Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

עשיתי ייעוץ תעסוקתי ונאמר לי שם שאני יכול להתאים להנהלת חשבונות ול- Qa .

הבנתי של QA יהיה קשה מאוד להתקבל בתור ג'וניור והתחרות תהיה קשה מאוד. 

 

יש כאן מנהלי חשבונות בקהל במקרה, מה דעתכם על המקצוע הזה והאם הוא עדיין  רלוונטי לימינו?

 

פורסם

כרגע יש הרבה ביקוש וגם הרבה הצע של עובדים

לכן יש עבודה אבל משכורת סבירה. קצת מתחת לממוצע במשק לאחר כמה שנות ניסיון.

 

מה יהיה בעתיד.

אין לדעת...

כנראה הai יפגע גם במקצוע הזה.

אבל הוא יפגע ברוב המקצועות המשרדיים

 

 

.

פורסם

ה-AI יפגע (כבר פוגע) בכו-לם במשרד.

נכון לרגע כתיבת שורות אל זהוא פוגע ראשון בג'וניורים בתחום ההייטק, ולכן הסבה ל-qa היא סיכון גבוה יותר. נכון לעכשיו פשוט אין משרות בכלל.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

כאחד שבתחום יש ביקוש עצום למנהלי חשבונות- אין עובדים.

 

וכחובב בינה מלאכותית שמנסה לאפטם כמה שיותר את העבודה שלו, לדעתי יקח הרבה זמן אם בכלל שלא יצטרכו מנהלי חשבונות.

אא"כ יהיה שינוי מערכתי ממשלתי של אחידות ותקנים- שרואים איך רשות המיסים עובדת מבינים שבקורב זה לא יהיה.

 

בכלל אני חושב שבינה מלאכותית סה"כ תגדיל פריון ולא באמת תחליף אנשים.

 

מצד שני השכר נמוך יחסית.... 

אבל הלימודים קצרים ויחסית קלילים.

עריכה אחרונה על ידי yd b-4
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעה, yd b-4 כתב:

כאחד שבתחום יש ביקוש עצום למנהלי חשבונות- אין עובדים

הביקוש הוא גם לג'וניורים?

האם יש הבדל בביקוש באזורים בארץ?

 

מצד שני שמעתי מרו''ח שעובד באחד מהמשרדים הגדולים בארץ שהפסיקו לקבל רו''ח ג'וניורים בגלל שימוש בבינה מלאכותית 

אני לא מכיר את התחום אז אני לא יודע כ''כ מה זה אומר בפועל

פורסם

במשרדי רו",ח מקבלים מתחילים 

אבל משלמים להם שכר מינימום עם דרישה לשעות נוספות בימי עומס 

אחרי שנה במשרדי רו"ח מעלים שקל בשכר 

 

מצד שני, במשרדי רו"ח בדרך כלל אפשר לצבור ניסיון עשיר יותר מאשר בחברה רגילה

.

פורסם

נעזרתי כעצמאי ברואי חשבון ואני מתוקף העבודה כאיש רכש עובד הרבה מול מחלקת הנהלת חשבונות של המפעל.

במקום עבודה קודם גם הפקתי חשבוניות, תעודות וזיכויים שונים.

קח בחשבון שזו יכולה להיות עבודה סיזיפית ומשעממת טילים. לא מתאים לכל אחד.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 18 שעות, Benor כתב:

מה דעתכם על המקצוע הזה והאם הוא עדיין  רלוונטי לימינו?

 

כמו הרבה מקצועות אחרים - רלוונטי למצטיינים ולבעלי התמחות ספציפית, אבל הבינוניים וה-generalists כנראה ימחקו תוך עשור אם לא פחות. 

 

כפי שנכתב לעיל, העבודה יכולה להיות משעממת מדי ולא מתאימה לכל אחד. מצד שני, תקופת ההכשרה לא ארוכה ובסה"כ זו אחלה מיומנות לחיים גם אם לא תתפרנס ממנה, כך שהסיכון 'לאבד' שנים מחייך נמוך יחסית. 

 

דוגמה מעשית: אני נוהג להגיש את הצהרות המס שלי באופן עצמאי והשנה יצא שאני חייב פתאום מלא כסף לממשלה מסיבה שלא ממש הבנתי. בשנים קודמות הייתי פונה לרו"ח שיעשה שם סדר בשבילי, מה שהיה לוקח כמה ימים ועולה לי 60-100 יורו. השנה פניתי ל-AI וביררנו את העניין תוך מספר שעות, עם הסברים הרבה יותר ברורים ממה שאני רגיל לקבל מ'בעל מקצוע' ומבלי לצאת מהבית. מצד שני, אילו הייתי בוחר לחזור היום לארץ אחרי שנים בחו"ל והייתי צריך מישהו שיעזור לי לתאם מס, לחשוב מה לעשות עם הכסף שאני מביא, ולצאת בנזק כלכלי מינימלי מהמעבר תו"כ קבלת כמה שיותר מענקים וכספי סיוע/עידוד מקרן התושבים החוזרים - בהחלט הייתי פונה לרו"ח שמתמחה בתחום ולא ל-AI. 

 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 20.5.2026 בשעה 22:21, om2 כתב:

במשרדי רו",ח מקבלים מתחילים 

אבל משלמים להם שכר מינימום עם דרישה לשעות נוספות בימי עומס 

אחרי שנה במשרדי רו"ח מעלים שקל בשכר 

 

מצד שני, במשרדי רו"ח בדרך כלל אפשר לצבור ניסיון עשיר יותר מאשר בחברה רגילה

 

לפחות באזור שלי זה היה המצב עד לפני 3/4 שנים. הדור הצעיר יותר של העובדים כבר בא עם דרישות...

 

במשרד רו"ח אפשר לצבור ניסיון עצום בזמן קצר יחסית, למי שחושב לטווח ארוך זה שווה את זה.

 

ומי שיודע לעשות כפולה כמו שצריך ישתדרג משמעותית בשכר. מה שהכי חשוב זה לבדוק קודם התאמה מנטלית למקצוע, היו לי שתי יועצות מס שבאו לסטאז' (כאן זה כבר לימודים מתישים של שנתיים)ופחות מחודש הבינו שהן לא מסוגלות לעבוד בזה במציאות.

 

 

 

פורסם

נראה לי שאנשים פה (כולל פות״ש?) מערבבים שני מקצועות עם שמות שונים אבל דומים הנהלת חשבונות וראית חשבון.

 

  • אהבתי 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

למקצוע הנהלת החשבונות תמיד יהיה עתיד אבל לא ברמות הנמוכות.

זה מקצוע שמתחיל מלרשום חומר כמו רובוט ונגמר בהכנת חומר לרו"ח לצורך מאזן.

יש מקומות שהנהלת החשבונות חיצונית ואז זה באמת משהו שייעלם ויוחלף בפקידה פשוטה ויש מקומות שזה כלי עבודה. אצלי הנה"ח דואגת לתזרים מעודכן, גביות, תשלומים לספקים ועוד. אלה דברים ששום AI לא יחליף (פרט אולי לתזרים וגם שם חייבים בקרה טובה ומקצועית) כי יש כל מיני ניואנסים שחייבים לשים לב ולנהל עליהם מו"מ.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

זה מה שאמרו בתחילת הדרך גם על מוקדי שירות לקוחות - הניואנסים חשובים, נדרש שיקול דעת, מילה לא במקום ומערכת יחסים שנבנתה במשך שנים עלולה להיפגע, מה שיעלה לנו הרבה כסף... ואע"פ כן, יותר ויותר תאגידים עושים את המעבר לצ'אטבוטים ולשאר טעמים של מענה ממוחשב (בידיעת הלקוח או שלא), לעיתים קרובות בידיעה מלאה שזה יוריד את רמת התוצר הסופי ואף יפגע מעט בהכנסות, אך גם יצמצם משמעותית את ההוצאות.

 

אני מעריך שתוך כמה שנים מוצרי ה-CRM כבר יגיעו לרמת אוטומציה גבוהה בהרבה מהנהוג היום, ואז מה שהיה פעם מחלקת הנה"ח יוכל להצטמצם למומחה או שניים שיעשו ביקורת נקודתית על העבודה שבוצעה ע"י הבינה המלאכותית. ובחברות דוברות אנגלית, לא מן הנמנע שגם תפקיד המומחה הזה יתבצע מרחוק ע"י ההודים.

 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

בול. הצ׳טבוטים הפכו בסך הכול לעוד שלב שנועד לייאש אותך, בהמשך ל״מערכת ניתוב שיחות״ - הכול, הכול רק שלא תגיע למענה אנושי.

הבעיה שמחריפה עכשיו היא - עד שהגעת למענה אנושי אתה קולט שגם הוא לא יודע כלום ולא מסוגל לסטות מהתסריט 😕

 

תמיד יהיה מקום לאנשים בצמתים שמתנהלים מול אנשים אחרים (כל התחום האפור של משחקי מיסוי)

אבל ברמות הנמוכות יותר - ייעלם/יצטמצם משמעותית. brace yourselves כולם.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • רעיון טוב! 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 3 שעות, Derish כתב:

זה מה שאמרו בתחילת הדרך גם על מוקדי שירות לקוחות - הניואנסים חשובים, נדרש שיקול דעת, מילה לא במקום ומערכת יחסים שנבנתה במשך שנים עלולה להיפגע, מה שיעלה לנו הרבה כסף... ואע"פ כן, יותר ויותר תאגידים עושים את המעבר לצ'אטבוטים ולשאר טעמים של מענה ממוחשב (בידיעת הלקוח או שלא), לעיתים קרובות בידיעה מלאה שזה יוריד את רמת התוצר הסופי ואף יפגע מעט בהכנסות, אך גם יצמצם משמעותית את ההוצאות.

 

אני מעריך שתוך כמה שנים מוצרי ה-CRM כבר יגיעו לרמת אוטומציה גבוהה בהרבה מהנהוג היום, ואז מה שהיה פעם מחלקת הנה"ח יוכל להצטמצם למומחה או שניים שיעשו ביקורת נקודתית על העבודה שבוצעה ע"י הבינה המלאכותית. ובחברות דוברות אנגלית, לא מן הנמנע שגם תפקיד המומחה הזה יתבצע מרחוק ע"י ההודים.

 

מה שאתה אומר על שירות הלקוחות זהה. אם תיקח את חשבשבת רוב הפניות נסגרות אצל הבוט.

הנקודה שלדעתי עוד לא בשלה זה מתי הבוט מעביר לשירות לקוחות אנושי. 

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
לפני 24 דקות, Night Driver כתב:

הנקודה שלדעתי עוד לא בשלה זה מתי הבוט מעביר לשירות לקוחות אנושי. 

בשלה לחלוטין ועובדת בדיוק!!! נמרץ בתוך הפרמטרים שהוגדרו לבוט. 

זה לא באג, זה פיצ'ר. 

 

כמו שHANS כתב, זה נועד לייאש אותך מעבר להורדת עלויות (ולנקודה של קיצור זמני המענה, בהתאם לחוק יחסית חדש שמחייב תגובה [לא בהכרח אנושית] תוך פרק זמן סביר).

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...