Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בנין משותף בן 23 שנה, עם 5 כניסות נפרדות, לכל אחת מעלית משלה ומספר קומות שונה (6-9).

 

יש מעלית אחת מהירה, והשאר איטיות ממנה במידה מורגשת.

לי זכור שהיה תקן שונה ועד 6 קומות השתמשו במנוע איטי, ומעל 6 היו חייבים להתקין אחד מהיר יותר.

 

מישהו בקיא בנושא? (כדי להבין האם מדובר בתקלה וניתן לשפר את האיטיות או שמדובר בגזירה שנקבעה מהמנוע שהותקן במענה לתקן)

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

סביר להניח שזה התכנון שלה. אם היתה תקלה או התעייפות של המנוע היא לא היתה עוברת תסקיר בטיחות חצי שנתי.

 

אם זה מאוד מפריע ניתן לשקול שדרוג אבל זה עסק יקר מאוד (עשרות אלפי שקלים. המנוע זה החלק הזול והחלק היקר זה גלגלי ההטיה והכבלים).

  • מעניין 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

סליחה שאני משתלט על השרשור אבל אם כבר מחליפים מנוע לא עדיף כבר להחליף הכל?

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

הבניין שלנו (מגדל) כרגע בתהליך של החלפת המעליות קומפלט. 

הבניין משנות ה-70, מנועי מעלית הוחלפו בעבר אם אני זוכר נכון (שנות התשעים? לא זוכר בדיוק כבר).

סיפור יקר מאד (מאד). 

זה לא רק המנוע (שהוא לא הכי יקר בסיפור, ולא מחייב שהאיטיות היא ממנו).

זה לא רק כל המשקולות\גלגלים\פולי\כבלים. 

זה גם כל התשתית ברזלים. 

לחלוטין יש אפשרות להחליף רק את המנוע, אבל ממה שראיתי אצלנו- בהצלחה לקבל הצעת מחיר על זה בלבד מחברת מעליות. 

כמו שאמר נהג לילה בדיוק, אם המנוע היה מתעייף המעלית לא הייתה עוברת את הביקורת החצי שנתית. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 14 שעות, Be roo כתב:

הדיירים מדווחים על שינוי במהירות לעומת העבר, לפחות בחלק מהמקרים.


במעלית יש מדבקה של המהנדס אשר בדק את המעלית בבדיקה התקופתית.
אני הייתי מתקשר אליו ושואל  את השאלות..
 

 

אייל . 

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

המהנדס בודק ענייני בטיחות, המהירות לא מעניינו.

גם יש חברת מעליות לתחזוקה.

אבל מטרת השרשור היא להבין מה התקן הקיים וזה שהיה לפני 20+ שנים.

פורסם

כמה איטי זה?

 

אני יודע שרוב בנייני המגורים הקטנים (עד 8  קומות) קצב הירידה במדרגות בדרך כלל משיג את המעלית בקצת.

לא מדדתי עם סטופר.

כן היינו עושים תחרויות עם המעלית בכל מיני בניינים כילדים.

 

קצב העליה בדרך כלל זהה לקצב הירידה. אין מאמץ מיוחד למנוע.

גם אדם ממוצע יכול להרים/להוריד מעלית כי לא באמת מרימים אלא יש משקולות ששוקלות כמעט כמו המעלית.

 

ותכלס. יותר קל להרים את המעלית מאשר להוריד אותה.

 

 

.

פורסם
לפני 40 דקות, Be roo כתב:

המהנדס בודק ענייני בטיחות, המהירות לא מעניינו.

גם יש חברת מעליות לתחזוקה.

אבל מטרת השרשור היא להבין מה התקן הקיים וזה שהיה לפני 20+ שנים.

תקנים לא דנים במהירות התנועה אלא בבטיחות, תחזוקה וחוזק חומרים. לא חושב שזה מוגדר באיזה תקן כי אז כל המעליות היו נעות באותה המהירות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

תוכלי לפנות לחברה שממנה נרכשו המעליות (צמרת\שינדלר\אלקטרה\WHATEVER) ולשאול גם לגבי התקן, גם לגבי מה הותקן וכדומה. 

או שהוועד-בית שלכם יוכל לעשות את זה (את הוועד במקרה?). 

אמור להיות גם תיעוד של מה שהותקן ומתי, אולי יש שם גם עותק של התקן הרלונטי. 

לפני 5 דקות, Night Driver כתב:

תקנים לא דנים במהירות התנועה אלא בבטיחות, תחזוקה וחוזק חומרים. לא חושב שזה מוגדר באיזה תקן כי אז כל המעליות היו נעות באותה המהירות.

התקן נוגע בנושא המהירות ממש בקטנה, לא בצורה שעונה על שאלת פות"ש- וזה התקן הנוכחי בכל מקרה. היא שאלה על אחד מהעבר, שאולי בו זה מצויין. מצטער שאני לא יכול לעזור עם זה. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 20 דקות, ברווז כתב:

התקן נוגע בנושא המהירות ממש בקטנה, לא בצורה שעונה על שאלת פות"ש-

זו בדיוק הכוונה.

הרי אם הוא היה מגדיר את זה בצורה יותר מפורטת כל המעליות היו נעות במהירות שהכי זול לייצר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...