Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1103 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז ככה, בדצמבר רכשתי אופניים חשמליים של מגנום, ככלי רכב עיקרי להתניידות יומיומית לעבודה וסידורים.

https://www.urbanico.co.il/product/אופניים-חשמליים-מגנום-לואוריידר-metro-15ah-48v/

 

 

שלושת החודשים הראשונים עברו בשקט, ומאז, מתקפת פנצ׳רים בגלגל האחורי, שתגרום לכל סטטיסטיקאי לגרד את הפדחת.

 

לא רק זה, לפחות שניים במיקום הזוי, בצד הפנימי של הגלגל, כלומר זה שפונה לחישוק (לא ברור אם היו עוד כאלה לפני, בראשונים לא טרחו לבדוק מיקום)

המכנופן עבר עם האצבע על החישוק בנסיון למצוא מה מנקב את הפנימית, וכלום, תחת של תינוק.

שם פס על החישוק ליתר בטחון. לא עזר. שם פס נוסף, של אופני שטח. סוכם שאם יהיה עוד פנצ׳ר בצד הפנימי הוא יפנה ליבואן.

 

מאז היה עוד אחד, אבל לא בצד הפנימי.

המכנופן בעצמו לא מבין איך זה קורה. מכר עשרות זוגות כאלה ברחבי השכונה ולא נתקל בשום מקבץ פנצ׳רים שכזה. (כמעט כולם ארעו באיזור הבית, רק שניים בנקודות פורענות של עבודות בכביש).

 

ועכשיו לשיא, חזרתי מרכיבה קצרה בשכונה, 300 מטר לכל כיוון, העמדתי את האופניים בחדרון שלהם, ועשר דקות אחרי פיצוץ מהדהד בדירה, כל הגלגל האחורי מפוצץ כולל הצמיג בשפתו, ג׳יפה נוזלת לכל הכיוונים.

 

מישהו נתקל? יש למישהו כיוון?

ברור שעונת הקיץ מועדת לפנצ׳רים, אבל יש לי אופניים רגילים כבר מעל 20 שאם מחברים את כל הפנצ׳רים שהיו לי לאורכן לא מגיעים לכמות הזו.

הרכיבה מאוד שקולה, מעט על כבישי השכונה, חלק על שבילי אופניים. לחץ אויר נבדק כל שבוע. האופניים חוקיים ומוגבלים ל-25 קמ״ש, אני לא מאלה שנוסעים קבוע עם מצערת על מקסימום, כל הזמן הסתכלות קדימה לבחון את המסלול, להאט אם יש משהו על הדרך (עוד יותר לאחרונה, בנסיון להתחמק מזכוכיות וקוצים), אין קפיצות של מדרכות לא למעלה ולא למטה. 

 

רעיונות?

 

 

פורסם

קשה לי להאמין שמכנופן לא היה שם לב לזה אבל אולי זה צמיג טיובלס?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

פנצ׳ר בצד הפנימי יכול לקרות בגלל שפיץ שלא יושב טוב ו/או שהפס מגן בחישוק לא יושב טוב או שהוא סתם זבל.

תפרוט על השפיצים ותקשיב להם, אם הם מתוחים מספיק כולם ישמעו בערך אותו הדבר כמו שפורטים על נבל. אם אחד נשמע לא טוב והוא אולי רופף אז הגלגל צריך טיפול.

פעם הבאה שמחליף פנימית, תוודא שהסרט יושב טוב על החישוק ואולי תחליף למשהו יותר איכותי.

אם זה בצד, זה  snakebite, כשהפנימית לא יושבת טוב בצמיג ונתפסת בג׳אנט, בדרך כלל שנכנסים לבור או עולים מדרכה ולפעמים אין מספיק אוויר.

 

לפני 19 דקות, Be roo כתב:

ועכשיו לשיא, חזרתי מרכיבה קצרה בשכונה, 300 מטר לכל כיוון, העמדתי את האופניים בחדרון שלהם, ועשר דקות אחרי פיצוץ מהדהד בדירה, כל הגלגל האחורי מפוצץ כולל הצמיג בשפתו, ג׳יפה נוזלת לכל הכיוונים.

 

 

 

נשמע לגמרי פנימית של יושבת טוב בתוך הצמיג וכלואה בין הצמיג, חישוק, שפיץ...

בלוג הקארטינג שלי - http://www.kartingblog.co.il

פורסם
לפני 3 שעות, Night Driver כתב:

קשה לי להאמין שמכנופן לא היה שם לב לזה אבל אולי זה צמיג טיובלס?

אין סיכוי, אלה הצמיגים המקוריים שמגיעים עם האופניים שנבחרו במיוחד עבורם.

אלא לא אופניים חשמליים סיניים, זה מותג שתוכנן שמיוחד עם רכיבים שחלקם יוצרו במיוחד עבורו.

 

לפני 3 שעות, zizkebab כתב:

פנצ׳ר בצד הפנימי יכול לקרות בגלל שפיץ שלא יושב טוב ו/או שהפס מגן בחישוק לא יושב טוב או שהוא סתם זבל.

תפרוט על השפיצים ותקשיב להם, אם הם מתוחים מספיק כולם ישמעו בערך אותו הדבר כמו שפורטים על נבל. אם אחד נשמע לא טוב והוא אולי רופף אז הגלגל צריך טיפול.

פעם הבאה שמחליף פנימית, תוודא שהסרט יושב טוב על החישוק ואולי תחליף למשהו יותר איכותי.

אם זה בצד, זה  snakebite, כשהפנימית לא יושבת טוב בצמיג ונתפסת בג׳אנט, בדרך כלל שנכנסים לבור או עולים מדרכה ולפעמים אין מספיק אוויר.

 

אחרי שני הפנצ'רים הפנימיים המכנופן עבר על כל הגלגל פעמיים, אין שום דבר בולט או לא תקין בשפיצים.

יש שני סרטים על החישוק, אחד מהם פשוט ואחד נוסף של אופני הרים.

לא עולים מדרכה, לא נכנסים לבור וכאמור אויר נבדק אחת לשבוע.

פנימית שלא  יושבת טוב תסביר פנצ'ר אחד, לא שישה.

 

לפני 3 שעות, zizkebab כתב:

נשמע לגמרי פנימית של יושבת טוב בתוך הצמיג וכלואה בין הצמיג, חישוק, שפיץ...

אולי. ההחלפה האחרונה לא בוצע בנוכחותי, אבל קשה לי להאמין שמכנופן יפספס כזה דבר ועוד יותר הזוי שהפיצוץ יהיה 10 דקות אחרי הרכיבה.

 

פורסם

באמת מוזר מאוד.

חשבתי שאני הוא שיאן של פנצ'רים מוזרים, אבל פה עקפת אותי בסיבוב.

 

יש מצב שלאיזה שכן יש אינטרס על החדרון הזה שאת חונה בו...?

או סתם יצר רע וגישה לאופניים?

פורסם
לפני 16 דקות, BoazB11 כתב:

יש מצב שלאיזה שכן יש אינטרס על החדרון הזה שאת חונה בו...?

או סתם יצר רע וגישה לאופניים?

האופניים חונים בבית. כמעט כל המקרים ארעו תוך כדי רכיבה או התגלו זמן קצר אחרי בבית. היה מקרה אחד שלא, אבל הם עמדו 50 מטר ממני, סיכוי קלוש שזה היה ונדליזם.

 

לפני 8 דקות, הרקוליטו כתב:

כל הפנימיות שהוחלפו הן של אותו יצרן ?

כנראה שכמעט כולן, כי פרט למקרה אחד כולם תוקנות באותה חנות. אבל אלה הפנימיות שהוא משתמש בהן לכל הלקוחות, וזו גם לא חנות שמחזיקה דברים לא איכותיים, ומנסה לחסוך עלויות ללקוחות שמנסים לצמצם הוצאות.

פורסם

כל הסאגה הזו על אותו צמיג, או שכבר החלפת?

אם לא - זה הדבר שהייתי עושה בשלב כזה.

לפני 4 שעות, Be roo כתב:

פיצוץ מהדהד בדירה, כל הגלגל האחורי מפוצץ כולל הצמיג בשפתו, ג׳יפה נוזלת לכל הכיוונים.

כלומר נקרע הצמיג?

 

עוד כיוון שאני חושב עליו -

תבדקי את החום של החישוק והשפיצים אחרי רכיבה, אולי המנוע מייצר חום חריג שעובר דרך השפיצים?

המנוע בטבור הגלגל או בקראנק?

 

ואם עדיין יש לך 'תיק באפילה' - בקשי מהחנות להתקין גלגל שלם אחר לשלילת גורם פנימי כלשהו.

פורסם (נערך)
לפני 23 דקות, BoazB11 כתב:

כל הסאגה הזו על אותו צמיג, או שכבר החלפת?

הכל על אותו צמיג.

הכוונה היתה לראות אם יש פנצ'ר נוסף בצד הפנימי ואז להחליף גלגל וצמיג.

 

לפני 23 דקות, BoazB11 כתב:

כלומר נקרע הצמיג?

נקרה לגמרי, השפה נפרדה מהדופן ויש קרע בצד, כך שעכשיו הוא בטוח יוחלף :-P

 

לפני 23 דקות, BoazB11 כתב:

עוד כיוון שאני חושב עליו -

תבדקי את החום של החישוק והשפיצים אחרי רכיבה, אולי המנוע מייצר חום חריג שעובר דרך השפיצים?

המנוע בטבור הגלגל או בקראנק?

המנוע בגלגל, אבדוק את נושא החום, לא משהו שחשבתי עליו בכלל.

 

אדבר עם החנות בראשון ונראה מה הם אומרים קודם. מענין אותי מה התיאוריה שלהם לצמיג שמתפוצץ ככה כשהוא כבר מתקרר.

אני גם בעד להחליף גלגל, רק שהתקווה היא לעשות את זה על חשבון היבואן.

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

כמו שאמרו פנצ'ר בצד הפנימי זה או סרט חישוק גרוע ושפיץ שמנקב את הפנימית או פנימית שלא יושבת טוב בחישוק או פנימית שנקרעת בזמן ההתקנה.

פנצ'ר בצד החיצוני זה מחפץ זר או אחד כזה שלא הוציאו מהצמיג לפני החלפת פנימית (צריך לעבור עם היד על הצמיג מבפנים).

צמיג שמתפוצץ סתם ככה יכול לקרות מצמיג שלא יושב טוב בחישוק, במקרה שלך יש סיכוי שזה בגלל שיש יותר מדי סרט חישוק שמונע מהצמיג להתיישב כמו שצריך בחישוק.

 

אם נסכם את הפנצ'רים אז 4 כנראה היו בצד הפנימי ובסבירות גבוהה בגלל התקנה לקויה של הסרט חישוק, פאנצ'ר נוסף בצד החיצוני (סיכוי גבוהה שזה סתם חוסר מזל) ופיצוץ הצמיג יכול לקרות בגלל יותר מדי סרט חישוק.

צריך סרט חישוק בסגנון הזה:

vitt_rim_tape.jpg

או לחלופין שכבה אחת (גג שתיים) של סרט דביק לטיובלס, נקרא tubeless rim tape. אפשר גם שכבה של גורילה טייפ במקום.

 

לי הסיפור הזה נשמע כמו חוסר מקצועיות של המכנאופן והייתי פונה למקום אחר.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 14 שעות, Michaelr כתב:

בגלל שיש יותר מדי סרט חישוק שמונע מהצמיג להתיישב כמו שצריך בחישוק.

זה משהו שלא ידעתי. אחרי הפנצ'ר הפנימי הראשון שמו סרט, אחרי השני שמו סרט נוסף. אולי זה היה יותר מידי וזה מה שהביא לפיצוץ?

מאז היה פנצ'ר נוסף מחפץ חודר כלשהוא, אז יש אפשרות נוספת שההרכבה האחרונה לא בוצעה כראוי... 

 

לפני 14 שעות, Michaelr כתב:

צריך סרט חישוק בסגנון הזה:

 

לפני 14 שעות, Michaelr כתב:

tubeless rim tape. אפשר גם שכבה של גורילה טייפ

לא ידוע לי איזה סרטים שמו, רק שאחד הוא בסיסי לאופני עיר, ואז הוסיפו אחד רחב יותר ועמיד יותר מעולם אופני ההרים.

 

 

לפני 13 שעות, Night Driver כתב:

הפנימית היתה במידה הנכונה?

לא בדקתי, אבל קשה לי להאמין שטעו. מצד שני, לא הייתי מרוצה ממנה לגמרי, בהולכת האופניים היה מידי פעם חיכוך של הדיסק האחורי שיצר רעש מתכתי מעצבן, זה לא הורגש בדיווש אז לא טרחתי לחזור לסדר, אבל אולי זה מצביע על הרכבה לא מאוזנת שבסוף הביאה לפיצוץ...

 

מישהו ניסה לרכב עם אינסרט? זה יצריך אצלי התאמות שונות, אבל אולי שווה לשקול...

פורסם
לפני 4 דקות, Be roo כתב:

מישהו ניסה לרכב עם אינסרט? זה יצריך אצלי התאמות שונות, אבל אולי שווה לשקול...

לא ניסיתי, אבל גם לא נראה לי נחוץ במקרה שלך. אולי אם היית רוכבת בשדה קוצים כל יום...

 

לדעתי יש גורם כלשהו (או כמה כאלה) שגורמים לכל התופעות שתיארת,

עד קריעת צמיג! זה כבר קיצוני מאוד.

אם גם הדיסק שלך לא מאוזן, אז באמת הכל מצביע על כשל מהותי בגלגל או בהתקנה שלו,

ומצטרף להמלצה למעלה - להחליף מכנופן,

או לעשות סקנדל אצל הנוכחי ולדרוש פתרון מיידי של הבעייה, גם אם זה כרוך בהחלפת הגלגל כולו.

קנית כלי יקר ואיכותי, אז היבואן והאנשים הטכניים שלו צריכים לעמוד מאחוריו

ולא להמציא פתרונות חאפריים כמו לשים סרט ועליו עוד אחד וכדו'.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 18 שעות, Be roo כתב:

. אבל אלה הפנימיות שהוא משתמש בהן לכל הלקוחות, וזו גם לא חנות שמחזיקה דברים לא איכותיים

אה, אף פעם אל תניחי הנחות כאלה.

רוב הפנימיות בארץ הן מתוצרת עלומת שם, לא מתוך כוונת זדון או רצון לחסוך, פשוט לא מייבאים מגוון מספיק של סחורה. באמזון למשל ניתן למצוא schwinn, קונטיננל ושות'. יש לא מעט אפשרויות במידה הזאת.

 

המקרה באמת מוזר והחלפת מכנופן היא אפשרות שכדאי לשקול (או לעבור לעבודה עצמאית, כמו אופניים).

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 16 דקות, Be roo כתב:

מישהו ניסה לרכב עם אינסרט? זה יצריך אצלי התאמות שונות, אבל אולי שווה לשקול...

 

באינסרט הכוונה לCushCore ודומיו? אם כן אז אין לזה אפילו טיפת קשר לאופני עיר. זה מיועד רק לטיובלס, לרכיבות שטח אגרסיביות בשטחים מסולעים, למי שאוהב לרכב עם לחץ אוויר נמוך בצמיגים ורוצה להימנע מדפיקות של החישוק וסנייקבייטס.

ובנוסף זה יקר ופשוט סיוט להתקנה (מותקן לי אינסרט בצמיג האחורי).

לחיכוך של הדיסק אין קשר לא לצמיג ולא לפנימית, בהרבה מקרים הדיסק לא ישר ב100% ומתחכך טיפה ברפידות בנק' כלשהי בסיבוב הגלגל. אפשר לנסות לכוון את הקליפר או לישר את הדיסק אבל אם זה לא חיכוך משמעותי אז העניין לא קריטי בכלל.

 

לדעתי כדאי להתחיל מהתחלה. להוריד את כל סרטי החישוק, להתקין סרט חישוק אחד בצורה תקינה ולהתקין צמיג חדש עם פנימית חדשה. 

לבדוק שהצמיג התיישב בחישוק כמו שצריך, יש על הצמיגים פס שאמור להופיע על היקף הגלגל כ1-2 מ"מ מהחישוק, אם הפס הזה מופיע במרחק אחיד מהחישוק על כל היקף הגלגל (משני הצדדים) אז הצמיד יושב טוב:

How to Properly Seat a Wobbly, Bumpy Cycle Tyre - YouTube

קצת קשה לי להאמין שהבעיה היא בגלגל עצמו אבל הכל יכול להיות.

 

לפני 29 דקות, hans כתב:

פשוט לא מייבאים מגוון מספיק של סחורה. באמזון למשל ניתן למצוא schwinn, קונטיננל ושות'. יש לא מעט אפשרויות במידה הזאת.

לא צריך ללכת רחוק, בישראל יושב יצרן מצוין של חומר נגד פנצ'רים והפנימיות שלהם מצוינות, Joe's No Flats. חבל רק שהמוצרים שלהם נמכרים בארץ במחיר כפול/משולש מבחו"ל.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
×
×
  • תוכן חדש...