Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, Guyrguyr כתב:

המחיר הוא 30 אחוז מעל המחירון שלו.

עדיין מציאה לדעתכם ? (אמנם היה יד1 בליסינג אז זה כבר יוריד איזה 10 אחוז)

עד כמה רכב כזה עדיף במחיר כזה מאשר רכב במחיר של 10 אלף שח פחות אבל שעשה למשל פי 3 אלף ק"מ וטופל לא במוסך מורשה אלא פרטי שבו נגיד טיפל קצת פחות לפי הספר ?

נניח רכב שעשה 50 אלף וטופל סבבה במוסך פרטי, לעומת 100 אלף ק"מ שטופל פיקס במורשה לפי הספר חלפים והוראות יצרן.

האם רוב המוסכים פרטים דואגים להשתמש בחלפים מקוריים ועובדים לפי הוראות יצרן ?

 

אודה לדעה שלכם, האם זה מהותי הוראות יצרן וחלפים מקוריים? גם פלאגים, סוג שמן, והחלקים הקטנים שיש בטיפולים.

 

זה שאלות נחמדות לקורס בפילוסופיה אבל בספק אם נתקלים בהם בשוק הרכב הישראלי.

יד1 ליסינג זה אומר רכב שהוזנח קשות במשך כל תקופת חייו בליסינג - זה נכון לכל רכב, ובחלק לא מבוטל מהרכבים אם לא כולם זה נזק מצטבר.

מוסך פרטי אם זה רכב בלי רגישויות מיוחדות אז לא אמורה להיות בעיה, אבל שוב תלוי באיזה חלפים השתמשו ועד כמה הם היו רחוקים מהמקור.

100 אלף במוסך יבואן אם מדובר עדיין בממוצע הנסועה הרגיל לרכב מהסוג שלו (פרטי/מסחרי) אז זה גם יכול להיות רכב מצוין, וברור שעדיף רכב עם 50 בגדול אבל זה באמת משתנה.

 

בכל מקרה, זה מקרי קצה נדירים. הרכבים בארץ עד גיל 3-4 או עד האחריות מטופלים אצל היבואן במקרה הטוב, ובשאר המקרים אצל מוסכים שלא ממש יודעים לטפל. בחלק גדול מהמקרים שנתקלתי גם לא מקפידים לא בעל הרכב ולא המוסך על שגרת טיפולים ובדיקות לפי הספר. אחרת רכבים לא היו מגיעים למוסכים בכלל חוץ מאשר טיפול תקופתי.

 

פורסם
לפני 17 שעות, llaavvii כתב:

ממש לא מחייב,
רכב עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים (סקודה כלשהיא לדוגמא) לדעתיאם ניקח כדוגמא רכב שעשה ב5 שנים 80K ק"מ כלבנסועה בין עירונית וללא פקקים עדיף (לדעתי) מרכ שנסע באותו פרק זמן 45K ק"מ נניח בנסועה פקוקה בתל אביב.

תקרא את מה שכתבתי.

 

קמ נמוך לכשעצמו הוא יתרון. לכשעצמו.

פורסם
לפני 21 שעות, llaavvii כתב:

ממש לא מחייב,
רכב עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים (סקודה כלשהיא לדוגמא) לדעתיאם ניקח כדוגמא רכב שעשה ב5 שנים 80K ק"מ כלבנסועה בין עירונית וללא פקקים עדיף (לדעתי) מרכ שנסע באותו פרק זמן 45K ק"מ נניח בנסועה פקוקה בתל אביב.

הבעיה עם התאוריה בזו היא בכך שיש בארץ מעט מאוד מכוניות שנסעות אך ורק בכביש בינעירוני פתוח. 

המצב הסביר יותר הוא כזה:

רכב עם 45 אלף ק"מ נסע רק בעיר. 

רכב עם 80 אלף ק"מ נסע חצ בעיר ובפקקים אז יש לו את הבלאי כמו של הראשון ועוד חצי בינעירוני אז יש לו עוד קצת בלאי, לא כפול בלאי אלא סתם נגיד עוד 30% לעומת הראשון. 

 

אם הכל נעשה מחוץ לעיר אז כן בהחלט זה עדיף, אבל מכוניות כאלה קיימות בעיקר אצל מי שגר ועובד בפריפריה רחוקה וזה לא משהו נפוץ בכלל.

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...