Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1105 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני שעה, Michaelr כתב:

זה מיועד רק לטיובלס,

הכוונה להפוך את הגלגל לטיובלס. לפחות שניים מהפנצ'רים לא היו בחלק הפנימי, לגבי אחרים לא בטוח, כך שגם אם יש פגיעות מהצד החיצוני ולא רק בעיה בפנימי, בכלי התחבורה העיקרי, פנצ'ר פעם בחודש זה שיקול. בעיקר כשלהחליף לבד זו בעיה. למזלי רוב הפנצ'רים היו ליד הבית ובתזמון נוח, אבל להתקע רחוק מהבית זה אומר לקשור אותם באיזה מקום ולהגיע עם רכב ולהעמיס אותם, לא פשוט בכלל.

 

יקר? תכפיל 6 פנצ'רים ב-150 ש"ח (אם כי על השניים האחרונים לא שילמתי, המכנופן לקח על עצמו). סיוט התקנה זו לא בעיה שלי.

 

לפני שעה, Michaelr כתב:

לחיכוך של הדיסק אין קשר לא לצמיג ולא לפנימית, בהרבה מקרים הדיסק לא ישר ב100% ומתחכך טיפה ברפידות בנק' כלשהי בסיבוב הגלגל.

זה ידוע, אבל בגלל שהתחיל רק אחרי הפנצ'ר האחרון, חשבתי שאולי זה קשור להרכבה לא מדוייקת שגרמה לסטיה. ההחלפה הזו לא בוצע ע"י בעל החנות ואל הייתי במקום, אז אולי הוא פיספס.

 

לפני שעתיים, hans כתב:

אה, אף פעם אל תניחי הנחות כאלה.

 

לפני שעה, Michaelr כתב:

יצרן מצוין של חומר נגד פנצ'רים והפנימיות שלהם מצוינות, Joe's No Flats

זו לא הנחה חסרת בסיס. אנחנו מדברים על חנות HIGH END, שלא מחזיקה מוצרים עממיים. הבעלים רוכב הרים שמתחרה, זה התחום שלו, זה לא מישהו שפתח סניף של אופניים חשמליים מסין והולך על מכירות להמונים, הוא מוכר אופני הרים חשמליים ב-35 אלף.

אם זכור לי נכון, הוא עובד עם פנימיות של JOE'S , או לפחות קניתי כאלה ממנו כספייר בעבר.

 

 

אני אדבר איתו ביום ראשון, נשמע מה ההסבר שלו לצמיג המפוצץ.

ונראה מה הוא מציע לגבי הגלגל...

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם
לפני שעתיים, Be roo כתב:

הכוונה להפוך את הגלגל לטיובלס.

 

לא צריך אינסרט בשביל להפוך גלגל לטיובלס. כמו שאמרתי המוצר הזה מיועד רק לרכיבת שטח אגרסיבית עם לחץ אוויר נמוך בצמיגים. אין לזה שום שימוש או תועלת מחוץ למסלולי שטח מסולעים ותלולים.

חוץ מזה בשביל טיובלס דרושה התקנה איכותית של סרט חישוק וצמיג שמתאים לטיובלס, לא בטוח שבכלל קיימים צמיגים במידות שלך לרכיבת עיר שמתאימים לטיובלס. 

בטיובלס יש צורך לחדש את החומר בצמיגים כל כמה חודשים וגם האוויר בורח הרבה יותר מהר מעם פנימית, מהניסיון שלי עם דיי הרבה צמיגי וחישוקי שטח (טיובלס) מדובר על ירידה של בערך PSI אחד ביום.

בקיצור לדעתי זה דיי מיותר באופני עיר וסתם מוסיף התעסקות. זה נותן עמידות יותר טובה לתקרים מחפצים זרים אבל לא באופן משמעותי לעומת פנימית טובה עם חומר.

 

לפני 3 שעות, Be roo כתב:

זה ידוע, אבל בגלל שהתחיל רק אחרי הפנצ'ר האחרון, חשבתי שאולי זה קשור להרכבה לא מדוייקת שגרמה לסטיה. ההחלפה הזו לא בוצע ע"י בעל החנות ואל הייתי במקום, אז אולי הוא פיספס.

אם הגלגלים עם ציר שחרור מהיר 9 מ"מ סטנדרטי אז יכול להיות שהגלגל באמת לא יושב באופן מושלם בתושבת שלו.

 

אם יש לך זמן ועניין אני ממליץ ללמוד לטפל באופניים בבית (לפחות הדברים הבסיסיים). זה כלי לא מסובך. חבל מאוד לשלם הרבה (150 ש"ח?!) על כל פנצ'ר/כיוון הילוכים וכ"ו...

פורסם
לפני 48 דקות, Michaelr כתב:

אם יש לך זמן ועניין אני ממליץ ללמוד לטפל באופניים בבית (לפחות הדברים הבסיסיים). זה כלי לא מסובך. חבל מאוד לשלם הרבה (150 ש"ח?!) על כל פנצ'ר/כיוון הילוכים וכ"ו...

 

זה גלגל של אופניים חשמליים, שכולל את יחידת ההנעה.
 

השאלה היא, למה יש כ״כ הרבה פנצ׳רים לא דיון כללי על טיובלס באופני עיר...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני כשעה, Michaelr כתב:

לא צריך אינסרט בשביל להפוך גלגל לטיובלס

הפוך גוטה, צריך טיובלס בשביל אינסרט. אם הוא ימנע לי את הפנצ'רים, או יאפשר להמשיך לרכב איתם, אז זה לא מיותר כי זה יפתור לי את הבעיה.

הקושי למצוא צמיג ואינסרט מתאימים מובן לי, כמובן שזה לא יהיה רלוונטי אם החלקים הדרושים לא קיימים.

 

לפני כשעה, Michaelr כתב:

אם יש לך זמן ועניין אני ממליץ ללמוד לטפל באופניים בבית

החלפתי מספיק פנימיות לבד בחיי. רק שלעשות את זה על גלגל ממונע בלי זרוע שתחזיק את האופניים זה כבר מסורבל, כבד, ולא נוח.

פורסם
לפני 9 דקות, Be roo כתב:

הפוך גוטה, צריך טיובלס בשביל אינסרט. אם הוא ימנע לי את הפנצ'רים, או יאפשר להמשיך לרכב איתם, אז זה לא מיותר כי זה יפתור לי את הבעיה.

 

אינסרט מונע רק סוג אחד של פנצ'רים, מה שנקרא סנייקבייט/pinch flat, שזה מה שקורה כשצמיג עם לחץ נמוך פוגש סלע חד במהירות גבוהה ונצבט על החישוק.

זה פשוט לא רלוונטי לרכיבה עירונית. 

האם זה מאפשר רכיבה בלי אוויר? לא יודע לא ניסיתי. אולי למרחקים קצרים בלבד.

פורסם
לפני 20 שעות, Be roo כתב:

 בהולכת האופניים היה מידי פעם חיכוך של הדיסק האחורי שיצר רעש מתכתי מעצבן, זה לא הורגש בדיווש אז לא טרחתי לחזור לסדר, אבל אולי זה מצביע על הרכבה לא מאוזנת שבסוף הביאה לפיצוץ...

וזה ללא עומס... 

נשמע שהגלגל מעט מעוות. זה יכול להסביר הרבה מאד. 

או שמשהו שם רופף בחיבור בין הגלגל והשילדה, או שהגלגל עצמו מעוות, או משהו דומה. 

אני ממליץ לך ללכת לחנות (חדשה, לא זו הקבועה שלך) שמבצעת תיקונים ולבקש בדיקה לכל המכלול של הגלגל האחורי. 

משהו נשמע ממש לא תקין לפי התיאורים שלך. 

 

ומניסיון אישי, בדברים אחרים, שרשרת של טעויות ובעיות (כולל חלקים חדשים פגומים ברצף) זה לא מופרך לחלוטין.

מאחל לך בהצלחה.

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני כשעה, ברווז כתב:

נשמע שהגלגל מעט מעוות

פחות סביר, כי זה התחיל רק אחרי תיקון הפנצ׳ר האחרון, אבל יבדק.

לפני כשעה, ברווז כתב:

אני ממליץ לך ללכת לחנות (חדשה, לא זו הקבועה שלך) שמבצעת תיקונים ולבקש בדיקה לכל המכלול של הגלגל האחורי. 

אולי באמת ננסה את זה, רק אצטרך לראות איך נכון לעשות זאת דיפלומטית, כדי שאם ימצאו משהו היבואן עדיין יקח אחריות

פורסם

זה אמור להיות החלק הקל- "היי, יש לי פאנצ'ר..." :lol:

ומשם להתקדם ;-)

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 3 שעות, Be roo כתב:

רק אצטרך לראות איך נכון לעשות זאת דיפלומטית, כדי שאם ימצאו משהו היבואן עדיין יקח אחריות

אולי אפשר לבדוק עם היבואן מי המפיצים המורשים שלו ולבחור אחד מהם.

 

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

טוב, אז השיחה עם בעל החנות היתה מאכזבת.

על הצמיג אין אחריות, זה שהוא התפוצץ במנוחה, או שיתכן שהוא המקור לפחות לחלק מהפנצ׳רים לא משנה.

מה שהרגיז אותי יותר, זה האמירה שלו ש״אולי עכשיו בחום כדאי להוריד לחץ אויר מ-60 ל-50, אחרי שבעבר אחרי כל פנצ׳ר הוא הקפיד לשאול אותי אם וידאתי לחץ ושמלאתי ל-60 כמו שהוא הנחה), שלא לדבר על זה שהפיצוץ ארע 10 דקות אחרי חזרה מנסיעה של 500 מטר ב-10 בבוקר, לא בדיוק סיטואציה שתגרום לצמיג להתחמם.

 

אני אתן לו להחליף צמיג (בעיקר כי האופניים כבר שם ולשנע אותם ככה לחנות אחרת דורש לוגיסטיקה לא נוחה מבחינתי), ואגש לחנות אחרת לבדיקה.

 

למישהו יש המלצה על מכנופן מקצועי באיזור ת״א-רמת השרון? כזה שלא בא רק לתקתק תיקון הכי מהר ויקשיב לכל הסאגה...

פורסם

לא מניסיון, אבל לדעתי נסי דרך "מידרג". 

אני די סומך על ההמלצות שלהם וכשאני צריך איש מקצוע אני הולך לשם. 

הייתי בעצמי שם בעבר ותיחקרו אותי למוות (בקטע טוב)- דיברו עם לקוחות שלי, בדקו חשבוניות וכל הטוב הזה. האנשים שלהם מגיעים עם המלצות אמיתיות. 

 

תיארתי לעצמי שיכול להיות שנפלת על מישהו פחות מקצועי ולכן המלצתי על לגשת למקום אחר. 

נהג לילה נתן רעיון טוב, שווה ניסיון. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 34 דקות, Be roo כתב:

למישהו יש המלצה על מכנופן מקצועי באיזור ת״א-רמת השרון? כזה שלא בא רק לתקתק תיקון הכי מהר ויקשיב לכל הסאגה...

OneBikeStudio- היו על פרישמן ועברו לרחוב הרכבת

עופר ורד- ברמת השרון

טרק תל אביב- בחשמונאים

 

בשלושתם קיבלתי אחלה שירות ואחלה אנשים. מהרשימה כנראה שבטרק תל אביב ידעו הכי לעזור בנושא אופני עיר חשמליים.

--

 

אם הבעיות ממשיכות אחרי החלפת הצמיג, ואחרי מספר החלפות של הפנימית החלק הבא הוא בדיקה מעמיקה של הגלגל עצמו, השפיצים, הסרט הפנימי (יותר מידי סרט, או סרט לא תואם זו גם בעיה).

בנוגע ללחץ אוויר, בכמה לחץ הצמיג תומך? 

  • רעיון טוב! 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם (נערך)
לפני כשעה, Be roo כתב:

מה שהרגיז אותי יותר, זה האמירה שלו ש״אולי עכשיו בחום כדאי להוריד לחץ אויר מ-60 ל-50, אחרי שבעבר אחרי כל פנצ׳ר הוא הקפיד לשאול אותי אם וידאתי לחץ ושמלאתי ל-60 כמו שהוא הנחה)

הצמיג והחישוק מאפשרים לחץ כל כך גבוה? אמור להיות רשום על הצמיג לחץ מקסימלי, גם לחישוק יש לחץ מקסימלי אבל לא בטוח שזה רשום עליו.

אני בא מעולם רכיבת השטח אז אני לא יודע אם זה לחץ סטנדרטי באופני עיר אבל 60PSI נשמע לי המון לצמיג 2.4אינצ'.

סתם לדוגמא חברת DT SWISS שמיצרת גלגלים לרכיבת שטח מציינת שהלחץ המקסימלי לצמיג 2.4" עם פנימית הוא 46PSI (אבל כמו שאמרתי זה בתחום רכיבת השטח).

 

בת"א היה לי נסיון טוב עם One bike studio.

יש גם את "הסדנה מכונאות אופניים" של חגאי מילוא ברחוב הסדנה 18. האיש מאסטר בבניית גלגלים אבל אני לא יודע אם הוא מתעסק בבעיות כמו שלך. 

עריכה אחרונה על ידי Michaelr
  • רעיון טוב! 1
פורסם
Just now, Michaelr כתב:

האיש מאסטר בבניית גלגלים אבל אני לא יודע אם הוא מתעסק בבעיות כמו שלך. 

דווקא מאסטר בבנית גלגלים נשמע אחלה כיוון לפנצ'רים בצד הפנימי.

ועוד דבר חשוב. קחי איתך את הצמיג והפנימית הישנים. אולי בהם נמצא הרמז לצרות.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...