Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן

אני סטודנט להנדסת חשמל, והתחלתי לאחרונה לעבוד, משרה אמיתית ראשונה 🙃

 

מחפש לקבל טיפים מהניסיון שיש לאנשים פה במגוון דרגות ותפקידים.

טיפים מקצועיים, למשל איך להראות שאני עושה עבודה טובה בלי שזה יראה מוזר? באיזה מקומות צריך להגדיל ראש, ובאיזה אולי שווה שלא?

איך חותרים לעבוד על דברים מסוימים? נהוג ללכת לאנשים (לא מהצוות שלי, כן מהקבוצה) ''להציק'' להם ולראות מה הם עושים? מציעים עזרה? ברור שכרגע היכולת שלי לעזור לא קיימת, אבל בהמשך.

 

וגם טיפים חברתיים? פעם ראשונה שלי במסגרת שבה הגילאים שונים משלי, ועוד בסביבה שהיא מקצועית ולא סביבה שהיא מאד חברתית (בניגוד לבית ספר, תנועות נוער, ואפילו צבא ולימודים). עד כמה משתפים את החיים האישיים? איך אתם רואים את הסטודנטים אצלכם?

 

 

סתם זרקתי פה כל מיני תהיות שיש לי. לא מצפה לתשובות ספציפיות, אלא סתם הכוונה כזה לתהיות שיש לי, בגדול אשמח לשמוע כל טיפ שהייתם שמחים לשמוע כשהתחלתם לעבוד.

טיפ נחמד שקיבלתי מסרטון של כאן - לא להגיד שלום לבוס כשיוצאים הביתה😄 שלא יתרגל...

פורסם

איפה אתה עובד?

חברה קטנה משפחתית?

חברה בינונית, נגיד 80 עובדים.

חברה ענקית? מאות/אלפי עובדים.

אתה כל היום במשרד קבוע?

 

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם
לפני 8 שעות, DubelBoom כתב:

איך להראות שאני עושה עבודה טובה בלי שזה יראה מוזר?

 

הכוונה שיראו אותך וידעו מה אתה תורם? או איך להראות את עצמך בצורה הכי מיטבית כמו פוליטיקאי? 

שתי השאלות לגיטימיות, פשוט אני יכול לתרום מהפרספקטיבה הלא "פוליטית", שכן אין לי את כישורי המשחק הללו. 

לפני 8 שעות, DubelBoom כתב:

באיזה מקומות צריך להגדיל ראש, ובאיזה אולי שווה שלא?

לדעתי בכול מקום תגדיל ראש. תמיד. אבל ואבל גדול, תלוי מאוד מי המנהל מעלייך. יהיו מנהלים שיראו את התכונה הזאת באופן חיובי ותקבל הזדמנויות, והיו כאלה שיתחילו להתחייס אלייך כמו לכולבויניק, ויביאו לך את כול השיט שאחרים לא רוצים לעשות.  אם אתה תזהה שזה מה שמנסים לעשות לך(מזהים די מהר), תכוון ומהר למקום עבודה אחר. 

 

לפני 8 שעות, DubelBoom כתב:

איך חותרים לעבוד על דברים מסוימים? נהוג ללכת לאנשים (לא מהצוות שלי, כן מהקבוצה) ''להציק'' להם ולראות מה הם עושים? מציעים עזרה? ברור שכרגע היכולת שלי לעזור לא קיימת, אבל בהמשך.

 

וגם טיפים חברתיים? פעם ראשונה שלי במסגרת שבה הגילאים שונים משלי, ועוד בסביבה שהיא מקצועית ולא סביבה שהיא מאד חברתית (בניגוד לבית ספר, תנועות נוער, ואפילו צבא ולימודים). עד כמה משתפים את החיים האישיים? איך אתם רואים את הסטודנטים אצלכם?

 

 

כול אלו שאלות שמאוד תלויות במקום והאנשים שלידך. היו לי מקומות עבודה שעבדתי בהם שנים שאחרי שעזבתי לא החלפתי עם האנשים שם מילה, ומקומות אחרים שמשם יצאו חברים טובים ששומרים על קשר גם הרבה שנים אחרי. 

 

לפני 8 שעות, DubelBoom כתב:

טיפ נחמד שקיבלתי מסרטון של כאן - לא להגיד שלום לבוס כשיוצאים הביתה😄 שלא יתרגל...

 הטיפ נחמד אבל הוא שטחי. 

אני חושב שמה שעומד מאחורי הטיפ הזה, זה שתזכור שאתה ביחסי גומלין עם המעסיק שלך. הוא לא עושה לך טובה שהוא מעסיק אותך. יש לך יכולות שהוא צריך/יצטרך בעתיד והוא משלם לך משכורת בהתאם לאותם יכולות.  לכן אתה לא צריך להנהג כאילו אתה מקבל אישור שלו כאילו אתה בצבא.

 

פורסם
לפני 9 שעות, DubelBoom כתב:

איך חותרים לעבוד על דברים מסוימים? נהוג ללכת לאנשים (לא מהצוות שלי, כן מהקבוצה) ''להציק'' להם ולראות מה הם עושים? מציעים עזרה?

הזמן שלך בעבודה הוא באחריות המנהל שלך. לא מקובל לעקוף אותו ולהציע עזרה לצוותים אחרים, אלא אם אתה במעמד כזה, שמכירים אותך ואת היכולות שלך.

בחודשים הראשונים תתמקד בלהכיר את העבודה, האנשים, סביבות הפיתוח. גם למהנדסים ותיקים זה לוקח הרבה זמן. ככל שזו חברה יותר גדולה, יש הרבה יותר דברים ללמוד ולהכיר.

לעבור לצוות שיותר מעניין אותך, זה לא קל. זה יותר עניין של יכולות חברתיות, אבל יחד עם יכולות מקצועיות בולטות. להתחבר עם האנשים שם. לשתות איתם קפה. להגיע למצב שבו תוכל לגרום להם לרצות אותך, בלי לשרוף את עצמך מול המנהל שלך. אישית אף פעם לא הצלחתי לעשות את זה (במקומות הבודדים שבהם חשבתי על זה) אבל נתקלתי בכאלו שעשו.

 אבל אם עוד לא התחלת לעבוד, למה כבר לחשוב על מעבר??

 

 לאיזה סוג חברה אתה הולך? צ׳יפים? לצוות פיתוח? ווריפיקציה? פרונטאנד? בקאנד?

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני שעה, לירון .ה. כתב:

איפה אתה עובד?

חברה קטנה משפחתית?

חברה בינונית, נגיד 80 עובדים.

חברה ענקית? מאות/אלפי עובדים.

אתה כל היום במשרד קבוע?

 

 

חברה בינונית, בערך 300 עובדים. בקרוב אתחיל, אני מקווה זה תלוי בלימודים, לעבוד 3 ימים בשבוע. עוד לא יודע אם היחס יהיה 2-1 לטובת הבית או המשרד, הוא פיזית מאד רחוק ממני.

 

לפני 51 דקות, davemustaine87 כתב:

 

הכוונה שיראו אותך וידעו מה אתה תורם? או איך להראות את עצמך בצורה הכי מיטבית כמו פוליטיקאי? 

שתי השאלות לגיטימיות, פשוט אני יכול לתרום מהפרספקטיבה הלא "פוליטית", שכן אין לי את כישורי המשחק הללו. 

לדעתי בכול מקום תגדיל ראש. תמיד. אבל ואבל גדול, תלוי מאוד מי המנהל מעלייך. יהיו מנהלים שיראו את התכונה הזאת באופן חיובי ותקבל הזדמנויות, והיו כאלה שיתחילו להתחייס אלייך כמו לכולבויניק, ויביאו לך את כול השיט שאחרים לא רוצים לעשות.  אם אתה תזהה שזה מה שמנסים לעשות לך(מזהים די מהר), תכוון ומהר למקום עבודה אחר. 

 

 

כול אלו שאלות שמאוד תלויות במקום והאנשים שלידך. היו לי מקומות עבודה שעבדתי בהם שנים שאחרי שעזבתי לא החלפתי עם האנשים שם מילה, ומקומות אחרים שמשם יצאו חברים טובים ששומרים על קשר גם הרבה שנים אחרי. 

 

 הטיפ נחמד אבל הוא שטחי. 

אני חושב שמה שעומד מאחורי הטיפ הזה, זה שתזכור שאתה ביחסי גומלין עם המעסיק שלך. הוא לא עושה לך טובה שהוא מעסיק אותך. יש לך יכולות שהוא צריך/יצטרך בעתיד והוא משלם לך משכורת בהתאם לאותם יכולות.  לכן אתה לא צריך להנהג כאילו אתה מקבל אישור שלו כאילו אתה בצבא.

 

 

הכוונה שיראו במובן הכי טוב שאפשר, בטח שלא במובן פוליטי.

אם אני משווה את זה לצבא, לקח הרבה זמן עד שראו אותי וקיבלתי משימות פיקודיות, כי אני לא ממש משווק את העבודה שלי אלא פשוט עושה מה שמבקשים ממני. במלצרות (עם כל ההבדלים..) איפה שיש לך מנהל על הראש כל דקה ושנייה, ראו את ההשקעה. בעבודה אף אחד לא רואה אותי בתדירות קרובה לזה אפילו.

אולי נגיד כשאני מסיים משימה, איך להציג למנהל שביצעתי אותה בצורה טובה, בדיוק בלי שזה יראה צבוע ופוליטי?

המנהל שלי נראה לעניין, ובטח שלא מחפש להתנכל - ככה שבינתיים זה נראה טוב. תודה על כל שאר העצות :)

 

לפני 26 דקות, פינדר כתב:

הזמן שלך בעבודה הוא באחריות המנהל שלך. לא מקובל לעקוף אותו ולהציע עזרה לצוותים אחרים, אלא אם אתה במעמד כזה, שמכירים אותך ואת היכולות שלך.

בחודשים הראשונים תתמקד בלהכיר את העבודה, האנשים, סביבות הפיתוח. גם למהנדסים ותיקים זה לוקח הרבה זמן. ככל שזו חברה יותר גדולה, יש הרבה יותר דברים ללמוד ולהכיר.

לעבור לצוות שיותר מעניין אותך, זה לא קל. זה יותר עניין של יכולות חברתיות, אבל יחד עם יכולות מקצועיות בולטות. להתחבר עם האנשים שם. לשתות איתם קפה. להגיע למצב שבו תוכל לגרום להם לרצות אותך, בלי לשרוף את עצמך מול המנהל שלך. אישית אף פעם לא הצלחתי לעשות את זה (במקומות הבודדים שבהם חשבתי על זה) אבל נתקלתי בכאלו שעשו.

 אבל אם עוד לא התחלת לעבוד, למה כבר לחשוב על מעבר??

 

 לאיזה סוג חברה אתה הולך? צ׳יפים? לצוות פיתוח? ווריפיקציה? פרונטאנד? בקאנד?

 

תודה. אני לא מחפש לעבור צוות, אלא לקבל יותר מושג מה קורה סביבי. אני עוד לא כל כך מבין את המבנה האירגוני ומה עושה כל צוות, כנראה ש"עזרה" זה לא בדיוק מה שצריך לתת, אבל כן התעניינות ולמידה.

כלומר, בלונג ראן אני כן מחפש לעבור, אבל לא רק צוות אלא קבוצה - כי אני יודע מראש שאני לא בתחום שהכי מעניין אותי. החברה מתעסקת בחומרה, וכרגע אני נמצא באלגוריתמיקה (תפקיד הצוות הספציפי שלי עדיין לא ברור לי :) אבל זה מסובך פה וגם לחברי הצוות והמנהל קצת קשה להסביר לי, כל אחד מתעסק בדברים די שונים). אני די בטוח שזה לא הכיוון בו אני שואף להישאר (מעדיף את עולמות האמבדד או פירמוור), אבל כשיש כל כך מעט משרות בשוק - כשיש הזדמנות להכנס לחברה טובה עם תנאים טובים, לא נהיים בררנים על התפקיד המדויק :) אבל זה לטווח היותר ארוך, לא רואה את זה קורה לפני סוף הלימודים. אני מבין שאצטרך להתעסק בזה כדי לעשות מעבר כזה, אבל לא בזמן הקרוב, קודם אני צריך לבסס את עצמי איפה שאני נמצא.

פורסם

אני חי כבר למעלה מ-40 שנה בעולם תוכן אחר לגמרי, אבל למדתי שהגורל משחק תפקיד חשוב, ולא פעם ולא פעמיים התפקיד שקיבלת יכול להפוך לתחום העניין שלא ציפית שיעניין אותך.

 

כשהתחלתי את הלימודים הייתי בטוח שאעסוק באחד משני תחומים, הגורל הפגיש אותי עם תחום אחר לגמרי ואני נהנה לעסוק בו כבר למעלה מ-30 שנה. נהנה מספיק כדי להמשיך לעסוק בו למרות שעברתי את גיל הפרישה.

  • אהבתי 4
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 40 דקות, DubelBoom כתב:

תפקיד הצוות הספציפי שלי עדיין לא ברור לי :) אבל זה מסובך פה וגם לחברי הצוות והמנהל קצת קשה להסביר לי

ברוך הבא למציאות :)

 בגלל זה כתבתי שיקח לך זמן, ברמה של חודשים, עד שתבין איפה אתה ומה בכלל אתה אמור לעשות ואיך אתה אמור לעשות את זה.

 אני מאוד מקווה שחברי הצוות שלך עובדים יותר במשרד מאשר בבית ואם כן, ממליץ בחום להגיע למשרד. זה יקדם אותך מאוד, גם מקצועית וגם חברתית ויקצר מאוד את זמן ההשתלבות שלך.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 3 שעות, sperial כתב:

הגורל הפגיש אותי עם תחום אחר לגמרי ואני נהנה לעסוק בו כבר למעלה מ-30 שנה. נהנה מספיק כדי להמשיך לעסוק בו למרות שעברתי את גיל הפרישה.

 

תמיד חשדתי שהנהלת הפורום מחזיקה אותך כיוצר תוכן בתשלום, כעת אני מבין שצדקתי. 😄

 

  • מצחיק 14
פורסם (נערך)

אני חושב שאתה קצת מגזים, התקבלת לחברת הייטק, ברכות! עכשיו אפשר להירגע ולהבין שעובדים שם בני תמותה שנוסעים לעבודה עם BYD ורבים ביניהם בקבוצת הוואסאפ על עמדות טעינה בחניון, ואימיילים כמו "מישהו ראה את הסלט שליייי??????" , לפחות ככה זה אצלי..

עכשיו ברצינות, אף אחד לא מצפה שבחודשים הראשונים שלך אתה תהפוך למקור ידע, תכנס לחברה, תכיר את האנשים, תלמד את הדינמיקה, תהיה נחמד, תראה עניין, תשאל שאלות (אבל במידה, אל תהיה מציק) ותראה רצון ללמוד, לאט לאט אתה תבין מי יותר פתוח לעזור, מי פחות , מי מניאק ומי לא.

להגיד שלום לראש צוות ? זה תלוי, בדרך כלל יושבים ביחד ככה שאתה פשוט אומר שלום לכולם, אם הוא יושב במשרד נפרד, לא הייתי טורח.

ציטוט

וגם טיפים חברתיים? פעם ראשונה שלי במסגרת שבה הגילאים שונים משלי, ועוד בסביבה שהיא מקצועית ולא סביבה שהיא מאד חברתית (בניגוד לבית ספר, תנועות נוער, ואפילו צבא ולימודים). עד כמה משתפים את החיים האישיים? איך אתם רואים את הסטודנטים אצלכם?

אצלנו הסטונדטים מגיעים בין יומיים לשלושה ימים לעבודה , מתנהגים אליהם באותו אופן שמתנהגים לכל בן אדם. אין פה משהו מיוחד.

אני מבטיח לך, עוד שנה אתה תחזור לפוסט הזה ותבין שסתם הלחצת את עצמך.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי FlicK
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

פורסם
לפני 59 דקות, FlicK כתב:

בני תמותה שנוסעים לעבודה עם BYD

סממנים ברורים של משבר ההיטק.. כבר לא מחלקים טסלות טריות בימי שני

  • מצחיק 2

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)

בהצלחה בלימודים ובעבודה הראשונה.

כמנהל בעצמי אני רואה הגדלת ראש חיובית (וכן, לא כל הגדלת ראש היא בהכרח חיובית) באופן הבא:

  1. השלמת משימות לפני הזמן שהוקצב
  2. השלמת משימות עם פרמטרים מדידים טובים יותר מאלו שהוגדרו אבל באותו "Scope". למשל - התבקשת לייצר תכנה שמנהגת רכב אוטונומי בכביש מהיר עד 100 קמ"ש ואתה מייצר תכנה שעושה את זה עד 110 קמ"ש. דוגמה לחריגה מה Scope שעשויה להתקבל בעין לא טובה: אתה מייצר תכנה שגם מנהגת בשטח. זה לא טוב כי אולי זה לא יועיל לפרוייקט או שזה תחום שונה כל כך שיש מגבלות שאתה לא מודע אליהן.
  3. פניה עצמאית לעמיתים חיצוניים לצוות כשנדרש סיוע מתחום הידע שלהם ו/או השתתפות בדיונים רלוונטים למשימה
  4. סיוע לחברי צוות במשימות שלהם
  5.  תיעוד מפורט מעבר לדרישה
  6. פיתוח כלים ואוטומציה שיסייעו לך ולאחרים במשימות דומות
עריכה אחרונה על ידי itaimoto
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 27 דקות, Igalz כתב:

סממנים ברורים של משבר ההיטק.. כבר לא מחלקים טסלות טריות בימי שני

יש גם טסלות, אבל משום מה זה תמיד האנשים עם הרכבים הסיניים שלחוצים על העמדות טעינה 😅

פורסם (נערך)

ניסיתי להיות קצר ותמציתי אבל לא הצלחתי.

 

בתאריך 27.2.2025 בשעה 23:51, DubelBoom כתב:

למשל איך להראות שאני עושה עבודה טובה בלי שזה יראה מוזר?

לא אתה זה שמחליט אם אתה עושה עבודה טובה או לא, את זה מחליט הראש צוות שלך שנותן לך משימות (ובתקווה) יודע להעריך את העבודה שלך ביחס לשאר חברי הצוות והוא עצמו.

 

בתאריך 27.2.2025 בשעה 23:51, DubelBoom כתב:

באיזה מקומות צריך להגדיל ראש, ובאיזה אולי שווה שלא?

מאוד תלוי בראש צוות, יש כאלה שאוהבים ויש כאלה שלא, גם "הגדלת ראש" עבורך יכולה להיות בזבוז זמן עבור הראש צוות, יכול להיות שיש משהו שאתה לא יודע ולכן המשימה שלך הוגדרה כמו שהיא הוגדרה ולא אחרת.
ממליץ לבקש הגדרת משימות ברורה כמה שיותר, עם יעדים ברורים ועם "סוף" ברור - כאשר כל מה שלא כתוב במפורש - נתון לשיקול דעתך. תבין למה אתה עושה את המשימה - יהיה לך קל יותר להבין אם ההגדלת ראש שווה את זה או לא. (מתחבר למה שאיתי כתב).

 

בתאריך 27.2.2025 בשעה 23:51, DubelBoom כתב:

איך חותרים לעבוד על דברים מסוימים? נהוג ללכת לאנשים (לא מהצוות שלי, כן מהקבוצה) ''להציק'' להם ולראות מה הם עושים? מציעים עזרה?

תלוי, זה מאוד תלוי בהתנהלות של הצוות, כשתגיע אתה תראה מה נהוג ומה לא, כנראה שאם המנהל יעריך אותך בצורה מסוימת יהיה קל יותר עבורו להצדיק לתת לך משימה מסוימת. מתחבר לתגובה של פליק.

 

בתאריך 27.2.2025 בשעה 23:51, DubelBoom כתב:

עד כמה משתפים את החיים האישיים? איך אתם רואים את הסטודנטים אצלכם?

מאוד תלוי בצוות, כתבת שאתה בצוות אלגוריתמיקה - כנראה שרוב חברי הצוות יהיו בסטטוס אחר לגמרי משלך, אף פעם אין בעיה לשתף אבל כנראה שלא תשחקו ביחד קאנטר ולא תצאו לשתות בירה.

 

בתאריך 28.2.2025 בשעה 09:50, DubelBoom כתב:

אולי נגיד כשאני מסיים משימה, איך להציג למנהל שביצעתי אותה בצורה טובה, בדיוק בלי שזה יראה צבוע ופוליטי?

מתחבר לשאלה הראשונה - ביצעת משימה בצורה טובה רק אם ביצעת אותה כמו שהתכוון המנהל שלך.
אתה לא יודע איך הוא התכוון שתבצע? תשאל עד שתבין בדיוק מה מצופה ממך, יש מנהלים שלא תצליח להוציא מהם מה הם מתכוונים כי הם מאוד אבסטרקטיים או שהם פשוט רוצים קלף שיוכלו לשלוף אם יצטרכו, ב2 המקרים אתה תסבול והדרך להתמגן מזה זה הגדרת משימה ברורה (שאגב גם אותה אפשר לערוך אבל זה כבר מעיד על מנהל זדוני ואתה חייב להתחפף משם).
אם המנהל שלך ואתה באותו מקצוע, יהיה לו קל להעריך את העבודה שלך ובתקווה שהוא גם מספיק הגון בשביל לשמוע אותך גם אם לא בדיוק ביצעת את המשימה כמו שהוא התכוון, אם אתם לא באותו מקצוע אתה יכול לנסות להסביר ולהציג לו עד מחר - הוא פשוט לא יבין מה אתה רוצה ממנו.

 

בתאריך 28.2.2025 בשעה 09:50, DubelBoom כתב:

בעבודה אף אחד לא רואה אותי בתדירות קרובה לזה אפילו.

תתפלא אבל יש ראשי צוותים שמסתכלים על כל קומיט שלך ואם המסך שלך פונה למסדרון אז גם עוברים ומסתכלים מה פתוח - קוראים לזה מיקרו מנג'מנט וצריך לדעת איך להתמגן מפני מנהלים כאלה (להסתיר עבודה לדוגמא עד שמוצאים מקום אחר).

 

בתאריך 28.2.2025 בשעה 09:50, DubelBoom כתב:

המנהל שלי נראה לעניין, ובטח שלא מחפש להתנכל - ככה שבינתיים זה נראה טוב

איך אתה יודע שהוא נראה לעניין? אנשים יכולים להיות נחמדים מאוד אבל מנהלים נוראיים, בחברות של 300 איש, בדרך כלל אדם הופך למנהל רק אם המנהל של האדם הזה חושב שיהיה לו נוח מאוד לנהל את האדם הזה.
ואם אין כזה - מביאים מבחוץ.

 

בתאריך 28.2.2025 בשעה 09:50, DubelBoom כתב:

תפקיד הצוות הספציפי שלי עדיין לא ברור לי :) אבל זה מסובך פה וגם לחברי הצוות והמנהל קצת קשה להסביר לי, כל אחד מתעסק בדברים די שונים

לא טוב שהתפקיד שלך לא ברור לך ובכלל גרוע שהמנהל שלך לא יכול להסביר לך - מהניסיון שלי זה אומר שהוא בעצמו עוד לא יודע מה הוא רוצה שתעשה.

 

בהצלחה רבה ומאחל לך שיהיה לך ראש צוות שידע להעריך את העבודה שלך וחברי צוות שעובדים בשביל המוצר ולא בשביל עצמם, זה בדרך כלל מבטיח עבודה מעניינת וכיפית.
תמיד תדע להגן בפומבי על הבחירות שלך, זה יאפשר לך להתקפל ואז להגיד "אמרתי לכם".

עריכה אחרונה על ידי Katom
  • אהבתי 1
פורסם

שאלת פה שאלות כל כך כלליות, שאי אפשר לענות עליהן בצורה נקודתית. 

תתחיל. תראה מה המצב בסביבה המידית שלך. תבין יותר לעומק את האנשים. ותלמד משם מה לעשות הלאה. 

 

יש מנהלים שרואים השקעה וגישה, יש כאלו שרואים רק תוצאות, יש כאלו שרואים רק "בזבוזים".

יש צוותים שרוצים להיות הכי יעילים שרק אפשר, יש כאלו שיבואו אליך בפוזה של "אתה גורם לנו להיראות רע". 

יש ויש ויש ויש. 

 

זכור לי משפט שאמר בזמנו אחד מהחברים פה בפורום, שהוא כמנהל לא מעוניין שהעובדים שלו יגדילו ראש בכלל- כי זה עשוי (וכבר קרה) לגרום לנזקים. 

יש גם גישות הפוכות 180 לזה, של מנהלים שלא סובלים "ראש קטן". 

 

אמ:לק, תתחיל- תגשש-תבדוק-תבין-תגיב בהתאם.

 

העצה הכללית היחידה שאני יכול לתת לך היא זו: תסתכל על התפקיד שלך מבעד למסננת של "איך אני תורם לרווח של העסק". כל התפקידים בעסק נועדו על מנת שהעסק יוכל יותר בקלות להרוויח כסף- כמה שאתה בפונקציה שלך יותר יעיל בכיוון הגשמת המטרה הזו, כך ייטב. זה נכון לכל עסק, גם להייטק. 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

1. בתור התחלה תלמד איך דברים עובדים ותעשה כמו שאומרים לך, גם אם אתה יודע יותר טוב. ישראלים נוטים לחשוב שהם יודעים יותר טוב... זה לפעמים נכון, אבל זו לא נקודת מוצא טובה

2. המשך של (1) - תקשיב יותר, תדבר פחות. אם תקשיב, יגידו לך מה רוצים ממך. אם תדבר, תלמד פחות. בהמשך לזה, תשאל הרבה, כדי ללמוד מהר

3. קח את התקופה הראשונית, לפחות, כשהשקעה. אתה עוד לא אפקטיבי בהתחלה. תן יותר ממה שמצופה, בשעות ומאמץ ועזרה לאחרים , זה יישתלם לך בהמשך.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...