Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה עושים כשהמנוע מתחמם??


ד ב
מעבר לפיתרון נפתר ע"י רוןS,
שימו לב! השרשור הזה בן 289 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רציתי לשאול,

אם החום מנוע עולה תוך כדי נסיעה ברכב,

האם ההמלצה לכבות את המנוע, או להשאיר אותו דלוק בשביל שיקרר את עצמו?

 

אשמח למידע מקצועי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מדבר על "התחממות" מעבר לטמפרטורת העבודה של המנוע, כאשר יש סכנה שהמנוע ינזק, אז חד משמעית למצוא

מקום בטוח לעצור ולגרור את הרכב למוסך.

עריכה אחרונה על ידי cpu
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשחום המנוע עולה מעבר לרמה התקינה זה אומר שיש בעיה ומערכת הקירור לא מצליחה להוריד את החום. 

במקרה כזה צריך לכבות את הרכב אחרת הוא ימשיך להתחמם והסיכוי לנזק גדל. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ברור שצריך לבדוק למה זה מתחמם...

אני פשוט שואל בעקבות ויכוח עם חבר...

 

האם כאשר המנוע מתחמם ואני עוצר בצד,

האם עדיף לכבות את המנוע או להשאיר אותו דולק שיקרר את עצמו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכבות. ככה הפעולה שלו מפסיקה והוא מתקרר.

הוא לא יכול לקרר את עצמו (כאשר הוא דולק) כי המערכת שאחראית על זה תקולה, שכן מלכתחילה לא היית מגיע למצב הזה אם המערכת הייתה תקינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר חום המנוע עולה צריך לפעיל חימום בעוצמה מירבית עם חלונות פתוחים. מניסיון מוריד את הטמפרטורה מהר. ולאחר מכן לכבות את המנוע.

  • אהבתי 3
  • מעניין 1

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.8.2023 בשעה 21:00, dorgo כתב:

לכבות. ככה הפעולה שלו מפסיקה והוא מתקרר.

הוא לא יכול לקרר את עצמו (כאשר הוא דולק) כי המערכת שאחראית על זה תקולה, שכן מלכתחילה לא היית מגיע למצב הזה אם המערכת הייתה תקינה.

הוצאת לי את המילים מהמקלדת.

בתאריך 16.8.2023 בשעה 21:26, LEGACY 1.8 כתב:

כאשר חום המנוע עולה צריך לפעיל חימום בעוצמה מירבית עם חלונות פתוחים. מניסיון מוריד את הטמפרטורה מהר. ולאחר מכן לכבות את המנוע.

חידוש...

 

לפני 12 שעות, צמיגי כתב:

עושה לו קומפרסים 

חח..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.8.2023 בשעה 19:56, ד ב כתב:

זה ברור שצריך לבדוק למה זה מתחמם...

אני פשוט שואל בעקבות ויכוח עם חבר...

 

האם כאשר המנוע מתחמם ואני עוצר בצד,

האם עדיף לכבות את המנוע או להשאיר אותו דולק שיקרר את עצמו?

צריך לכבות את המנוע, "להשאיר אותו דולק שיקרר את עצמו" רעיון רע.
דוגמה: התפוצץ לך הצינור של הרדיאטור, אין לך מים במערכת, מכאן החום רק יעלה.
 

  • רעיון טוב! 2

  

בתאריך 2.10.2018 בשעה 21:25, GTI33 כתב:

אל תתרגש מ0-100, זה כ''כ לא מעניין, מה שחשוב זה החיוך שנמרח לך על הפרצוף שאתה נוהג ברכב ושאתה צועד בדרך אליו או מסתובב להגניב בו עוד מבט מאוהב שאתה יוצא ועוזב אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.8.2023 בשעה 21:26, LEGACY 1.8 כתב:

כאשר חום המנוע עולה צריך לפעיל חימום בעוצמה מירבית עם חלונות פתוחים. מניסיון מוריד את הטמפרטורה מהר. ולאחר מכן לכבות את המנוע.

זה עובד בתנאי שנותר מספיק נוזל קירור ומשאבת המים מקיימת סירקולציה,

אחרת חייבים לכבות את המנוע מיד.

  • רעיון טוב! 1

אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.8.2023 בשעה 21:26, LEGACY 1.8 כתב:

כאשר חום המנוע עולה צריך לפעיל חימום בעוצמה מירבית עם חלונות פתוחים. מניסיון מוריד את הטמפרטורה מהר. ולאחר מכן לכבות את המנוע.

לא שמעתי כזה דבר בחיים

 

בתאריך 16.8.2023 בשעה 12:47, ד ב כתב:

רציתי לשאול,

אם החום מנוע עולה תוך כדי נסיעה ברכב,

האם ההמלצה לכבות את המנוע, או להשאיר אותו דלוק בשביל שיקרר את עצמו?

 

אשמח למידע מקצועי.

אני בן של מוסכניק חייב לכבות את הרכב מיד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי כמה התחמם ולמה?

לדוג' השבוע הייתי בחופשה משפחתית בדרום הכנרת. אוטו ב"ה עמוס ציוד. הצג טמפ' החיצונית הראה 46 מעלות בחוץ.

והייתי צריך לטפס עם הרכב עד איזור כפר תבור (מי שמכיר זאת עליה קשה ורציפה)

מערכת הקירור תקינה, אבל חום המנוע עלה מילימטר מעל החצי.

הורדתי מהירות והילוך. כיבתי מזגן והמצב הסתדר.

 

 

אבל זאת היתה עלית חום איטית ומובנת.

אם הוא היה מגיע ל3/4 כמובן שעצירה בצד וכיבוי הרכב (גם כן קרה לי, התפוצץ צינור מים)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

סתם נלחצת.  ברור שבעליה, ביום חם, ברכב עמוס תהיה התחממות קלה.  וזה מה שקרה לך.  כל עוד מד החום לא מתקרב לקו האדום - ממשיכים ליסו ע ואפילו מאירים את המזגן פועל.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ד ב כתב:

תודה לכל המגיבים🙏

ראיתי עכשיו שבחומר לימדה לתיאוריה כתוב להשאיר דולק,

ובמידה ולא מתקרר לכבות את המנוע.

image.png

 

אם ילך לך המנוע הם לא ישלמו לך.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 289 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...