Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש וקומפקטי, לא חשמלי, עבור אישה מבוגרת


Ido.G
שימו לב! השרשור הזה בן 483 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

מחפש רכב חדש עבור אישה מבוגרת. הצורך הוא נסועה עירונית, מספר פעמים בשבוע.

  • דגש על בטיחות כללית בפרט, ומערכות בטיחות אקטיביות בפרט.
  • דגש פחות הוא על נוחות. הרכב צריך להיות נוח למדי, במידה סבירה.
  • כמובן שיש דגש כלשהו על אמינות. עדיף רכב אמין.
  • אין צורך ברכב גדול, והיתרון ברכב קטן הוא נוחות בעת החניה. יש התלבטות בין מיני לסופר מיני.
  • הכיוון הוא מנוע בנזין, אין צורך בחשמלי, ואין חשיבות מיוחדת לצריכת דלק.

 

על מה חשבתי עד עכשיו?

 

יונדאי i10

87K  מפרט

יתרונות: זול לרכישה. מערכות בטיחות אקטיביות רבות, גם בדגם הבסיסי. רכב נאה.

חסרונות: גיר רובוטי? (מה זה "אלקטרוני"?), 3 כוכבים בלבד במבחן הבטיחות האירופאי.

 

קיה פיקנטו - 93K  מפרט

יקרה יותר מה i10 ולא ברור מה יתרונותיה. מה דעתכם?

 

מיצובישי ספייס סטאר - 87K  מפרט

יתרונות: גיר אוטומטי רציף ורגיל. עושה רושם שמפרט הבטיחות ברמת הגימור הנמוכה הוא גבוה.

חסרונות: מנוע 3 צילנדרים (?). זמין מבחן בטיחות ישן בלבד.

 

סוזוקי איגניס היברידית - 111K מפרט

יתרונות: מרווחת יותר מבפנים. עושה רושם שהיא מעט פחות "מיני" מאשר הקוריאניות. יחד עם חבילת הבטיחות, דירוג גבוה במבחן האירופאי (האם היא זמינה בדגם שנמכר בישראל?). היברידית (האם יתרון?).

חסרונות: יקרה. היברידית (יקר יותר לתחזוקה?).

 

מאזדה 2 - 113K מפרט

יתרונות: רכב רציני יחסית. בטיחות אקטיבית רכב. דירוג בטיחות גבוה. זמינה גם ביד שניה אפס ק"מ במחיר נמוך יותר?

חסרונות: לא זולה ביחס לאחרות.

 

מה פסלתי?

  • i20. מנוע טורבו שנראה לי מיותר.
  • C3. מחיר דומה למאזדה 2, שכנראה עדיפה עליה.
  • 308. יקרה.
  • קליאו. גבולי. נראה אחלה רכב, אבל לא חושב שמנוע טורבו מתאים.

 

אז ככה:

  • מה דעתכם?
  • האם יש עוד מועמדות?
  • מה זמין בימינו ביד שניה אפס ק"מ, איפה, והאם העניין הזה עדיין בכלל קיים?
  • עד כמה סופר מיני תהיה בטוחה יותר מאשר מיני, מעבר לעניין מערכות הבטיחות?

 

עריכה אחרונה על ידי Ido.G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מוסיף לרשימה קיה סטוניק 1.4.

מנוע אטמוספרי וגיר פלנטארי תורמים לאמינות, מערכות בטיחות מקוריות והרכב נעים לנסיעה במישור (בתואי הררי מורגש מחסור בכח)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בוחר במאזדה כי היא הסופרמיני היחידה וקטגוריה יותר גבוהה בדר"כ שווה לנוחות יותר גבוהה. כל השאר הם מיני משמעותית פחות טובות חלקן עם גיר רובוטי חלקן עם גיר רציף
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מוסיף את הסטוניק 1400 כמו שהומלץ. וגם את טויוטה אייגו x. 

מהרשימה שלך כנראה שהייתי בוחר האיגניס בגלל התאמה מירבית לדרישות. יחד עם שמירת ערך טובה ונוחות כניסה ויציאה מעט טובה יותר מהאחרות. 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 9.6.2023 בשעה 08:36, markb205 כתב:

הייתי מוסיף את הסטוניק 1400 כמו שהומלץ. וגם את טויוטה אייגו x. 

מהרשימה שלך כנראה שהייתי בוחר האיגניס בגלל התאמה מירבית לדרישות. יחד עם שמירת ערך טובה ונוחות כניסה ויציאה מעט טובה יותר מהאחרות. 

האיגניס חסרת יכולות בטיחות, אין בה כמעט מערכות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיטרואן נוחה, זריזה, מרווח בינוני מאחור.

רצועת טיימינג בעייתית ומומלץ לבצע החלפת שמן כול 10 אלף, טיימינג כול 4 שנים או 60 אלף. הבעיה שיכולה להיות זאת התפוררות לפני מועד החלפתה לפי היצרן כול 6 שנים או 105 אלף. אם מתפוררת יכולה להיות צריכת שמן.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי הווניו?

 

עושה רושם שמדובר ברכב בעל תמורה מאוד טובה לכסף. דירוג בטיחות טוב לפי המבחן האוסטרלי. רמת בטיחות 5 בדירוג הישראל, שזה יותר מרוב המתחרים שהם בדר"כ 4. למה בעצם הוא די זול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מציע שלא להסתמך על דירוג הבטיחות של משרד התחבורה ולבדוק איזה אבזור מותקן בכל דגם, לשים לב שבחלק מהמקרים האבזור משתנה בהתאם לרמת הגימור.

הוניו בסך הכל רכב חביב, לא בולט בשום דבר, קצת קטן ותא הנוסעים שלו בסיסי אבל נשמע שעבור הדרישות הוא יעשה את העבודה. 

אני הייתי מוותר על פיקנטו/i10. הגיר הרובוטי שלהם לא נעים ופוגם בחווית השימוש ברכב. 

איגניס היא אפשרות טובה אבל מעט יקרה. ספייס סטאר תמורה טובה למחיר וגם דיי מרווחת אבל מרגישה מאוד מיושנת, אבזור הבטיחות בסיסי וגם מבחני הריסוק שבוצעו מאוד ישנים. המבחן האירופאי הנוכחי הרבה יותר מחמיר.

מאזדה 2 מכונית חביבה בסך הכל אבל גם במקרה שלה הגיל מאוד מורגש. מבחן הריסוק שלה וותיק מאוד וכבר אז היא קיבלה רק 4 כוכבים, היום היא כנראה הייתה מקבלת הרבה פחות. שים לב שלא התבלבלת עם מבחן הריסוק של מאזדה 2 הייבריד שהיא למעשה טויוטה יאריס היברידית עם סמלי מאזדה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משרד התחבורה הישראלי אינו מפרסם "דירוג בטיחות" אלא "דירוג אבזור בטיחות". אלה דברים שונים.

 

"דירוג בטיחות" - בישראל בד"כ מתיחסים לדירוג האירופי EuroNCAP, אבל יש גם דירוגי NCAP אחרים (כדוגמת האוסטרלי שהוזכר). דירוגים אלה מבוססים על שני רכיבים: האחד הוא מבחני ריסוק, שבהם מעמידים את הרכב התנגשויות מבוקרות בתנאים סטנדרטיים (לכל מוסד מדרג התנאים שלו) והאבזור. בדירוג האירופי, למשל, מבחני הריסוק מהווים 3 מתוך חמשת הכוכבים בציון הסופי, השניים הנוספים ניתנים בהתאם לאבזור הבטיחות ותפקודו. בארה"ב יש ציון בטיחות הניתן על ידי ה-IIHS, שהוא ארגון של חברות הביטוח, והוא שונה מהותית מהדירוג האירופי. בכל מקרה - מספר הכוכבים הוא מדד גס מאוד, וכדאי לקרוא את הפירוט באתר. למה? כל רכב נבחן עם סט שונה של ציוד (לפעמים אפילו מפורסמים שני דירוגים לדגמים ברמות אבזור בטיחות שונות), וצריך להשוות את אבזור הרכב הנרכש לאבזור ברכב שנבחן, הם יכולים להיות שונים. דבר נוסף הוא מתי בוצע המבחן - כי הדירוגים משתנים (תדירות של סביב פעם בשנתיים) והופכים נוקשים יותר ויותר, כך שרכב שדורג לפני 5 שנים בדירוג גבוה עלול לרדת בכוכב או שניים במבחנים העכשויים (אבל בדרך כלל דגם נבחן פעם אחת - בתחילת חייו - והדירוג "נגרר" עד יציאת דגם חדש.

 

"דירוג אבזור הבטיחות" של  משרד התחבורה הישראלי כולל מספר מדדים של אבזרי בטיחות, וגם הוא משתנה עם השנים. הרכב שלי, למשל, שאינו כולל מערכות אקטיביות, דורג כשהיה חדש 02016) בציון 6. בחידוש האחרון הציון שלו הוא אפס, כי משרד התחבורה מעדכן את הדרישות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הונדה ג'אז תתאים בול, יש לה הרבה מערכות אקטיביות, מרווחת עם ישיבה גבוהה, אמינה וקטנה פיזית

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון ברמה מסוימת, רק שבתכלס הונדה ג'אז זה רכב דיי תיאורטי.

המחיר של כחדש חסר פרופורציה לחלוטין ומייצג תמורה גרועה מאוד לכסף ביחס למתחרות ולרמת האבזור.

כמשומשת יש עכשיו הונדה ג'אז אחת מהדור הנוכחי ביד 2, רכב בן 3 עם קילומטראז' נמוך מאוד אבל לא מעט פגיעות פח ב-102K. לא נשמע לי כמו תמורה טובה למחיר, מעבר לזה שביקשו כאן רכב חדש ולא משומש.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ להוריד את שלושת האפשרויות הראשונות, הגיר האלקטרוני הוא למעשה גיר רובוטי חד מצמדי שהוא לא נוח לשימוש עירוני וכנראה גם לא יהיה אמין לטווח הארוך בשימוש כזה. יש לו השהיות, אין בו מצב parking מה שעלול להקשות על מבוגר, והביצועים שלו נוראיים (0-100 ב16 שניות כמעט). הבטיחות 3 כוכבים שזה לא משהו גם כן אבל הגיר ומערכת ההנעה הם יותר הבעיה פה. 

הפיקנטו אחות תאומה מבחינת הגיר והמנוע ולכן נפסלת מאותם סיבות (לעניות דעתי בלי קשר יונדאי עדיפה בגלל עיצוב) 

 

הספייס סטאר מיושנת מבחינה עיצובית פנימית וחיצונית, והמנוע שלה הוא 3 צילינדרים חלש שמשולב לתיבה רציפה רועשת מה שנותן שילוב שמרגיש עצל, רועש ובעמידה גם רועד. היתרון שלה הוא אמינות טובה אבל לדעתי זה לא מצדיק את המחיר היקר. פעם ספייס סטאר דומות מאוד היו עולות 60-70 אלף. 

 

ועכשיו לשאר - האיגינס ההיברידית היא לא היברידית מלאה אלא יש לה מערכת עזר חשמלית שמסייעת למנוע להפחית עומס ובכך לחסוך בסביבות 5-10 אחוז בדלק. אין תחזוקה מיוחדת של המערכת הזו ולכן בקטע הזה לא הייתי דואג. האיגינס היא טובה בסה"כ ברוב הבחינות עם מנוע וגיר שמאפשרים ביצועים סבירים בהחלט, עם 5 כוכבי בטיחות, אבזור ועיצוב טובים. לדעתי החיסרון שלה הוא המחיר שהוא לא מוצדק 110k על רכב במימדי מיני עם רמת אבזור שיותר שייכת לסביבות 95 אלף שח. לכן זאת אפשרות טובה מבחינת הרכב עצמו אבל לא נותנת תמורה טובה לכסף. 

 

המאזדה 2 לוקחת מכל הבחינות בתקציב שלה, היא מרווחת , יציבה , בטוחה , ויש לה שוק טוב ואמינות מוכחת. גם בגזרת המנוע היא זריזה יחסית ומשודכת לגיר פלנטרי אמין שיתאים לצרכי העיר ולא יעשה רעש לצד כוח זמין ומומנט במהירויות נמוכות. 

מוסיף לרשימה שלך את יונדאי וניו עם מנוע 1.6 אטמוספרי פשוט וחזק לעיר, ומערכות בטיחות אקטיביות לצד אבזור ומרחב טוב במחיר טוב . היא והמאזדה עדיפות בהרבה על האיגינס מהניסיון שלי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 483 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...