Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 12 שעות, Keyser Söze כתב:

מה זאת אומרת "מדרכה בנתיב תחבורה ציבורית"? אם יש שם נתיב תחבצ, אז בהכרח אין שם מדרכה, לא? או שבירושלים מותר לתחבצ לנסוע על מדרכה?... תכל'ס, ירושלים... בירושלים הכל יכול להיות....

הכוונה ככל הנראה לשני גלגלים על המדרכה וחסימה חלקית של הנתיב.

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 4 שעות, Be roo כתב:

הכוונה ככל הנראה לשני גלגלים על המדרכה וחסימה חלקית של הנתיב.

אולי הכוונה מדרכה שצמודה לנתיב תחבורה ציבורית שיהיה אסור לחנות עליה?

פורסם
לפני 5 שעות, Be roo כתב:

הכוונה ככל הנראה לשני גלגלים על המדרכה וחסימה חלקית של הנתיב.

הבנתי. תודה על ההבהרה.

אם כך, חסימה חלקית של הנתיב, כאשר הנתיב הוא נת״צ, דהיינו - משמש לאוטובוס - כלי גדול ורחב, בוודאי שעלולה לגרום להפרעה. ייתכן ובשל ההעדפה שניתנת לתחבורה ציבורית, העירייה מכריזה שלגבי דידה גם ״עיכוב קטן״ נחשב ל-״הפרעה ממשית״ הנדרשת בלשון החוק (בקונטקסט של תחבורה ציבורית). בסדר. יש בזה מן ההגיון.

פורסם

לחידוד הדיון, תמרור איסור חניה שמוצב בצמוד לנתיב, בקצה המדרכה, האם הוא תקף גם למדרכה עצמה (מעבר לאיסור חניה על המדרכה)? מה דינו של רכב החונה במיקום הריבוע הכחלחל ומה דינו של רכב החונה במיקום הריבוע הירוק? 

 

image.thumb.png.88592b528793a134992497dd404e01fb.png

פורסם (נערך)

חניה על המדרכה אסורה לחלוטין, אלא אם מוצב תמרור המתיר זאת (627) - תוך שמחרת המעבר לעגלות, וגם אם קיים התמרור החניה אסורה בתחנות אוטובוס ומוניות או באדום לבן ו״מעטפה״ (סעיף 72(א)(2א) והגדרת תמרור 627)

 

החניה בנת״צ (ובתחנות אוטובוס ומונית/ אסורה לפי תקננ 73(א)(12).

 

סעיף 3 בחוק החניה לנכים אוסר במפורש חניה בנתיב ובתחנות תחב״צ.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 43 דקות, sperial כתב:

סעיף 3 בחוק החניה לנכים אוסר במפורש חניה בנתיב ובתחנות תחב״צ

נכון, הנידון הוא על מדרכה או במקום אחר שהחניה אסורה אבל אין החרגה מפורשת בחוק חניית הנכים.

פורסם (נערך)

אין התייחסות מפורשת למדרכה.

 

יש הגבלה  בסעיף 2(א)(3) אשר מחייבת השארת מעבר להולכי רגל ועגלות (1.3 מ׳). זה בהחלט משאיר מרווח ניכר לתמרון, שכן רוחב עגלת נכים בד״כ אינו עולה על 75 ס״מ.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

צודק. המספר הזה מופיע הרבה ולא ברור מקורו.

 

בעקבות הדיון כאן בדקתי את המספרים - רטחב עגלת נכים 60-75 ס״מ, רוחב עגלת תינוקות - תאומים פחות מ-70 ס״מ.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

המספר (130 ס"מ) נקוב בתוספת הראשונה בצו התעבורה (עבירות קנס).

סעיף 2, מספר סידורי 104:

ציטוט

 

מ"ס |     תקנה    |                      פירוט

-----+-----------+---------------------------

104 | 72(א)(2א) | העמדת שני גלגלים בלבד

        |                   | על המדרכה ובלבד שנותר

        |                   | מעבר של 130 ס"מ לפחות

        |                   |  על המדרכה ומותרת

        |                   | החניה בכביש שבו הועמדו

        |                   | יתר גלגלי הרכב

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

שימו לב שה-130 מתייחס לחניה עם שני גלגלים על המדרכה בלבד, לא 4 גלגלים, אז אין סייג למרווח.

לי האבחנה לא ברורה. למה זה משנה אם הרכב חונה על המדרכה וגם על הכביש. למה אם השארתי 130 ס״מ, אבל הפרעתי לתנועה בכביש זה יותר טוב מאשר אם חניתי עם 4 גלגלים על מדרכה ברוחב 5 מטרים.

אבל שוין. יש דברים יותר הזויים מזה בתקנות.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • רעיון טוב! 2
פורסם

מתוך החנ"א לאן הרחקתם!!

 
עצירת רכב על המדרכה עד שני גלגלים ונותר מעבר של 1.3 מטר כאשר
מותרת עצירה על הכביש לצד הרכב
עצרת את הרכב הנ"ל על המדרכה במקום שלא הוסדר ל העמדת רכב והחנייתו,
בניגוד לתקנה 72 (א)( 2א) לתקנות התעבורה.
* התנאים המצטברים לרישום דו"ח זה:
- מותרת החניה על הכביש שבו הועמדו יתר הגלגלים
- נותר מעבר של 130 ס"מ לפחות על המדרכה
- העמדת עד שני גלגלים בלבד על המדרכה
( ** למקרה אחר של עצירת רכב על מדרכה שאינם עומדים בתנאים דלעיל יש להשתמש בס"ס 5953
6658
250
0


עצירת רכב או חלק ממנו על המדרכה
עצרת את הרכב הנ"ל על המדרכה, במקום שלא הוסדר ל העמדת רכב והחנייתו,
בניגוד לתקנה 72 (א)( 2א) לתקנות התעבורה.
5953
500
0
 

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

הרחקתי עד למקור...

החנ"א אינה המקור. היא חוברת של המשטרה, המסייעת לרישום דוחות, וכשמה, לניסוח האישום. 

הנוסח בחנ"א נלקח מתקנות התעבורה, הודעות התעבורה וצווי התעבורה.

לא ממעיט לרגע מכוחה, חשיבותה, ומעמדה של החנ"א, אבל יש להבין שלא מדובר ב-"חוק". בכל סתירה בין החנ"א ובין החוק, יעדיף בית המשפט, ככל הנראה, את הוראות החוק על פני החנ"א.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...