Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

איך כל יבואן שמתגלגלת אליו איזה גרסה נדירה יחסית מתמחר אותה כאילו אנחנו איזה ביצה ומה שעצוב יותר תמיד יהיה מי שישלם.

איך מצאת את המחירים של היבואנים?

פורסם
לפני שעתיים, baer כתב:

איך מצאת את המחירים של היבואנים?

כל מקורות המידע מופיעים בתיאור הסרטון :) אני בעד שקיפות מלאה

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 4 שעות, EliC25 כתב:

 

תבחנו את עצמכם, אם ידעתם על קיומם של כל הדגמים בארץ?

הכרתי 8 מתוך 10, לא הכרת את היונדאי גנסיס ואת IX55.

 

בשנים הרלוונטיות הייתי מגיע לא פעם במסגרת העבודה למתחם כלמוביל בראש העין ושם ראיתי את הקולטים ואת ה IX20 שהיו מכוניות צמודות של עובדים או של המחלקותת במתחם. 

 

 

פורסם

תהיה רשימת הדגמים לטובת מי שלא צופה בסרטונים?

לפי הצלליות רואים שם CC כלשהי, מתקופת הגגות המתקפלים הקשיחים.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

אקורד דיזל 2.2 ידנית ואקורד סטיישן

וולוו C70 קבריאולט

יונדאי ג'נסיס לפני שג'נסיס הפכו למותג נפרד

יונדאי ג'נסיס קופה

יונדאי IX20 קרוסאובר על בסיס i20 

מיצובישי קולט מאיזור 2010 - 2011

יונדאי  IX55 (ג'יפון גדול)

פוקוס קבריאולט  MK2

פוקוס MK3 ST

פיז'ו 406 קופה

סוזוקי איגניס ספורט בדור של 2003

 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 3

 

 

פורסם

נשמע בערך כמו מה שאני זוכר מתערוכת פרנקפורט 2009.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)

כמה הערות:

 

ה-ix20 לא היתה ג'יפון אלא מיקרואן, התחרתה באירופה ברנו מודוס וניסאן נוט והיתה לה גם גרסה של קיה בשם ונגה.

לארץ הקטגוריה הזאת של מיקרואנים על בסיס סופר מיני כמעט ולא הגיעה פרט לכמה דגמים ספורים.

 

הקטגוריה הזאת כבר לא קיימת גם באירופה והוחלפה באופן לא רשמי בג'יפונים שכבר הגיעו לארץ - רנו מודוס הוחלפה בקפצ'ור, קיה ונגה/יונדאי ix20 הוחלפו בבאיון/סטוניק, ניסאן נוט הפכה לסופרמיני ואת תפקיד מחליפת המיקרואן העבירו לג'וק, יאריס/ספייס ורסו הוחלפו ביאריס קרוס, סקודה רומסטר הוחלפה בקאמיק, אופל מריבה הוחלפה בקרוסלנד...

 

בנוגע ליונדאי ג'נסיס סדאן, מה שצולם באוטומוטור זה מהדגם שיוצר בין 2008 ל-2013, הדגם שצולם כמה פעמים זה הדור הבא שיוצר עד 2018 והוחלף בשם ג'נסיס g80 - לארץ הגיעה בייבוא סדיר המחליפה שהוצגה כבר כג'סיס על מלא.

יונדאי ix55 היה השם האירופאי, של הורקרוז, הדגם הוחלף בגרנד סנטה פה (שגם יחידה אחת שלו הגיעה תחת כלמוביל) והוחלפה בפליסייד שכבר הגיעה בייבוא סדיר.

פוקוס קבריולט דור 2 - כל היחידות הגיעו דרך דלק מוטורס היו מלפני מתיחת הפנים, לפני 10 שנים נתקלתי בקבריולט מתוחת פנים שהגיעה בייבוא אישי (לפי הלוחית זה היה ייבוא אישי).

הונדה אקורד דיזל - בשנת 2012 עשתה קאמבק ומכרה כמה מוניות.

 

עוד דגמים שלא הזכרת:

אופל מריבה שהגיעה לארץ בכמה יחידות בודדות ואופל קסקדה קבריולט שהגיעה ב-2014 עם תג מחיר של 300 אלף ש"ח ומכרה רק 4 יחידות וב-2017 עשתה קאמבק במחיר של 200 אלף ש"ח.

שברולט סברבן שלא הגיעה בייבוא סדיר אלא רק בייבוא אישי, אבל UMI הביאו לפני עשור 6 יחידות למד"א.

ניסאן פולסאר שהגיעה ב-2 יחידות ולפחות אחת מהם התגלגלה לטרייד אין של קרסו.

סיויק האצ'בק דיזל ידנית - הגיעה ב-2006 עם תג מחיר של מעל 200 אלף ש"ח ומכרה כמה יחידות בודדות למורי נהיגה.

רנו סנדרו - בימים שמכרו בארץ לוגאן MCV תחת מותג רנו, הגיעה גם לפחות יחידה אחת של הדור הראשון של דאצ'יה סנדרו שכמובן נמכרה כרנו.

הייבוא הסדיר תחת מותג דאצ'יה התחיל רק בדור השני.

עריכה אחרונה על ידי itsik170
  • אהבתי 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

היו או ישנן 2-3 פיג'ו 407 קופה, לפחות אחת עם מנוע דיזל. יותר נדירה מה- 406 קופה, אבל הרבה פחות יפה. אם כבר 407 אז לדייק שנמכרו 3 ידניות, אשר כמו ה- 508 הידנית התחילו את חייהן באוויס, כך שלא מדובר ברכבים שיובאו עבור עובד היבואן אלא כנראה עבור מקבל החלטית אצל לקוח מאד מאד חשוב, שמשום מה אהב מאד צרפתיות סדאן ידניות...

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם
לפני כשעה, itsik170 כתב:

ה-ix20 לא היתה ג'יפון אלא מיקרואן, התחרתה באירופה ברנו מודוס וניסאן נוט והיתה לה גם גרסה של קיה בשם ונגה.

 

צודק, להבנתי - מחליפה של היונדאי מטריקס שהייתה בשנים לפני כן? או שאולי המטריקס הייתה קצת יותר גדולה

א

לפני כשעה, itsik170 כתב:

הקטגוריה הזאת כבר לא קיימת גם באירופה והוחלפה באופן לא רשמי בג'יפונים שכבר הגיעו לארץ - רנו מודוס הוחלפה בקפצ'ור, קיה ונגה/יונדאי ix20 הוחלפו בבאיון/סטוניק, ניסאן נוט הפכה לסופרמיני ואת תפקיד מחליפת המיקרואן העבירו לג'וק, יאריס/ספייס ורסו הוחלפו ביאריס קרוס, סקודה רומסטר הוחלפה בקאמיק, אופל מריבה הוחלפה בקרוסלנד...

 

בהחלט, החפיפה או ההחלפה בין הקטגוריות הובילה אותי כנראה להתייחס אליה כ'ג'יפון'

לפני כשעה, itsik170 כתב:

בנוגע ליונדאי ג'נסיס סדאן, מה שצולם באוטומוטור זה מהדגם שיוצר בין 2008 ל-2013, הדגם שצולם כמה פעמים זה הדור הבא שיוצר עד 2018 והוחלף בשם ג'נסיס g80 - לארץ הגיעה בייבוא סדיר המחליפה שהוצגה כבר כג'סיס על מלא.

 

תודה על הדיוקים

לפני כשעה, itsik170 כתב:

אופל מריבה שהגיעה לארץ בכמה יחידות בודדות ואופל קסקדה קבריולט שהגיעה ב-2014 עם תג מחיר של 300 אלף ש"ח ומכרה רק 4 יחידות וב-2017 עשתה קאמבק במחיר של 200 אלף ש"ח.

שברולט סברבן שלא הגיעה בייבוא סדיר אלא רק בייבוא אישי, אבל UMI הביאו לפני עשור 6 יחידות למד"א.

ניסאן פולסאר שהגיעה ב-2 יחידות ולפחות אחת מהם התגלגלה לטרייד אין של קרסו.

סיויק האצ'בק דיזל ידנית - הגיעה ב-2006 עם תג מחיר של מעל 200 אלף ש"ח ומכרה כמה יחידות בודדות למורי נהיגה.

רנו סנדרו - בימים שמכרו בארץ לוגאן MCV תחת מותג רנו, הגיעה גם לפחות יחידה אחת של הדור הראשון של דאצ'יה סנדרו שכמובן נמכרה כרנו.

הייבוא הסדיר תחת מותג דאצ'יה התחיל רק בדור השני.

בפוסט שעלה בפייסבוק, עלו עוד עשרות דגמים נדירים וייחודיים (או wannabiz כאלו)

זה עולם עשיר שנסתר מעינינו ביום יום :) 

לפני 10 דקות, שי כתב:

אשר כמו ה- 508 הידנית התחילו את חייהן באוויס, כך שלא מדובר ברכבים שיובאו עבור עובד היבואן אלא כנראה עבור מקבל החלטית אצל לקוח מאד מאד חשוב, שמשום מה אהב מאד צרפתיות סדאן ידניות...

כנראה מקורב של היבואן, אבל להבנתי 508 ידנית הייתה שייכת לאחד העובדים, זה מתוך 'מידע פנימי'. כנראה יש 2, אולי אחת לפני ואחת אחרי מתיחת פנים, צריך לבדוק קצת יותר לעומק, אבל אין לי כח :)

לפני 4 שעות, amosbmw כתב:

תהיה רשימת הדגמים לטובת מי שלא צופה בסרטונים?

 

קח את כל התסריט אם אתה חובב קריאה 😄

ספוילר

לכבוד יום העצמאות, רציתי להכין סרטון קצת שונה – כזה שמתמקד בישראל. אבל בואו נדבר בכנות: תרבות רכב עצמאית בארץ? כבר חמישים שנה שאין כזו. מאז שירדה מהפסים הסוסיתא האחרונה, אנחנו תלויים ביבוא.

הישראלים נודעים בטעם ה... נקרא לזה "פרקטי" שלהם: יפניות פשוטות, גיר אוטומטי, מנועים קטנים, והיום גם שיטפון של רכבים סיניים חשמליים. העיקר שיהיה חדש. אבל בתוך כל זה, כן הגיעו לפה כמה רכבים מעניינים באמת – כאלו שבאמת לא שמעתם עליהם, ולפעמים בקושי מישהו בכלל ראה אותם.

כחובב נתונים וחפירות במאגרים של משרד התחבורה, ריכזתי לכם עשרה רכבים נדירים במיוחד – לא בייבוא אישי, אלא כאלה שהגיעו ביבוא רשמי, לעיתים בכמויות זעירות של מתחת לעשר יחידות. לפעמים זה דגם שכמעט לא נמכר, ולפעמים זו פשוט גרסה אחת מוזרה של רכב מוכר.

אני אתן לכם את כל המידע שאפשר להשיג – כמה נמכרו, כמה נותרו, מה היה תג המחיר בזמנו, ומה אפשר ללמוד מזה. שימו לב: כשאני אומר "רכב פעיל" הכוונה שיש לו רישיון בתוקף – ייתכן שחלק מהרכבים שירדו מהכביש עוד יחזרו, או סתם מחכים לטיפול.

עוד דבר: חלק מהדגמים שברשימה לא באמת נמכרו לציבור – הם יובאו לצורכי תקינה בלבד. אבל הם כן קיימים, ובמקרים מסוימים אפילו הגיעו לידיים פרטיות בשוק המשומשות.

האם תצליחו לנחש איזה דגם מופיע ברשימה? כתבו לי בתגובות – ותראו אם צדקתם עד סוף הסרטון.
כל המקורות מופיעים בתיאור – מדובר לרוב במאגרים הרשמיים של משרד התחבורה, ולכן יש סיכוי טוב שיהיו טעויות לאורך הסרטון כי… טוב… הנתונים האלו קריאים מאוד!

הסרטון מסודר לפי סדר א-ב של שם היצרן, ובסוף מחכה לכם גם בונוס קטן – כמה רכבים נדירים שלא נכנסו לרשימה אבל שווים אזכור.

יאללה, בואו נתחיל.

 

 

  1. הרכב הראשון זו הונדה אקורד משנת 2006, את האקורד כולם מכירים, המשפחתית הגדולה או כמו שאוהבים לקרוא לזה בישראל - רכב המנהלים של הונדה. הייתה די מוצלחת מבחינת המכירות, התחרתה ברכבים כמו מזדה 6, סובארו בי4, טויוטה אוונסיס ועוד. אבל אתם ידעתם שהיו גם 2 גרסאות מיוחדות בשוק הישראלי? את הראשונה קשה לזהות כי היא נראית זהה לכל שאר אקורד הסדאן שמסתובבות מהדור הזה, אבל היה לגרסה הזו גיר ידני ומנוע דיזל 2.2 ליטרים. המחיר היה 225 אלף שקלים בהתחלה, ולאחר תוספת קטנה להספק מ140 ל148 כוחות סוס, המחיר קפץ ל272 אלף שקלים, מה שהפך את הדגם ללא אטרקטיבי בכלל. מתוך 12 יחידות שעלו לכביש, 6 עדיין פעילות. המודעה האחרונה פורסמה לפני שנה וחצי במחיר של 22 אלף שקלים.
    אנחנו עדיין עם האקורד, את הגרסה השניה קל יותר לזהות אבל נתקלתי בה רק פעם אחת לפני כמה שנים - גרסת סטיישן! בתור מי שנוהג ביום יום על צרפתיה לוגמת סולר בגודל דומה, גרסת הסטיישן קרצה וסיקרנה אותי. אי אפשר להתבלבל עם אחורי הרכב המוארכים והמרובעים האלו, מדובר בדגם נדיר שעלה בין 212 ל272 אלף ש"ח, אז זה לא מפתיע שרק 20 עלו לכבישי ישראל, מתוכן 12 נשארו פעילות. הפעם האחרונה שפורסמה כזו למכירה הייתה לפני שנתיים ב17500 שקלים.

  2. אנחנו נשארים עם אותו יבואן של הונדה אבל עוברים למותג הבא שלו - וולוו! עם הC70 בדור השני שלה החל משנת 2006. האות C מרמזת שמדובר בדגם קבריולט, מבוסס על הS40 וכשהגג הקשיח סגור גם מאוד דומה לה מקדימה. הC70 עוצבה על ידי לא אחרת מאשר פינינפירינה האטלקית! היא שווקה בארץ עם מנוע 2400 או מנוע 2500 עם טורבו, ובתג מחיר של בין 400 ל450 אלף שקלים, לא פלא שמתוך 20 יחידות שעלו לכבישי ישראל, 15 נותרו פעילות. מדי פעם ניתן למצוא מודעת מכירה של אחת כזו, האחרונה שנמצאה היא מלפני שנה והמחירים נעים בין 70 ל100 אלף שקלים.

  3. עוברים לתוצרת הקוריאנית עם יונדאי, והפעם יונדאי ג'נסיס. כולכם מכירים כבר את ג'נסיס כמותג היוקרה של יונדאי שנכנס לשוק הישראלי בשנים האחרונות. אבל ידעתם שלפני עשור היו פה 2 דגמי יונדאי שנקראו ג'נסיס? האחד דגם סדאן שהיה התשובה של יונדאי למכוניות יוקרה כמו המרצדס S קלאס והסדרה 7 של BMW, עם הנעה אחורית, מנועים בנפח 5 ליטרים או 3.7 ליטרים ורשימת אבזור שלא נגמרת, תג המחיר של הג'נסיס סדאן עמד על 300 אלף שקלים, אבל כנראה ש8 היחידות הבודדות שעלו לכביש, שמתוכן נותרו 7, היו שייכות ליבואן ולעובדיו הבכירים. רגע לפני שנמשיך לדגם הנוסף של ג'נסיס, לאחרונה קרה לי צירוף מקרים מעניין. לחבר ותיק קפצה התראה מהפייסבוק על תערוכת אוטומוטור שהוא צילם בה לפני כעשור, עם תמונה של הג'נסיס. אמרתי לו שבמשך כמה שנים הייתה אחת שחורה שחנתה בהמשך הרחוב שבו גרתי, והראיתי לו את התמונה שאתם רואים על המסך. למחרת ראיתי את אותה ג'נסיס במרחק 100 ק"מ מאותה נקודה, מה הסיכוי? אז מעבר לדגם הסדאן, גם ג'נסיס קופה הגיעה לכאן!! מדובר ברכב ספורט עם הנעה אחורית, מנוע 2 ליטר טורבו וגיר ידני או מנוע 3.7 ליטר אטמוספרי וגיר אוטומטי. תג המחיר היה 220 אלף לידני ו280 אלף לאוטומט, ומכל גרסה כזו יש יחידה אחת בארץ. לאורך השנים עלו מודעות בודדות של הדגמים האלו והמחיר המבוקש יכול לעבור גם את המאה אלף שקלים.

  4. נמשיך עם עוד שני דגמי יונדאי, הבא בתור הוא הIX20, את הI20 כולכם מכירים בתור סופר מיני פשוטה ועממית, וגם את סדרת הIX רובנו מכירים, אבל מה לגבי IX20? מדובר בI20 מוגבהת שהגיעה לישראל לצורך תקינה ב4 גרסאות ויחידה בודדת עבור כל גרסה - ידנית בנזין ב98 אלף שקלים, אוטומט בנזין ב99 אלף, דיזל ידני ב108 אלף שקלים, ואוטומטית בנזין 'מאובזרת' ב115 אלף. נותרו פעילות רק הידנית בנזין והאוטומטית המאובזרת. מודעות בודדות של הרכבים האלו עלו ללוח, במחירים הוגנים לקטגוריה, וזו האחרונה שבהן.

  5. יונדאי ממשיכה לככב עם עוד דגם מסדרת הIX שגם עליו כנראה לא שמעתם - בשווקים מסוימים היא נקראה hyundai vera cruz אבל בישראל מדובר על הIX55, היורש הרוחני של הטראקן, עם הנעה כפולה ומנוע דיזל בנפח 3 ליטרים, איכות חומרים וסלון עור גדול ורחב בסגנון אמריקאי, שפחות מתאים לשוק הישראלי. הIX55 הגיע לכאן לזמן קצר מאוד ובתג מחיר של 235 אלף שקלים ב2009 ו300 אלף שקלים!!! ב2010, יובאו לכאן רק 5 יחידות, מהן רק 2 נותרו פעילות. ברשת יש כמה תמונות של דגמים כאלו עם מספרי רישוי יפים במיוחד, וזכר למספר מודעות בודדות,כאשר תג המחיר המבוקש נכון לשנתים שלוש האחרונות הוא סביב ה50 אלף שקלים.

  6. חוזרים חזרה ליפן, או למעשה למיצובישי תוצרת הולנד, אני מדבר על הקולט. את הקולט של שנות ה90 כולנו זוכרים ומכירים, הן נעלמו מהנוף בשנים האחרונות אחרי שהיו כל כך נפוצות, בעיקר אצל צעירים. אבל ידעתם שב2011 הגיעו כמה יחידות בודדות על ידי היבואן, ב4 גרסאות שונות? הקולט החדשה יושבת על פלטפורמת SMART forfour כך שזהו שיתוף פעולה עם חברת מרצדס, איזה טוויסט מעניין, נתקלתי בדגם הזה ממש במקרה כשחיפשתי תמונות עבור הסרטון הזה. אז הגיעו 3 גרסאות עם גיר ידני, 2 מהן בתצורת 5 דלתות עם מנועי 1100 ו1300, אחד מהמנועים האלו גם שודך לתיבת CVT אוטומטית. אבל הגרסה המעניינת יותר היא הראליארט! דגם 3 דלתות עם מנוע טורבו בנפח 1500 סמ"ק וגיר ידני! לצערי היחידה הבודדת שהייתה בישראל ירדה מהכביש וכמה תמונות בודדות ברשת זה הזיכרון היחיד שיש ממנה.

  7. אנחנו עוברים לצרפת, וגם קצת יותר אחורה בזמן לשנות ה90, עם הפיג'ו 406 קופה! ה406 הרגילה הגיעה לכאן בעיקר עם מנוע בנזין וגיר אוטומטי, היו גם גירים ידניים, מנועי דיזל ואפילו גרסאות סטיישן, כולן כבר מזמן נעלמו מהאספלט הישראלי. אבל ידעתם שגרסת הקופה שעוצבה ע"י פינינפירינה גם כן הגיעה לארץ? פיג'ו ידועים ברכבים היפיפיים שלהם, אבל ה406 מקבלת בעיניי מקום כבוד. מתוך 13 יחידות שעלו לכביש, חלקן עם מנוע 2 ליטר וחלקן עם מנוע 3 ליטרים, נותרו רק 4 עם רישוי בתוקף! המחירים בשנת 1998 נעו בין 169 אלף ש"ח לדגם האוטומטי עם מנוע 2 ליטרים, דרך 210 אלף שקלים לדגם הידני עם מנוע 3 ליטרים, ועד ל236 אלף שקלים למנוע 3 ליטרים עם גיר אוטומטי. המחיר הזה אבסורדי, בהתחשב במדדי האינפלציה, מדובר על יותר מ360 אלף שקלים בכסף של היום, אבל מנוע V6 ומעל 200 כוחות סוס, זה גם נתון מעניין לאותה תקופה!

  8. הגענו לרכב השמיני ואנחנו מתקרבים לסוף הרשימה… אנחנו ממשיכים עם עוד שיתוף פעולה של פינינפירינה… הפעם עם פורד והפוקוס קבריולט! בדומה לוולוו C70, ולמעשה מדובר ברכב שיושב על אותה פלטפורמה,גם הפוקוס הצטרפה לטרנד שהיה בתחילת שנות האלפיים עם גרסאות קבריולט וגג חשמלי קשיח, כן זו אותה פוקוס שהייתה לשכן שלכם בליסינג לפני 20 שנה, נסעה בלי תקלות עד שכבר הבד במושב נקרע והוחלפה ברכב אמין אחר. אבל כמובן שיש כאן טוויסט. הפוקוס קבריולט נמכרה רק בשנת 2008, צויד במנוע שני ליטר הגדול יותר, ומתוך 8 יחידות שנמכרו פה בתג מחיר של 285 אלף שקלים, נותרו 7 פעילות. נתקלתי בדגם הזה פעם אחת בכבישי הארץ, ואני חייב להגיד שבמציאות הוא נראה יפהפה. קשה למצוא כאלו למכירה והמודעות האחרונות שפורסמו לפני מספר שנים, עמדו לעיתים זמן רב במחירים של 50 עד 90 אלף שקלים.

  9. נמשיך עם עוד פוקוס אבל מהצד השני הפעם - הST, בשנת 2013 בעיקר יובאה לכאן גרסת הקצה של הפוקוס, עם 250 כוחות סוס וגיר ידני, בתג מחיר של 220 אלף שקלים, רק 11 עלו לכביש, מתוכן 10 עוד נוסעות עם רישוי בתוקף. בכמויות כאלו הרכבים האלו נמכרים מפה לאוזן אם בכלל, ואם חשקה נפשכם באחת כזו.. זה יעלה הרבה יותר מסתם פוקוס רגילה.

  10. רגע לפני שנגיע לרכב האחרון ברשימה - תכתבו לי בתגובות מה אהבתם בסרטון, ואשמח שתתמכו בערוץ על ידי לייק לסרטון והרשמה כמנויים אם לא עשיתם את זה עוד, זה לוקח רגע, לא עולה כסף, ועוזר לי מאוד להמשיך לייצר תוכן. הרכב האחרון ברשימה.. הוא.. היא…. הרכב הספורטיבי היחיד של סוזוקי שהגיע לישראל - האיגניס ספורט! גם כאן, כולם מכירים את האיגניס הרגילות שסבתות מוציאות מסוכנות סוזוקי. אבל ב2005 הגיעה לכאן גרסה ספורטיבית, עם מנוע 1.5 ליטר, גיר ידני והתנהגות שקיבלה מחמאות רבות ואפילו טוענת לכתר של הקטגוריה, אל מול היאריס TS מאותה תקופה. במחיר של 99 אלף שקל שהיה זהה למתחרה מיפן, רק 16 יחידות עלו לכביש, ו10 מהן נותרו עם רישיון בתוקף. גם כאן, הרכבים נמכרים מפה לאוזן אבל כנראה שמחיר השוק הוא סביב 20 עד 40 אלף שקלים לאחת במצב מצויין. 

טוב אז הגענו לסוף הרשימה אבל רגע לפני הבונוס - תכתבו לי אם הייתם רוצים לראות בערוץ סרטון על אחד הרכבים מהרשימה הזו? קדימה בווא נעבור בזריזות על כמה דגמים שלא נכנסו לעשיריה מסיבה כזו או אחרת:

פיאט סדיצ'י - מדובר בSX4 עם שינוי סמל, ובאופן ספציפי יש אחת כזו עם הנעה כפולה 4X4, עלו עשרות יחידות לכביש לכן היא לא נכנסה לרשימה, ובסופו של דבר זו עדיין הסוזוקי המדוברת.

יונדאי גטס דיזל - הגטס מאוד מוכרת והבדל קליל של 3 רכבים בארץ עם מנוע דיזל כמו שיש בריו, לא הספיק כדי להכניס אותה לרשימה.

קיה אופירוס - הS קלאס של קיה מלפני 2 עשורים, 3 שהגיעו על ידי היבואנים, ואחת אפילו ששימשה כמונית. רק אחת שהגיעה ביבוא אישי עוד מתגלגלת בכבישי הארץ.

טויוטה GT86 - יחסית נדירה בארץ אבל כמו במקרה של הסדיצ'י - זו סובארו BRZ אוטומטית עם סמל של טויוטה ולכן לא נכנסה לרשימה.

ועוד כמה רכבים שהגיעו ביחידה בודדת עם גיר ידני: פיג'ו 407, פיג'ו 508 (לא שלי, אלא עם מנוע הבנזין), קיה סטוניק ואפילו וולוו V40. 

זה הכל להיום, אם יש רכב מסוים שלא ציינתי ואתם חושבים שהיה צריך להיכנס לרשימה, אני רוצה לדעת!

 

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 3 שעות, EliC25 כתב:

צודק, להבנתי - מחליפה של היונדאי מטריקס שהייתה בשנים לפני כן? או שאולי המטריקס הייתה קצת יותר גדולה

 

המטריקס התבססה על האלנטרה, בעוד שהוונגה/ix20 התבססה על ריו/סול/i20 של אותן שנים. זה ניכר אמנם במשקל ובגובה (המטריקס כבדה יותר במאה קילו וגבוהה יותר ב-9 ס"מ), אבל עדכוני בטיחות ואבזור גרמו ל-ix20 להיות ארוכה יותר ב-12 ס"מ, מה שבילבל קצת את הלקוח הפוטנציאלי. 

 

אז בגדול כן, ה-ix20 החליפה את המטריקס, אבל הצליחה פחות משום שבעת הגעתה (כעשור מאוחר יותר) השוק כבר התחיל ללכת לכיוון ה-SUV, והמיקרוואנים של פעם איבדו את הקסם שלהם. כל האמור כאן מתייחס לאירופה, לא לשתיים וחצי ix20 ותריסר המטריקסים מתוחי הפנים שהגיעו להשכרה בארץ.

 

הכותב הוא בעלים של מטריקס 2009 (דור ביניים שלא הגיע לישראל) וחובב גדול של הדגם.

 

  • אהבתי 2
פורסם

חייב לציין שהייתי סקפטי וסביר להניח שאם זה לא היה יום שישי (=חופש) לא הייתי טורח לראות את הסרטון.

כן ראיתי ואהבתי מאוד את הסרטון, והופתעתי שהיו כמה רכבים ברשימה שבאמת לא ידעתי שהיה אותם בארץ (כמו ה IX20).

 

בסוף הסרטון ציינת וולוו V40 ידנית, לי היה V40 קרוס קאנטרי ידנית (1 מתוך 1), שקניתי אותה אחרי שלקחתי לבדיקה את V40 ידנית האפורה ששמת בסרטון והחלטתי לוותר עליה וללכת על הקרוס קאנטרי.

זה היה אבל מפתיע שבתקופה ההיא, התפרסם באותו שבוע 2 וולוו ידניות שלפני כן בכלל לא ידעתי שהן קיימות.

אני זוכר שכשראיתי את הראשונה עם שלט למכירה הייתי בטוח שהמוכר טעה כשרשם "ידנית".

  • אהבתי 1

VW Golf GTI 2006 Manual

פורסם

לא חשבתי שה-iX20 נדירה, משך תקופה חניתי ליד אחת בעבודה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...