Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 915 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

החלפתי גוז'ון. והרכיבו לי אום ששוקל יותר מכל שאר האומים. האם זה ישפים על האיזון של הגלגל?

גם רואים שהוא יותר עבה. וגם מרגישים ביד שהוא יותר כבד. השאלה אם זה משפיע על האיזון באזור הזה? 

תודה.

 

צילום מסך 2023-12-23 211756.png

פורסם
ציטוט

 

אכן הגיוני. 

לא בטוח אם בפועל זה אכן ישפיע כל כך, כיוון שהאום יושב קרוב לטבור הגלגל ואפקט הצנטריפוגה קטן יותר. 

פורסם

מניסיון של כמה החלפות אומים כשאר תמיד האום החדש לא זהה למקוריים (לא בדקתי משקל), אין השפעה על האיזון. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
לפני כשעה, tamir3000 כתב:

אכן הגיוני. 

לא בטוח אם בפועל זה אכן ישפיע כל כך, כיוון שהאום יושב קרוב לטבור הגלגל ואפקט הצנטריפוגה קטן יותר. 

 

נכון. הזכרון שלי מהתואר בפיזיקה כבר מאוד חלוד, אז לחשב את התנע הסיבובי של הגלגל בהשפעת השינוי הזה קצת כבד עלי - אבל לפי הנוסחה, ההשפעה על התנע הסיבובי היא ביחס רבוע למרחק ממרכז הסיבוב. כלומר, עם האום נמצא, לדוגמא, 2" ממרכז הגלגל (כפי שנפוץ בגלגלים עם 5 אומים), ורדיוס הגלגל הוא, לדוגמא, 17" - אז צריך משקולת פי 72 קלה יותר על קצה הגלגל כדי לקבל אותה השפעה. משקלו של אום בודד היא באזור ה-75 גרם (אלא אם מדובר באומים קלי משקל, שיכולים לשקול חצי מזה). אז נניח שאצלך כל האומים קלי משקל, והאום החדש במשקל מלא - ואז יש לך אקסטרה ~36 גרם משקל באזור האום. זה שווה ערך ל-0.5 גרם על דופן הגלגל. למיטב ידיעתי, מאזנים גלגלים עם משקולות ביחידות של 5-10 גרם, אז 0.5 גרם זה לא פקטור.

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...