Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

10 דגמים שלא ידעתם שקיימים בישראל.


EliC25

פוסטים מומלצים

פיאט בראבו דיזל 1.9
בבעלות מארק בזמנו, קנה מהיבואן(?) והיתה היחידה בארץ.

 

פיאט בראבו עם גג פנורמי - היו 2 ולא נמכר באופן סדיר.

 

נדיר למצוא גם אוקטביה סטיישן מהדור החדש אבל ראיתי מונית בת"א.

 

בכל אופן יש לא מעט - אם אני מכיר את אלה אז בטוח יש עוד.

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יופי של סרטון

אני זורק עוד כמה ייחודיים שעלו לי בראש

ריטמו קבריולט שהובאה אחת ע"י היבואן 

רנו לגונה ייחודית לפני שמעון (אאלט)

פולסווגן פיטון לטל ברודי

מיקרה קבריולט 

סיאט מאלגה sxi אאלט הגיעו 12 סה"כ 

אאלט רנו ואל סאטיס גם
קולט חשמלית
פזו RCZ

בטח יש עוד מלא...

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מהפוקוס ST האצ'בק הגיעו לפחות 3 סטיישנים בייבוא מקביל.

מעניין כמה שרדו.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, itaysamurai כתב:

טלבו סמבה קבריולט.

הגיע ביבוא אישי

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, itaysamurai כתב:

טלבו סמבה קבריולט.

האוטו הראשון שקניתי..

82', בצבע קקי, עם מנוע 1.1 אימתני ורמקולים במשענות הראש..

  • אהבתי 1

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצרף תגובה של אחד מעובדי כולמוביל הותיקים על הפוסט, שפך הרבה מידע שלולא היה נכתב על ידו, כנראה לא היה ידוע לאף אחד כמעט.

ציטוט

בתור היסטוריון-חובב של שוק הרכב הישראלי, אהבתי מאד את הסרטון, וחלק מהדגמים שהופיעו בו היו גם ב-top-of-mind שלי. חפירה קצרה בארכיון שלי העלתה עוד כמה דגמים שתוכל להכניס בפרק הבא. כולם הגיעו על ידי היבואן הרשמי, מ-96' ואילך, אבל לא יודע אם שרדו על הכביש. השתדלתי לא לחזור על דגמים שהוזכרו בתגובות קודמות.

ב-97' הגיעה לארץ שברולט וונצ'ר בודדה, מיניואן מודרני שהחליף את הלומינה APV (ממנה יובאו לארץ 2 יח' ב-95'). באותה שנה הגיעה לארץ גם הדייהו טיקו הראשונה, והיחידה.

ב-98' כלמוביל הביאה לארץ 10 יח' של המיצובישי ספייסראנר, רכב פנאי קומפקטי שנראה כמו ספייסוואגון מקוצר, עם הנעה כפולה. מהסאאב 900 נמכרו בשנות ה-90' כמה מאות יחידות, אבל אחרי שהיא עברה מתיחת פנים קלה ושינתה את שמה ל-9-3, נמכרו רק 2 יח' בשנים 98'-99'.

התייחסת לדור השני של הוולבו C70, אבל בשנים 99'-03' הגיעו לארץ גם 15 יח' מהדור הראשון (המבוסס על ה-S70) במרכב קופה. הזכרת את היונדאי ג'נסיס, ומהדגם שהיא החליפה, ה-XG, יובאה יחידה אחת ב-99'.

נמשיך לשנות האלפיים. דלק מוטורס, שהתחילו לייבא את פורד, השתעשעו במחשבה לייבא גם את לינקולן. זה הסתכם ב-11 LS שיובאו בשנים 00'-06' ועוד 2 נביגייטור שהגיעו לארץ ב-06'.

הזכרת את הקיה אופירוס שימשה בין היתר את בכירי טלקאר, אבל קדמה לה דייהו צ'יירמן אחת שיובאה ב-00'. גם מהמחליפה שלה, הסאנגיונג צ'יירמן, הגיעה מכונית אחת ב-06' לאותה מטרה בדיוק. ואם כבר מזכירים את דייהו, כדאי לציין את הטקומה – מכונית אחת יובאה ב-03', לפני שהפכה להיות שברולט ויואנט. עוד 2 מכוניות קיה מפוארות הגיעו לארץ ב-15': קדנזה אחת ו-K900 אחת.

לא רק בטלקאר הביאו מכוניות מיוחדות לשימוש בעלי החברה, גם בקרסו – וכך הגיעה לארץ רנו ול-סאטיס אחת ב-02', לפי הזמנה של עו"ד שמעון מזרחי. באותו אופן הגיעה ב-18' ניסאן ארמדה אחת ויחידה, לפי בקשתו של אריק קרסו.

באחת התגובות הזכיר מישהו את הפיאט פאליו, ואכן, ב-03' היבואן בדק דופק והביא פאליו אחת וגם מכונית אחת מגרסת הסדאן, אלבאה. ניסיון נוסף היה ב-09' כשיובאה לארץ גם פיאט לינאה אחת. ב-03' הייתה גם ההשקה המחודשת של המותג MG בישראל, עם גרסאות ספורטיביות המקבילות לדגמי רובר. ה-ZR עוד הייתה נפוצה יחסית, אבל מה-ZT נמכרו במשך 3 שנים רק 4 יחידות (ויש שמועות גם על ZS אחת ויחידה).

הדור השני של הקיה פיקנטו הוא אחת המכוניות הנפוצות בישראל. אבל מהדור הראשון הגיעה לארץ מכונית אחת בלבד ב-04'. באותה שנה כנראה תלו תקוות גדולות בסמל"ת בסגמנט המיני, כי לצדה הביאו גם 2 לנצ'יה אפסילון.

התייחסת לזיכרונות מתערוכות אוטומוטור; מי שביקר בתערוכה ב-05' ראה שם את הסיטרואן C3 פלוריאל היחידה שיובאה ארצה. ב-05' הייתה גם ההשקה בישראל של המותג האמר. לצד עשרות בודדות של H2 ומאות בודדות של H3, UMI הביאו לארץ גם H1 אחת, שלפי השמועות נמכרה למיכאל לוי, הבעלים של סמל"ת שהייתה היבואנית הראשונה של האמר באמצע שנות ה-90'.

התלהבת בסרטון ובצדק מה-406 קופה. המחליפה שלה, ה-407 קופה, הייתה פחות מלהיבה והרבה פחות יפה, אבל הרבה יותר נדירה: רק 2 יח' הגיעו לארץ בשנים 06'-07'.

ב-07' הגיעה לארץ מכונית הספורט של לקסוס, SC430. 4 יחידות בלבד נמכרו עד 10'.

המרצדס C-קלאס היא מכונית נפוצה מאד. אבל מגרסת הספורט-קופה-האצ'בק שלה, CLC, הגיעו לארץ רק 2 יח', הראשונה ב-08' והשניה ב-09'.

הלאה. בתחילת העשור הקודם, בטר פלייס הייתה בכותרות והיה נראה כאילו שוק הרכב עוד רגע עובר לחשמל. כך הגיעו ארצה ב-11' 3 יח' של המיצובישי i-Miev (לפחות אחת מהן עדיין נוסעת בחצר של כלמוביל), ביחד עם אחיותיה סיטרואן C-Zero ופיז'ו iOn (אחת מכל אחת).

כיום מכוניות סיניות נפוצות מאד, אך בתחילת העשור הקודם היו כאן רק 2 מותגים – MG וגרייטוול. האחרונה מכרה כמה מאות טנדרים מדגם סטיד וכמה עשרות מכוניות מיני מדגם C10, אבל דגמים יותר נדירים של גרייטוול, שעלו על הכביש בשנים 11'-14', הם 2 פלוריד, Coolbear אחת, C20R אחת ו-2 Haval H6. גם MG הביאה דגם אחד נדיר, ה-RX5 (שאם אני לא טועה, הוא בכלל Roewe ולא MG), ש-2 יח' ממנו נרשמו ב-18'.

ב-12' מכוניות מיני היו כבר סיפור הצלחה, ויבואנית טויוטה שנכנסה לשוק עם האייגו ניסתה את מזלה גם בסגמנט המיקרו הקטן עוד יותר, עם IQ אחת שנרשמה.

ואחרונה חביבה, הדגם הנדיר ביותר של ניסאן בישראל: הפולסאר, האצב'ק קומפקטית בסגנון אירופאי, ממנה הגיעו לארץ 3 יח' ב-15' ב-3 רמות גימור שונות, כולן עם מנוע 1.2 טורבו ותיבת הילוכים ידנית. המהודרת מכולן, ברמת גימור טקנה, הייתה המכונית הצמודה שלי במשך כמה חודשים, ומופיעה כאן בתמונה.

נראה לי שיש לך פה חומר לא רק לעוד פרק, אלא לסדרה שלמה 

 

לפני 5 שעות, סולל הדרך כתב:

מיקרה קבריולט 

פזו RCZ

לא נדירות בקריטריונים שחיפשתי

 

ורכבים מלפנ י1996 - בלתי אפשרי לנהל מעקב הולם אחר הנתונים, הם לא נגישים

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני שעה, סולל הדרך כתב:

הגיע ביבוא אישי

הרישוי שלה היה 53, כלומר מודל 83, אז או דרך היבואן באיזו קומבינה או יבוא אחר מאוד מאוד ותיק.

צבע חום מטאלי כהה עם גג חום בהיר.

נתקלתי בה כמה פעמים.

 

מוסיף גם את הרנו סאפרן שהעליתי תמונה שלה לשרשור הרכבים המעניינים.

 

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנות השמונים היבוא האישי הסתיים כרגיל ב 8x או 5x שנגמרו המספרים. רוב היבוא האישי התחיל ב 11 או 13 אבל גם לזה היו חריגים.

מכיר את הרכב המדובר, כנראה שיש עוד אחת שיובאה. בהחלט רכב מעניין. אאלט היה שייך בעברו הרחוק לחבר פורום

  • רעיון טוב! 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, itsik170 כתב:

שברולט סברבן שלא הגיעה בייבוא סדיר אלא רק בייבוא אישי, אבל UMI הביאו לפני עשור 6 יחידות למד"א.

5

אחת אצלי

  • רעיון טוב! 1

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, EliC25 כתב:

מצרף תגובה של אחד מעובדי כולמוביל הותיקים על הפוסט, שפך הרבה מידע שלולא היה נכתב על ידו, כנראה לא היה ידוע לאף אחד כמעט.

 

 

לגבי מה שציין העובד.

ב-2023 הגיעה עוד ארמדה לטובת אותו אריק קרסו - הוא גם העלה פוסט בקבוצת פייסבוק של לוחיות, כי לשניהם היה מספר "מקומבן".

מהדור הראשון של הפיקנטו הגיעה עוד יחידה ב-2009 אחרי שהייבוא עבר לטלקאר ועוד לפחות פיקנטו אחת דור ראשון הגיעה על ידי עולה חדש וקיבלה לוחית של 8 ספרות.

את הגרייט וול קולבר ראיתי לפני כמה שנים במגרש טרייד אין בפתח תקווה.

הייבוא המקביל הביא גם כמה פנינות לפני שהתמסחרו - פרט לפוקוס ST סטיישן, איילון הביאו גם 3 פיאסטה ST ועוד פיאסטה אחת במרכב 3 דלתות עם מנוע 1 ליטר טורבו וגיר ידני, ייבואן מקביל אחר הביא כמה יחידות של גולף R, וייבואן אחר הביא אוקטביה RS בגרסת פליג אין.

כלמוביל הביא בתחילת העשור הקודם כמה דגמי מיצובישי ASX עם גיר ידני שזאת האופציה היחידה שהיתה זמינה באירופה - רק ב-2018 התחילו לייבא את הגרסה האוטומטית אחרי שאישרו מכירת רכב באופן מסחרי בתקינה קנדית.

  • אהבתי 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב 2009 היה נסיון חזרה של לאדה לישראל, למייטב ידעתי יובאו 4 מכוניות על יד "אוטו חן".

2 קלינה (הצ'בק קטנה/סטיישן) ו 2 פריאורה (סדאן).

 

יש תמונה של אחת הקלינות שצילמתי והעלתי לפורום לפני המון שנים אבל לא מוצא אותה גם תמונות של אחת אחרת שהעלה @beamvelavan  עומדת ליד מוסך של אוטו חן. 

מעריך שהיבוא לא התקדם בגלל חובת ESP שהוכנסה בשנת 2010 וזה משהו שלאדה לא יכלו לספק אז. 

 

עריכה - מצאתי את התמונות.

25052010.thumb.jpg.4d0c3af2d628c70777289c39e4dfa26e.thumb.jpg.be3c07dcfa5133ccba5d57144270bbc6.jpg

 

64472225_image(3).jpg.8f5669b30f4a20bda01dbe83722bfe8b.thumb.jpg.1b476135ad52dc4ce3527c8e1676b39a.jpg

 

image.jpg.854459d0fa146c25ff571c309d1f4113.thumb.jpg.6b2bad8fa18de13105160ffec476dc45.jpg

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה התחלתי לעקוב אחרי הערוץ שלך, המסקנה שלי שאתה תותח !

אחלה סרטונים, עריכה כיפית ודברים שכייף לראות.

 

לא יודע אם אתה מתפרנס מזה או בשביל הכייף, אבל יש עתיד !

 

תודה

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, ortes כתב:

לאחרונה התחלתי לעקוב אחרי הערוץ שלך, המסקנה שלי שאתה תותח !

אחלה סרטונים, עריכה כיפית ודברים שכייף לראות.

 

לא יודע אם אתה מתפרנס מזה או בשביל הכייף, אבל יש עתיד !

 

תודה

הפרנסה מזה היא ברמת nice to have, שוות ערך לאחוזים בודדים מההכנסה שלי בפועל. בעיקר נהנה מכך.

@Buki היא נראית כמו הכלאה של 323 ויונדאי אקסנט של תחילת ה2000

Used Mazda 323 Hatchback (1998 - 2003) Review

2003 Hyundai Accent Review, Pricing, and Specs | CARFAX

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...