Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1055 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני כשנתיים החלו להופיע רעשים מינוריים. הלכתי למוסך מורשה מוכר בצפון כדי לבדוק מה העניין. והתשובה שקיבלתי הייתה שהרעש מגיע מהגיר. כסיכום והמלצה לא קיבלתי הנחיות כלשהן. והמשכתי ברגיל עד שהרעש הלך והתחזק. כשהרעש כבר נהיה משמעותי יותר ניגשתי שוב למוסך והפעם נאמר לי מפורשות שיש בעיה ויש צורך להחליף את הגיר. הייתי כמובן המום לשמוע את הבשורה היקרה. 

למדתי קצת בנושא ועלו לי מספר שאלות.

האם מדובר בתקלה סדרתית שהיצרן/יבואן נוטה להתנער ממנה?

ממחקר שעשיתי ברשת סוזוקי החליפו/נתנו אחריות מורחבת לגירים רציפים למשך 10 שנים.

האם יש משהו דומה לכך בטויוטה? 

נראה לי מוזר שעם המוניטין של טויוטה שרכב שמור שנסע רק 117000 קילומטר יש כזה כשל משמעותי בגיר.

אודה לחות דעתם קל מומחי הפורום🙏

פורסם (נערך)

1. האם יש המלצות יצרן לתחזוקת הגיר, קרי החלפות שמן (מהמעט שראיתי נדרשת החלפה)
2. במידה וכן, האם בוצעה
3. למה יש להחליף ולא לתקן?
4. אני לא חושב שנמכרו יותר מידי מכוניות מהדגם הזה כדי שתהיה סטטיסטיקה

עריכה אחרונה על ידי סולל הדרך
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם (נערך)

הגיר הוא אותו הגיר הרציף k313 המותקן בטויוטה ורסו, ראב 4 בנזין,  קורולה,  אוריס. 

נדיר שמתקלקל ב 100 אלף קילומטרים, אבל כבר היו מקרים כאלה גם כאן בפורום.

אין הוראות לגבי החלפת שמן גיר במוסכי היבואן - מבחינתם זה שמן לכל חיי הגיר ( כ 250 אלף קילומטרים ). לכן התשובה במוסך טויוטה - לא צריך להחליף.

 

בודדים מחליפים מיוזמתם כל 60 אלף קילומטרים בתור מנע.

לפעמים, כאשר מתחילים רעשים מהגיר , מנסים להציל אותו ע"י החלפת נוזל CVT, מה שלרוב לא עוזר ואפילו מזרז את סופו.

לא מצליחים לשפץ בארץ גיר כזה ברמה מספקת ( חוסר מיומנות וחלפים מקורים), לכן מחליפים לגיר משומש מפרוק/ ייבוא ( גם הוא סוג של חתול בשק).

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

משום מה בוורסו נוטה יותר להתקלקל. אישית נתקלתי בשניים שב 70 אלף החליקו ולא ניתן היה לצאת מחניון תת״ק . אכן ב ראב 4 ובאחרות פחות נתקלו. 

על פי מוסכים מתמחים, הגירים מהדגם הזה מראים עמידות טובה. אבל אולי תלוי בסדרות ייצור.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני שעתיים, 2015Avensis כתב:

נראה לי מוזר שעם המוניטין של טויוטה שרכב שמור שנסע רק 117000 קילומטר יש כזה כשל משמעותי בגיר

לכל מוצר כמו גיר מתנהג, אורך חיים המתפלג סטיסטית, כאשר תכנון הנדסי קפדני ובקרת איכות אמורים להקטין את השונות הסטטיסטית. מזלך הרע שנפלת על האחוזון הקטן של גירים שכושלים מוקדם. אין כשל תכנוני בגיר הזה. היצרן ממליץ על החלפת נוזל אם המכונית ננהגת בתנאים קשים. אם הרכב שימש לגרירה למשל, זאת יכולה להיות דוגמה שמצדיקה תחזוקה בתנאים קשים, אך גם אם הרכב שלך לא שימש לגרירה וננהג במתינות, אז עדיין קיים האחוז המאד קטן לכשל בגיר (ללא קשר לעובדה שבגיר הזה אין כשל ידוע כמו במקרה של גיר ג׳אטקו ששימש בניסן וסוזוקי).

 

גיר רציף קשה באופן אסולוטי לשפץ.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

קודם כל תודה רבה על למי שהגיב🙏

הבשורה אכן מרה. אבל זאת המציאות. כעת במידה ובחרתי בהמלצת החלפת הגיר. האם למישהו יש המלצה למבצע/מקום מבצע?

טווח מחירים? 

של העבודה? ושל גיר חלופי?

וטיפים נוספים בנושא.

תודה מראש למגיבים

×
×
  • תוכן חדש...