Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט אטקה 2018


David_R

פוסטים מומלצים

אהלן אנשים.

כיום אני נוסע על סיוויק 2012 ואני מחפש להשתדרג לרכש מפואר וחדש יותר. התקציב שלי הוא כ80K והסתכלתי על האטקה שנתון 2018-19 ורציתי לדעת מה דעת החכמים כאן על הרכב. אמין? חסכוני? כמה הוצאות אחזקה וטיפולים.

הרכב ישמש לרוב לנסיעות של 20-30 מהבית לעבודה אבל גם לנסיעות ארוכות יותר בכביש מהיר + פקקים. 

היה לי גולף 2008 עם DSG6 ומאז לא התקרבתי לגרמניות עם DSG, שמעתי מכמה אנשים שכבר אין בעיות בגיר הזה וטיפלו במה שהיה.

אשמח לדעתכם. 

תודה רבה!

עריכה אחרונה על ידי David_R
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחזיק באטקה כבר שנתיים וחצי ( נקנה חדש מהחנות ), רק דברים טובים יש לי לומר עליו, נכון להיום טיפולים וזהו, אבל זה מוקדם מדי. מפואר הוא לא.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם סיאט איביזה מ2018 (קניתי חדשה, זה גם עם dsg) ולא היו לי תקלות עם הגיר עד כה.

מצד שני הקילומטרז שלי נמוך (פחות מ70 אלף) ורובו בנסיעות בין עירוניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-2019 היה החלפה של המנוע ל-1.5 במקום ה-1.4 שהיה קיים לפני.

 

באותה החלפה האטקה מערכת תיקון סטייה מנתיב מקורית וככה לא היתה נזקקת יותר להתקנה של מובילאיי.

 

תנסה למצוא בעיקר כאלה עם מנוע 1.5.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.2.2025 בשעה 13:28, David_R כתב:

שמעתי מכמה אנשים שכבר אין בעיות בגיר הזה וטיפלו במה שהיה

 

זה לא נכון. 

יש אולי פחות בעיות 

יותר מקומות שאפשר לתקן ותיקון זול יותר. 

ידוע כבר איזה סוג של נהיגה שוחק יותר מהר את ה קלאצ'ים ועלולה לגרום להתחממות 

 

אבל הבעיה עדיין קיימת, וצריך לשקלל אותה בעלות הקנייה

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.2.2025 בשעה 18:48, רועי5 כתב:

אני מחזיק באטקה כבר שנתיים וחצי ( נקנה חדש מהחנות ), רק דברים טובים יש לי לומר עליו, נכון להיום טיפולים וזהו, אבל זה מוקדם מדי. מפואר הוא לא.

 

בהשוואה לרכב הנוכחי של פות"ש זה בודאי יהיה שדרוג משמעותי

בתאריך 6.2.2025 בשעה 13:28, David_R כתב:

 

היה לי גולף 2008 עם DSG6 ומאז לא התקרבתי לגרמניות עם DSG, שמעתי מכמה אנשים שכבר אין בעיות בגיר הזה וטיפלו במה שהיה.

 

 

מה שאני כותב זה לא מניסיון שלי. מהתרשמות בתקשורת ובפורום.

 

אם אני זוכר נכון בשנים הללו ה DSG6 היה אמין ועמיד מ DSG7...

 

כמו שנכתב כבר כאן הרבה השתנה מאז 2008. הגישה שלי היא שכדאי להמנע מה DSG ברכבים מתיישנים. ברכב בן 5 זה נראה לי סביר בהחלט. ההגיון הוא שככל שהרכב ישן יותר וזול יותר רכיב האמינות צריך לקבל משקל משמעותי יותר. לא הייתי ממליץ על DSG ברכישת רכב בן 10.

 

כמו שנכתב לך עם השנים יש שיפורים ויותר מקומות לתקן בעלות פחותה. ולראייה תראה כמה רכבים כאלו יש על הכביש.

אבל זה עדיין לא גיר פלנטרי. צריך לדעת שתקלה עלולה לבוא ולהיערך לעניין 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשונה מהנאמר למעלה

ממליץ על המנוע 1.4 שהיה בשנתונים 17 18 ולא על ה1.5

מבחינת צריכת דלק הוא חסכוני יותר, הביצועים זהים ומניסיון שלי אמין יותר

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין על מה אתה נסמך. לפחות תיאורטית המנוע הגדול יותר אמור להיות חסכוני יותר, פטנט הנסיעה בשני צילינדרים שחוסך לא מעט, ודאי בנסיעה בינעירונית, קיים רק בו ולא ב 1.4. אשר לאמינות, נסיון אישי לא באמת מהווה סטטיסטיקה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, רועי5 כתב:

מעניין על מה אתה נסמך. לפחות תיאורטית המנוע הגדול יותר אמור להיות חסכוני יותר, פטנט הנסיעה בשני צילינדרים שחוסך לא מעט, ודאי בנסיעה בינעירונית, קיים רק בו ולא ב 1.4. אשר לאמינות, נסיון אישי לא באמת מהווה סטטיסטיקה. 

מנוע 1.4 נוסע בשיוט על 2 צילינדר

גם נרשם בוודאות 2 cylinder mode בלוח שעונים.

ושוב מניסיון של כמה עשרות אלפי קמ

המנוע הקטן מוצלח יותר,יעיל וחסכוני יותר.

ה1.5 מציג את אותם ביצועים בערך, אבל מרגיש אנמי יותר.

וכרכב הזקנה יותר עשתה פחות בעיות (לא קשור למנוע).

ב1.4 שים לב למשאבת מים שנוטה לטפטף ב60 אלף קמ.

למען ההגינות ב1.5 קרה אותו הדבר גם כן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, רועי5 כתב:

פטנט הנסיעה בשני צילינדרים שחוסך לא מעט

נהגתי לפני חצי שנה  באטקה 1.5 שכורה בחו"ל, בשבוע של נהיגה רגועה מאוד וברובה בינעירונית הרכב  נכנס רק פעמים ספורות למצב שני צילינדרים. ורק במצבי עומס סופר נמוך כמו למשל נסיעה ב 70 קמ"ש עם לחיצה מזערית על הגז.  בשיוט ב 90 קמ"ש המצב הזה לא הופעל.

לתחושתי לא חוסך כלום כמעט. 

 

אבל בלי קשר זה אוטו חסכוני מאוד, קיבלתי בתדלוק צריכת דלק באיזור 1 ל 16 (הכל מישורי ובינעירוני 80%), אבל עדיין מרשים למנוע בנזין 150 כ"ס ברכב יחסית גבוה וכבד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומטורבת.

 

לפני 16 שעות, razi_pazi כתב:

שככל שהרכב ישן יותר וזול יותר רכיב האמינות צריך לקבל משקל משמעותי יותר. לא הייתי ממליץ על DSG ברכישת רכב בן 10.

 

נכון. אבל ברכבים ישנים צריך לתמחר את בעיות האמינות הידועות ולבחור את העלות הצפויה מול היתרונות/צרכים/רצונות.

כדאי אולי לשים לב שקונים רכב שעבר תיקון מתועד בגיר לאחרונה. מכיוון שהתקלה ידועה ודי נפוצה, התיקון גם הוא יותר זמין, אם כי אין לצפות לאמינות של סיוויק...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, falou כתב:

אין לצפות לאמינות של סיוויק...

תלוי איזו סיוויק. אם זאת סיוויק עם מנוע 1.0, כל מכונית עם DSG היא טויוטה קורולה. 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, OranKimhi כתב:

מנוע 1.4 נוסע בשיוט על 2 צילינדר

גם נרשם בוודאות 2 cylinder mode בלוח שעונים

אני מחזיק באטקה 2024 ולפניה אוקטביה 1.5 2020, בשתיהן בשיוט המנוע מנתק 2 צילינדרים.

רק באוקטביה גם תיבת ההילוכים היתה עובדת לניוטרל (בלוח השעונים הופיעה האות D ללא מספר ההילוך)

בתאריך 6.2.2025 בשעה 18:48, רועי5 כתב:

מפואר הוא לא

מאובזר ואיכותי יחסית, בהחלט כן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...