Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משתף פסק דין מתאונה בה נהרגה הולכת רגל, שלדעתי מוכיח שלצפור לפעמים יכול למנוע תאונות


NEW10

פוסטים מומלצים

https://wp.omdanim.co.il/wp-content/uploads/2014/12/ביד-צבאי-זוכה-תלמיד-נהיגה-שדרס-למות-בשיעור-נהיגה.pdf

 

מדובר בפסק דין ישן על תאונה משנת 2000, שבה חייל שנהג במשאית ריאו צבאית והיה בזמן שיעור נהיגה ביחד עם המדריך הצבאי שלו, שישב לידו, דרסו למוות הולכת רגל שחצתה את הכביש בריצה ולא ראתה את המשאית המתקרבת.

 

תלמיד הנהיגה זוכה לחלוטין מכל אשמה, ואילו המורה הצבאי שלו קיבל את כל מלוא העונש, ולדעתי בצדק.

 

סעיפי האישום של התביעה מפרטים את ההתרשלות של מדריך הנהיגה, בין היתר על שלא שם לב לתמרור 37 א, שמזהיר על הולכי רגל שעומדים לחצות, לא האט את מהירות הנסיעה בגלל אותו תמרור (היה יכול כמובן, באמצעות מערכת הבלמים הנוספת)+לא דאג ולא ווידא  שהחייל התמיד שנהג במשאית יאט את מהירותו, לא בלם את הרכב בזמן, ובנוסף יש גם סעיף המתייחס לכך שמדריך הנהיגה לא צפר להולכת הרגל כדי  להזהיר אותה שהרכב מתקרב עליה+ לא דאג שהתלמיד שנהג במשאית יעשה את זה גם.

 

יש בפסק הדין סעיף נפרד שמתייחס לעניין הצפירה, או במקרה הזה, חוסר הצפירה לאזהרה, באופן מפורט. שם נקבע ומוכח כי לא המדריך ולא התלמיד צפרו להולכת הרגל כשהרכב התקרב אליה והיא התחילה לחצות את הכביש, והשופטים ממש חוקרים את המדריך על העניין הזה, למה הוא לא צפר לאזהרה או ביקש מהתלמיד שלו לצפור כשהרכב כבר התקרב להולכת הרגל, דבר שהיה יכול להסב את תשומת ליבה ולהציל את חייה.

מדריך הנהיגה טוען שם שהוא תמיד מעדיף לא לצפור כי זה סתם מבהיל, ומסביר גם למה לדעתו זאת לא דרך להימנע מתאונות, ובנוסף מסביר גם שנהג טוב יודע למנוע מצבים מסוכנים גם ללא השימוש בצופר+ שזה גם מה שהוא מלמד ומסביר לתלמידים שלו.

בית המשפט קובע, בין השאר, מעבר להרשעתו המוחלטת של מדריך הנהיגה בגרימת מוות ברשלנות, שאם בשלב מסויים הוא היה צופר להולכת הרגל כדי להזהיר אותה מהרכב המתקרב, או לפחות מבקש מהתלמיד שלו לצפור לה, אז יכול להיות שהתאונה הייתה נמנעת. זה מה שמראה שיש מקרים, כמו המקרה הזה, שבהם לא צריך לפחד להשתמש בצופר, כי לפעמים זה המוצא האחרון למניעת תאונה.

 

אני מבין את האלרגיה שיש להרבה אנשים בארץ משימוש בצופר, יותר מדי אנשים צופרים כאן מתי שלא צריך, אבל זה ממש לא אומר שצריך להימנע באופן מוחלט מלצפור כשזה ממש צריך בשביל למנוע תאונה מיידית. פשוט צריך לדעת להשתמש בצופר בתבונה ורק מתי שצריך כדי למנוע תאונה, ולזכור שהצופר נמצא שם אך ורק בשביל המטרה הזאת.

 

 

 

 

  • משעמם 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתפרץ לדלת פתוחה. גם בשרשור הצפירות והאוטובוסים נכתב שוב ושוב שצפירה לצורך מניעת תאונה מוצדקת ושהצופר הוא אמצעי בטיחות.

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי, הטענה של המדריך לגבי השימוש בצופר היא רק ניסיון להקטין נזקים, אני לא באמת מאמין שהוא מאמין במה שנכתב פה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא היה לי זמן לקרוא את כל פסק הדין, אבל יש שם תיאור של מקרה די איזוטרי שבו שתי חברות יורדות מאוטובוס ורוצות לחצות, אחת מחזיקה את השניה ביד, וזו משתוללת ומנסה להשתחרר. לא ברור מה היה מצבה הנפשי ואם צפירה היתה בכלל עוזרת.

זה סביר לצפור כשחושדים שהולך רגל עומד לעשות משהו מסוכן אבל כאן מדובר על סיטואציה של מישהי שלא בטוח שהיתה במצב לתת את הדעת לאיפה היא נמצאת ומה היא עושה. 

מה שכן, אם ניתן היה להבחין בהתרחשות מהמשאית, היה על המורה לזהות את המקרה הבעייתי ולהורות לתלמיד להאט עוד יותר. בדיוק כמו שמזהים פעוט שהתחמק מהיד של אימו ומתחיל לרוץ. אולי יפנה לכביש, אולי לא, אבל הדבר הבטוח הוא להאט למקרה שכן.

 

אם הולך הרגל כבר החל בחציה, אפשר רק לנחש איך יגיב לצפירה שמפתיעה אותו, כבר ראיתי הולכי רגל שזה רק גורם להם להחמיר את המצב, לקפוא באמצע הכביש, או להתחיל לרוץ רק כדי להפגע מרכב אחר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Be roo כתב:

לא היה לי זמן לקרוא את כל פסק הדין, אבל יש שם תיאור של מקרה די איזוטרי שבו שתי חברות יורדות מאוטובוס ורוצות לחצות, אחת מחזיקה את השניה ביד, וזו משתוללת ומנסה להשתחרר. לא ברור מה היה מצבה הנפשי ואם צפירה היתה בכלל עוזרת.

זה סביר לצפור כשחושדים שהולך רגל עומד לעשות משהו מסוכן אבל כאן מדובר על סיטואציה של מישהי שלא בטוח שהיתה במצב לתת את הדעת לאיפה היא נמצאת ומה היא עושה. 

מה שכן, אם ניתן היה להבחין בהתרחשות מהמשאית, היה על המורה לזהות את המקרה הבעייתי ולהורות לתלמיד להאט עוד יותר. בדיוק כמו שמזהים פעוט שהתחמק מהיד של אימו ומתחיל לרוץ. אולי יפנה לכביש, אולי לא, אבל הדבר הבטוח הוא להאט למקרה שכן.

 

אם הולך הרגל כבר החל בחציה, אפשר רק לנחש איך יגיב לצפירה שמפתיעה אותו, כבר ראיתי הולכי רגל שזה רק גורם להם להחמיר את המצב, לקפוא באמצע הכביש, או להתחיל לרוץ רק כדי להפגע מרכב אחר.

דווקא אנשים לא יציבים יש הרבה, ונהגים צריכים ללמוד להיזהר מהם.

 

מה שלדעתי נדיר כאן זה לא המצב הנפשי של הולכת הרגל שנהרגה, אלא שזאת תאונה שקרתה בזמן שיעור נהיגה. רכב לימוד נהיגה שמעורב בתאונה קטלנית שבה נהרגת הולכת רגל זה באמת מקרה מאוד נדיר ולא שגרתי.

 

דווקא רכבים שנמצאים בזמן שיעור נהיגה חייבים לנהוג בזהירות פי כמה וכמה מרכב רגיל, הם בדרך כלל גם נוסעים יותר לאט, כי צריך להשגיח על התלמיד שיושב על ההגה, ובניגוד לרכב רגיל, יש למורה לנהיגה את הכלים לעשות את זה. דוושות בלימה משלו מתחת לכיסא שלו שהוא צריך להשתמש בהם בשעת הצורך.

 

מה שאומר שבמקרה הזה הרשלנות של המורה לנהיגה הייתה חמורה ביותר. או שהוא פשוט נרדם בזמן השיעור ולא שם לב בכלל לתלמיד ולמה שמתרחש בכביש, או שהוא פשוט התעסק במשהו אחר בזמן שהתלמיד נהג, וחשב שזה לגמרי בסדר אם הוא פשוט יתן לתלמיד לנהוג בלי שהוא משגיח. טוב שהוא קיבל את כל מלוא העונש.

 

גם בפסק הדין עצמו לא מתייחסים לצפירה כפעולה הראשונית שצריך לבצע כדי למנוע תאונה, אלא כסוג של מוצא אחרון.

יש התייחסות מפורטת לכך שהמורה לנהיגה לא האט בזמן, למרות שהיה שם תמרור שמזהיר מהולכי רגל שעומדים לחצות, לא ביקש לפחות מהתלמיד להאט ולא נתן לו את ההוראות המתאימות שיזהירו ממה שעומד להתרחש, ובעיקר על שלא שם לב לכך בעצמו, ולא התכונן אפילו להאט או להיות מוכן לבלום את הרכב בזמן, אולי כי הוא בכלל לא הסתכל על הכביש, אז אחרי שהוא לא עשה את כל הפעולות המונעות האלה בזמן, שאלו אותו במשפט, אם כבר לא ביצעת את פעולות המנע והזהירות הנחוצות בזמן המתאים, כמו להאט את המהירות מראש ולהיערך לבלימה בזמן, אז למה לפחות לא צפרת לאזהרה כשהיא כבר התפרצה מולך וראית שהיא קרובה, לפחות היית צופר כדי להזהיר אותה כי אולי, רק אולי, בתור המוצא האחרון, זה משהו שהיה יכול להציל אותה.

 

כתוב שם שהיו לו מספיק הזדמנויות לפני להיערך למצב החירום, גם אם היא לא הייתה שם בכלל, נסיעה קצת יותר איטית ותשומת לב לכביש ולתלמיד שלו שיושב על ההגה, וכשהוא כבר היה צריך לשים לב שהיא עלולהלהתפרץ, אז להיות מוכן לבלימה, במיוחד כשאתה בזמן שיעור נהיגה, אז אם הוא נמנע לעשות את כל זה, לפחות היה צופר כמוצא אחרון כשהיא כבר התפרצה מולו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, NEW10 כתב:

דווקא אנשים לא יציבים יש הרבה

רוב האנשים לא מתפרצים לכביש אחרי שמישהו ניסה למנוע את זה מהם פיזית.

 

לפני שעה, NEW10 כתב:

נהגים צריכים ללמוד להיזהר מהם

נהגים צריכים ללמוד לזהות מצבים עם פוטנציאל לבעיה. לפי מה שכן קראתי, המורה והתלמיד שמו לב לסיטואציה של הולכות הרגל, רק לא הפנימו את פוטנציאל הסכנה. ולא ממש קריטי אם זו אחריות התלמיד או המורה, זה ענין משפטי, לא תעבורתי. ברגע שמי שאחראי על הרכב מזהה סיטואציה לא שגרתית ליד הכביש, הוא צריך להיות דרוך ולצפות בעיה. לפי העדות המורה אכן הורה לתלמיד להאט, מספר פעמים, אבל הולכת הרגל התפרצה בשלב מאוחר מאוד. הוא לא העריך נכון שיש שם בעיה של אדם נסער, והניח שאם ראו אותו לא יחצו.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...