Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בן 45 ורק לאחרונה לצערי הבנתי שבזבזתי את מיטב שנות חיי הכסף שלי בסגירת החיסכון בפיקדונות הבנק עם הריבית העלובה שהם נותנים וסוגרים את הכסף לשנה שלמה. נזכרתי מאוחר מדי אבל עדיף עכשיו ולא בגיל 60. אני רוצה לפתוח תיק מסחר עצמאי ולבצע השקעה פאסיבית גם בשבילי ובעיקר לילדים (כרגע יש להם תוכניות חיסכון בבנק בפריים מינוס 4.5 עלוב) ואני רוצה להעיף משם ולהשקיע בשוק ההון לתקופה של 15-20 שנה עם הפקדות חודשיות כדי לתת לריבית דריבית לעבוד. קראתי וחקרתי קצת בנושא בשבועות האחרונים. בגדול כמו שאמרתי התיק יהיה לגמרי פאסיבי, לא מתכוון להתעסק עם זה יותר מדי ורוצה לתת לשוק לעשות את שלו. 

 

מכיוון שההשקעה היא לתקופה של 15-20 שנה (אם אזכה בכלל להגיע לגיל הזה בבריאות טובה) אני שוקל ברצינות להפוך את התיק ל 100% מנייתי (או 90 מניה ו 10 אגח ממשלתי כללי).  גם כדי למקסם רווחים וגם כי יש לי קרן השתלמות (מורים) שלא מתכוון לפדות עד הפנסיה. מבירור שעשיתי הקרן מושקעת כ 46% במניות אז היא מאוד סולידית ולכן המחשבה שלי שאין לי צורך ב 2 תיקים סולידים. מבחנתי ק. ההשתלמות היא "כרית הביטחון" ואני מעדיף שתיק אחד יהיו יותר אגרסיבי במיוחד כשזה לתקופה לא קצרה כדי לאפשר לשוק לתקן במקרה של קריסה. 

 

כיוון שהמטרה היא לא להמר ולנסות להכות את השוק, אני רוצה להשקיע בקרן אחת או שתיים מחקות . עלו לי כמה אפשרויות. אפשרות אחת היא 100 אחוז SNP 500.   אפשרות שניה היא מדד עולמי FTSE All-World  שמכיל בתוכו כ 65% מהחברות האמריקאיות אבל גם נותן חשיפה גם למדינות מפותחות וגם למדינות מתפתחות ולא תלוי רק בשוק האמריקאי.  בנוסף שוקל לתת אולי משקל קאן גם לשוק שלנו .. משהו כמו 10 אחוזים מזה אולי על תא 125.  אני מתכוון כל חודש להפקיד לתיק כ 500 שח ואולי יותר אם יתאפשר.

 

לגבי הילדים אותו הדבר.  חושב גם כן ללכת על תיק מנייתי אגרסיבי עם הפקדה חודשית של כ 200 שח בחודש לכל אחד (יש 3 ).

 

אשמח להערות/הארות בעניין

 

** שאלה קטנה נוספת.. יש לי כ 20 אשח שאני צריך בעוד כ 3 שנים להחזר הלוואה שלקחתי על חשבון ק. השתלמות. כרגע הם יושבים בקרן כספית אבל מתלבט אם להשאיר שם או להעביר לאגח ממשלתי קצר כלשהו שאולי יתן לי תשואה טובה יותר עקב ירידת הריבית הצפויה

עריכה אחרונה על ידי mazinya
  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

פיזור רחב יותר=יותר בטוח=פחות תשואה.

אם אתה משקיע במדד עולמי או S&P אין הגיון כלכלי בהשקעה בשוק הישראלי.

אם אתה רוצה S&P500 יש קרן אירית שאמורה לבצע ספליט ב15.12 והקנייה שלו תהיה במחיר נגיש (44 בנקום 4400 שקל ליחידה).

בשנתיים האחרונות השקעתי לילד במדד העולמי, אחרי הספליט מתכנן להתחיל לקנות לו SNP.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

שאלות בסיסיות:

בני כמה אתם? בני כמה הילדים?

באיזה סכומים מדובר (מה שנחסך עד היום ומה שבכוונתך לחסוך בעתיד).

האם החיסכון הפנסיוני שלך מספק או שהוא צריך תגבור (99% שזה המצב).

עד כמה אתה סובל סיכון?

האם יש לך מושג במיסוי על ההון והחסכונות? השקעה נכונה מבחינת מיסוי יכולה להיות שווה סכומים גדולים בעתיד. 

לדעתי כדאי להוועץ בבעל מקצוע שחי את התחום ביומיום. לשבת איתו, להבין את הצרכים ולבנות תוכנית לחיסכון לטווחים הנדרשים עם פיזור ההשקעות כך שיאזנו סיכונים וסיכויים, כולל הכנה נכונה מבחינת מיסוי עתידי. לשבת עם היועץ אחת למספר חודשים על מנת לעדכן את המכשירים והמסלולים.  אישית בעבר נעזרתי ביועץ בבנק (בחורבחריף במיוחד), כיום מי שמסייעת לי בניהול החסכונות היא יועצת פנסיונית.

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 47 דקות, יובל .מ. כתב:

פיזור רחב יותר=יותר בטוח=פחות תשואה.

אם אתה משקיע במדד עולמי או S&P אין הגיון כלכלי בהשקעה בשוק הישראלי.

אם אתה רוצה S&P500 יש קרן אירית שאמורה לבצע ספליט ב15.12 והקנייה שלו תהיה במחיר נגיש (44 בנקום 4400 שקל ליחידה).

בשנתיים האחרונות השקעתי לילד במדד העולמי, אחרי הספליט מתכנן להתחיל לקנות לו SNP.

תודה. קודם כל שכחתי לציין שהכוונה היא כמובן לקרנות איריות. גם םה במדד העולמי אני מכוון לאירית.  לגבי האירית שאתה מדבר עליה שעושה את הספליט אני מניח שאתה מתכוון לאינבסקו נכון?  אני התלבטתי בינה לבין ISHARES.  

לגבי המדד העולמי, על איזה מהם אתה מדבר? זו שהזכרתי או ה ACWI?

תודה על ההערה לגבי השוק הישראלי

לפני 19 דקות, sperial כתב:

שאלות בסיסיות:

בני כמה אתם? בני כמה הילדים?

באיזה סכומים מדובר (מה שנחסך עד היום ומה שבכוונתך לחסוך בעתיד).

האם החיסכון הפנסיוני שלך מספק או שהוא צריך תגבור (99% שזה המצב).

עד כמה אתה סובל סיכון?

האם יש לך מושג במיסוי על ההון והחסכונות? השקעה נכונה מבחינת מיסוי יכולה להיות שווה סכומים גדולים בעתיד. 

לדעתי כדאי להוועץ בבעל מקצוע שחי את התחום ביומיום. לשבת איתו, להבין את הצרכים ולבנות תוכנית לחיסכון לטווחים הנדרשים עם פיזור ההשקעות כך שיאזנו סיכונים וסיכויים, כולל הכנה נכונה מבחינת מיסוי עתידי. לשבת עם היועץ אחת למספר חודשים על מנת לעדכן את המכשירים והמסלולים.  אישית בעבר נעזרתי ביועץ בבנק (בחורבחריף במיוחד), כיום מי שמסייעת לי בניהול החסכונות היא יועצת פנסיונית.

 

 

אני 45 ואשתי 41.  הילדים בני 2.5, 7 ו 10.  כרגע מבחינת הילדים יש תוכנית חיסכון מטופשת בבנק שאליה אני מפקיד כל חודש 200 שח. 

לי יש תוכנית חיסכון סגורה עד מאי של 80 אשח שכשתיפתח אני מתכוון להשקיע אותם בשוק ההון ולהפקיד לשם כל חודש מינימום של 500 שח.

לפני כמה שנים פתחו לי בבנק תיק השקעות כזה. ואז הגיעה הקורונה. בטיפשותי וחוסר הבנתי נלחצתי כשראיתי את הירידות ומכרתי. הפסדתי 3000 שח אבל זה היה שכר הלימוד שלי. לא מתכוון לחזור על הטעות הזו ומבין שיש עליות וירידות. ההשקעה היא לטווח ארוך ולכן רוצה להאמין שלא אחזור על הטעות הזו.

החיסכון הפנסיוני שלי כפי שאמרתי אני מורה ולכן יש לי את קרן ההשתלמות שאותה לא מתכוון לפדות  עד הפנסיה בה דמי הניהול נמוכים (0.22) ובלי קשר גם הפקדות לפנסיה

פורסם (נערך)
לפני כשעה, mazinya כתב:

אני מתכוון כל חודש להפקיד לתיק כ 500 ש

אם אתה מתחיל מאפס, זה סכום קטן (ואני לא אומר את זה חלילה בזלזול) מכדי להתעסק בניהול סיכונים וגידור ופיזור. לפחות בשנים הראשונות הייתי הולך על 100% מניות (אירית עוקבת סנפ זו בחירה הגיונית). בטח בתיקים של הילדים שאופק ההשקעה שלהם ארוך מאוד.

 בעוד כמה שנים כשיצטברו שם סכומים קצת יותר גדולים, יש מקום לחשוב על איזון, על ידי הפקדה של כסף חדש לערוצים יותר סולידיים ולא על ידי מכירה. בחיסכון שלך. עבור הילדים לא הייתי משנה גם בעוד עשר שנים וממשיך עם מנייתי מלא.

עריכה אחרונה על ידי פינדר
  • אהבתי 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

חשבון מסחרי עצמאי - כדאי לך לקרוא על אינטרקטיב ברוקס העולמי (ולא המתווך הישראלי שבכלל לא ישראלי) כברוקר השקעות.

לילדים שלא ציינת כמה הם, הייתי מכוון לנאסדק QQQM שיש לו קוראלציה גבוהה עם ה SP500, אך הוא יותר תנודתי.

 

כסף שיש לך ידע ודאי שתצטרך אותו בזמן X - הייתי משאיר בקרן כספית ולא חושף אותו לבורסה - אבל זה כבר כל אחד עם עצמו.

בהצלחה.

פורסם (נערך)

לגבי ברוקר הייתי ממליץ דווקא על ברוקר ישראלי, שהוא יותר פשוט לישראלים חסרי נסיון.

אם הייתי מתחיל היום הייתי כנראה הולך על פסגות שמציעים כרגע חשבון ללא עמלות קבועות לכל החיים וגם אפשרות לפתוח עד 10 חשבונות, דבר שמקל לחלק את הכספים לחשבון עבורך ולכל אחד מהילדים.

 ברוקר ישראלי מבצע ניקוי מס במקור במקרה של מכירה ולא מחייב אותך בהגשת דוח שנתי והתחשבנות עם רשויות המס.

בשביל לקבל את התנאים האלו מצטרפים דרך לינק של אחת הקבוצות הפיננסיות ברשתות כמו עלילות זיק או נינג׳ה פיננסית.

עריכה אחרונה על ידי פינדר
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם (נערך)
לפני 40 דקות, פינדר כתב:

אם אתה מתחיל מאפס, זה סכום קטן (ואני לא אומר את זה חלילה בזלזול) מכדי להתעסק בניהול סיכונים וגידור ופיזור. לפחות בשנים הראשונות הייתי הולך על 100% מניות (אירית עוקבת סנפ זו בחירה הגיונית). בטח בתיקים של הילדים שאופק ההשקעה שלהם ארוך מאוד.

 בעוד כמה שנים כשיצטברו שם סכומים קצת יותר גדולים, יש מקום לחשוב על איזון, על ידי הפקדה של כסף חדש לערוצים יותר סולידיים ולא על ידי מכירה. בחיסכון שלך. עבור הילדים לא הייתי משנה גם בעוד עשר שנים וממשיך עם מנייתי מלא.

לא לא מאפס. יש לי 80 אשח בחיסכון שאמור להשתחרר במאי. בינתיים אפקיד סכום התחלתי של כ 5000-10000 שח.  אירית SNP תהיה עדיפה על אירית עולמית?  אני יודע שהיסטורית ה SNP עשה תשואה גדולה יותר מהעולמי אבל בדיוק פה התלבטתי אם לקחת את הסיכון והישאר ממוקד רק באמריקאי או ללכת עם האירית העולמית שמכוונת בתוכה לעוד שווקים.  עם הדולר במצב הנוכחי מניח שלא אראה בתקופה הקרובה בכלל רווחים אבל יאפשר לי כוח קניה גדול יותר

לפני 39 דקות, _DownLoaD_ כתב:

חשבון מסחרי עצמאי - כדאי לך לקרוא על אינטרקטיב ברוקס העולמי (ולא המתווך הישראלי שבכלל לא ישראלי) כברוקר השקעות.

לילדים שלא ציינת כמה הם, הייתי מכוון לנאסדק QQQM שיש לו קוראלציה גבוהה עם ה SP500, אך הוא יותר תנודתי.

 

כסף שיש לך ידע ודאי שתצטרך אותו בזמן X - הייתי משאיר בקרן כספית ולא חושף אותו לבורסה - אבל זה כבר כל אחד עם עצמו.

בהצלחה.

מעדיף בית השקעות ישראלי כדי לא להתעסק עם ניכוי מס. 

אני מניח שמגמת הריבית היא לירידה. אגח לא יתן לי יותר תשואה במקרה הזה על מה שנמצא בכספית?

לפני 31 דקות, פינדר כתב:

לגבי ברוקר הייתי ממליץ דווקא על ברוקר ישראלי, שהוא יותר פשוט לישראלים חסרי נסיון.

אם הייתי מתחיל היום הייתי כנראה הולך על פסגות שמציעים כרגע חשבון ללא עמלות קבועות לכל החיים וגם אפשרות לפתוח עד 10 חשבונות, דבר שמקל לחלק את הכספים לחשבון עבורך ולכל אחד מהילדים.

 ברוקר ישראלי מבצע ניקוי מס במקור במקרה של מכירה ולא מחייב אותך בהגשת דוח שנתי והתחשבנות עם רשויות המס.

בשביל לקבל את התנאים האלו מצטרפים דרך לינק של אחת הקבוצות הפיננסיות ברשתות כמו עלילות זיק או נינג׳ה פיננסית.

 

בדיוק מה שחשבתי עליו. התלבטתי לגבי פסגות או אקסלנס. פסגות אכן יתרונם ללא עמלות והאפשרות לפתוח כמה חשבונות שזה מעולה. הם דורשים כרגע מינימום הפקדה של 10 אשח שכרגע עדיין אין לי.  בנוסף אני לא מכיר את האפליקציה שלהם ועד כמה היא טובה.

לאקסלנס יש כרגע מבצע שמאפשר הפקדה של 4500 שח ובלי עמנלות עד 8 שנים (עם כוכבית אבל לא ראיתי מה הם תנאי הכוכבית).  הבנתי שהאפליקציה שלהם טובה והם מאפשרים גם הוראת קבע.  איתם אי אפשר לפתוח חשבונות גם לילדים?

עריכה אחרונה על ידי mazinya
פורסם

מה מצבך מבחינת חובות?

 

אני חייב לומר שהחסכונות שלך קטנים מאוד, ברמה של קרן חירום. לדעתי דווקא סכומים שאם אין לך גיבוי טוב מהמשפחה אסור לך לסכן. מה תעשה אם תהיה חולה חודשיים מעבר לחופש המחלה שצברת? זה תסריט בסבירות לא נמוכה, ואתה חייב לזכור שמרפי יפיל את הבורסה בדיוק באותו זמן. כלומר, לא בהכרח, אבל אתה צריך להיות ערוך לכך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 24 דקות, mazinya כתב:

הם דורשים כרגע מינימום

הייתי מנסה לפנות אליהם. יש תחרות גדולה מאוד בין בתי ההשקעות וסיכוי טוב שיסכימו גם בפחות, בייחוד אם אתה אומר להם שאתה צפוי להפקיד 80 אלף בשנים הקרובות.

 

לפני 25 דקות, mazinya כתב:

איתם אי אפשר לפתוח חשבונות גם לילדים?

אני באקסלנס. אני לא מכיר אפשרות כזו, אתה יכול לשאול אותם.

הבן שלי פתח לפני כשנה באקסלנס, עכשיו גם הבת רוצה לפתוח ואני מתכוון לפתוח לה בפסגות. שניהם מעל גיל 18.

 

 אני מתכנן לפתוח לעצמי עוד חשבון בפסגות, גם בשביל לנהל קופה לבן הצעיר וגם בשביל שיהיה לי עוד חשבון, לצורך אופטימיזציות של מס.

 

לפני 29 דקות, mazinya כתב:

לא לא מאפס. יש לי 80 אשח

אני חושב שעדיין הייתי הולך על מאה אחוז מניות, אבל זה כבר תלוי בניהול הסיכונים שלך.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני כשעה, mazinya כתב:

לפני כמה שנים פתחו לי בבנק תיק השקעות כזה. ואז הגיעה הקורונה. בטיפשותי וחוסר הבנתי נלחצתי כשראיתי את הירידות ומכרתי. הפסדתי 3000 שח אבל זה היה שכר הלימוד שלי. לא מתכוון לחזור על הטעות הזו ומבין שיש עליות וירידות. ההשקעה היא לטווח ארוך ולכן רוצה להאמין שלא אחזור על הטעות הזו.

 

זה קל להסתכל בדיעבד ולחשוב שיותר לא תעשה את הטעות הזאת, אבל באותו רגע כשאין כדור בדולח, ככול הניראה אתה תרצה מאוד לעשות את זה. בטח אם בתיק שלך יהיו מאות אלפי שקלים ולא רק עשרות. 

מוכרים לאנשים שה-SP500 הוא כלי פאסיבי טוב שמביא X בשנה, אבל בפועל הוא חתיכת רכבת הרים שלא מבטיחה שדווקא בשנה שאתה מתכוון לפרוש, ימחק לך 20 אחוז מהתיק. 

 

בגלל זה מאוד חשוב שתגדיר מה המטרות שלך בהשקעה ? למה אתה מצפה? לכמה זמן אתה מתכוון להשקיע(שזה רשמת, אבל תחשוב על זה לעומק)? 

 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

חיסכון זה חשוב, אבל צריך לבחון את היכולות והצרכים. יש הבדל עצום בין חיסכון של 80 אש״ח ליום סגריר, 100,000 ש״ח לסיוע לילד בעוד 15 שנה או 800 אש״ח לפנסיה בעוד 30 שנה. צריך לבנות תוכנית ולעדכן אותה תקופתית. סתם דוגמה - חסכונות שחסכנו עבור הבנים נותרו סגורים, סייענו להם ממקורות אחרים.

 

זו הסיבה שבגללה כדאי לשבת עם בעל מקצוע בתחום. שיגלגל לכם את המחשבה קצת מעבר ל״סנופי זה טוב״ שרואים בכל מקום.

 

עוד דבר חשוב - חסכון על שם הילדים. היום הם בני 10 והכספים נשלטים על ידך, אבל ביום שיהיו בני 18 תאבד שליטה על הכסף הזה. אני מניח שלא תרצה שאת הכסף שחסכת כדי לממן לימודים הילד יוציא על איזה אופנוע. וצריך לבדוק מול רואה חשבון האם להפרדת השמות יש משמעות מבחינת מיסים עד שהוא מגיע לגיל 18 ועדיין שייך לתא המשפחתח שלך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, mazinya כתב:

לא לא מאפס. יש לי 80 אשח בחיסכון שאמור להשתחרר במאי. בינתיים אפקיד סכום התחלתי של כ 5000-10000 שח.  אירית SNP תהיה עדיפה על אירית עולמית?  אני יודע שהיסטורית ה SNP עשה תשואה גדולה יותר מהעולמי אבל בדיוק פה התלבטתי אם לקחת את הסיכון והישאר ממוקד רק באמריקאי או ללכת עם האירית העולמית שמכוונת בתוכה לעוד שווקים.  עם הדולר במצב הנוכחי מניח שלא אראה בתקופה הקרובה בכלל רווחים אבל יאפשר לי כוח קניה גדול יותר

מעדיף בית השקעות ישראלי כדי לא להתעסק עם ניכוי מס. 

אני מניח שמגמת הריבית היא לירידה. אגח לא יתן לי יותר תשואה במקרה הזה על מה שנמצא בכספית?

 

בדיוק מה שחשבתי עליו. התלבטתי לגבי פסגות או אקסלנס. פסגות אכן יתרונם ללא עמלות והאפשרות לפתוח כמה חשבונות שזה מעולה. הם דורשים כרגע מינימום הפקדה של 10 אשח שכרגע עדיין אין לי.  בנוסף אני לא מכיר את האפליקציה שלהם ועד כמה היא טובה.

לאקסלנס יש כרגע מבצע שמאפשר הפקדה של 4500 שח ובלי עמנלות עד 8 שנים (עם כוכבית אבל לא ראיתי מה הם תנאי הכוכבית).  הבנתי שהאפליקציה שלהם טובה והם מאפשרים גם הוראת קבע.  איתם אי אפשר לפתוח חשבונות גם לילדים?

אם אתה לא מוכר ניירות ערך - אין צורך בהגשת דוחות, קל וחומר אם אתה קונה את אותו נייר לעשרות שנים.

חבל לשלם עמלות כפולות ומכופלות בגלל חוסר הרצון להגיש עצמאית, אתה כבר עשית חצי צעד, למה לא להשלים אותו?

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

מה מצבך מבחינת חובות?

 

אני חייב לומר שהחסכונות שלך קטנים מאוד, ברמה של קרן חירום. לדעתי דווקא סכומים שאם אין לך גיבוי טוב מהמשפחה אסור לך לסכן. מה תעשה אם תהיה חולה חודשיים מעבר לחופש המחלה שצברת? זה תסריט בסבירות לא נמוכה, ואתה חייב לזכור שמרפי יפיל את הבורסה בדיוק באותו זמן. כלומר, לא בהכרח, אבל אתה צריך להיות ערוך לכך.

מעבר למשכנתא אין לי חובות. יש לי הלוואה של 22 אשח שלקחתי על חשבון קרן השתלמות כדי לקנות לאישתי שברולט ספארק אבל את הכסף הזה שמתי כבר בקרן כספית שיהיה לעוד 3 שנים כשאצטרך להחזיר.  

לפני 22 דקות, sperial כתב:

חיסכון זה חשוב, אבל צריך לבחון את היכולות והצרכים. יש הבדל עצום בין חיסכון של 80 אש״ח ליום סגריר, 100,000 ש״ח לסיוע לילד בעוד 15 שנה או 800 אש״ח לפנסיה בעוד 30 שנה. צריך לבנות תוכנית ולעדכן אותה תקופתית. סתם דוגמה - חסכונות שחסכנו עבור הבנים נותרו סגורים, סייענו להם ממקורות אחרים.

 

זו הסיבה שבגללה כדאי לשבת עם בעל מקצוע בתחום. שיגלגל לכם את המחשבה קצת מעבר ל״סנופי זה טוב״ שרואים בכל מקום.

 

עוד דבר חשוב - חסכון על שם הילדים. היום הם בני 10 והכספים נשלטים על ידך, אבל ביום שיהיו בני 18 תאבד שליטה על הכסף הזה. אני מניח שלא תרצה שאת הכסף שחסכת כדי לממן לימודים הילד יוציא על איזה אפנוע.

אכן ה 80 אשח האלה הם החיסכון היחידי שיש לי. אני מניח שאני לא חייב להשקיע את כולם. 

לגבי החיסכון עם שם הילדים לא חשבתי על זה. על איזה חיסכון אתה מתכוון? כרגע החיסכון שיש להם הוא בבנק וזה לא על שם. כשאעביר את זה משם לבית המסחר אצטרך גם את זה לפתוח על שמי הכוונה? 

לפני 31 דקות, davemustaine87 כתב:

 

זה קל להסתכל בדיעבד ולחשוב שיותר לא תעשה את הטעות הזאת, אבל באותו רגע כשאין כדור בדולח, ככול הניראה אתה תרצה מאוד לעשות את זה. בטח אם בתיק שלך יהיו מאות אלפי שקלים ולא רק עשרות. 

מוכרים לאנשים שה-SP500 הוא כלי פאסיבי טוב שמביא X בשנה, אבל בפועל הוא חתיכת רכבת הרים שלא מבטיחה שדווקא בשנה שאתה מתכוון לפרוש, ימחק לך 20 אחוז מהתיק. 

 

בגלל זה מאוד חשוב שתגדיר מה המטרות שלך בהשקעה ? למה אתה מצפה? לכמה זמן אתה מתכוון להשקיע(שזה רשמת, אבל תחשוב על זה לעומק)? 

 

ובגלל זה חשבתי לשים 10 אחוז אגח. יש פיתרון אחר למצב הזה? הרי זה יכול לקרות לכל אחד. אני לא רוצה עוד תיק שמרני. הקרן השתלמות שלי כבר מספיק שמרנית.  המטרות שלי בהשקעה זה בגדול להקיע לגיל פנסיה (אם אזכה לזה בבריאות טובה) ובזמן הזה למקסם את החסכונות שלי כדי שאוכל להשתמש בהם כשאצא לפנסיה.  זו גם הסיבה שאני מוציא את החסכונות של הילדים מהבנק ומשקיע בשוק ההון כדי שגם להם יהיה כמה שיותר. אבל אצלם יש הרבה יותר זמן לתיקון במידה ויש משבר

פורסם

אם יש לך הכסף - למה לא תפרע את הההלוואה? גם אם היא נוחה היא עדיין נושאת ריבית. כמובן להשוות לרווח (נטו!) של הקרן הכספית (יש מס 25% על רווחים מעבר לעליית המדד).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...