Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1223 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

נקלעתי לבעיה עם הרכב, ואשמח לקבל עזרה מכם.

ברשותי RUN-X מודל 2004 שעשתה כבר 190K ק"מ. הרכב נקנה לפני שנתיים מאנשים  נינוחים ונחמדים, טופל בזמן, אף פעם לא עשה בעיות חריגות ולא עבר שום אירוע מיוחד.

לאחרונה, צריכת הדלק שלו עלתה משמעותית (כ-3 ק"מ פחות לליטר), הוא התחיל לפלוט עשן בהיר בתחילת נסיעה, ולאורך כל הנסיעה הוא פולט ריח מסריח.

בנוסף, הטורים שלו יורדים לאחר שהמנוע מתחמם, והרכב נבעת מכל גיהוק של המאוורר.

מישהו בדק את האוטו ואמר שצריך להחליף גומיות שסטומים. בדיקת מחשב הראתה שביצועי המנוע חלשים, וכמו כן הוא הוציא את הכוילים והראה לי שהם רטובים משמן.

 

כאן התחלתי להסתבך.

האם כדאי להשקיע 1500 ש"ח ולהחליף את הגומיות הללו? (ואם כן, היכן מומלץ באזור ירושלים?)

האם יש סיכויים גבוהים שבכלל הרינגים הלכו, ואז אני סתם זורק כסף לפח?

האם בכלל יש סיכוי לעשות משהו עם רכב במודל הזה, או שעדיף שיסיים את חייו בחנק?

 

ושוב אדגיש, הרכב במצב כללי סבבה, נוח, לא מרעיש מדי, מזגן טוב, ציריות חדשות, אלטרנטור ומצבר בני חצי שנה. סה"כ בסדר.

אשמח לכל תגובה שתשפוך קצת אור על העניין

תודה לכם

 

פורסם

אני חושב שדי נגעת בבעיה. 

חלק מהמנועים של טויוטה היו בעייתים מבחינת צריכת השמן דרך הרינגים בשנתונים האלה. 

שווה לשאול במוסך המרכזי לטויוטה לגבי אבחון ואז להחליט. 

מן הסתם הם מכירים את המנוע שלך ויוכלו להצביע על כיוון ואולי אפילו אלטרנטיבות. 

אני מהמר שצריך החלפת רינגים או מנוע. 

פורסם

בטויוטה אמרו לי שהם לא מכירים איזו שהיא לקות גורפת בעניין הזה, וצריך לבדוק כל רכב לגופו.

הבעיה היא, שהבדיקה הראשונית אצלם עולה 450 ש"ח, ואם היא תתארך מעבר לזמן שמוקצב לכך, העלות תעלה בהתאם.

האם יש דרך לבדוק זאת במוסך רגיל? 

פורסם
לפני 3 דקות, יונה כתב:

בטויוטה אמרו לי שהם לא מכירים איזו שהיא לקות גורפת בעניין הזה, וצריך לבדוק כל רכב לגופו.

הבעיה היא, שהבדיקה הראשונית אצלם עולה 450 ש"ח, ואם היא תתארך מעבר לזמן שמוקצב לכך, העלות תעלה בהתאם.

האם יש דרך לבדוק זאת במוסך רגיל? 

ברור שניתן, ואת זה כבר עשית. 

לא הייתי מחליף את גומיות השסתומים בכזאת מהירות, וגם לא משקיע במנוע הספציפי הזה יותר(לבדוק החלפה מפירוק). 

סימפטום מוכר לגומיות שסתומים בלויות הוא מנוע מעשן בהתנעה קרה לכמה שניות. אבל אחרי ההתנעה לא צריך להיות עשן ולא אכילת שמן רצינית. 

לכן עשה מעקב אחר צריכת השמן וחזור לדווח. 

כאשר הרינגים שחוקים המנוע מעשן כל הזמן ובמיוחד בסל"ד גבוה. 

עמוד במקום בסרק ותן הרבה גז. אם הרכב מעשן בסל"ד גבוה מדובר על רינגים שחוקים. 

מן הסתם, צריכת השמן תהיה גבוהה. 

 

פורסם

אז בדקתי, וזו התוצאה:

כשאני מתניע את האוטו בבוקר (בקור של ירושלים), יוצא הרבה עשן לשתי דקות.

לאחר מכן יוצא רק עשן חורפי בדומה לרוב המכוניות שבכביש.

ריח של צ'יפסר יוצא מהאגזוז כל זמן שהרכב דולק.

בדקתי שמן, ולא היתה ירידה משמעותית.

 

רק אציין, בעבר היתה נזילת שמן (נאלצתי למלא כל 2000-2500 ק"מ),

ובאחד הטיפולים המוסכניק אמר לי לעבור לשמן 10W60 במקום 5W30.

מאז נוזל הרבה פחות שמן, וכמעט שאין צורך למלא בין טיפול לטיפול.

 

תודה רבה על העזרה

פורסם (נערך)

יש לך נזילה מאטם מכסה שסתומים כנראה ולכן הפלאגים והקוילים מלאים שמן. בגלל זה המנוע לא עובד עגול וגם העשן והצריכת שמן והדלק.

תיקון פשוט יחסית ולא יקר. ממליץ גם ניקוי מזרקים שגם לא יקר ולא מסובך. אם תרצה אני עובד במורשה בבני ברק אעזור לך

עריכה אחרונה על ידי mike6
  • אהבתי 1

   R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG     MIATA NC ex     SUBARU GC8 ex,     bmw m140     corolla 2022

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, mike6 כתב:

יש לך נזילה מאטם מכסה שסתומים כנראה ולכן הפלאגים והקוילים מלאים שמן. בגלל זה המנוע לא עובד עגול וגם העשן והצריכת שמן והדלק.

תיקון פשוט יחסית ולא יקר. ממליץ גם ניקוי מזרקים שגם לא יקר ולא מסובך. אם תרצה אני עובד במורשה בבני ברק אעזור לך

אני רק שאלה

למה נזילה מאטם מכסה שסתומים תוציא עשן?

אולי כוונתך היא לגומיות מובילי שסתומים?

עריכה אחרונה על ידי Israel 32
טעות כתיב
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 47 דקות, Israel 32 כתב:

אני רק שאלה

למה נזילה מאטם מכסה שסתומים תוציא עשן?

אולי כוונתך היא לגומיות מובילי שסתומים?

 בדרך כלל הרינגים מקור לצריכת שמן.

נוזל לתוך הפלאגים ונשרף בתהליך העבודה יותר סביר ,וגם הוא מציין שיש שמן על הפלאגים והסלילי הצתה שמאמת את זה

עריכה אחרונה על ידי mike6

   R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG     MIATA NC ex     SUBARU GC8 ex,     bmw m140     corolla 2022

פורסם

הערה - איני מוסכניק וגם לא מבין גדול - כשנרשמתי לפורום חשבתי שאוכל ללמוד ממנו ודי התבדתי

לפני כחודשיים התחיל אצלי ג"כ כמו אצלך - ענן גדול על הבוקר ואח"כ רק כשנותנים הרבה מאוד גז (בעוצמה שלא נתנו קודם) וסירחון (נ"ל פחות הקטע של הצ'יפסר אבל זה אולי כי אין לי צ'יפסר...)

אתה יכול לחפש את השרשור שפתחתי אז - למעשה לא הצלחתי להגיע למסקנה חד משמעית האם זה אטם מכסה שסתומים (שאז נראה לי אני יכול לעשות לבד בקלות) או גומיות שסתומים (שאז זה מצריך יותר מאמץ כלים וידע) או רינגים (שזה לא בשבילי)

מה שהיה אצלי זה ככה - האוטו התחיל לאכול קצת שמן כל פעם שהוא שרף וככה המפלס ירד לשלושת רבעי בין פסי המדיד

ומאז - אין עשן בבוקר

תחשוב אם שווה לך לחכות לזה ודי

מכיון שגם אצלי מדובר באוטו ישן עם ק"מ נמוך (סוויפט 2003 עם 155 אלף ק"מ) שווה לי להמשיך איתו ככה בלי למכור או לתקן הכי גרוע ילך מנוע מחוסר שמן, מה גם שזה לא חסר אלא מלא פחות.

בהצלחה

אגב - הסירחון נשאר אם כי לא בטוח שזה מהשמן אלא אולי הלך הממיר מאדי השמן השרוף

פורסם (נערך)
לפני 44 דקות, נקודה טובה כתב:

הערה - איני מוסכניק וגם לא מבין גדול - כשנרשמתי לפורום חשבתי שאוכל ללמוד ממנו ודי התבדתי

לפני כחודשיים התחיל אצלי ג"כ כמו אצלך - ענן גדול על הבוקר ואח"כ רק כשנותנים הרבה מאוד גז (בעוצמה שלא נתנו קודם) וסירחון (נ"ל פחות הקטע של הצ'יפסר אבל זה אולי כי אין לי צ'יפסר...)

אתה יכול לחפש את השרשור שפתחתי אז - למעשה לא הצלחתי להגיע למסקנה חד משמעית האם זה אטם מכסה שסתומים (שאז נראה לי אני יכול לעשות לבד בקלות) או גומיות שסתומים (שאז זה מצריך יותר מאמץ כלים וידע) או רינגים (שזה לא בשבילי)

מה שהיה אצלי זה ככה - האוטו התחיל לאכול קצת שמן כל פעם שהוא שרף וככה המפלס ירד לשלושת רבעי בין פסי המדיד

ומאז - אין עשן בבוקר

תחשוב אם שווה לך לחכות לזה ודי

מכיון שגם אצלי מדובר באוטו ישן עם ק"מ נמוך (סוויפט 2003 עם 155 אלף ק"מ) שווה לי להמשיך איתו ככה בלי למכור או לתקן הכי גרוע ילך מנוע מחוסר שמן, מה גם שזה לא חסר אלא מלא פחות.

בהצלחה

אגב - הסירחון נשאר אם כי לא בטוח שזה מהשמן אלא אולי הלך הממיר מאדי השמן השרוף

מה שאתה מתאר זה מילוי יתר של שמן בהרבה מעל הקו מקסימום-ולכן עישן לך.

ולפי מה שאתה מתאר ברגע שהשמן הגיע למפלס תקין הפסיק אז זה מאמת את זה.

מה שהוא מתאר זה שריפת שמן כי נוזל לתוך תא השרפה ,לא קשור לבעיה שלך

עריכה אחרונה על ידי mike6

   R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG     MIATA NC ex     SUBARU GC8 ex,     bmw m140     corolla 2022

פורסם
לפני 15 דקות, mike6 כתב:

מה שאתה מתאר זה מילוי יתר של שמן בהרבה מעל הקו מקסימום-ולכן עישן לך.

ולפי מה שאתה מתאר ברגע שהשמן הגיע למפלס תקין הפסיק אז זה מאמת את זה.

מה שהוא מתאר זה שריפת שמן כי נוזל לתוך תא השרפה ,לא קשור לבעיה שלך

לא נראה לי

המפלס שמן היה בסדר גמור והבעיה התחילה ביום בהיר לפחות חודש מהחלפת שמן

עכשיו יש במדיד פחות שמן מהפס העליון ולפני כן זה היה בפס

פורסם
לפני כשעה, נקודה טובה כתב:

הערה - איני מוסכניק וגם לא מבין גדול - כשנרשמתי לפורום חשבתי שאוכל ללמוד ממנו ודי התבדתי

לפני כחודשיים התחיל אצלי ג"כ כמו אצלך - ענן גדול על הבוקר ואח"כ רק כשנותנים הרבה מאוד גז (בעוצמה שלא נתנו קודם) וסירחון (נ"ל פחות הקטע של הצ'יפסר אבל זה אולי כי אין לי צ'יפסר...)

אתה יכול לחפש את השרשור שפתחתי אז - למעשה לא הצלחתי להגיע למסקנה חד משמעית האם זה אטם מכסה שסתומים (שאז נראה לי אני יכול לעשות לבד בקלות) או גומיות שסתומים (שאז זה מצריך יותר מאמץ כלים וידע) או רינגים (שזה לא בשבילי)

מה שהיה אצלי זה ככה - האוטו התחיל לאכול קצת שמן כל פעם שהוא שרף וככה המפלס ירד לשלושת רבעי בין פסי המדיד

ומאז - אין עשן בבוקר

תחשוב אם שווה לך לחכות לזה ודי

מכיון שגם אצלי מדובר באוטו ישן עם ק"מ נמוך (סוויפט 2003 עם 155 אלף ק"מ) שווה לי להמשיך איתו ככה בלי למכור או לתקן הכי גרוע ילך מנוע מחוסר שמן, מה גם שזה לא חסר אלא מלא פחות.

בהצלחה

אגב - הסירחון נשאר אם כי לא בטוח שזה מהשמן אלא אולי הלך הממיר מאדי השמן השרוף

מיום היות הרכב אצלי, תמיד השמן היה בין שני הקווים של המדיד, ואין שינוי בין אם הוא קרוב לחלק העליון לתחתון

  • מעניין 1
×
×
  • תוכן חדש...