Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7998 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כפי שידוע לכל,RAM AIR איכותי יכול להוסיף 10-15 כ"ס למנועי 1600 של פיז'ו סיטרואן,בהתאם לדרגת שיפור המנוע ועליית המהירות.הבעייה בRAM AIR היא קודם כל הנטיה לשאוב את כל מה שמגיע לקידמת הרכב-כלומר,אוויר (טוב),מים (רע) יתושים(רע) ולכלוך (רע).

מכיוון שאנחנו חיים בישראל,בעיית המים פחות רלוונטית ולגבי הליכלוך-אפשר לנקות כל 5000 במקום כל 10000.הבעיה היחידה שנותרה היא המחיר.קיט טוב נע באזור ה200 ליס"ט. כולל מכס והובלה זה אומר חור רציני בכיס...

 

למרבה הצער, עלות הקיט נובעת משיקולים כגון עלויות תכנון. (מי שראה RAM AIR יודע שהוא עשוי מפלסטיק בסגנון היוקרתי והיקר לייצור שמכונה "גביע יופלה")ולא איכות החומר.

 

העיניין הוא שלא חובה לקנות את הקיט מפיז'ו ספורט (שבאמת ישבו ופיתחו..כל הכבוד....) .

 

R-TEC הבריטית,הוציאה סידרת רפליקות מדוייקות של הRAM AIR של פיז'ו,רנו ושאר חברות -והיא מציעה אותן במחיר הגיוני ושווה לכל כיס של 100 ליס"ט (שבחישוב זהיר זה חצי מ200 ליס"ט).

 

 

מדובר במחיר היכרות,שמן הסתם יעלה ברגע שהם יבינו (הם כבר הבינו...) שהקיט המקורי עולה כפול.

 

אז אם משיהו מעוניין בראםאייר,צרו קשר עם

 

http://www.r-tecautodesign.com

 

אם יש לכם שאלות על מכס,קומבינות בהובלה ואיך לשכנע את הבוס של R-TEC (בחור על הכיפאק) שישלח קבלה על מחיר נמוך,צרו קשר.

 

 

שלכם (ושל כל אחד אחר)

 

 

תומר.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
כפי שידוע לכל,RAM AIR איכותי יכול להוסיף 10-15 כ"ס למנועי 1600 של פיז'ו סיטרואן,בהתאם לדרגת שיפור המנוע ועליית המהירות.

 

תומר, אני באמת אשמח לקבל הסבר איך אפשר לקבל עוד 10-15 כ"ס עקב החלפת ה RAM-AIR בפג'ו - מבלי נימוקים מתחכמים ומתוחכמים ("בהתאם לדרגת שיפור המנוע ועליית המהירות"...).

 

אם תוכל להסביר ת'כלס בשטח, עבור בעלי הפג'ו-סיטרואן (הלא משופרות) בפורום, כמה כ"ס זה יוכל לתת בפועל (ואם לא כ"ס, אז מה כן זה ישפר) זה יהיה נהדר.

 

בתודה מראש

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני אנסה להסביר.

 

ע"י רם-אייר שמתוכנן כמו שצריך, נגרם אפקט שדומה לטורבו.

האויר נדחס בלחץ גבוה יותר מאשר הלחץ האטמוספרי.

כך מגיע יותר חמצן בכל סמ"ק שנכנס לצילינדרים. מה שגורם ליותר הספק.

 

כמובן שהרם-אייר משפיע יותר ככל שהמהירות עולה. כי כך לחץ הדחיסה של האויר גבוה יותר.

 

 

 

אבל יש לי הרגשה שכיוונת את השאלה למשהו אחר :roll: שובב :twisted:

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

אז זהו, שאפקט הדחיסה של האוויר ממש לא כ"כ משפיע.

 

מה שכ"כ שמשפיע באותן מערכות RAM AIR הינה העובדה שהן מתעלות אוויר קר בכמה וכמה מעלות מהאוויר ששורר בתוך תא המנוע.

 

כל מי שפתח פעם מכסה מנוע של רכב מונע הרגיש את גל החום שפרץ מתא המנוע, האוויר בו מגיע לעיתים לטמפ' של עד 50 מעלות צלזיוס ואף יותר.

 

תיעול אוויר יעיל מבחוץ לרכב ישירות אל המנוע, אוויר שהטמפ' שלו היא אפילו 30 מעלות צלזיוס יתבטא בהעלאה של 6% בכוח המנוע וזה המון!

 

פיזיקה פשוטה - כל ירידה של 10 מעלות צלזיוס בחום האוויר גורמת לכך שהאוויר יהיה דחוס יותר ב3%. לכן 20 מעלות שווים אוויר דחוס יותר ב6%, מה שמתבטא בעוד 6% כוחות סוס!!!

 

אלה היו 60 שניות על למה גל מביא רכבות לכולנו... :lol:

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם
אז זהו, שאפקט הדחיסה של האוויר ממש לא כ"כ משפיע.

 

מה שכ"כ שמשפיע באותן מערכות RAM AIR הינה העובדה שהן מתעלות אוויר קר בכמה וכמה מעלות מהאוויר ששורר בתוך תא המנוע.

 

כל מי שפתח פעם מכסה מנוע של רכב מונע הרגיש את גל החום שפרץ מתא המנוע, האוויר בו מגיע לעיתים לטמפ' של עד 50 מעלות צלזיוס ואף יותר.

 

תיעול אוויר יעיל מבחוץ לרכב ישירות אל המנוע, אוויר שהטמפ' שלו היא אפילו 30 מעלות צלזיוס יתבטא בהעלאה של 6% בכוח המנוע וזה המון!

 

פיזיקה פשוטה - כל ירידה של 10 מעלות צלזיוס בחום האוויר גורמת לכך שהאוויר יהיה דחוס יותר ב3%. לכן 20 מעלות שווים אוויר דחוס יותר ב6%, מה שמתבטא בעוד 6% כוחות סוס!!!

 

אלה היו 60 שניות על למה גל מביא רכבות לכולנו... :lol:

 

יפה בשביל בנאדם בלי בגרות :lol:

 

אבל זה נשמע לי מופרך, יותר אוויר לא אומר יותר כוחות סוס, מה הקשר?

אולי זה יצור תערובת לא נכונה? אולי המחשב לא ידע איך להתמודד עם זה?

אולי יש עוד מיליון פרמטרים שצריך לסדר לפני השינוי הזה?

:-)

פורסם

גם, אבל לא רק.

 

בעיקרון, ראם-אייר, שנמצא בתוך תא המנוע, לעומת פילטר שישב אפילו מחוץ לתא (כמו שהיה לטל ב-205, הוא שם אותו במקום פנס).

עדיין הראם-אייר יתן יותר כוח.

 

ברור שככל שהאויר קר יותר, יש יותר חמצן בנפח נתון.

אך גם פיז'ו אומרים שהראם-אייר בעצם מבוסס על אפקט של דחיסת אויר - ונטורי.

 

על אותו עיקרון, למה צריך ראם-אייר, אם אפשר להוריד את הגריל ולמקם שם פילטר עם צינור למצערת?

 

אלה היו 60 שניות על למה גל נוהג יותר טוב משאר בעלי הראלי. :twisted:

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם
אבל זה נשמע לי מופרך, יותר אוויר לא אומר יותר כוחות סוס, מה הקשר?

אולי זה יצור תערובת לא נכונה? אולי המחשב לא ידע איך להתמודד עם זה?

אולייש עוד מיליון פרמטרים שצריך לסדר לפני השינוי הזה?

רוב הECUs המודרניים יודעים להתמודד עם שינויים מינימליים שכאלה בכמות האוויר שנכנס למנוע. בעזרת האייר פלואו מטר המחשב מזהה שנכנס יותר אוויר למנוע ובעזרת חיישן הלמדה הוא מזהה שהתערובת בתא הבעירה ענייה. לאחר עיבוד של הנתונים הנ"ל המחשב מוסיף עוד דלק בהתאמה. רוב המחשבים המודרניים יודעים לעשות זאת בלי בעיה.

 

מה שיותר מבלבל את המחשבים זה אותו אפקט דחיסה שכמו שציינתי אומנם השפעתו מינורית מבחינת ביצועים אך מבחינת פעולת המחשב הוא יוצר קצת בעיות - המחשב מקבל נתונים משתנים כל הזמן ביחס למהירות הרכב לגבי כמות אוויר נתונה שנכנסת למנוע בWOT ואלה לכאורה נתונים שלא אמורים להשתנות.

 

בכל אופן, גם מחשב בבלבלה מסתבר שמתפקד מספיק טוב... על כך יעיד גל ומלאי דיווחים לגבי יעילות מערכות RAM AIR בכל רחבי העולם, נתונים שנפוץ שמאומתים על דיינוים וזאת בניגוד לארץ החאפרית שלנו.

 

אני יורד למטה לשים ראם אייר DAMN IT!!! 8)

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם
אבל זה נשמע לי מופרך, יותר אוויר לא אומר יותר כוחות סוס, מה הקשר?

אולי זה יצור תערובת לא נכונה? אולי המחשב לא ידע איך להתמודד עם זה?

אולייש עוד מיליון פרמטרים שצריך לסדר לפני השינוי הזה?

רוב הECUs המודרניים יודעים להתמודד עם שינויים מינימליים שכאלה בכמות האוויר שנכנס למנוע. בעזרת האייר פלואו מטר המחשב מזהה שנכנס יותר אוויר למנוע ובעזרת חיישן הלמדה הוא מזהה שהתערובת בתא הבעירה ענייה. לאחר עיבוד של הנתונים הנ"ל המחשב מוסיף עוד דלק בהתאמה. רוב המחשבים המודרניים יודעים לעשות זאת בלי בעיה.

 

מה שיותר מבלבל את המחשבים זה אותו אפקט דחיסה שכמו שציינתי אומנם השפעתו מינורית מבחינת ביצועים אך מבחינת פעולת המחשב הוא יוצר קצת בעיות - המחשב מקבל נתונים משתנים כל הזמן ביחס למהירות הרכב לגבי כמות אוויר נתונה שנכנסת למנוע בWOT ואלה לכאורה נתונים שלא אמורים להשתנות.

 

בכל אופן, גם מחשב בבלבלה מסתבר שמתפקד מספיק טוב... על כך יעיד גל ומלאי דיווחים לגבי יעילות מערכות RAM AIR בכל רחבי העולם, נתונים שנפוץ שמאומתים על דיינוים וזאת בניגוד לארץ החאפרית שלנו.

 

אני יורד למטה לשים ראם אייר DAMN IT!!! 8)

 

קצת העמדת דברים על דיוקם.

במערכות ניהול מנוע מודרניות מהדור האחרון לא מקובל להשתמש ב- air flow meter

אגב, בראלי דור 1 ו-2 הוא לא קיים.

 

לגבי "התמודדות" מחשב המנוע עם שינויים בכמות האוויר -

במחשב המנוע צרובים מס' מפות תלת מימדיות, לרוב 3 צירים

דוגמה למפה אחת, ציר העומס (חיישן פוט' מצערת) מול ציר האוויר מול ציר הדלק

דוגמה למפה נוספת - ציר העומס (חיישן פוט' מצערת) מול ציר ההצתה מול ציר הדלק

ויש עוד מפות...

 

טבלאות אלו מכילות ערכים hard coded (לא ניתנים לשינויי) כלומר במידה ושיניתם

את כמות האוויר שנכנסת למנוע יש לעדכן את מפות הדלק וההצתה בהתאם.

בהחלט יתכן שבעקבות שינוי כזה תהיה עליה קלה בהספק המנוע משום שהערכים שצרובים במפות השונות לא לינאריים אלא ברזולוציה של 500 סל"ד לרוב, מה שה-ecu מבצע זאת אינטרפולציה בין הנקודות השונות.

 

ע"מ להפיק את המיטב משינוי כזה חשוב להבין שנדרש מיפוי תואם ולא "צ'יפ" מוכן מראש.

אין ארוחות חינם וזה כמובן על רגל אחת.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם

הכוונה הייתה למאפ סנסור כמובן! :roll:

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

מה יותר אוויר נכנס, ככה יותר דלק נכנס!

 

בלי סיבוכים, בלי צ'יפים, בלי חיישנים :-)

 

תומר, הראם-אייר הזה יישב טוב ב 309? :p

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

1 ישי -אוויר קר משחק תפקיד,אבל לא תפקיד חשוב כמו זה של אפקט דחיסת האוויר,שנכון להיום נחשב האפקטיבי ביותר.(משחק מילים).

2

ג'רמי-אין ל309....LOL

3

10-15 כ"ס בהתאם לרמת השיפור והמהירות-ככל שהמהירות עולה נדחס יותר אוויר.אם הרכב סטנדרטי-יופקו כ10 כ"ס נוספים.אם הוא עבר שיפורים שונים-יופקו עוד כ15.

4

איציק...שמת לב שאני כמעט לא משתתף בפורום של פוקו?

הסיבה מאוד פשוטה....

אני לא מבין בזה כלום.

 

אין לי באוטו מערכת רצינית.בקיצור-מדובר על נושאים שלא נוגעים לי בכהוא זה ואני ארגיש ממש אידיוט לשאול שאלות עם ההד יוניט המעאפן שלי (בקרוב צ'יינג'ר ומשהו יותר רציני).במיוחד כשאני יודע שאין לי מה לתרום...אני ארגיש ממש טיפשי וחסר חיים אם אני אתחיל לחלוב מפוקו הסברים על משהו שאין לי כל קשר אליו...

 

אני לא אאשים את פוקו בדיבורים גבוהים ובלתי מובנים על SPL ותהודה, כי אני יודע שאלה לא נושאים שנוגעים אלי ואין לי גם טעם לחלוב הסברים על דברים שלעולם לא אתקין .

 

כשבכותרת נרשם "לבעלי 106/סקסו"הכוונה היתה לפנות בעיקר ל...בעלי 106 /סקסו שיודעים מהו ראם אייר ויכולים להרוויח מהתקנתו.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

פורסם

כולם פתאום מדברים על ראם איר, אז אמרתי לעצמי - למה לא? :D

 

דיברתי כבר עם יוגב על זה, והבנתי שגל הכין איזה משהו ראשוני ועכשיו הוא מארגן לו משהו רציני יותר. השאלה היא - אם זה יצליח, למה לקנות ב-100+ ליש"ט קיט מוכן? (כמה משלוח?) אם קונים פילטר בכמה מאות שקלים ומוסיפים עוד נניח 100-150 לשאר החומרים וזה נותן תוצאה דומה...

 

בנוסף, יש לי חור גדול בצינור שמוביל את האוויר לפילטר (הצינור הדבילי הזה שיורד עד לתחתית הרכב כמעט ואז עולה שוב בחזרה) - הצינור כנראה נגע בסעפת ונמס, או השד יודע מה. אני מאמין שגם זה פוגע בכוח, במיוחד בימים החמים... לא?

 

בכל מקרה, אני אשמח לדעה מוצקה בנושא או כל ידיעה על התקדמות. מכיוון שאין לי היכולת להכין כזה דבר בעצמי, אני אשמח להזמין כזה דבר אפילו מחו"ל או עדיף - ליצור משהו כזה בארץ. אז יאללה גל, לעבודה!! :wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

1ראם אייר קנוי יעלה על מיוצר.במיוחד כשמדובר על מוצר שדורש איזשהוא תכנון בסיסי מבחינה אווירודינאמית.

 

מה גם,שמדובר במוצר זול להחריד שכולל בתוכו כבר את הפילטר.

 

הראם אייר המוצע בR-TEC מיוצר ע"י ATS.מדובר בחברה מכובדת בעלת מעבדות מו"פ ומן הסתם הושקע איזשהוא מינימום של מחשבה.

 

ראיתי את הראם אייר של גל.יש עוד הרבה מה לשפר בו-החומר עצמו (ברזל מקרין חום),הזויות (אסור שיהיה) ואיכות הגימור.אין ספק שגל עשה יופי של דבר,אבל יש שם עוד המון מה לשפר.

 

בשביל להרכיב בישראל ראם אייר איכותי,צריך מכשירי מדידה של ווליום אוויר ,שאני בספק אם יש למישהו.אי אפשר סתם ככה לבנות משפך עם פילטר ולקוות לטוב.

אצל גל הפטנט עובד,אבל יותר בגלל אוויר קר ופחות בגלל אפקט הדחיסה האמיתי של הראם אייר (אין הרבה סיכויים שראם אייר מברזל,עם זויות,יעשה את העבודה במאה אחוזים).

הוא נוסע אולי על ניצולת של 50-60 אחוז מהיכולת האמיתית.

 

2 מתאים ל306,אבל דורש התאמה מסויימת.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.


×
×
  • תוכן חדש...