Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 892 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נהג נכנס בי  בדופן שמאל אחורית בזמן סיבוב בכיכר, החלפנו פרטי ביטוח, תיקנתי את הרכב דרך הביטוח .

אבל כשהביטוח הגיש לביטוח שלו מסמכים הנהג לא מוכן לקחת אחריות.
הוא טוען שלt אותתי בכיכר בזמן פניה שמאלה וחתכתי אותו ואני אשם אני זוכר שאותתי (עברה חצי שנה) ובכל מקרה הוא לא שמר מרחק.

מה ניתן לעשות כעת? תביעה בבית משפט, האירוע לא מצולם וזה מילה נגד מילה ...

20230721_134155.jpg

20230721_134225.jpg

crash.PNG

פורסם

בתקנות התעבורה אין התייחסות לאיתות בכיכר ואין התייחסות למיקום בנתיבים בכיכר ולכן הטענה לגבי איתות איננה רלוונטית.

לגבי המיקום בנתיבים, נהוג, שאתה יוצא ביציאה השלישית שתהיה בנתיב הפנימי ואם אתה יוצא ביציאה הראשונה או השניה שתהיה בנתיב החיצוני.

עוד משהו שאיננו בתקנות אך הוא נכון, ברגע שנכנסים לכיכר יש להדליק איתות ימינה ( לציין שאתה נכנס לכיכר ( למרות שזה די ברור), וכל עת שאתה בכיכר להדליק איתות שמאלה ( ככה יודעים שאתה ממשיך במעגל התנועה) וכאשר אתה מתקרב ליציאה שאתה רוצה לצאת אתה מדליק איתות ( ככה יודעים שסיימת את מעגל התנועה).

הוא בכל מקרה אשם, היה צריך לוודא שגם אתה יוצא באותה יציאה ואם לא, להמתין שהדרך תהיה פנויה.

אם הוא לא מודה אין מנוס מלהגיע לבית משפט.

פורסם
לפני שעה, fatboy1340 כתב:

אתה היית בנתיב החיצוני והפוגע בפנימי?

אם הפגיעה התרחשה בצד שמאל חייב להיות שהפוגע היה בפנימי והנפגע בחיצוני,

לפני שעתיים, ronzar כתב:

נהג נכנס בי  בדופן שמאל אחורית בזמן סיבוב בכיכר, החלפנו פרטי ביטוח, תיקנתי את הרכב דרך הביטוח .

אבל כשהביטוח הגיש לביטוח שלו מסמכים הנהג לא מוכן לקחת אחריות.
הוא טוען שלt אותתי בכיכר בזמן פניה שמאלה וחתכתי אותו ואני אשם אני זוכר שאותתי (עברה חצי שנה) ובכל מקרה הוא לא שמר מרחק.

מה ניתן לעשות כעת? תביעה בבית משפט, האירוע לא מצולם וזה מילה נגד מילה ...

האם הפגיעה היתה כשניסת להכנס לנתיב הפנימי, או שהפוגע ניסה לצאת,

באם אתה ניסי להכנס, אתה התפרצת לו לנתיב (כניסה מימין לשמאל) ואז ההגיון אומר שאתה אשם,

באם הפגיעה היתה שהוא ניסה לצאת, והפגיעה היתה בשמאל מאחור זה מוכיח שהפוגע אשם,

תנסה לחפש בתמונות שצילמת במידי או תעודים הקלטות או משהו שיאמת את גירסתך.

אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם

@asix מה שכתב, הן לגבי בחירת נתיב, והן לגבי איתות, פשוט לא נכון. אם תרצה אפרט יותר מאוחר. התקנות הישראליות שותקות בעניין.

 

ממה שלמדתי בפורום זה שופטים מתיחסים ליציאות ממעגל תנועה כאל סדרת צמתים, ומפעילים את התקנות הרגילות של צומת.

 

@ronzar - האם יש לך סרטון ממצלמת דרך?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 4 דקות, sperial כתב:

מה שכתב, הן לגבי בחירת נתיב, והן לגבי איתות, פשוט לא נכון. אם תרצה אפרט יותר מאוחר. התקנות הישראליות שותקות בעניין.

אבל רשמתי שחור על גבי לבן שאין לנושא התייחסות בתקנות התעבורה.

ומה לא נכון בבחירת הנתיב והאיתות ( שוב, הדגשתי שנהוג וזה לא חוק כי אין חוק). 

פורסם

אני זוכר שהמורה נהיגה שלי אמר לי (היה בן 75, 50 שנה מורה,)

הוא אמר כך, במעגל תנועה המחוקק מעולם לא הסדיר בצורה ברורה את דרך ההתנהגות,

יש טסטרים שיצפו שתנהג כך, ויש כאלו שיצפו שתנהג אחרת, אין איך לדעת באמת מה לעשות,

אבל אותי הוא לימד שבפניה שמאלה (יציאה 3 ומעלה) להכנס לפנימי, פחות מזה להשאר על החיצוני, וכמובן לא לאותת שמאלה שאני על החיצוני, כי אז יהיו בטוחים שאני נכנס לנתיב הפנימי,

בקיצור מעגל תנועה זה חתיכת תסבוכת חוקית.

אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם

לפי גוגל, הכניסה שלך לכיכר היא דו נתיבית, אבל בהמשך לצורך פניה שמאלה הכיכר היא חד נתיבית, מכאן שהיית חייב לעבור לנתיב השמאלי. וזה לא משנה אם אותתת או לא, אם היה רכב בנתיב, ואתה עברת לנתיב שלו, האשמה ברובה עליך. הוא לא צריך לשמור מרחק ממך, כי לא הייתם באותו נתיב.

 

image.thumb.png.8a07c2756909a9c71e7ca4287e3907ee.png

פורסם

בדיוק יש לי מקרה ממש דומה אצל הבת זוג שלי, הפגיעה אותה פגיעה רק שהפוגעת עם נזק גדול יותר ולא שפשוף כמו פה בתמונות. הבת זוג נסעה בנתיב החיצוני אבל עשתה שמאלה בכיכר. מישהי אחרת נסעה בנתיב הפנימי ורצתה לצאת (נסעה ישר) אז יצאה מהנתיב הפנימי בלי לעבור לחיצוני קודם, אז יצאה על הכנף האחורית שלנו. הפוגעת בטוחה שהיא צודקת, יצאה מהאוטו בצעקות והאשמות כמו חיה ישראלית.. אני קצת בספק. גם אם את צודקת ב100%, מה ההיסטריה?

לא אידיאלי שהבת זוג שלי היתה בחיצוני, אבל זה לא אומר שאפשר לעבור מהפנימי לחיצוני בלי להסתכל, זה לא החוק בארץ עד כמה שאני יודע. ניתן לביטוחים להחליט.

אנחנו היינו בגרוטאה של 6000 שקל אז לא התעסקנו בזה, אבל היום הגיע מהביטוח השאלה אם להפעיל השתתפות עצמית לצד ג או לסרב. בסוף יצא שאנחנו נקבל כסף למרות שלא אמרנו כלום, הפוגעת זאת שפגעה מאחורה ועברה נתיב בלי להסתכל.. 

לפני 12 שעות, asix כתב:

בתקנות התעבורה אין התייחסות לאיתות בכיכר ואין התייחסות למיקום בנתיבים בכיכר ולכן הטענה לגבי איתות איננה רלוונטית.

לגבי המיקום בנתיבים, נהוג, שאתה יוצא ביציאה השלישית שתהיה בנתיב הפנימי ואם אתה יוצא ביציאה הראשונה או השניה שתהיה בנתיב החיצוני.

עוד משהו שאיננו בתקנות אך הוא נכון, ברגע שנכנסים לכיכר יש להדליק איתות ימינה ( לציין שאתה נכנס לכיכר ( למרות שזה די ברור), וכל עת שאתה בכיכר להדליק איתות שמאלה ( ככה יודעים שאתה ממשיך במעגל התנועה) וכאשר אתה מתקרב ליציאה שאתה רוצה לצאת אתה מדליק איתות ( ככה יודעים שסיימת את מעגל התנועה).

הוא בכל מקרה אשם, היה צריך לוודא שגם אתה יוצא באותה יציאה ואם לא, להמתין שהדרך תהיה פנויה.

אם הוא לא מודה אין מנוס מלהגיע לבית משפט.

הייתי מוסיף שאם אתה בנתיב הפנימי כמו שאמור להיות ורוצה לצאת, אז אתה לא יוצא ממנו מיד בהסתת הגה מהירה כאילו הכביש שלך, אלא עובר לחיצוני תוך כדי מתן זכות קדימה למי שבחיצוני כבר, ואז יוצא דרך החיצוני ולא מהפנימי ישר החוצה.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם
לפני שעה, liorwohl כתב:

בדיוק יש לי מקרה ממש דומה אצל הבת זוג שלי, הפגיעה אותה פגיעה רק שהפוגעת עם נזק גדול יותר ולא שפשוף כמו פה בתמונות. הבת זוג נסעה בנתיב החיצוני אבל עשתה שמאלה בכיכר. מישהי אחרת נסעה בנתיב הפנימי ורצתה לצאת (נסעה ישר) אז יצאה מהנתיב הפנימי בלי לעבור לחיצוני קודם, אז יצאה על הכנף האחורית שלנו. הפוגעת בטוחה שהיא צודקת, יצאה מהאוטו בצעקות והאשמות כמו חיה ישראלית.. אני קצת בספק. גם אם את צודקת ב100%, מה ההיסטריה?

לא אידיאלי שהבת זוג שלי היתה בחיצוני, אבל זה לא אומר שאפשר לעבור מהפנימי לחיצוני בלי להסתכל, זה לא החוק בארץ עד כמה שאני יודע. ניתן לביטוחים להחליט.

אנחנו היינו בגרוטאה של 6000 שקל אז לא התעסקנו בזה, אבל היום הגיע מהביטוח השאלה אם להפעיל השתתפות עצמית לצד ג או לסרב. בסוף יצא שאנחנו נקבל כסף למרות שלא אמרנו כלום, הפוגעת זאת שפגעה מאחורה ועברה נתיב בלי להסתכל.. 

הייתי מוסיף שאם אתה בנתיב הפנימי כמו שאמור להיות ורוצה לצאת, אז אתה לא יוצא ממנו מיד בהסתת הגה מהירה כאילו הכביש שלך, אלא עובר לחיצוני תוך כדי מתן זכות קדימה למי שבחיצוני כבר, ואז יוצא דרך החיצוני ולא מהפנימי ישר החוצה.

אם בת הזוג שלך הייתה בחיצוני, ונהגת שהייתה בפנימי רצתה לצאת ופגעה בה, רוב האשם על הנהגת הפוגעת, כי היא למעשה ביצעה סטיה מהנתיב. 

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם

לא "נהוג" שום דבר. אין דרה והברדק מוחלט.

מה שמקובל בעולם (וחסר בתקנות הישראליות) הוא איתות ימינה ביציאה. לגבי האיתות בכניסה יש כמה גרסאות, בכל מדינה זה שונה. יש מדינות בהן לא מאותתים, יש מדינות בהן מאותתים לפי הכיוון המיועד (כמו בצומת ללא מעגל תנועה).

לגבי הנתיב - מה שמקובל בעולם הנאור הוא שכניסה לנתיב הימני מחייבת יציאה ביציאה הראשונה, מי שיוצא ביציאה השניה ומעלה חייב להכנס לנתיב השמאלי. אם תשרטט את זה תראה שהכלל הזה מונע קונפליקטים. יש מדינות בודדות בהן יש לעבור לנתיב הימני לפני היציאה המתוכננת (אבל אחרי הקודמת לה). 

בישראל יש שתי בעיות - האחת היא חוסר התקנות המסדירות ברירת מחדל, השניה היא שהרבה מעגלים הם חד נתיביים בחלקם ודו נתיביים בחלקים אחרים. זה יוצר לא מעט קונפליקטים. ברשויות מסודרות התנועה מוכוונת ל ידי תמרורי 613 ו-813, במקומות אחרים כל איש הישר בעיניו יעשה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...