Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6660 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בזמן שהמצבר חלש המתנע אינו מסוגל להסתובב ומשמיע רעש שנשמע "תיק".

בחלק מהמקרים לא מדובר בבעיית מצבר אלא בעית חשמל שגורמת למפל מתח גדול בדרך וכתוצאה מכך לא מגיע מספיק זרם למתנע.

התקנת הריליי פותרת את בעיית החשמל "בדרך" למתנע ומספקת לו זרם ישיר מהמצבר ע"י ממסר שמחובר לפיקוד של המתג הנעה ("סוויץ'").

 

אם אתה זוכר נכון, ב-ד-י-ו-ק לפני שנה האוטו שלך גם כן לא הניע... (אתה זוכר מי נתן לך כבלים ? :p;-) ).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

איציק, כפרה עליך! :-D

 

אז הממסר לא יפתור את הבעיה עם המצבר מלכתחילה חלש?

אלא יפתור את הבעיה בהנחה ויש בעיית חשמל הגורמת למפל מתח?

 

איזה מין דברים יכולים לגרום לכזה מפל מתח? (אהם אזעקה...)

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם
איציק, כפרה עליך! :-D

 

אז הממסר לא יפתור את הבעיה עם המצבר מלכתחילה חלש?

אלא יפתור את הבעיה בהנחה ויש בעיית חשמל הגורמת למפל מתח?

 

איזה מין דברים יכולים לגרום לכזה מפל מתח? (אהם אזעקה...)

הבדיקה יותר פשוטה ממה שאתה חושב;

להבא שאתה נתקל ב"תיק"-ים מהסוג הזה, חבר כבלים ונסה להניע עם מצבר אחר. במידה ומניע במכה ראשונה (וודא שחיברת את הכבלים היטב ושהם מאיכות טובה / עבים) סביר להניח שהמצבר שלך גוסס או שהוא נפרק מהר בגלל האזעקה... במידה והבעיה נמשכת, צריך לחפש הלאה (מתג התנעה, ממסר וכד').

 

שאלה בכיוון אחר אבל קשורה בעקיפין לנושא; יצא לך לבדוק לאחרונה את מצב המים במצבר ושהחיבורים נקיים ? (שים לב לא למלא יותר מיד מים במצבר אחרת המשאבת ה"כ החשמלית שלך בסכנת חיים).

בדוק מה התאריך ע"ג המצבר (מוטבע בחלק העליון).

 

בנוסף, ולייתר בטחון, וודא שהכבל מינוס מהמצבר לגוף הרכב + מנוע/גיר מחובר היטב.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

תודה על התשובות איציק!

 

לצערי הבעיה קשה לדיאגנוסטיקה, היות והיא נעלמת כפי שהיא באה.

לכן - אין מצב "להתניע" עם רכב אחר בזמן הבעיה, בהנחה והרכב יניע היטב עם כבלים אין אני יודע האם זה כתוצאה מהכבלים, או סתם כי ההתנעה השניה עובדת בסדר (זה קורה לפעמים).

 

על המצבר אין תאריך (ידעתי זאת בקניה). אין לי מושג כיצד למדוד את מצב המים, אבל זהו מצבר ללא תחזוקה.

 

היום עשיתי מבצע ופירקתי את המצבר לחלוטין, ניקיתי לחלוטין את המצבר ואת התושבות (עליונה ותחתונה), כמו כן ניקיתי עם מברשת ברזל את כל המגעים, אטמתי באיזולירבנד חלקים חשופים והרכבתי נעל חדשה במקום הקודמת.

הבעיה לא תוקנה אבל המצבר חושילינג נקי (ראו תמונות).

 

מה עוד - ניתקתי את המנעול של האזעקה. מעניין אבל מאז לא נתקלתי שוב בתקלה, אני אעדכן בהמשך.

Before1.jpg

Before2.jpg

After1.jpg

After2.jpg

After3.jpg

After4.jpg

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

מה הבעיה לבדוק מים? תפתח את ברגי הפלסטיק באמצעות מברג פיליפס גדול.

 

בקשר לתאריך הצבר זהו מצבר בערך בן 3 או 4 שנים (לפי המדבקה היום שנפ שמים מדבקות אחרות..)

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:

פורסם

החלטתי לנצל קצת זמן פנוי שיש לי, עתה שהשתחררתי מהקבע, ולעשות שידרוג משמעותי לבובה שלי! :twisted:

השדרוגים האחרונים שבוצעו: קלאץ' ולאו חדש, סטרטר ולאו חדש, סט בלימה משודרג ספארקו.

 

אני רוצה לשמוע את כל ההערות, הטיפים והעצות שלכם, ואשמח אם גם תענו על השאלות שאני מעלה.

 

  1. פחחות וצבע כוללים:
    רציתי מזמן לעשות, אבל היום במיטב כשרוני הצלחתי לדפוק את הפח שמאחורי הדלת בחניה, מה שעוד יותר גורם לי לרצות לצבוע כבר! צריך מישהו מקצועי שיתקן את זה לצורה האורינלית (לא פשוט, לראלי יש קימורים יפים בדלת)
    אני רוצה צביעה ברמה של המפעל. חשוב שיורידו הכל (שמשות וכו') ושיצבעו רק את הפח.
    מה אני רוצה לצבוע: פח כללי, מראות, ידיות, מתחת למכסה מנוע (אך ורק גשר קדמי ותושבות בולמים). פנים של הבגאז' ששרוט לגמרי – אני רוצה לצבוע בשחור ע"מ שיתאים למערכת.
    הברירת מחדל שלי היא לצבוע לצבע האורגינל של הרכב (כחול אינדיגו). אני לא מתכוון לשנות צבע לחלוטין כי זה כרוך בהרבה חרא.
    א. אבל אולי שווה לתת גוון שונה של כחול?
    ב. יש לכם המלצות על פחח\צבע סופר מקצועי, שגם יודע לפרק שמשות וגומיות בעדינות, לא לצבוע את המנוע או את הג'נטים וכו'? במידה ואין מישהו מספיק מקצועי אני אלך לאוטו-פיקס, אבל הם ממש שוחטים במחיר.
    ג. אני עושה החלקה לידית בגאז' ולאנטנה. יש טעם להתעסק עם החלקה של הידיות\מפתח דלת? ד. האם יש לכם המלצות לגבי ההחלקה? רק פיבר? מה לעשות בגג כדי למנוע דליפות בעתיד?
    ד. אני על מכסה מנוע חלופי, יושב 95% טוב אבל לא מושלם. כדאי אולי להחליף לפני כן?
    ה. במידה ואני רוצה שלא יהיה סמל פיג'ו מקדימה, יש מצב לקנות מכסה בצורה הזו, או שצריך להוציא את הסמל ולעשות עבודת פיבר?
    ו. חצאיות וכנפונים – לא יושבים היום צמוד. אני רוצה שיראו חלק אינטגרלי מהפח. האם שווה לפרק הכל ולהרכיב מחדש? או לתקין את מה שאפשר עם קליפסים ואז להדביק ולצבוע (איך מדביקים דבר כזה?)
     

  2. החלפת הקפיצים + בולמים:
    כיום יש לי בולמים וקפיצים מקוריים של הרכב. כבר עבר 106 אלף ק"מ. הגיע הזמן להחליף...
    א. בולמים – בילשטיין\קוני\אייבך\חברה אחרת? מישהו שמע על Maxi?
    ב. קפיצים – ללכת עם הברירת מחדל (אייבך) או שיש אופציות טובות יותר?
    ג. הנמכה – האם שווה לקנות בולמים מתכווננים עבור אופצית הנמכה עתידית? במידה ואקנה מתכווננים לדעתי אנסה גם סטאפ סטנדרטי וגם מונמך.
     

  3. יניקה ופליטה:
    גם הצנרת פליטה שלי במצב לא מרהיב וגם רציתי מזמן להחליף לראם אייר.
    קחו בחשבון שהיום אני יושב על ווסת דלק קבוע 3.5 באר, וסופרצ'יפ של פרילינג, בעתיד אולי אתעסק עם דברים כבדים יותר (פורטינג, יחס דחיסה, קאמשאפט חם).
    הערה: חשוב לי שהאוטו יהיה יחסית שקט! לא רוצה רעש...
    א. החלפת פילטר – ראם איר של סימוטה. שמישהו יעדכן אותי אם יש משהו יותר טוב.
    ב. סעפת יניקה – האם יש צורך להחליפה בכלל? שווה להחליף לסעפת של ראלי דור 1? יהיה שיפור מורגש?
    ג. סעפת פליטה – סופרספרינט 4-2-1? האם יש משהו אחר שיתן ביצועים טובים יותר?
    ד. צנרת פליטה- צנרת קומפלט מנירוסטה. חשבתי על Pugsport Scorpion Grp N או סופרספרינט. האם יש סיבה להוסיף ממיר מומנט (מעבר לעניין החוקי?)
     

  4. ענייני ישור קו:
    א. מושב ימני – לאחר שמשעינים אותו קדימה – הוא נתפס רק לאחר שמזיזים אותו מלוא הדרך אחורה ואז ממקמים אותו מחדש. זה תקין?
    ב. הריפוד מתחת לתא הנהג מתקלף לי. יש פתרון? (מדובר על הריפוד עם הספוג בפנים)
    ג. פותחים לי מכסה שסתומים ע"מ להחליף אטם. אני מחליף גם את הבורג של המכסה. הבנתי שיש גם 4 אטמי "טבעת" עבור הברגים שמעל המכסה... יש עוד דברים ששווה לעשות על הדרך? חשבתי לגלוון...
    ד. מכסה של סעפת פליטה – שבור אצלי בקטנה. יש דרך כלשהי להדביק אותו (הוא נחשף לחום עצום)
    ה. החלפת רצועות – אילו כדאי להחליף? להחליף לרצועות אורגינליות של היצרן? האם שווה להחליף משאבת מים על הדרך?
    ו. האם יש תועלת בשטיפה של מערכת הקירור והשימון?
    ז. האם יש מצב שיש לי רדיאטור בלי פתח ניקוז תחתון? אתמול גם אני וגם עופר לא הצלחנו למצוא פתח ניקוז תחתון.
    ח. האם אתם ממליצים להשתמש בשמן מנוע סינטטי מלא? בהנחה ואין לי מושג איזה שמן מילאו במנוע עד היום?
    ט. מישהו יכול לתת הסבר\סכימות\מק"טים של הקליפסים של החצאיות ושל הריפוד בדלת האחרונית?
     
    סתם לידיעה, אלו רק כמה דברים מתוך 20 דברים שאני רוצה לבדוק\לתקן בישור קו :shock:

---

 

כל עזרה, עצה או טיפ, קטנים כגדולים, יתקבלו בברכה! :-)

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

אני יודע שזה קצת מרתיע כשאני שואל את כל השאלות במכה! אבל אין מצב שאף אחד לא יודע...

 

בואו נעשה כך: קודם כל בואו נדבר על פחחות וצבע...

אשמח דווקא עם החבר'ה עם הנסיון בפורום אספנות יוכלו לתרום מהידע שלהם.

רציתי מזמן לעשות פחחות וצבע, אבל היום במיטב כשרוני הצלחתי לדפוק את הפח שמאחורי הדלת בחניה, מה שעוד יותר גורם לי לרצות לצבוע כבר! צריך מישהו מקצועי שיתקן את זה לצורה האורגינלית (לא פשוט, לראלי יש קימורים יפים בדלת)

אני רוצה צביעה ברמה של המפעל. חשוב שיורידו הכל (שמשות וכו') ושיצבעו רק את הפח.

מה אני רוצה לצבוע: פח כללי, מראות, ידיות, מתחת למכסה מנוע (אך ורק גשר קדמי ותושבות בולמים). פנים של הבגאז' ששרוט לגמרי – אני רוצה לצבוע בשחור ע"מ שיתאים למערכת.

הברירת מחדל שלי היא לצבוע לצבע האורגינל של הרכב, ז"א כחול אינדיג). ככל הנראה אני לא מתכוון לשנות צבע לחלוטין כי זה כרוך בהרבה חרא (אלא אם תשכנעו אותי שזה שווה את זה).

א. אבל אולי שווה לתת גוון שונה של כחול?

ב. יש לכם המלצות על פחח\צבע סופר מקצועי, שגם יודע לפרק שמשות וגומיות בעדינות, לא לצבוע את המנוע או את הג'נטים וכו'? במידה ואין מישהו מספיק מקצועי אני אלך לאוטו-פיקס, אבל הם ממש שוחטים במחיר.

ג. אני עושה החלקה לידית בגאז' ולאנטנה. יש טעם להתעסק עם החלקה של הידיות\מפתח דלת?

ח. (שכחתי סעיף) האם יש לכם המלצות לגבי ההחלקה? רק פיבר? מה לעשות בגג כדי למנוע דליפות בעתיד?

ד. אני על מכסה מנוע חלופי, יושב 95% טוב אבל לא מושלם. כדאי אולי להחליף לפני כן?

ה. במידה ואני רוצה שלא יהיה סמל פיג'ו מקדימה, יש מצב לקנות מכסה בצורה הזו, או שצריך להוציא את הסמל ולעשות עבודת פיבר?

ו. חצאיות וכנפונים – לא יושבים היום צמוד. אני רוצה שיראו חלק אינטגרלי מהפח. האם שווה לפרק הכל ולהרכיב מחדש? או לתקין את מה שאפשר עם קליפסים ואז להדביק ולצבוע (איך מדביקים דבר כזה?)

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

לגבי הצבע, לדעתי תשאיר את מה שיש - כחול אינדיגו הוא צבע ממש יפה! ונדיר יחסית בארץ.

לגבי מכסה מנוע, לחפש לא יזיק, נסה לחפש משהו, אם תמצא סבבה - לא תמצא, הפסדת כמה שעות מהחיים.

 

לא ככה?

 

אגב, אני חושב שזה יהיה יפה יותר אם תשאיר את הסמל של הפיז'ו...

איזה סיבה יש לך להוריד אותו בכל מקרה?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

איזה רצועות אתה מחליף?

 

אם אתה מחליף רצועת טיימינג, אז כן, כדאי להחליף "על הדרך" משאבת מים, כאשר עלות העבודה אפסית, ולחסוך בעיות איתה בעתיד.

 

אם אתה מחליף רק רצועות אביזרים (הגה כוח, מזגן וכו') לא כדאי להחליף משאבת מים. הפירוק יעלה המון.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
LOL. לא הבנתי שזה התאריך! (07-1 נראה יותר כמו מק"ט)

 

זה זמן סביר למצבר? אני בשוק שהוא עדיין חיי...

זה זמן סביר , המצבר הקודם ברכבי לשעבר היה של שנפ משנת 98 החזיק עד 04

פורסם

ליאור, מתמונות רכבך נראה כי הוא במצב חיצוני מעולה אך מאחר וביקשת המלצה לפחח - יש את מוסך דלתא ראשון. לדעתי הוא אומן. גם רפי לין בעצמו המליץ עליו פעם.

טלפון: 03-9562345, 03-9669231

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

תודה על התשובות!

חזרתי לאחר הרבה בירורים וכאב ראש :-)

 

אז זה מה שאני הולך לבצע בחודש חודשיים הקרובים:

- אני מתקין ראם אייר

- אני מתקין סעפת פליטה 4-2-1 של סופרספרינט

- אני מתקין צנרת חדשה לחלוטין לאגזוז מהתחלה ועד הסוף (ככל הנראה סופרספרינט, מישהו יודע אם אפשר להשיג צנרת פתוחה יותר שקטה בארץ, נגיד Magnex?)

- אני מחליף בולמים, ואולי גם קפיצים (106 אלף ק"מ על הרכב)

- אני עושה ישור קו עצבני ביותר על כל הרכב (זה אומר שמפרקים לי חצי רכב, מחליפים רצועות, אולי גם צינורות, פותחים מכסה שסתומים, מחליפים אטמים, מחפשים את הדליפה במזגן המזורגג, מחליף מכסה סעפת פליטה סדוק, פלסטיקה סדוקה ושבורה, אולי אפילו מגלוון, מחליף מראה וכו')

- אני עושה פחחות+צבע קומפלט על כל הרכב, וצובע אותו באותו הצבע (כחול אינדיגו) רק עם אקסטרה לכה (תודה לדדי על הרעיון). כמו כן מחליק סמל בבגאז' ובמכסה מנוע ומחליק אנטנה. את הבגאז' אני צובע פנימית בשחור, שיתאים לבניה החדשה שלי, אותה תראו בקרוב.

 

כמה שאלות:

 

1. האם שווה לקנות סעפת יניקה משומשת של ראלי דור 1 ב-500 ש"ח ולעשות לה פורטינג?

 

2. במידה ואני מתקין סעפת יניקה דור 1 על הראלי דור 2 שלי, האם אני חייב להחליף מצערת או משהו אחר ע"מ שתתאים?

 

3. לאחר מכן האוטו שלי ינשום בצורה מצוינת (יניקה ופליטה). כעת אני יושב על סופרצ'יפ (איכס) של פרילינג וכמו כן וסת לחץ דלק קבוע 3.5 באר של וובר. האם אני אצטרך לשנות את הסטאפ הזה במיידי? מה הסטאפ האופטימלי כאשר יש יניקה ופליטה ברמה גבוהה?

 

4. האם כדאי לקנות בולמים מקוריים, או שמה קוני\בילשטיין? בהנחה ואני לא מתכוון להנמיך את הרכב, האם יש רצוי להחליף גם קפיצים קדמיים? - מה העלות של קוילאוברים? הבנתי שמדובר בסכומים עצבניים...

 

5. כמו שראיתם אני אשכרה הולך לפרק את כל הרכב. שמשות, הרבה דברים בתא המנוע, אפילו קונסולת מיזוג ושטיחים אני הולך לפרק בשביל ענייני חיווט. האם, בהזדמנות זו, יש דברים ששווה לי לעשות "על הדרך" כדי לשמור על האוטו במצב טוב לשנים הבאות? הוזכרו באוזני: משאבת מים, גוף חימום של המזגן, כל האטמים של המכסה שסתומים והאטמים של הברגים. יש עוד דברים?

 

6. שמישהו יסביר לי מה תפקידם של 3 האטמים בתמונה, וכמה זה בעייתי ש-2 מהם נפלו?

2005-07-29 19-11-27_resize.JPG

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

עכשיו תחבר את כל סכום ההשקעה שאתה עתיד להשקיע באוטו, יחד עם הסכום שתמכור אותו - ותראה איזה רכב בן-זונה אתה קונה במחיר הזה :evil:

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic


×
×
  • תוכן חדש...