Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1386 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום,

אני עתיד לקבל מהחברה בה אני עובד זכאות לרכב או להטבה כספית, ואני מתלבט מה מהן לבחור, ואיזה רכב לקחת.

 

אם רכב חברה:

1. מדובר על הפחתה של בערך 1300 שח מהנטו (טרם בוצעה סימולציית שכר מפורטת).

2. מדובר על נסועה כלולה של ~12,000 קמ בשנה (נסיעות לעבודה + 900 בחודש, תשלום על חריגה) - מציין שאני גר בעיר שבה אני עובד; באר שבע.

3. תנאי ליסינג תפעולי על כל המשתמע מכך.

4. בגל האחרון חולקו הרכבים הבאים (ייתכן וישתנה קצת בגל שלי, אבל זה הכיוון): יונדאי איוניק, יונדאי אלנטרה, פיגו 2008, טויוטה קורולה, ניסאן סנטרה)

 

אם הטבה כספית ורכב פרטי:

1. מעדיף רכב חדש, אבל פתוח למשהו משומש

2. מתבטא תוספת של בערך 2000 שח לנטו

3. כל הוצאות הרכב הנלוות עליי

 

דרישות מהרכב:

1. לא מיני

2. לא סדאן

3. נסועה של 10-13 אק"מ

4. רוב הנסיעה בעיר פקוקה למחצה (באר שבע)

5. צריכת דלק פחות קריטית עקב הנסועה הנמוכה

6. רוצה רכב מאובזר, גם בטיחותית וגם אבזורי נוחות ומדיה

7. התנהגות כביש טובה

8. זריזות

9. תנוחת ישיבה לא מאוד נמוכה (ספור מיני/קומפקטית עם גובה נוח, או גיפון באים בחשבון)

10. שירגיש פחות או יותר מפנק

11. שמירת ערך גבוהה

 

הרכבים שאני שם עליהם עין:

- בתקציב היותר נוח: יונדאי i20, סיאט איביזה (חדשות), או i30 מ2019

- בתקציב מתוח: יונדאי קונה, פורד םוקוס, פורד פומה

 

אני פתוח לעוד דגמים.

 

כלכלית:

ברור לי שהמשחק פה הוא בין נוחות של רכב חברה לחיסכון של כמה מאות שקלים בחודש, ושיותר כלכלי לרכוש רכב.

עם זאת נכנסים עוד לבטים - 

רכישת רכב בעצמי אומר 1 מ3 האופציות הבאות:

1. הוצאה חד פעמיםגבוהה מאוד (נניח 120,000 במכה)

2. הוצאה חד פעמית גבוה, והחזר חודשי בתחום ההטבה הכספית (נניח 60,000 + 1600 חודשי)

3. הוצאה חודשית גבוהה במימון גבוה (נניח 3300 שח לחודש)

 

מה הייתם ממליצים עבורי שיש לי הון עצמי מסויים, ושבעתיד הלא רחוק (שנה+-) ארצה לקנות גם דירה? מצד אחד הוצאה גבוהה מרחיקה אותי, מצד שני החזר חודשי גבוה פוגע בהכנסה נטו, מצד שלישי רכב חברה הוא יותר יקר בסהכ.

 

 

אשמח לקבל את עזרתכם!

עריכה אחרונה על ידי gadyh
פורסם

לטעמי אם באמת הסכומים שננת מדוייקים הייתי הולך על רכב חברה,
הפער לא גדול, ירידת ערך של רכב חדש היא גדולה וזה גם חלק מהתחשיב, 

ובכלל אם יש מצב שתצטרך את הכסף שנה הבאה אז זה מיותר (מה עוד שתוכל לקבל על 120K היום באחד מבתי ההשקעה הגדולים 5% שנתי ללא בעיות).

השאלה היא האם על ה2000 ש"ח אתה תקבל הפרשות סוציאליות? הירידה של ה1300 ש"ח זה כולל את הירידה של ההפרשות לשכר?

פורסם (נערך)

אולי לא הבנתי נכון,

ההפרש בין שתי האופציות כ 3300₪? 

אם אכן זה המצב, בכמות הנסיעות שלך עדיף לרכוש רכב פרטי ששומר טוב על הערך.

נגיד, מאזדה CX3.

חדשה עולה 125 אלף ₪.

רכב אמין מאוד, כאן אפשר להתפשר על רכב בן שנתיים- שלוש במצב שמור.

יש עכשיו אנומליה בשוק רכבים משומשים - המחירים גבוהים עד כדי רמת הרכבים החדשים. אז אולי עדיף כבר חדש.

3300₪ בחודש בהחלט מכסים ירידת ערך של רכב כזה + הוצאות תחזוקה ( ביטוחים, טיפולים, טסט) + דלק ל 1000קילומטרים בחודש.

ואפילו משאירים עודף, משהו כמו 500-600₪. אולי יותר.

זה רק השיקול של הרכב, בלי הסיפור של הון עצמי לדירה. זה כבר חשבון בנק שלך ותחשיבים פרטיים שלך.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני שעה, llaavvii כתב:

לטעמי אם באמת הסכומים שננת מדוייקים הייתי הולך על רכב חברה,
הפער לא גדול,


השאלה היא האם על ה2000 ש"ח אתה תקבל הפרשות סוציאליות? הירידה של ה1300 ש"ח זה כולל את הירידה של ההפרשות לשכר?

עבור רכב פרטי בשווי 125,000 הפער יוצא בסביבות ה500 שח חודשי, כשבתמורה אני מקבל רכב יותר אטרקטיבי מבחינתי, אך עם ההוצאה הגדולה.

ההטבה לא פוגעת או משפרת לי בשום אופן את הזכויות הסוציאליות. 

לפני כשעה, vladclar כתב:

אולי לא הבנתי נכון,

ההפרש בין שתי האופציות כ 3300₪? 

אם אכן זה המצב, בכמות הנסיעות שלך עדיף לרכוש רכב פרטי ששומר טוב על הערך.

נגיד, מאזדה CX3.

חדשה עולה 125 אלף ₪.

רכב אמין מאוד, כאן אפשר להתפשר על רכב בן שנתיים- שלוש במצב שמור.

יש עכשיו אנומליה בשוק רכבים משומשים - המחירים גבוהים עד כדי רמת הרכבים החדשים. אז אולי עדיף כבר חדש.

3300₪ בחודש בהחלט מכסים ירידת ערך של רכב כזה + הוצאות תחזוקה ( ביטוחים, טיפולים, טסט) + דלק ל 1000קילומטרים בחודש.

ואפילו משאירים עודף, משהו כמו 500-600₪. אולי יותר.

זה רק השיקול של הרכב, בלי הסיפור של הון עצמי לדירה. זה כבר חשבון בנק שלך ותחשיבים פרטיים שלך.

הבנת נכון,

ספציפת הדגם הזה ברמת הגימור הזאת פחות קורץ לי אבל הבנתי את הכוונה.

אכן איזור ה500 שח זה ההפרש המסתמן

פורסם

עבור 500 ש"ח, שגם זה בהנחה והשוק נשמר במצבו היום ולא חוזר לערכים של פעם מבחינת ירידת ערך,
ובגלל הידיעה שאולי תצטרך את הכסף בעוד שנה - אני הייתי הולך על ליסינג.

פורסם

אני דווקא במקומך בגלל שאתה מתכנן רכישת דירה הייתי רוכש רכב בן 3  ומבקש הוצאות.

הרכב כבר ספג את ירידת הערך העיקרית, יעלה לך פחות ויהיה אמין כמעט כמו חדש.

 

  • אהבתי 1

 

 

×
×
  • תוכן חדש...