Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול לרכב חשמלי לא דרך החברה


יוסף2435

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, חולגי כתב:

השאר (להשלמה ל-1770 ש"ח) זו עלות העבודה ? (כ-3 שעות ? ורק לזה ?)

 

איפה יש פה 3 שעות עבודה? יש פה בקושי חצי שעה. אם נניח שהם הולכים בכפולות של 20 דקות, כי לא משתלם להם להגדיר שום דבר קצר מזה, אז אפשר להגיע לשעה אחת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, chrono כתב:

זה פשוט מזעזע. הבינו שאין כסף בטיפולים של רכבים חשמליים, אז העבירו חוקים דרקוניים כדי למנוע תחרות ולאפשר להם לנעול מחירים מנופחים לחלוטין...

מי העביר חוקים?

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, chrono כתב:

 

איפה יש פה 3 שעות עבודה? יש פה בקושי חצי שעה. אם נניח שהם הולכים בכפולות של 20 דקות, כי לא משתלם להם להגדיר שום דבר קצר מזה, אז אפשר להגיע לשעה אחת...

לא התכוונתי באמת ש-3 שעות נחוצות לבצע את כל החלפת מה שצויין.

אבל ככה לפחות נראה התחשיב.

בגלל זה שאלתי שוב "ורק לזה" ?

 

660 ש"ח לשעת עבודה ?! - מתאים כבר למגזר אחר (סחטנות).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, chrono כתב:

זה פשוט מזעזע. הבינו שאין כסף בטיפולים של רכבים חשמליים, אז העבירו חוקים דרקוניים כדי למנוע תחרות ולאפשר להם לנעול מחירים מנופחים לחלוטין...

הרכב יכול להתלקח, ויש עם זה בעיה, לא רואה בעיה בחוק. גם לטפל ברכב רגיל ישנם חוקים. בסה"כ עוד רישיון לעסוק בעוד תחום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא עלות שעת העבודה לא מפתיעה (כבר). במוסכי ייבואן של רנו זה פחות או יותר המחיר כבר שנים. פעם אחרונה בדקתי באזור 2021, וזה היה 600-700 ש"ח לפני מע"מ. התקשרו אליי שנה אחרי שקניתי את הרכב לקבוע לי תור לטיפול ראשון, שאלתי מה העלות - אמרו 1,100 ש"ח לפני מע"מ (זה טיפול של שמן ומסנן אוויר, כן?). מיותר לציין שאת הטיפולים אני לא עושה במוסכי ייבואן.

לפני 2 דקות, mcaspi כתב:

הרכב יכול להתלקח, ויש עם זה בעיה, לא רואה בעיה בחוק. גם לטפל ברכב רגיל ישנם חוקים. בסה"כ עוד רישיון לעסוק בעוד תחום.

 

זה התירוץ שהלוביסטים נותנים. כל חוק שמחוקקים בעלי אינטרסים, יגיע עם תירוץ הגיוני, זה חובה למראית העין. בפועל - איזה להתלקח ואיזה נעליים? אז אולי נאסור על כניסת רכבים חשמליים לחניונים תת-קרקעיים, כדין רכבים המונעים בגז (פארסה בפני עצמה), כי הם "יכולים להתלקח"? עזוב, נו. אלה שטויות והפחדות כדי לרכז את היכולת לגבות ממך כסף על טיפולים בכמות מצומצמת של מוסכים, זה שקוף לחלוטין.

 

ואם כבר אתה מזכיר את זה שאסור לטפל ברכב לבד - זו גם חקיקה מעצבנת ומיותרת, שמחייבת אנשים להוציא כסף על דברים שהיו יכולים לעשות לבד. ובוא - לפני שאתה נבהל מרכבים שמתפוררים על הכביש בגלל שאנשים מתקנים אותם לבד בבית - בארה"ב אין שום חוקים שמונעים ממך לטפל ברכב לבד, ואיכשהו אני לא מכיר אף סטטיסטיקה שמצביעה על כך שהנהיגה בארה"ב פחות בטוחה מאשר בישראל. יש לי תחושה שאם לטיפול בבית הייתה השפעה כלשהי על בטיחות, היית שם לב לזה במספרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 3 שעות, chrono כתב:

כתב פה לפני כמה הודעות שלמוסך רגיל אסור לטפל ברכב חשמלי. מי שהעביר את החוק זו הכנסת (מי עוד?), אבל מעניין איזה לובי עמד מאחורי זה...

הניסוח המקורי אולי לא ברור.  כל מוסך רשאי לטפל ברכב חשמלי.  אבל - הוא צריך שיהיו לו עובדים שעברו הכשרה מתאימה, שיהי לו את הציוד המתאים ושהמוסך עצמו יקבל את הרישיון המתאים לעסוק ברכב חשמלי.  לאור המתח הגבוה שבמערכות הרכב החשמליים והסוללות הדליקות בהן - הדרישות הגיוניות מאד.  זו החלטה של מוסך האם להכנס לתחום חדש (שמחייב השקעה) או להשאר מאחור.  אין כאן שום תירוץ של לוביסטים.

 

כדאי לקרוא כאן

עריכה אחרונה על ידי dani666
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אויש, נו. מה הקשר בין מערכת ההנעה של הרכב להחלפת מסנן מזגן או נוזל בלמים? גם בלי שום חוקים מיוחדים, אם היית נכנס למוסך שלא נגע בחיים בסוללה של רכב חשמלי, הוא לא היה מתעסק בזה אם אין לו את הידע - בדיוק כמו שתיכנס למוסך כללי עם בעיית גיר ברכב חדש, והוא יישלח אותך למוסך שמתמחה בגירים. כלומר, אם לא היו מחוקקים שום חוק, לא היו צצות שום בעיות עם המתח הגבוה של הסוללות כי גם ככה מי שלא יודע להתעסק בהן לא היה מתעסק בהן. במקום זה הביאו חוק מכליל ככה שבגלל שהרכב חשמלי, פתאום למוסך שלא עבר הכשרה מיוחדת אסור להחליף בו מסנן מזגן. ואנשים אוכלים את זה כאילו המדינה דואגת לבטיחות שלהם.

בוא גם נחייב כל מוסך וכל עובד במוסך לעבור השתלמות על מזגנים, כי כל רכב בימינו מגיע עם מזגן, שהגז בו פוגע בשכבת האוזון - וחלילה משהו יקרה לגז בזמן שהעובד מחליף שמן. לפחות פנצ'ר ברכב חשמלי אפשר לתקן בכל פנצ'ריה, או שגם שם יש סכנה של התלקחות?

עריכה אחרונה על ידי chrono
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.9.2024 בשעה 14:41, יוסף2435 כתב:

אם זה מורשה משרד התחבורה אז זה לא פוגע באחריות כך נאמר לי מהם 

ואי אפשר להכניס ללא תור הכל עמוס בטירוף 

התור הכי קרוב שהצלחתי להשיג וסגרתי בלית ברירה זה לעוד חודש 

ואני בחריגה כבר עכשיו של 5000 קמ בעוד חודש זה יגדל 

אז גם לשלם מחיר מופרז וגם לחכות 5 שעות לטיפול ולנסוע לעיר אחרת וכו זה מבאס 

מתי יהיה כאן אצלינו חווית שירות נורמלית רק אלוקים יודע 

מה שמטריד יותר בסיפור הזה, זה הנוהג הכמעט אוטומטי של היבואן להתנער מהאחריות, כשנדרש מימושה, בטענה שלא טיפלת במועד. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקווה שכוחות השוק יעשו את שלהם

כמות הרכבים בארץ תגדל כך שלמוסכים יהיה שווה להתמקצע בזה.

ואז תחרות ההיצע והביקוש תאזן את המחיר ולא יוכלו לבקש על עבודה של חצי שעה 1000 ש"ח.

 

נ.ב. בכל אופן לדעתי צריך להתמקצע ברכב חשמלי כי רוב הדברים ברכב עובדים על חשמל וממש לא יהיה נעים לעשות קצר בבטריה הראשית עם עוצמת המתח שיש שם.

עבר: מציבושי כריזמה אייר 2002

הווה: ניסן אלמרה 2002

עתיד: רכב יפני עתיק ואמין מודל 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, GREEN. כתב:

נ.ב. בכל אופן לדעתי צריך להתמקצע ברכב חשמלי כי רוב הדברים ברכב עובדים על חשמל וממש לא יהיה נעים לעשות קצר בבטריה הראשית עם עוצמת המתח שיש שם.

 

אתה יודע איזה מתח מגיע לפנסי קסנון? עשרות קילו-וולט. אבל אתה לא רואה מוסכים נדרשים לעבור התמחות מיוחדת כדי לעבוד על רכבים עם פנסי קסנון. ברכב חשמלי, המתח הגבוה מגיע למנועים החשמליים. גם בלי לדרוש הסמכה, שום מוסכניק שלא מכיר את התחום לא יתעסק במנוע החשמלי (במיוחד אם תשים עליו מדבקה צהובה ומפחידה של מתח גבוה, בדיוק כמו עם פנסי קסנון). יתר המערכות ברכב עובדות על חשמל 12 וולט, בדיוק כמו בכל רכב אחר תעשה קצר (למה שתעשה קצר? אבל בסדר) - תשרוף פיוז. זה הכל. שום רכב חשמלי לא היה מקבל תקן ולא חצי תקן, אם קצר ברכיב סטנדרטי בו היה גורם לשריפה.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, chrono כתב:

 

אתה יודע איזה מתח מגיע לפנסי קסנון? עשרות קילו-וולט. אבל אתה לא רואה מוסכים נדרשים לעבור התמחות מיוחדת כדי לעבוד על רכבים עם פנסי קסנון. ברכב חשמלי, המתח הגבוה מגיע למנועים החשמליים. גם בלי לדרוש הסמכה, שום מוסכניק שלא מכיר את התחום לא יתעסק במנוע החשמלי (במיוחד אם תשים עליו מדבקה צהובה ומפחידה של מתח גבוה, בדיוק כמו עם פנסי קסנון). יתר המערכות ברכב עובדות על חשמל 12 וולט, בדיוק כמו בכל רכב אחר תעשה קצר (למה שתעשה קצר? אבל בסדר) - תשרוף פיוז. זה הכל. שום רכב חשמלי לא היה מקבל תקן ולא חצי תקן, אם קצר ברכיב סטנדרטי בו היה גורם לשריפה.

1. ראיתי כבר שריפות ברכבים מקצרים חשמליים מכל מיני סיבות.

אפשר לעשות מספיק שטויות שיגרמו לכל הרכב להיות מחושמלללא שום הגנת פיוז.

2. ההכשרה בארץ לא כזו מוגזמת, ישנם 3 רמות של הכשרה, ההכשרה המינימאלית לתחזוקה שוטפת שלא קשורה לבטריה היא 10 שעות, זה לא נראה לי מוגזם.

עבר: מציבושי כריזמה אייר 2002

הווה: ניסן אלמרה 2002

עתיד: רכב יפני עתיק ואמין מודל 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...