם סבסוד, אבל זה הכיף שלהם.

ומה לגבי כל אלו שמתעסקים בתחביבים יקרים אחרים, האם נפסול את כולם כי הם לא משקיעים את כספם בצורה קוסט-אפקטיבית?:snipersmi

 

הרכב שלי כבר עבר את השלב שבו שווה לי למכור אותו!

אני משקיע ברכב מסיבה אחת - אני אוהב אותו.

יש אנשים שממירים רכב מ-8v ל-16v. יש אנשים שמגדישים את הרכב שלהם. יש אנשים שמפרקים את הרכב שלהם, מחליפים את כולו, ויוצרים רפליקה חדשה. יש אנשים שכל שנתיים קונים רכב חדש, משפרים אותו, ומוכרים את הקודם. אז מה אם זה לא משתלם כלכלית - הם נהנים מזה וזה התחביב שלהם.

 

ולא, אין לי שום כוונה למכור את הראלי כרגע ולקנות רכב אחר, גם אם הרכב האחר יהיה יותר חזק, מהיר, אמין או יוקרתי.

 

עלויות משוערות (תקנו אותי אם אני יורה לא בכיוון):

ראם אייר - 1000 ש"ח

סעפת יניקה ומה שקשור - 1500 ש"ח

סעפת פליטה סופרספרינט - 3500 ש"ח

צנרת קומפלט סופרספרינט - 2000 ש"ח

בולמים מקוריים - 1700 ש"ח (או קוני ב-2500 או בילי'ס ב-3000).

ישור קו - 2500 ש"ח

סה"כ 12-14 אלף שקל, לפני צביעה (עוד כמה אלפים טובים, קשה להעריך בנתיים)

 

וזה אחרי פרוייקט ה-CarPC שהסתיים ותראו אותו בקרוב - את העלות שלו אני לא אציין במדויק, אבל שתבינו שלא מדובר בסכומים קטנים.

 

אשמח אם מישהו יוכל לתרום מהידע שלו ולענות על שאלותי :-D

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

אתה שם לב שאתה עומד להוציא כמעט 20,000 שח על יישור קו לרכב, שיפורים קלילים וטיפולי קוסמטיקה ?

 

תראה ליאור, אתה בחור צעיר ונמרץ, על זה אין עוררין... אבל בחיים יש פתגם שאומר: אין חכם כבעל ניסיון.

 

ההשקעה שלך, ביחס לתמורה, תהיה מגוכחת. קח את ה 20K הללו ותוסיף אותם ל 20K שהרכב שווה - ותקנה משהו נורמלי ב 40K שח.

משהו עם קצת יותר קלאסה ופאר - ומבלי שתפספס את השילדה של קונצרן PSA.

 

306, ורצוי אחת עם 16 שסתומים, היא השלב הבא בשבילך. גם אם תצטרך לחכות עוד קצת ולחסוך עוד כסף. גם 106 עם 16 שסתומים (מקורית) היא שלב מצויין אחרי "ראלי".

ל 306 פוטנציאל שיפורים מעולה, הגה מצויין, ברקסים טובים, בידוד שעולה עשרות מונים על ה 106 ראלי, נוחות טובה, מרווח פנים הרבה יותר טוב - ולדעתי, בגרסה הנכונה, יש לה LOOK סבבה.

 

כן כן, אני יודע שאני מדבר כרגע אל קירות ואתה לא תעשה את זה... אבל לפחות תחשוב. רד מהעץ הדימיוני הזה ותבין שמולך עומדת פאקינג חתיכת פח שמחר בבוקר יכולה להעלם לך מהחניה - ולא תוכל להחזירה. בקיצור, תכניס ת'דברים לפרופורציות... זו לא מכונית אספנות.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
תבין שמולך עומדת פאקינג חתיכת פח שמחר בבוקר יכולה להעלם לך מהחניה - ולא תוכל להחזירה. בקיצור, תכניס ת'דברים לפרופורציות... זו לא מכונית אספנות.איציק
כל מילה בסלע.

 

פעם הייתה לי גולף GTI סימן ראשון. רכב בעשרות מונים יותר נדיר מהראלי שלך, ומ-99% מהרכבים כאן בפורום.

את כל החיים שלי השקעתי ברכב: הזמנתי חלקים (אפילו בולמי בילשטיין מקוריים!) מחו"ל, הברזתי מהצבא, ביקרתי בפירוקיות ברחבי הארץ,

עבדתי לבד שבועות על שבועות בשביל להחזיר את הרכב למצב מקורי, ביקשתי הצעות מחיר לפחחות וצבע, וקניתי חלקים מבעלי VAG ברחבי הארץ.

סה"כ השקעתי בערך עוד 15,000 ש"ח בנוסף לקניה (פעם היה לי קובץ אקסל, נמחק מתישהוא בזמן...)

 

ובסוף בא איזה נהג (דווקא בן-אדם מאוד נחמד, שעשה טעות אחת יותר מדי), ונכנס בגולף מאחורה באמצע כביש גהה.

לי שלום, לגולף לא. מהביטוח קיבלתי 14,800 ש"ח. את הרכב קניתי ב-14,000, ועוד שילמתי 1500 ש"ח בשביל שיתנו לי לפרק אותו.

כי זה למעשה המחיר שוק, וזהו המחיר פחות או יותר שבו הייתי מצליח למכור את הרכב ביום התאונה.

וזה בדיוק גם מה שאתה תקבל כשאתה תנסה למכור את הראלי, או חלילה אם תעשה איתה תאונה. מחירון.

 

חשוב על כך, לטובתך.

No worries 8)

פורסם

אתה משקיע את הכוחות שלך במקומות הלא נכונים.

אמרו לך כבר, לא שווה להשקיע, לפחות לא בדברים שאתה רוצה לעשות.

למען האמת לא קראתי הכל, אני חושב שאתה משוגע:-) !

אני יכול להבין אותך, זה פשוט כיף!

לילה.......

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

פורסם

אני מסכים ולא מסכים עם איציק , תשקיע באוטו שאתה אוהב , אין משהו ששוה לזה.

 

מצד שני, כל נושא סעפת הפליטה והיניקה מיותר ויקר מאוד לדעתי .

כמה אתה חושב שתרוויח מזה ? 10 כ"ס ? שווה את ה 10000 שקל שתזרוק על זה ?

תשקיע ברכב, שים לו בולמים טובים, צמיגים טובים , מערכת בלימה טובה , תביא אותו למצב של חדש ותאמין לי אתה לא תרגיש את המחסור ב 10 כ"ס האלו.

פורסם

אני בעמדתו של שלומי,

 

להשקיע, אבל לא להשקיע בדברים פחות נחוצים לרכב כמו שלך, כמו סעפות למינהם, שלא יתנו כלום, ויסחטו כסף.

 

את אותו הסכום תשקיע בסט-אפ לרכב, צמיגים, קפיצים, בולמים, בלמים ומוטות ייצוב. תרגיש את זה יותר.

משכנתא זה קל

פורסם

הכל סובייקטיבי ואם הוא מצא את הרכב הנוכחי שלו כרכב שהוא רוצה להשקיע בו -יאללה.

אל תשכחו שישנם המון רכבים בארץ שהושקעו עליהם עשרות אלפי שקלים ויותר .

בשביל רכב ייחודי צריכים להשקיע .

 

מיותר לציין שאני הייתי עושה אחרת ב 20 K ( פשוט שם טורבו משפר שלדה ובלמים )

אבל שוב , כל אחד וההנאה שלו .

פורסם

אתה משקיע על הדברים הכי זניחים בעולם, שפשוט לא שווים את ההשקעה.

גם אם תשפר את המנוע, תשים סעפת, צנרת, פילטר (וואו! הפילטר!) וכו' - עדיין אתה לא תיהיה חזק.

החולשה הכי גדולה של הראלי מבחינת כיף בנהיגה זה חוסר בכח. פשוט לפעמים חסר לה הכח לצאת מסיבוב כמו שצריך, בעיקר בהילוך שלישי.

אז דאגת להחזיר את השילדה לאיזון המעולה שלה (כלומר, לא דאגת סתם לשפר את המנוע ולנסוע על בולמים עייפים, אלא קודם כל דאגת שהשילדה היא ברמת המקור, בולמים חדשים, צמיגים, קפיצים וכו'). יופי.

אבל את המנוע אתה משפר בדרך לא דרך. חבל על ההשקעה בשביל פילטר וצנרת אם אתה מחפש כח. כי זה לא ייתן לך הרבה. או שתחליף למנוע 16V (כמו עופר), או שתשפר את המנוע כמו שצריך (אם יש לך כח להתעסק עם פורטינג, יחס דחיסה, כיוונים ושטויות).

בסופו של דבר 8V משופרת כמו שצריך יכולה לנסוע אפילו קצת יותר טוב מ 16V סטנדרטית - בכל מקרה, שתיהן יכולות לנסוע טוב.

 

אבל לפי ההודעות שקראתי ממך, אתה לא תיהיה מרוצה מאף אחת מהן.

אתה מחפש הרבה נוחות, הרבה איכות, אבזור, שקט. ככה זה נשמע לי מפה. אז עם כל הכבוד לאהבה שלך לראלי, אני לא בטוח שאתה אוהב אותה מהסיבות הנכונות.

איציק אמר פה נכון, 306 תעשה את העבודה מעולה. אם תתפשר קצת על התנהגות (ותקבל תמורה באיכות ובכח) אז תחשוב גם על איביזה GTI. אלו הן שתי החלופות שלדעתי באמת הכי יתאימו לך.

 

הראלי מעולה, אני מבין את ישי למה הוא אומר שהוא היה משקיע 20K על האוטו שלו. אבל זה בגלל שהוא מבין את חסרונות הרכב שבלתי ניתנים לתיקון (איכות, שקט, איבזור) והם לא מפריעים לו. הוא רוצה לשפר את הדברים האחרים שבראלי כי הוא מבין ויודע למה היא נועדה - וזה מתאים לו. אבל אתה, עם כל הכבוד, פשוט לא נשמע לי כזה.

 

תחשוב על זה טוב טוב, חבל לשפוך 10K על מים.

Back to the original - NC again.

פורסם

כיף לשמוע את התגובות שלכם, מתפתח כאן דיון פורה :-)

 

אני לא רוצה כרגע טורבו, כי אני לא חושב שאני מנצל את הראלי עד תומה. באמת שיש לי עוד הרבה מה ללמוד את הרכב הזה.

עם זאת, אני בהחלט שוקל לעשות זאת בעתיד, אולי עוד שנה שנתיים.

 

אני לא רוצה להחליף ל-16v, אין ספק שטורבו\סופרצ'רג'ר (שאמנם יהיו יותר יקרים) יתנו לי משמעותית יותר כוח.

 

תקנו אותי אם אני טועה, אבל בהנחה ובעתיד אני ארצה להתקין מגדש כלשהו:

1. אני בכל מקרה אצטרך סעפת יניקה של דור 1

2. אני בכל מקרה אצטרך לשפר את הפליטה, ז"א סעפת פליטה ודוד פתוח.

אז הדבר היחיד שאני מבזבז פה זה Ram Air, שילך לפח ברגע שאני אתקין טורבו.

 

בהנחה ואני רוצה טורבו אני בכל מקרה חייב לשפר יניקה\פליטה - אין דרך להתחמק מזה. כרגע אני מכין את התשתית לכל שינוי גדול שיבוא בהמשך (פורטינג, מגדש, קאמשאפט חם, Whatever).

 

נ.ב. בלמים כבר שידרגתי בצורה מספקת לעת עתה, וצמיגים אני לא צריך להחליף בשנה הקרובה.

 

נ.ב.2. פירוק והרכבה עולים כסף, אבל אני אעשה את זה על הדרך כחלק מהישור קו (בו גם ככה מפרקים לי חצי מהרכב).

 

סליחה שהפרעתי לכם בדיון - תמשיכו :wink:

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם
כיף לשמוע את התגובות שלכם, מתפתח כאן דיון פורה :smile:

 

אני לא רוצה כרגע טורבו, כי אני לא חושב שאני מנצל את הראלי עד תומה. באמת שיש לי עוד הרבה מה ללמוד את הרכב הזה.

עם זאת, אני בהחלט שוקל לעשות זאת בעתיד, אולי עוד שנה שנתיים.

 

אני לא רוצה להחליף ל-16v, אין ספק שטורבו\סופרצ'רג'ר (שאמנם יהיו יותר יקרים) יתנו לי משמעותית יותר כוח.

 

תקנו אותי אם אני טועה, אבל בהנחה ובעתיד אני ארצה להתקין מגדש כלשהו:

1. אני בכל מקרה אצטרך סעפת יניקה של דור 1

2. אני בכל מקרה אצטרך לשפר את הפליטה, ז"א סעפת פליטה ודוד פתוח.

אז הדבר היחיד שאני מבזבז פה זה Ram Air, שילך לפח ברגע שאני אתקין טורבו.

 

בהנחה ואני רוצה טורבו אני בכל מקרה חייב לשפר יניקה\פליטה - אין דרך להתחמק מזה. כרגע אני מכין את התשתית לכל שינוי גדול שיבוא בהמשך (פורטינג, מגדש, קאמשאפט חם, Whatever).

 

נ.ב. בלמים כבר שידרגתי בצורה מספקת לעת עתה, וצמיגים אני לא צריך להחליף בשנה הקרובה.

 

סליחה שהפרעתי לכם בדיון - תמשיכו :wink:

קשה לי כבר לנסות להסביר לך. זה כאילו אתה בכח רוצה להתעלם מהדיעה של איציק ושלי.

יש לי שאלה,

למה אתה כ"כ אוהב את הראלי?

 

היתרון הכי גדול של הראלי זה ההתנהגות המדהימה שלה בעלות מינימלית. לא הכח שלה (למרות שהיא זריזה), לא האבזור, או בטח ובטח איכות. עם השקעה כמו שלך העלות ממש לא תיהיה מינימלית, ואני לא יודע עד כמה ההתנהגות חשובה לך לעומת האיכות, האבזור והכח.

 

 

בקשר לטורבו,

חוץ מראלי אחת לדעתי, כל הראלי טורבו שנבנו בארץ נבנו למטרה אחת - רייסים. והראלי טורבו שלא נוצרה בשביל רייסים היא לסופי שבוע בלבד עד כמה שידוע לי ומלכתחילה נקנתה בשביל פרוייקטים בלבד.

עד כמה אתה מכור לדבר?

עד כמה אתה מוכן לוותר על הזמן שלך ועל הרבה הרבה עצבים בשביל בניית טורבו כמו בן אדם? על תיקונים? על כיוונים?

עד כמה אתה באמת צריך את הטורבו על האוטו שלך? (125-130 כ"ס ממנוע 16V משופר קלות על כזה משקל עם כאלה יחסי העברה יתנו ביצועים נאים מאוד בלי שום מחסור בכח. האוטו של עופר שנמכר לאחרונה לדוגמא {ראלי 16V עם KONI והנמכה, במצב מעולה} היה לדעתי אחת הקניות היותר טובות למי שמוכן להתפשר על איכות ואבזור בשביל כל השאר. ככה שאני חושב שהבעיה היא לא בראלי, אלא בבעלים שלה. לא כולם יעדיפו את היתרונות שלה על פני החסרונות שלה. תחליט אם אתה באמת באמת רוצה את זה - כי כמו שאמרתי, זה לא נשמע ככה על פי רוב ההודעות שלך).

Back to the original - NC again.

פורסם
אתה שם לב שאתה עומד להוציא כמעט 20,000 שח על יישור קו לרכב, שיפורים קלילים וטיפולי קוסמטיקה ?

ההשקעה שלך, ביחס לתמורה, תהיה מגוכחת. קח את ה 20K הללו ותוסיף אותם ל 20K שהרכב שווה - ותקנה משהו נורמלי ב 40K שח.

משהו עם קצת יותר קלאסה ופאר - ומבלי שתפספס את השילדה של קונצרן PSA.

למרות שאני מסכים ב100% שההשקעה בראלי הזאת גדולה, אולי אפילו גדולה מדי, אני ממש לא מסכים עם הרעיון הכללי.

 

אם יש לבחור את הכוח, הרצון והכי חשוב - היכולת הכלכלית להשקיע בפרויקט ענק שכזה - למה לא בעצם?!

אז נכון, זה לא משתלם כלכלית. נכון, הרכב שלו שווה 20K, ההשקעה עולה על 20K וכשהוא יגיע ליום המכירה הוא יקבל, בקושי רב ואם בכלל, 30-35K.

אז?

 

אף אחד לא אמר ששיפורי רכב הם עסק כלכלי. אם אתה מחפש את הרווח וההפסד, כנראה שאתה לא בעסק הנכון. מה שכן, אם בסוף היום הוא יעלה על הראלי, יקפוץ לאיזה הר ויתגרזן בכיף בסיבובים, כנראה שזה היה שווה את זה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט


×
×
  • תוכן חדש...