Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Chevy Sonic 1.4T 2015, Eroor code 89 - PO299


Sahar4411
שימו לב! השרשור הזה בן 316 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים
לפני שבועיים קניתי מסוכנות (כבר הבנתי את הטעות) את הסוניק 15
נסיעה נקייה, אבזור מפנק וכח שהספקתי לשכוח מאז שהייתה לי סופרב 13 שהתאבדה.
בנסיעה על כביש 1 נדלקה נורת Service ושגיאה מס 89, במקביל הרכב הפסיק לסחוב, כאילו הטורבו נחסם לגמרי.
דוממתי מנוע בשול ואחרי 5 דק הנעתי שוב, הנורה נעלמה.
מבדיקה פה בפורום ראיתי שמדובר בבעיה מוכרת ושכדאי קודם כל לאבחן דרך מחשב שבאמת מדובר בP0299, כמו שחשדתי זאת אכן הבעיה.
השאלה מה הלאה
כדאי להתחיל בניקוי בית מצערת?
להזמין את הקיט שהומלץ פה למעקף של השסתום?
להשיג את המספר טלפון של Delat שנראה שבאמת מבין בבעיה?

תודה לעוזרים 🙌

בנוסף כמה תקלות קטנות שגיליתי אחרי רכישת הרכב:
בוכנת לבגאז' עייפה - הבנתי שלא בעיה להחליף ופשוט לחפש את הדגם המתאים באיביי.
חיישן לחץ אוויר בצמיגים - נורה דולקת גם אחרי שווידאתי שהלחץ אוויר תקין, איפסתי את המחשב והנורה חזרה לדלוק אחרי כמה קילומטרים.
במערכת של הרכב נראה שהגלגל הימני האחורי עם 230 KPA למרות שווידאתי שהוא על אותו לחץ בדיוק כמו שאר הגלגלים.
שלט לרכב - פותח רק מטווח של מטר - הוחלפו סוללות לשלטים אבל הבעיה לא נפתרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. באשר לתקלה קוד 89, תקרא את הפוסט שלי כאן בבלוג יש הסבר מלא איך לאבחן ומה ניתן לעשות. תתחיל בלסרוק תקלות עם סורק לווודא שזה קוד התקלה היחיד.

2. בוכנות גז לתא מטען - בלאי טבעי. לוקח 5 דקות להחליף ועולה זוג 100~ ש"ח גג.

3. חיישני לחץ אוויר - מלאת אוויר בתחנת דלק? ממליץ לבדוק בתחנה נוספת לעיתים המשאבות בתחנות לא מכויילות ויתכן שאין לחץ מספיק. אם לחיישן נגמרה הסוללה/לא מדווח לא היית רואה קריאת לחץ כלל. אם הלחץ אכן תקין, יתכן והחיישן תקול וזקוק להחלפה.

4.  שלט רכב - האם השלטים שקיבלת מקוריים? השלטים המקורים עובדים לי מטווח די רחב של 10~ מטר להערכתי. שלט חלופי תופס לבערך חצי מהמרחק.

 

 

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, dalet11 כתב:

1. באשר לתקלה קוד 89, תקרא את הפוסט שלי כאן בבלוג יש הסבר מלא איך לאבחן ומה ניתן לעשות. תתחיל בלסרוק תקלות עם סורק לווודא שזה קוד התקלה היחיד.

2. בוכנות גז לתא מטען - בלאי טבעי. לוקח 5 דקות להחליף ועולה זוג 100~ ש"ח גג.

3. חיישני לחץ אוויר - מלאת אוויר בתחנת דלק? ממליץ לבדוק בתחנה נוספת לעיתים המשאבות בתחנות לא מכויילות ויתכן שאין לחץ מספיק. אם לחיישן נגמרה הסוללה/לא מדווח לא היית רואה קריאת לחץ כלל. אם הלחץ אכן תקין, יתכן והחיישן תקול וזקוק להחלפה.

4.  שלט רכב - האם השלטים שקיבלת מקוריים? השלטים המקורים עובדים לי מטווח די רחב של 10~ מטר להערכתי. שלט חלופי תופס לבערך חצי מהמרחק.

 

 

סוף סוף אני תופס אותך 🤣
1. בדקתי עם מחשב, אכן קוד תקלה P0299, רעיונות איך להמשיך מכאן? הבנתי שמתארגנת תביעה ייצוגית נגד שברולט ישראל בגלל הכשל במנוע של GM.
מסתבר ששברולט העולמית נותנת אחריות ובארץ לא.
בשורה התחתונה, בתור אחד שיש לו ידיים טובות אבל אין יותר מדי נסיון בעולם הרכב, מה היית מציע לעשות? למי לפנות?
2. בוכנות יטופלו ע"י הסוכנות שממנה קניתי את הרכב.
3. ניפוח גלגלים בוצע בכמה תחנות, גם לאחר איפוס כל התקלות ברכב ע"י מחשב הנורה נדלקה שוב, נראה שהימני האחורי תקוע על 230 KPA (לפי המערכת של הרכב).
4. לגבי השלט, מדובר בשניים, מקורייםת לשניהם הוחלפו הסוללות.

5. מהסתכלות מתחת למכסה המנוע נראה שהתפתחה קורוזיה גלוונית בסביבות המצבר, הרכב היה שייך בעבר לדודה מאילת שכנראה השאירה את הרכב קרוב מדי לים, במוסך אמרו לי לנקות עם מים חמים למרות שהרעיון נשמע לי קצת מוזר, דעתך?
6. בנסיעה ברוורס, נשמע רעש מוזר בזמן בלימה, הסתכלתי על הרפידות והן חדשות לחלוטין, מכיר את הבעיה?

ולפני הכל ממש תודה, הספיק לי לעבור על הפוסט שלך ולבוא למוסך עם קצת ידע מקדים, נתן לי מלא ביטחון ובטוח שלא משנה מה אעשה עם הרכב זה יהיה אחרי חוות דעת ממך
שוב תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי @dalet11
דיברתי עם בחור שעבד בעבר במוסך שברולט
אמר לי שהוא מכיר את התקלה ושהפתרון הכי יעיל הוא החלפה של כל סעפת היניקה ושהוא לא ממליץ על המעקף כי הוא משלב גם קידוח בצנרת וביום שארצה למכור את הרכב יראו שהייתה שם התעסקותץ
ממה שראיתי בסרטון באתר של הבחור שמייצר את הקיט לא נראה שקיימת התערבות חיצונית למעט המעקף עצמו.
השאלה היא האם ביום שארצה למכור את הרכב אוכל להחזיר אותו למצב הרגיל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב עם מלא תקלות? על סמך מה? יש כמה מחלות בודדות מוכרות ביניהם עניין הסעפת. החלפים זולים מאוד והתיקונים מאוד קלים. סה"כ הרכב מפגין אמינות לא רעה בכלל - אני אוטוטו סוגר איתו 6 שנים שמלבד הסעפת ומערכת מים מעט רגישה לא היו בעיות חריגות.

 

לגופו של עניין, אני לא רואה בעיה להתקין את המעקף על הסעפת במקום להחליף את כולה - בשני המקרים הפתרון יהיה זהה. בספק שמישהו יפרק אותה לבדוק אם הותקן שם המעקף הנ"ל כשתרצה למכור בעתיד.. מכיר כמה שבצעו את המעקף וכבר מכרו את הרכב לא זכור לי שעלו בעיות בנושא הזה.

עריכה אחרונה על ידי dalet11

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@dalet11 סגור חבר, תודה!
אז על כל מקרה אזמין את הסט ממר בחור, יש מישהו מהאיזור שלי שמכיר את הרכב ואת התקלה ומוכן לבצע איתי את התיקון.

מעבר לזה הרכב מדהים בעיניי, נוח, מאובזר, נוסע בכיף בעליות של ירושלים כל יום ואוחז כמו גדול בכביש.
אני ממש לא חושב על לתקן ולמכור אותו, פשוט רוצה לתקוף את הבעיה לפני שהיא חוזרת.

יצר איתי קשר עורך דין מתחום הרכב שמתכנן לבצע תביעה יצוגית נגד שברולט בארץ בטענה שבכל העולם הבעיה ידועה ויש לקיחת אחריות מטעם שברולט ורק בארץ לא.
היית נכנס לתהליך הזה? אני יודע שבסופו של דבר גם אם קרה וזכינו בתביעה פשוט יחליפו סעפת יניקה ואולי אקבל איזה גרוש וחצי, השאלה אם יש טעם בכלל להכנס להרפתקה הזאת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין למה להחליף סעפת ייניקה ? לתקלה של חוסר גידוש אני לא מכיר תקלה בסעפות של שברולט .

סהכ תקלה פשוטה לאיתור עם מכונת עשן אך אם אין לך בדוק וויזואלית - 

צינור לחץ גידוש יציאה מהמצנן ביניים למטה לקרע  בצינור ( הפיוז של הטורבו)

PCV - חלק מהמכסה שסתומים פרוץ

ברז קאניסטר נשאר פתוח לעטים.

זהו אין משהו אחר אלה עם הטורבו נשבר.

 

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, חיים יוד כתב:

אני לא מבין למה להחליף סעפת ייניקה ? לתקלה של חוסר גידוש אני לא מכיר תקלה בסעפות של שברולט .

סהכ תקלה פשוטה לאיתור עם מכונת עשן אך אם אין לך בדוק וויזואלית - 

צינור לחץ גידוש יציאה מהמצנן ביניים למטה לקרע  בצינור ( הפיוז של הטורבו)

PCV - חלק מהמכסה שסתומים פרוץ

ברז קאניסטר נשאר פתוח לעטים.

זהו אין משהו אחר אלה עם הטורבו נשבר.

 

חיים יוד.

 

היי חיים, אני גר באיזור ירושלים ואשמח לבצע בדיקה של בריחה לפני שאני הולך עם זה צעד קדימה

מכיר מישהו באיזור ירושלים שיוכל לעזור לי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפה ובקצרה, בקשר לתביעות ייצוגיות.

 

1- קח בחשבון שתביעות כאלה משרתות בעיקר את עורכי הדין.

    הם ייקבלו את הרוב המוחלט של סכומי הפיצוי, והשאריות,( אם ישארו בכלל כאלה), יתגלגלו לצרכנים.

 

2- בזמן הזה, עד שהתביעות הללו יתחילו, ( בתנאי שייתקבלו ע"י בתי משפט), וייסתיימו, כלומר הרבה זמן, ייתכן מאוד שהרכב כבר לא יהיה       ברשותך, ואפילו תחליף עוד הרבה רכבים עד אז.

 

3- בנוסף לכל האמור להעיל, בתי המשפט אינם מזכים באופן אוטומטי, צד זה, או אחר, ללא הוכחות חותכות. 

     וגם אז לנתבעים, יכולות להיות להם טענות כמו: רכב הוזנח ולא טופל במועד, או לא טופל בכלל, תקלה שנגרמה עקב תאונה, ועוד...

 

בקיצור, לא הייתי בונה על זה, וממשיך בנסיון לתקן את הרכב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלןם לך

לצערי אני לא מכיר מוסכים ביירושליים להפנות אותך אך כל מוסך שיודע לאבחן יוכל לפתור זאת במהרה

אני מהמרכז וההיתי מרכז שירות UMI

 

בהצלחה

חיים יוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, חיים יוד כתב:

אני לא מבין למה להחליף סעפת ייניקה ? לתקלה של חוסר גידוש אני לא מכיר תקלה בסעפות של שברולט .

סהכ תקלה פשוטה לאיתור עם מכונת עשן אך אם אין לך בדוק וויזואלית - 

צינור לחץ גידוש יציאה מהמצנן ביניים למטה לקרע  בצינור ( הפיוז של הטורבו)

PCV - חלק מהמכסה שסתומים פרוץ

ברז קאניסטר נשאר פתוח לעטים.

זהו אין משהו אחר אלה עם הטורבו נשבר.

 

חיים יוד.

 

תקרא על הנושא.. שסתום PCV ממוקם בתוך הסעפת וזו מחלה ידועה ומוכרת במנוע הנ"ל. יש שסתום נוסף במכסה השסתומים שהינו חלק מהמערכת אך לא מדובר בשסתום הזה במקרה המדובר.

כשהשסתום נפרץ יש בריחת לחץ פנימית מהסעפת שמאיצה בין היתר בלאי לרכיבים אחרים כולל בין היתר השסתום שבמכסה השסתומים (ברוב המקרים כשהוא נהרס זה סימן זיהוי לבעיה בשסתום שבסעפת), כתוצאה מכך גם נגרמת בריחה של שמן דרך אטמים שונים במנוע שמופעל עליהם לחץ שלא אמור להיות ומן הסתם נוצר חוסר לחץ בכל מערכת היניקה = P0299 מבחינת מחשב הרכב.

הבעיה מוכרת היטב בארה"ב וגם יצא חוזר למוסכים לבדוק את הנושא כשיש P0299. אני לא יודע למה לעזזאל בארץ שום מוסך לא מכיר את זה.. הראתי לאחד ממוסכי UMI בעצמי את הבעיה והחוזר הרשמי שיצא בארה"ב לפני כמה שנים והם היו בשוק. בצעתי את המעקף בעצמי ב3 רכבים שמוסכי היבואן פשוט רצו להחליף בהם טורבו - הם נוסעים עד היום עם אותו הטורבו וללא תקלה מעל 50K כל אחד. אני בעצמי עם המעקף בסביבות ה80K. בקיצור, P0299 כל עוד אין משהו ויזואלי או סימן ברור לכשל בטורבו - ככל הנראה זה יהיה השסתום בסעפת במנוע הנ"ל.

 

כתבתי על הנושא בהרחבה ויש שם קישורים להסברים נוספים - ממליץ לקרוא.  כאן בבלוג

  • אהבתי 3

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, dalet11 כתב:

 

תקרא על הנושא.. שסתום PCV ממוקם בתוך הסעפת וזו מחלה ידועה ומוכרת במנוע הנ"ל. יש שסתום נוסף במכסה השסתומים שהינו חלק מהמערכת אך לא מדובר בשסתום הזה במקרה המדובר.

כשהשסתום נפרץ יש בריחת לחץ פנימית מהסעפת שמאיצה בין היתר בלאי לרכיבים אחרים כולל בין היתר השסתום שבמכסה השסתומים (ברוב המקרים כשהוא נהרס זה סימן זיהוי לבעיה בשסתום שבסעפת), כתוצאה מכך גם נגרמת בריחה של שמן דרך אטמים שונים במנוע שמופעל עליהם לחץ שלא אמור להיות ומן הסתם נוצר חוסר לחץ בכל מערכת היניקה = P0299 מבחינת מחשב הרכב.

הבעיה מוכרת היטב בארה"ב וגם יצא חוזר למוסכים לבדוק את הנושא כשיש P0299. אני לא יודע למה לעזזאל בארץ שום מוסך לא מכיר את זה.. הראתי לאחד ממוסכי UMI בעצמי את הבעיה והחוזר הרשמי שיצא בארה"ב לפני כמה שנים והם היו בשוק. בצעתי את המעקף בעצמי ב3 רכבים שמוסכי היבואן פשוט רצו להחליף בהם טורבו - הם נוסעים עד היום עם אותו הטורבו וללא תקלה מעל 50K כל אחד. אני בעצמי עם המעקף בסביבות ה80K. בקיצור, P0299 כל עוד אין משהו ויזואלי או סימן ברור לכשל בטורבו - ככל הנראה זה יהיה השסתום בסעפת במנוע הנ"ל.

 

כתבתי על הנושא בהרחבה ויש שם קישורים להסברים נוספים - ממליץ לקרוא.  כאן בבלוג

 

נראה שהמנוע כבר עבר ניתוח מעקפים קטן

יכול להגיד לי מה אתה רואה בתמונה?

2A9022A3-0C75-4C21-9BD7-7E04C316382F.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 316 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...