Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7675 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בשבוע האחרון, בנסיעה בשעות הצהריים, המד חום עומד בתחום של ה 3/4.

הוונטה לא נכנסת לפעולה משום מה...

מה גם ששמתי לב שהחום ברדיאטור הוא לא אחיד, מה שגרם לי להגיע למסקנה שהוא נסתם בחלקו.

 

הלכתי (רגלית - לא מנסה את מזלי, אין לי כסף לראש מנוע) למוסך איטליאנו בב"ב, דיברתי עם בחור בשם ויקטור - בחור טריפוליטאי נחמד):

"ויקטור, יש לי בעית חום מנוע בפונטו 96 שלי, ונראה לי שיש לי סתימה ברדיאטור".

הוא ענה לי: "יש לך פונטו HSD, נכון ?!", הייתי בשוק !

הוא אמר לי, שבפונטו האלה, הרדיאטור המקורי בנוי בצורה בעייתית, כי הצינורות הפנימיים בתוך הרדיאטור הם אנכיים ולא מאוזנים, ולכן יש לו נטיה להיסתם.

 

עלות של עבודה במוסך, היא 500 ש"ח (נראה לי לא כולל מע"מ), ואני מקבל רדיאטור אחר משומש ותקין.

אלא שבכפר קאסם, קיבלתי הצעה של 200 ש"ח, כולל עבודה. - מע"מ ?! מי שמע על זה בכלל.

השאלה שלי היא כזו, האם יש אפשרות בכלל לנקות את הרדיאטור הזה, או שהוא רדיאטור מהסוג הזה שאם הוא נסתם, חייבים להחליף ?

 

רפי, NIGER21, אשמח אם תעזרו לי בנושא.

מחר אני שוקל לקחת יום חופש מהצבא ע"מ לטפל בנושא החם הזה.

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

פורסם

שתדע לך החברה בכפר קאסם אדיבים מציעים קפה וסימפטים וכמובן יקפיצו אותך לעבודה אם תרצה!

הם מקצועיים לא פחות ומתקתקים את העבודה מהר יותר!!

 

תרגיש חופשי ללכת אליהם.

 

בהצלחה אורן

VOLVO 740 2.0 1988 since 2002

CITROEN C-3 PICASO-2011 since 2011

CHEVROLET CAVALIER 2.2 1996 SINCE 2013

SKODA FABIA SPORT 2011 SINCE 2013

פורסם

אני ביצעתי ניקוי רדיאטור קצת אחרי שקניתי את האוטו (פונטו 97 HSD).

עלה לי בזמנו(11/04) 300 ש'.

 

העבודה התבצעה אצל "ש.ש רדיאטורים" דרך בן צבי 11 ת"א.

אני הייתי מרוצה מהניקוי, מאז האוטו לא עובר את החצי סקאלה.

(חוץ מפעם שלא ניקזתי אוויר עד הסוף, אבל זה כבר סיפור אחר ;) )

 

אגב, אתה משתמש בנוזל קרור (פראפלו למשל)?

פורסם

אכן ויקטור הוא מקצוען אמיתי.

ברור שמוסך מסודר הגובה גם מע"מ אינו יכול להתחרות במחיר של מי שציינת ועליך להחליט בעצמך מה עדיף.

אני מניח שבמכוניתך יש מזגן מקורי ואז חשוב מאוד לבדוק אם מהירות הראשונה של מאורר הרדיאטור פועלת (ויקטור יודע) סתם רדיאטוריסט לא יודע לבדוק זאת.

אם מהירות 1 לא פועלת אז כמובן שחום המנוע יעלה יותר עד לפעולת מהירות 2 (המהירה) של מאורר הרדיאטור.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

נתחיל לפי הסדר:

NIGER21, אני משתמש במיים ירוקים רגילים, קניתי אתמול 2 ליטר פאראפלו שיוכנסו אחר כבוד אחרי הניקוי.

רפי, הוונטה עובדת ב 2 מהירויות. (לא הזכרתי את זה).

 

אז אני מבין שכן אפשר לנקות את הרדיאטור בדגם הזה של הפונטו ?

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

פורסם

מכון רדיאטורים טוב הנו "גונגה", שברח' תושיה 14 (פינת טברסקי) ת"א, טל' 03-5621303

ובקש את שמואליק.

דברתי אתו על בעיתך והוא מכיר רדיאטור זה שאכן הנו שונה ובעיתי יותר גם לנקוי.

נקוי הרדיאטור יעלה אצלו 300 ש"ח + מע"מ (351 ש"ח).

כעת הנתונים וההחלטה בידיך.

נא עדכן בהמשך.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

טוב, קבלו עדכון.

היום בבוקר בעזרת החבר שלי, הרידאטור פורק אחר כבוד ממקומו.

 

יש לציין כי:

1. הרדיאטור מקורי ולעולם לא נוקה - בנדים מקוריים !!.

2. היה קשה לפרק אותו, מי אמר שבפיאט הכל פשוט ?! - אני יכול לספר שהיה גם אלמנט של פירוק הפנסים בחזית באיזה שלב (אולי בגלל שאני לא מקצוען ? - תגידו אתם).

 

בכל אופן, לקחתי את הרדיאטור ליוסף בכפר קאסם, מה שכלל:

1. פתיחה של דופן הרדיאטור העליונה.

2. השריה באמבטיה עם חומצה.

3. ניקוי עם חוטר.

4. המשך השריה - 2 דקות.

5. ניקוי עם חוטר פעם שניה (אין מה לעשות, ככה אני).

6. המשך השריה - 2 דקות.

7. ניקוי עם מים חיים ולחץ אויר.

8. סגירה עם מלחצי אויר + איטום מחדש עם סיליקון.

9. בדיקה בלחץ אוויר והשריה באמבטיה ע"מ לבדוק דליפות - אין דליפה !.

10. שלשול 100 ש"ח לכיסו של יוסף, וחזרה הבייתה לתימן CITY (ראש העין).

 

הרכבתי עם החבר שלי (צריך 2 זוגות ידיים באוטו הזה, שלא יספרו לי סיפורים) את הרדיאטור חזרה.

מילאתי 2 ליטר פאראפלו, והשאר מים חיים - בהמלצת ויקטור דאתמול.

עכשיו הסוגיה של האוויר במערכת....

הפועל של המוסכניק הקבוע שלי, אמר לי שבדגם שלי ספציפית, אין למה לבצע ניקוז אוויר במערכת, בגלל המבנה של המיכל.

ציטוט שווה: "עזוב אותי מפורום באינטרנט, אל תהיה סוטה, אתה רואה את זה ?!, זה הצינור הקטן הזה, והוא מנקז את האוויר במערכת, אל תהיה חכמולוג"

אני מצרף סקיצה של המבנה של הרדיאטור + הצינור "הקטן" (בצד ימין בצבע ירוק, בצורת "ר").

מה אתם אומרים ? יש מצב שזה זה ?

רדיאטור.jpg

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

פורסם

יש לנו דגם זהה של פונטו (עם מזגן מקורי וכו') וגם אצלי מבנה הרדיאטור זהה לשלך, כמו שציירת.

 

יש פתח ניקוז אויר נוסף, הוא יושב על אחד הצינורות שנכנסים לקיר האש.

תפתח אותו (אין צורך במברג, פשוט לסובב עם היד) כאשר המנוע קר,

לאחר מכן תפתח ממש מעט את המכסה של מיכל מילוי המים, תוך כדי תסתכל על פתח הניקוז עד שתראה שמתחילים לצאת ממנו מים.

תסגור את פקק המילוי, ואת חור הניקוז וסיימת.

 

עריכה:

קבל שרשור בנושא ניקוז אוויר בפונטו שפתחתי לא מזמן:

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=74516

×
×
  • תוכן חדש...