Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת ולתמיד האם מחליפים שמן גיר מזדה 3 ספיריט 2014


timur2008

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, yairw כתב:

טרחת לראות את הסירטון?

הוא במקרה מהנדס רכב, ומציג לך עם עובדות מדעיות מדוע צריך להחליף שמן.

 

כתבתי בעבר, אכתוב שוב,

כשתשאל את היצרן במקרה שלך מתי צריך להחליף שמן גיר - התשובה היא שלא צריך כי זה שמן לכל החיים.

לכל החיים של מי? שלך? בטוח לא, של הרכב כמובן.

מה זה "החיים" של הרכב עבור היצרן? 

תקופת האחריות, עברו 3 שנים ובהצלחה,

הרי לא תבוא אליהם בטענות שהלך מנוע אחרי 10 שנים נכון? כך גם עם הגיר.

 

מי שמתכוון להחזיק ברכב לתקופה ארוכה, רצוי להחליף, לפחות חלקית

 

נ.ב.

אם תפשפש עוד קצת בספרון שבתמונה, אתה עלול למצוא אזכור לתנאים מאומצים, בהם ייתכן ואפילו בספרון הוא ממליץ להחליף

מקבל את כל מה שאתה אומר וזאת דעתך הלגיטימית. 

שאלה, אתה מכונאי? מטפל בגירים? יש לך הסמכה או משהו שקשור למכונאות רכב או למוזכי רכב, האם אתה מדבר מנסיון או מהגיון. 

שניהם בסדר, רק חשוב לי לדעת. כי יש אין ספור דעות, הייתי רוצה לשמוע דעת מומחים שבאמת מטפלים בגירים ויודעים מנסיון. 

טויוטה קורולה  2022

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, timur2008 כתב:

אני אסביר את עצמי. 

יש המלצות יצרן ויש מציאות. 

לא תמיד אנשים ירוצו להחליף מכלולים תקינים  גם אם יצרן ממליץ כביכול להחליף כי מדובר בהוצאות לא קטנות. לא כל אחד הולך לפי הספר. אני לא מדבר על דברים ברורים כמו שמן מנוע ונוזל קירור ונוזל בלמים, למרות שגם שם לא כולם רצים להחליף לפי הספר,שמן ופילטר מנוע ברור. 

אבל יש תחום אפור, שלא  כל אחר רץ להחליף בלי בעיה / תקלה, או בהמלצת המכונאים לא לגעת. נושא נוסף שנוי במחלוקת זה פילטר דלק, חלק אומרים להחליף לפי קילומטרים וחלק יגידו לך לא לגעת אם אין תקלה. 

וכפי שרשם פה אחד המגיבים גם לגבי שמן גיר אין משהו חד משמעי. 

לא קראתי את הספר רכב אבל מחיפוש מידע ברשת כולל שימוש ב chat gpt אין המלצה להחליף בכלל אלא דעות של אנשים. 

 

אני לא אומר ללכת לפי המלצות יצרן כמו רובוט, יצרני אופנועים גם אומרים להחליף את צינורות הבלימה (שעשויות מגומי) כל 4 שנים בלי יוצא מן הכלל, בפועל אצל 99% מהאופנועים על הכביש זה לא מבוצע.

 

אספר לך סוד, גם אם לא תחליף את השמן כל שנה על השעון גם אם לא נסעת בכלל או כמעט ולא נסעת ברכב לא יקרה כלום, השמן לא מתחמצן ונשאר אותו דבר. אותי באופן אישי מצחיק האנשים שעושים את זה ולדעתי הם זורקים כסף לפח, אבל כל אחד והשריטה שלו.

 

יחד עם זאת, להחליף שמן בין אם זה במנוע או בתיבת הילוכים, לא יגרום לנזק. בידיוק הפוך.

 

אותו דבר על הדוגמא של הפילטר דלק, אני לא מבין מה אתה מנסה להגיד... עברת כמה עשרות אלפי קילומטרים עם הרכב אם לא במאות אלפים? אז תחליף פילטר, איזה סיבה יש לך להימנע מזה? לא יכול להיגרם לך שום נזק. לא רוצה אל תחליף (זכותך המלאה) ותיסע עם פילטר מלוכלך... לא מצליח להבין את השאלות האלה...

 

עריכה:

 

ראית שהעלת תמונה מהספר רכב (לא התעמקתי מספיק בשביל למצוא איפה כתוב משהו על שמן גיר, אבל ניחא, אם אתה אומר), אם מזדה כותבים לא להחליף אז אל תחליף. ביג דיל. מצד אחד אתה פותח כאן אשכול ושואל אבל...אני אגיד לך, גם אני לא מהנדס רכב. היצרן אמר אז היצרן אמר. מזל טוב.

 

עריכה אחרונה על ידי Muchacho
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Muchacho כתב:

 

אני לא אומר ללכת לפי המלצות יצרן כמו רובוט, יצרני אופנועים גם אומרים להחליף את צינורות הבלימה (שעשויות מגומי) כל 4 שנים בלי יוצא מן הכלל, בפועל אצל 99% מהאופנועים על הכביש זה לא מבוצע.

 

אספר לך סוד, גם אם לא תחליף את השמן כל שנה על השעון גם אם לא נסעת בכלל או כמעט ולא נסעת ברכב לא יקרה כלום, השמן לא מתחמצן ונשאר אותו דבר. אותי באופן אישי מצחיק האנשים שעושים את זה ולדעתי עם זורקים כסף לפח, אבל כל אחד והשריטה שלו.

 

יחד עם זאת, להחליף שמן בין אם זה במנוע או בתיבת הילוכים, לא יגרום לנזק. בידיוק הפוך.

 

אותו דבר על הדוגמא של הפילטר דלק, אני לא מבין מה אתה מנסה להגיד... עברת כמה עשרות אלפי קילומטרים עם הרכב אם לא במאות אלפים? אז תחליף פילטר, איזה סיבה יש לך להימנע מזה? לא יכול להיגרם לך שום נזק. לא רוצה אל תחליף (זכותך המלאה) ותיסע עם פילטר מלוכלך... לא מצליח להבין את השאלות האלה...

 

 

קודם כל אתה טיפה מתנשא אבל נניח את זה בצד. 

אענה לך, לא מעט אנשים טוענים בכל מקום שהלכה להם תיבת הילוכים לאחר החלפת השמן. הבחור פה אחד המגיבים אומר שהגיר יחליק כמה אלפי קילומטרים וזה יסתדר, נשמע לי הזוי. 

פילטר דלק מתפקד ועובד תקין לחלוטין, יש אנשים שאומרים שאין סיבה להחליף מאותה סיבה שהיצרן ככל הנראה מחמיר, בדיוק כמו שאתה עם הצינורות שלך באופנועים. 

ולא שמעתי על מקרה אחד עד לרגע זה שרכב נתקע ולא נסע בכלל שלא הוחלף פילטר דלק. לידיעתך זה לא פילטר כמו שהיה לך בפיאט אונו מדובר בחתיכת פילטר. ולא שמעתי שהלך למישהו גיר במזדה בגלל שלא החליף שמן ודווקא ההפך הוא הנכון יותר לפי התגובות בכמה וכמה מקומות. 

לכן בכדי לקבל תשובות אמיתיות, פניתי לבעלי מקצוע, מומחים לגירים ומכונאים, כי הם בתכלס מתעסקים עם רכבים ויודעים מה אמיתי ומה סיפורים. 

ובגלל שאני לא מכונאי ולא מומחה לגירים העלתי את השאלה. שאתה יכול לראות באינטרנט ופורומים רבים גורמות להמון שאלות ותהיות. 

 

טויוטה קורולה  2022

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, timur2008 כתב:

קודם כל אתה טיפה מתנשא אבל נניח את זה בצד. 

אענה לך, לא מעט אנשים טוענים בכל מקום שהלכה להם תיבת הילוכים לאחר החלפת השמן. הבחור פה אחד המגיבים אומר שהגיר יחליק כמה אלפי קילומטרים וזה יסתדר, נשמע לי הזוי. 

פילטר דלק מתפקד ועובד תקין לחלוטין, יש אנשים שאומרים שאין סיבה להחליף מאותה סיבה שהיצרן ככל הנראה מחמיר, בדיוק כמו שאתה עם הצינורות שלך באופנועים. 

ולא שמעתי על מקרה אחד עד לרגע זה שרכב נתקע ולא נסע בכלל שלא הוחלף פילטר דלק. לידיעתך זה לא פילטר כמו שהיה לך בפיאט אונו מדובר בחתיכת פילטר. ולא שמעתי שהלך למישהו גיר במזדה בגלל שלא החליף שמן ודווקא ההפך הוא הנכון יותר לפי התגובות בכמה וכמה מקומות. 

לכן בכדי לקבל תשובות אמיתיות, פניתי לבעלי מקצוע, מומחים לגירים ומכונאים, כי הם בתכלס מתעסקים עם רכבים ויודעים מה אמיתי ומה סיפורים. 

ובגלל שאני לא מכונאי ולא מומחה לגירים העלתי את השאלה. שאתה יכול לראות באינטרנט ופורומים רבים גורמות להמון שאלות ותהיות. 

 

 

אחי,

 

אין לי פיאט אונו, אני לא מחליף צינורות בלימה באופנועים כול 4 שנים כמו שהיצרן אומר,  ופחות משנה לי מה תעשה עם הרכב שלך.

 

הפילטר דלק שלך כנראה ימשיך לעבוד שנים קדימה השאלה בסוף איך הוא יעבוד, בידיוק כמו שהתמי 4 שלך ימשיך להוציא מים גם אם המיכלים בו יהיו מלאים בחרא ואבנית והפיה מלאה בירוקת, השאלה מה תשתה בסוף.

 

אתה בסוף פתחת אשכול ושאלת שאלות... שיהיה לבריאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, timur2008 כתב:

הבחור פה אחד המגיבים אומר שהגיר יחליק כמה אלפי קילומטרים וזה יסתדר, נשמע לי הזוי. 

 

 

הבחור זה אני ואין לי מושג מה אתה רוצה. 

קיבלת מספיק חוות דעת מהימנות למדי מחברי הפורום שלרובם נסיון של שנים בתחום. 

אני רואה כפיות טובה בגישתך המזלזלת בחברים כאן שבאו לקראתך ותרמו לך מהידע והניסיון שצברו. 

בהצלחה לך. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, tamir3000 כתב:

הבחור זה אני ואין לי מושג מה אתה רוצה. 

קיבלת מספיק חוות דעת מהימנות למדי מחברי הפורום שלרובם נסיון של שנים בתחום. 

אני רואה כפיות טובה בגישתך המזלזלת בחברים כאן שבאו לקראתך ותרמו לך מהידע והניסיון שצברו. 

בהצלחה לך. 

 

 

יש לך טעות חבר, אני לא זלזלתי באף אחד. 

לא יודע מאיפה הבאת את זה. 

טויוטה קורולה  2022

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, timur2008 כתב:

אני אסביר את עצמי. 

יש המלצות יצרן ויש מציאות. 

לא תמיד אנשים ירוצו להחליף מכלולים תקינים  גם אם יצרן ממליץ כביכול להחליף כי מדובר בהוצאות לא קטנות. לא כל אחד הולך לפי הספר. אני לא מדבר על דברים ברורים כמו שמן מנוע ונוזל קירור ונוזל בלמים, למרות שגם שם לא כולם רצים להחליף לפי הספר,שמן ופילטר מנוע ברור. 

אבל יש תחום אפור, שלא  כל אחר רץ להחליף בלי בעיה / תקלה, או בהמלצת המכונאים לא לגעת. נושא נוסף שנוי במחלוקת זה פילטר דלק, חלק אומרים להחליף לפי קילומטרים וחלק יגידו לך לא לגעת אם אין תקלה. 

היצרן של הגיר זה לא היצרן של הרכב וכל נוזל מתבלה עם הזמן.

המבנה כימי מתפרק, הנוזל נשרף, מתלכלך בסגסוגות ועוד כל אלה משפיעים על שחיקה ועל ניהול של הגיר.
 בדיוק כמו השמן במנוע והנוזל במע' קירור שאותם אתה לא מכנה תחום אפור אז לא ברור מאיפה המסקנות האלו.

 

אם אתה מתכוון לפילטר דלק שנמצא בתוך המשאבה חובה להחליף אותו גם כן כי כשתהיה תקלה זה יעלה לך במשאבה וגם אם מדובר בפילטר שאחרי המשאבה צריך להחליף אותו.

שמן גיר מקורי לא עולה הרבה ביחס לכמות ההחלפות לא רואה איפה ההתלבטות כאן.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, tribel כתב:

היצרן של הגיר זה לא היצרן של הרכב וכל נוזל מתבלה עם הזמן.

המבנה כימי מתפרק, הנוזל נשרף, מתלכלך בסגסוגות ועוד כל אלה משפיעים על שחיקה ועל ניהול של הגיר.
 בדיוק כמו השמן במנוע והנוזל במע' קירור שאותם אתה לא מכנה תחום אפור אז לא ברור מאיפה המסקנות האלו.

 

אם אתה מתכוון לפילטר דלק שנמצא בתוך המשאבה חובה להחליף אותו גם כן כי כשתהיה תקלה זה יעלה לך במשאבה וגם אם מדובר בפילטר שאחרי המשאבה צריך להחליף אותו.

שמן גיר מקורי לא עולה הרבה ביחס לכמות ההחלפות לא רואה איפה ההתלבטות כאן.

 

 

 

אוקיי. 

תודה. 

 

אגב בכדי לחזק את טענותיי לגבי העניין הלא סגור לכאן או לכאן, עליתי על נושא מלפני הרבה זמן, שבוא עולות טענות לכאן ולכאן 

https://carsforum.co.il/topic/448006-החלפת-שמן-גיר-למאזדה-3-צורה-חדשה/

טויוטה קורולה  2022

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, timur2008 כתב:

אגב בכדי לחזק את טענותיי לגבי העניין הלא סגור לכאן או לכאן, עליתי על נושא מלפני הרבה זמן, שבוא עולות טענות לכאן ולכאן 

https://carsforum.co.il/topic/448006-החלפת-שמן-גיר-למאזדה-3-צורה-חדשה/

אוקיי. 

תודה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעלי המקצוע לא יעזרו לך כי הדעות חלוקות גם בינהם.

כל אחד חוקר את העניין באופן עצמאי ומגיע למסקנות בהתאם.
הדעה הרווחת היא שאם הגיר תקין כרגע אז כן להחליף ע"י 2-3 החלפות חלקיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...