Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[יונדאי אקסנט 1.3] כמה קשה להחליף אטם מכסה שסתומים?


Darky
שימו לב! השרשור הזה בן 6911 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום.

לאחרונה סמתי לב שהאוטו אוכל שמן - כחצי ליטר ל1500 ק"מ. נראה לי קצת הרבה.

לא מצאתי נזילות חוץ מאטם מכסה שסתומים. האם רק ממנו יכול לצאת כל כך הרבה שמן?

 

בכל מקרא אני יחליף את האטם. הבנתי שזה לא בעייה גדולה. השאילה היא אם אפשר לעשות את זה לבד? אם כן האם יש משהו שאני צריך לדעת, או פשוט להוציא את הברגים וזהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להחליף את האטם זו עבודה פשוטה למדי - משחרר את הברגים, שולף את המכסה, מוציא את האטם הישן, מנקה את המשטחים שהאטם יושב ביניהם (הראש והמכסה), שם את האטם החדש, שם קצת סיליקון כחול בפינות של המיסבים של הקאמשאפט וסוגר את המכסה למומנט הדרוש (לא סגירה חזקה בד"כ).

 

השאלה היא אחרת - חצי ליטר שמן כל 1500 ק"מ זה המון שמן, אתה בטוח שזה רק מהמכסה ושהמנוע לא אוכל שמן? האם צבע העשן תקין? יש לך אפשרות לבצע בדיקת קומפרסיה?

 

מוטי שמחק את שלל התגובות המיותרות שהיו בשרשור... :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אחזק את מה שכתב מוטי: אם הכלים הדרושים, כמו מפתח מומנט, למשל, אינם ברשותך, עדיף שתפנה למוסך. אתה עלול לעשות נזק אם תסגור חזק מדי או חלש מדי. זאת כמובן, במידה והבעיה היא אכן במכסה. מוטב שתפרט מהן האינדיקציות שראית, מהן הסקת על הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה על התגובות.

 

1. אין לי מפתח מומנט. אם לא ישיג - אפנה למוסך, אם כן - על כמה לכייל?

2. לגבי השמן - גם לי נראה המון. נזילות אחרות לא מצאתי, אין עשן חריג, אין שמן במים. לאן הוא הולך?

מה שכן - המנוע לפעמים בהתנעה (כשהוא קר) עושה רעשים...קשה לתאר...כמו רעש של ממתרה אבל מאוד מהירה. לפעמים כן, לפעמים לא. כשהמנוע מתחמם הכל נעלם. (טיימינג החלפתי לפני חצי שנה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהמרימים של השסתומים אצלך הם הידראוליים וזה מקור התקתוק המהיר שאתה שומע בשניות הראשונות בהתנעה קרה.

 

מה שזה אומר זה שאתה צריך להחליף את השמן והפילטר לעיתים יותר קרובות.

 

האם אתה ממלא את השמן בצמיגות הנכונה המומלצת ע"י היצרן?

 

עוד שאלה, הסתכלת על החלק התחתון של הגיר?

אם הוא לח יכול להיות שהאטם של הקראנקשאפט לא מתפקד טוב והשמן הולך לכיוון הגיר מה שיתבטא בהזעה על הגיר.

בכלל, כדי לזהות נזילה בצורה נורמלית צריך לנקות כדי לראות מאיפה הנזילה מתחילה... אני בספק שאטם מכסה השסתומים שלך מאבד ליטר שמן שלם כל 3000 ק"מ, זה לא נורמלי.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

לאחרונה סמתי לב שהאוטו אוכל שמן - כחצי ליטר ל1500 ק"מ. נראה לי קצת הרבה.

לא מצאתי נזילות חוץ מאטם מכסה שסתומים. האם רק ממנו יכול לצאת כל כך הרבה שמן?

 

בכל מקרא אני יחליף את האטם. הבנתי שזה לא בעייה גדולה. השאילה היא אם אפשר לעשות את זה לבד? אם כן האם יש משהו שאני צריך לדעת, או פשוט להוציא את הברגים וזהו?

יודאי אקסנט - אם הרכב בסביבות ה100K ק"מ ומעלה, הגיע הזמן לגומיות שסתומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6911 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...