Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום למומחים

סוזוקי ויטארה 2023 טורבו 1.4 היברידי קל-מה הסיפור של התמיכה ההברידית הקלה? תחזוקה של הבטריה? אורך חיים שלה? אם הבטריה "נגמרת" אפשר להמשיך בלעדיה? או שחייבים חדשה?

בגדול,רגיל להחזיק מכונית סביב 8-10 שנים, כ 14000 קמ בשנה , עירוני -בין עירוני.

תודה

ערן

פורסם

תפקיד המערכת ההיברידית ברכבים שיש להם מיילד הייבריד כמו שלך היא לשמש כמערכת תומכת חיים לרכב בניגוד לרכבים שבהם הסוללה גדולה יותר ומחוברת למנועים חשמליים המסוגלים לספק הנעה עצמאית לרכב ובכך לחסוך לחלוטין את התנעת מנוע הבנזין.

יצרנים שונים משתמשים במערכת המילד היבריד לצרכים שונים, בגדול היא מסוגלת למשל לספק חשמל לרכב גם כשהמנוע המרכזי עומד על אפס סל"ד.

המערכת מפעילה מכשירים כמו מחשב הרכב, המזגן שמסוגל לפעול חשמלית ולא כחלק מפעולת המנוע, לתגבר בלימה הועלת משאבות הואקום החשמליות וכדומה.

ברכב מיילד היברד הדבר מתבטא לגודמא ביכולת של הרכב לדומם את המנוע לחלוטין בעמידה ממושכת ברמזורים ועדיין לספק לך מיזוג אוויר לאוטו, דבר שרכבים בעלי מערכת עצור וסע רגילים לא מסוגלים וכיבוי של הרכב ברמזור תגרום להפסקת הפעולה של המזגן, ואז הרכב או שמתניע את עצמו כשהוא מרגיש לדוגמא שהטמפרטורה בחלל הרכב דורשת קירור או שהוא לא כבה ברמזור מלכתחילה.

דבר נוסף זה כיבוי של המנוע לגמרי בירידות, או בגלישות והאטות לקראת רמזורים, למעשה האוטו יכול להשתמש במערכת ההיברידית כמעט בכל רגע שהרכב אינו נדרש לפעולת ההאצה או לשמירה על מהירות קבועה. בניגוד לדוגמא לרכב בעירה פנימית רגיל שבו אם תכבה את המנוע במהלך נסיעה תסתכן באיבוד תגבור הבלימה עד קושי משמעותי לבלום את האוטו, ירידה בתגבור הגה, כיבוי המזגן וכדומה.

מערכות המיילד היבריד מחזיקות מערכת סוללות של 48 וולט בנוסף למצבר 12 וולט הרגיל של הרכב שמשמש להתנעה בלבד.

כאשר מערך הסוללות ההיברידיות מתקלקל הרכב יתריע על תקלה ולא ותצטרך לתקן אותה, אי אפשר פשוט להתעלם ולנסוע כאילו יש לך רק מצבר 12 וולט רגיל כיוון שמערכת ה48 וולט מפעילה מערכות חשובות והכרחיות לתפקוד הרגיל של האוטו.

אין לא יודע להגיד לך לגבי נושא התחזוקה שלה, אבל כן יכול להגיד שהיא לא יקרה להחלפה כמו מערכי הסוללות שיש ברכבים חשמליים או היברידיים מלאים, כך שגם אם במהלך 8-10 השנים שאתה צפוי להחזיק ברכב ותצטרך להחליף את מערך הסוללות זה לא אמור להיות סכום שלא שווה יהיה להשקיע באוטו.

  • אהבתי 2
פורסם

תודה על התגובה המפורטת!

אני לא כלכך אוהב את  פטנטים האלה....פתח לתקלות...רוצה שהמנוע יעבוד כל הזמן-גם ברמזורים וגם בירידות.

לא אוהב גם את מערכת עצור וסע...

פורסם

אני בעלים של סקודה סופרב, אצלי באוטו אין מיילד הייבריד, אבל כחבר בקבוצות פייסבוק ופורומים של סקודה כבר למדתי להכיר את מערכת המיילד הייבריד שלהם.

אמנם אתה מדבר על ויטרה אבל המערכות עובדות על אותו עקרון, אמנם אין להסיק על האמינות של הסוזוקי מול האמינות של הסקודה אבל אני כן ראיתי כמה וכמה התרחשויות סביב תקלות כאלה ואחרות במערך המיילד הייבריד של הסקודה אוקטביה. 

האוקטביה היא הראשונה בקונצרן ששווקה עם מערכת המיילד הייבריד והיא רצה בשוק כבר מ2021 בגרסת ה1500 טורבו ומנועי ה4 צילינדרים.

כאמור אין להסיק מזה שום דבר לגבי הויטרה שאתה רוצה לקנות.

לגבי מערכת עצור וסע, גם אני שונא אותה ומכבה אותה בדרך קבע בכל התחלת נסיעה, היא מתכון לצרות לעומת החסכון הזעום שהיא מייצרת בפועל.

 

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
בתאריך 19.3.2025 בשעה 15:42, Roycohen1979 כתב:

אני בעלים של סקודה סופרב, אצלי באוטו אין מיילד הייבריד, אבל כחבר בקבוצות פייסבוק ופורומים של סקודה כבר למדתי להכיר את מערכת המיילד הייבריד שלהם.

אמנם אתה מדבר על ויטרה אבל המערכות עובדות על אותו עקרון, אמנם אין להסיק על האמינות של הסוזוקי מול האמינות של הסקודה אבל אני כן ראיתי כמה וכמה התרחשויות סביב תקלות כאלה ואחרות במערך המיילד הייבריד של הסקודה אוקטביה. 

האוקטביה היא הראשונה בקונצרן ששווקה עם מערכת המיילד הייבריד והיא רצה בשוק כבר מ2021 בגרסת ה1500 טורבו ומנועי ה4 צילינדרים.

כאמור אין להסיק מזה שום דבר לגבי הויטרה שאתה רוצה לקנות.

לגבי מערכת עצור וסע, גם אני שונא אותה ומכבה אותה בדרך קבע בכל התחלת נסיעה, היא מתכון לצרות לעומת החסכון הזעום שהיא מייצרת בפועל.

 

תודה רבה על תגובתך!

ערן

פורסם
בתאריך 19.3.2025 בשעה 14:37, eranratzon כתב:

תודה על התגובה המפורטת!

אני לא כלכך אוהב את  פטנטים האלה....פתח לתקלות...רוצה שהמנוע יעבוד כל הזמן-גם ברמזורים וגם בירידות.

לא אוהב גם את מערכת עצור וסע...

יש לי ויטארה 1600 לא היברידית, חיברתי לה מעגל אלקטרוני מאליאקספרס שמכבה בכל הדלקה את הסטארט סטופ זה עובד מצוין כבר 5 שנים.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...