Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7708 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לשם מה נחוץ קידום או איחור בהצתה?

אם אני מבין נכון אז כשהטורים עולים ועולה הלחץ בסעפת

אז המכלול שבמפלג משנה את המרווח שבפלטינה ואז ההצתה היא מוקדמת יותר.

אבל מה קורה בתוך הבוכנה? האם היא ניצתת לפני שהיא מגיעה לנמ"ע? ואם כך אז הבוכנות

הנוספות מתפקדות כך שיש יניקה של מעט יותר דלק לבוכנה?האם יש חיסכון של דלק?האם כל זה קורה מכיוון שיש ניצול של מומנט התנועה (למשל בירידה)

בראבה SX 1.6 1997 גיר רגיל

פורסם

אכן שאלת יסוד.

התשובה הפשוטה והקצרה היא - לתת לתערובת הדלק מכסימום זמן כדי להתלקח ולהשרף, לייצר גזים חמים ודחוסים ולדחוף את הבוכנה לפני ששסתום הפליטה נפתח, ובלי ליצור מצב של הצתה מוקדמת שיגרום לצילצולים, חימום מופרז ולחצים קיצוניים.

אם תרצה הארות נוספות, שאל שוב ונתקדם.

 

יוסי

פורסם

וכתוספת על תשובתו המתומצתת (אך הממצה) של יוסי, אוסיף לראיה עדות מצמררת שחווה על בשרו ידידנו ליאור.

זוהי ראיה לחומרת הפגיעה של דטונציות (הצתות עצמאיות) במנוע - שהגורם להן הוא תזמון הצתה לקוי.

אין עוררין על כך שמדובר כאן במקרה קיצוני בעליל, אך עדיין זו המחשה על תוצאות הצתה לא מתוזמנת כראוי.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

שלום

ולסיכום אים כול הרצון הטוב כול התשובות לא נכונות.

נתחיל בהתחלה. קודם כול אין לחץ בסעפת יניקה כי אים תת לחץ (וקום).

אכשו להסבר קל: כאשר מנוע תקין ומכוון כראוי הפלג מקבל את מתח הניצוץ 18 מעלות לפני נקודה מתה

עליונה.

בנסף לכך יש מיספר בעיות שמנסים להיתגבר עליהם בדרכים שונות.

בזמן האצה המנוע עולה בסל"ד ואז הניצוץ מיתאחר וכדי לפתור את הבעיה יש לנו את הוקום צ'מבר.

שמורכב על המפלג ומקבל וקום מבסיס הקרבורטור, ולא מסעפת היניקה ולמה ? כאשר המנוע עובד בסרק המיצערת סגורה וחוסמת תעלה של וקום .ברגע שלוחצים על הגז המיצערת ניפתחת ואז הווקם צ'מבר ניכנס לעבודה וגורם לקידום הצתה כדי שהניצוץ יגיעה בזמן יחסי נכון לחלל השריפה.

יש שתי שיטות לקידום ע"י וקום במפלג האחת כפי שצוינה בערך אבל לא מדויק ולמה הכונה?

אמנם חצי פלטינה זזה אבל לא ניפתחת יותר אלה נסוגה אחורה על צירה ואז נוצר קידום.

השיתה השניה היותר מקובלת היא שבזמן וקום כול בסיס הפלטינה מיסתובב נגד כיון סיבוב המפלג ואז יש לנו קידום הצתה.

בנוסף לזה יש הרבה מכוניות שיש להם גם איחור הצתה ולמה הכונה?

כאשר מנעים את הרכב הצתה מוקדמת מקשה על ההתנעה אז מרמים את המנוע ונותנים לא איחור הצתה במיקרא הזה הצינורית וקום מיתחברת לסעפת היניקה ולא לקרבורטור.

בנוסף לכול זה יש לנו גם קידום הצתה ע"י מישקולות במפלג שניפתחים במיספר שלבים העקרון ככול שעולה הסל"ד מקדמים את ההצתה במישקולות יש בדרך כלל שנים בעלי מישקל שונה וקפצים שונים והעקרון פעולה הוא בעזרת כוח צנטרפוגלי.

 

לגבי המנוע של ליאור הדיאגנוזה שגויה ולא נכונה!!!

דתונציה לא פוגעת בחרצים של הרנגים!!!

בדתונציה הנזק תמיד ניגרם רק לראש הבוכנה ובוכנה שעברה דתונציה תיראה מחוררת בראש

ולא בחרצי הרנגים.

בנוסף איין כול קשר ביין דטונציה וקידום אוהצתה מוקדמת...

דטונציה זה היתנגשות של שתי גלי חום בחלל השריפה עקב הצתה עצמית של הדלק ללא קשר לניצוץ.

 

הנזק שניגרם במנוע של ליאור יכול לקרות משתי סיבות העיקרית היתחממות יתר של המנוע,

או פגם בבוכנות.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

ואני הוסיף במשפט אחד שקידום הצתה נועד "על מנת לקצר את זוית השהייה"- DWELL

זוית שהייה- זה הזמן עד שהסליל נטען לפני המפל מתח.

וזה לא כמו שציינת שזה גורם למרווח קטן יותר בין הפלטינות. אלא זה גורם לפלטינות להפתח ולהיסגר

מהר יותר בהתאם לקצב פעולתו של המנוע. בעיקרון אנו שואפים לזה שההצתה תקרה בערך כ10 מעלות לפני שהבוכנה מגיעה לנמ"ע (נקודה מתה עליונה).

יש עוד עזרים במפלג שגורמים לקידום ההצתה. והם קידום הצתה צנטפוגראלי וגם הוואקום צ'מבר

שגם להם יש הסבר שבעיקרון הקידום נוצר ע"י סיבוב של 2 משקולות קטנות שיוצרות צנטרפוגאליות

וגם ע"י תת לחץ שנוצר בתא קטן שמוצמד למערכת שהוא גם גורם לקידום הצתה

כל מה שהסרתי פה נקרא מערכת הצתה קונבנציונלית.

 

מקווה שהחכמתי אותך :)

פורסם
ואני הוסיף במשפט אחד שקידום הצתה נועד "על מנת לקצר את זוית השהייה"- DWELL

זוית שהייה- זה הזמן עד שהסליל נטען לפני המפל מתח.

וזה לא כמו שציינת שזה גורם למרווח קטן יותר בין הפלטינות. אלא זה גורם לפלטינות להפתח ולהיסגר

מהר יותר בהתאם לקצב פעולתו של המנוע. בעיקרון אנו שואפים לזה שההצתה תקרה בערך כ10 מעלות לפני שהבוכנה מגיעה לנמ"ע (נקודה מתה עליונה).

יש עוד עזרים במפלג שגורמים לקידום ההצתה. והם קידום הצתה צנטפוגראלי וגם הוואקום צ'מבר

שגם להם יש הסבר שבעיקרון הקידום נוצר ע"י סיבוב של 2 משקולות קטנות שיוצרות צנטרפוגאליות

וגם ע"י תת לחץ שנוצר בתא קטן שמוצמד למערכת שהוא גם גורם לקידום הצתה

כל מה שהסרתי פה נקרא מערכת הצתה קונבנציונלית.

 

מקווה שהחכמתי אותך :)

 

שלום.

צר לי לאכזב אותך לא רק שלא החכמתה אותי במשהוא אלה שכול מה שכתבתה זה קישקוש בלבוש בלי ראש ובלי זנב.

קבל את הצעתי ותיקרא את כול מה שכתבתי לאט ובעיון כי הכול צוין בפרוטרוט.

יותר מיזה מירוח הפלטינה לא מישתנה בשום מצב!!!

ומה עוד שים לב פלטינה סגורה מעל הוראות יצרן גורמת לאיחור הצתה .וכדי לקבל קידום הצתה פותחים את הפלטינה כלומר בדיוק הפוך ממה שכתבתה.

כמו כן צינתי שהניצוץ בסרק אמור להיות בה 18 מעלות ולא בה 10 מעלות!!!

חוץ מיזה המישקולות לא מיצרות כלום הם לא מיפעל תעשיתי. עצם סיבוב הפיקן שקשור למשקולות יוצר כוח צנטרפוגלי.

ולסיכום יש לך עוד מה לילמוד :shock: .

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

בני, בחייאת, אתה גם קורא לפני שאתה מגיב?

בודאי שהתשובות שפותח השרשור השיב לשאלה של עצמו אינן מדויקות (וזאת בלשון המעטה). אבל כל העובדות שתארת לא מסבירות למה צריך לשלוט בקפידה על זמן הופעת הניצוץ. הרי השליטה נגזרת מהצורך הבסיסי לאפשר לתערובת לשחרר את מכסימום האנרגיה ולמסור אנרגיה זו לבוכנה, לפני תחילת מחזור הפליטה, וזאת בלי לגרום להצתה מוקדמת המקטינה את הלחץ השימושי ולכן את הכוח המגיע לבוכנה, וללא קשר לנזק שהיא גורמת.

אישית לא רציתי לתקן את שחף, אבל השרשור לגבי נזקי הדטונציה במנוע המשופר שהוא ציטט אינו נכון על פניו. לא רק שחנן ומוטי הסתייגו מתופעת הדטונציה כסיבת הנזק, התהיות שאני העליתי וההסבר הסופי שנתתי בעקבות העובדה שנחשפה ע"י בעל הרכב (שהבוכנה נפגעה בצילינדר שכלל לא עבד בגלל מרים דפוק) קברו סופית את תאורית הדטונציה.

שיהיה ערב טוב ושקט לכולנו.

יוסי

פורסם

שתי שאלות .

 

היחס למעלות הוא לפי הפולי נכון?

ובלי קשר.

הסבירו לי שפיח על הבוכנה יוצר דטונציה ,הפיח נוצר בגלל שריפה לא טובה (נכון?),הצתה לא מכוונת לא יכולה לגרום לשריפה לא מלאה? ואז לפיח? ואז לדטונציה ?ואז לשיפץ ראש? וחור בכיס? ו די כבר.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

אבל לא הבנתי משהו פשוט

 

הרי התזמון של המפלג אמור לתת הצתה כאשר כל התערובת דחוסה ז"א בוכנה נמצאת בנמ"ע

למה בסל"ד גבוה העניין הזה משתנה?בגלל שיש הצתה עצמית מהטמפ הגבוהה של הבוכנה?

או בגלל שבסל"ד גבוה יש בעיה חשמלית של ייצור ניצוץ בתזמון מתאים עבור כל בוכנה ?

ארז

בראבה SX 1.6 1997 גיר רגיל

פורסם
שלום.

צר לי לאכזב אותך לא רק שלא החכמתה אותי במשהוא אלה שכול מה שכתבתה זה קישקוש בלבוש בלי ראש ובלי זנב.

קבל את הצעתי ותיקרא את כול מה שכתבתי לאט ובעיון כי הכול צוין בפרוטרוט.

יותר מיזה מירוח הפלטינה לא מישתנה בשום מצב!!!

ומה עוד שים לב פלטינה סגורה מעל הוראות יצרן גורמת לאיחור הצתה .וכדי לקבל קידום הצתה פותחים את הפלטינה כלומר בדיוק הפוך ממה שכתבתה.

כמו כן צינתי שהניצוץ בסרק אמור להיות בה 18 מעלות ולא בה 10 מעלות!!!

חוץ מיזה המישקולות לא מיצרות כלום הם לא מיפעל תעשיתי. עצם סיבוב הפיקן שקשור למשקולות יוצר כוח צנטרפוגלי.

ולסיכום יש לך עוד מה לילמוד :shock: .

 

 

בברכה בני ל.

אתה יודע מה בני? איך אני מת על אלה שחושבים שהם יודעים הכל! תראה זה לא שחס וחלילה אני בא לזלזל בדיעה המקצועית שלך אבל אולי כדאי שתפנים גם מהשאחרים אומרים. ולא ישר תחלוק עליהם.

אז ככה... קודם כל התגובה שלי לא הייתה מכוונת אליך מכיוון שבזמן שאני פרסמתי את תגובתי לא היית בשרשור עדיין. כך שהתגובה שלי הייתה למפרסם השרשור.

2. אנחנו בשאיפה שהניצוץ כן יופיע כ10 מעלות לפני נמע ואני לא יודע מאיפה אתה מביא את רעיון של 18 מעלות.אתה יכול להשאר בדיעה שלך אבל אני אשאר בשלי ותאמין לי אני לא מנחש. אני מאמין שכבר עשית כיווני הצתה בחיים שלך אז יש לך על מה להסתמך...ווטהבר...

 

ובקשר למשקולות תנסה קצת לקרוא ולהבין במקום להתקיף למה אולי אני פתחתי עם המשקולות שלי מפעל אבל גם שלך נשמע יותר כמו חדר כושר מאשר משו שמתקרב לקידום הצתה. וחוץ מיזה אף אחד לא אמר שהלוחית זזה אז אל תתקוף ותהיה נינוח!...

 

בברכה "אני"

פורסם
אבל לא הבנתי משהו פשוט

 

הרי התזמון של המפלג אמור לתת הצתה כאשר כל התערובת דחוסה ז"א בוכנה נמצאת בנמ"ע

למה בסל"ד גבוה העניין הזה משתנה?בגלל שיש הצתה עצמית מהטמפ הגבוהה של הבוכנה?

או בגלל שבסל"ד גבוה יש בעיה חשמלית של ייצור ניצוץ בתזמון מתאים עבור כל בוכנה ?

ארז

על מנת לנצל ככל האפשר את הלחצים שנוצרים כתוצאה משריפת התערובת, אנו שואפים כי שיא הלחץ בתא השריפה, כלומר סיום תהליך השריפה, יגיע כשהבוכנה נמצאת בנמ"ע.

מכיוון שתהליך השריפה לוקח זמן מסויים (שנמדד באלפיות שניה), מכוונים את הניצוץ כך שיגיע קצת לפני נמ"ע (נמדד בזווית של גל הארכובה).

אך מכיוון שהבוכנה נעה במהירויות שונות (בסל"דים שונים) גם תזמוני ההצתה צריכים להשתנות בכדי ששיא הלחץ יגיע בנמ"ע. כלומר, במנוע שמסתובב לאט ההצתה תהיה מאוחרת יותר מאשר במנוע שמסתובב מהר. בשני המקרים שיא הלחץ יגיע בנמ"ע, זאת משום שזמן השריפה הוא פחות או יותר אחיד (לצורך העניין...).

קידום ההצתה נקבע ע"י שני פרמטרים עיקריים:

1. מהירות המנוע (כפי שהוסבר לעיל)

2. העומס על המנוע:

במנוע שעובד עם עומס קטן (מצערת סגורה) מעט תערובת נכנסת לתא השריפה ולכן השריפה יחסית איטית. לכן המצב מצריך קידום הצתה גדול יותר מאשר מנוע מועמס (מצערת פתוחה) שבו המילוי הנפחי גדול יותר ולכן זמן השריפה ארוך יותר.

במנועים ישנים עם מפלגים, קידום ההצתה נקבע ע"י שני מנגנונים:

1. קידום צנטריפוגלי: משקולות שמקדמות/מאחרות את ההצתה כתלות בסל"ד.

2. קידום ואקום: דיאפרגמה המחוברת לסעפת היניקה ומקדמת את ההצתה כאשר תת הלחץ גבוה (מנוע לא מועמס), ומאחרת את ההצתה כאשר המנוע מועמס (תת לחץ נמוך).

במנועים חדשים מחשב ניהול המנוע קובע את תזמוני ההצתה לפי מפת הצתה מובנית, שמתחשבת במצבי המנוע השונים (המחשב מקבל מידע מהחיישנים).

 

בגדול, הצתה מוקדמת מדי עלולה לגרום לצלצולים ונקישות שעלולים לגרום נזק גדול למכלולי המנוע.

הצתה מאוחרת מדי תגרום לירידה בביצועים בגלל נצילות טרמית נמוכה.

 

זה ממש על קצה המזלג.

פורסם

DR XR כתב :

 

במנוע שעובד עם עומס קטן (מצערת סגורה) מעט תערובת נכנסת לתא השריפה ולכן השריפה יחסית איטית. לכן המצב מצריך קידום הצתה גדול יותר מאשר מנוע מועמס (מצערת פתוחה) שבו המילוי הנפחי גדול יותר ולכן זמן השריפה ארוך יותר.
המשפט הנ"ל לא הגיוני ולכן עכשיו לא ברור אם:

התכוונת שבמצערת פתוחה זמן השריפה קצר יותר.

או שהתכוונת שבעומס קטן השריפה יחסית מהירה.

בברכה, נהג רגוע.

(דרך אגב, ה XR זה 650 כן?)

פורסם
DR XR כתב :

 

המשפט הנ"ל לא הגיוני ולכן עכשיו לא ברור אם:

התכוונת שבמצערת פתוחה זמן השריפה קצר יותר.

או שהתכוונת שבעומס קטן השריפה יחסית מהירה.

בברכה, נהג רגוע.

(דרך אגב, ה XR זה 650 כן?)

התכוונתי שבעומס גבוה (מצערת פתוחה) תהליך השריפה מהיר יותר מאשר בעומס נמוך (מצערת סגורה) ולכן מצריך קידום הצתה קטן יותר.

 

זה שבתמונה הוא 400, לא 650...

פורסם
שתי שאלות .

 

היחס למעלות הוא לפי הפולי נכון?

ובלי קשר.

הסבירו לי שפיח על הבוכנה יוצר דטונציה ,הפיח נוצר בגלל שריפה לא טובה (נכון?),הצתה לא מכוונת לא יכולה לגרום לשריפה לא מלאה? ואז לפיח? ואז לדטונציה ?ואז לשיפץ ראש? וחור בכיס? ו די כבר.

מישהו יכול לענות על זה?

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

×
×
  • תוכן חדש...