Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1592 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

קפצתי לראות לבורג.

עליה לכביש אוגוסט 17.

יש אחריות עד אוגוסט 22.

נתונים יבשים:

40 אלף ק״מ

יד ״ראשונה״. 

נראית שמורה מאוד, הרכב מרגיש ממש חדש.

טסט לשנה (יבוצע השבוע ע״י המוכר).

צמיגים דורשים החלפה (המקוריים).

טיפול קטן נדרש (ברקסים הוחלפו בטיפול הקודם).

 

למה ״יד ראשונה״? הרכב נרשם יד ראשונה על הבן של בעלי הסוכנות. סוג של קומבינה כדי שהיד הראשונה תירשם כפרטית.

תאריך העליה לכביש הוא פברואר 17, מסתדר עם תאריך הצמיגים (רבעון אחרון של 2015). אני מעריך שהרכב יוצר והגיע לארץ בתחילת 2016.

 

מה אני מחפש?

הרכב של אישתי הוא רכב קטן ולא הכי בטיחותי (פונטו איבו מ2014).

הוא לא נוסע מרחק גדול כלל וכלל (30 קמ ביום) וגם הילד שלי לא נוסע בו מלבד בשבת לסבתא  שגם לא נמצאת במרחק גדול כלל וכלל (15 קמ לכיוון).

עדיין יש מחשבה להחליף אותו ברכב בטוח יותר כי תמיד רצים תסריטים בראש…

 

מה שכן התקופה הנוכחית לא אידיאלית לקניית רכב… והרכב שלה סך הכל תקין ומספיק, אפשר ״לסחוב איתו״ (השאלה אפ מתישהו המצב השתפר בכלל…)

 

המוכר מוכן למכור את הלבורג ב75… זה מה שהצלחנו להגיע אליו… אני לא יודע האם זה מחיר גבוה מדי. מצד אחד הרכב מאוד מצא חן בעיני, מצד שני מרגיש לי שזה רכב שבשוק נורמאלי נמכר ב65 לא יותר (אולי גם עכשיו?), ובנוסף יש פחד מבעלות על רכב מיוחד שנמכר במספרים כל כך קטנים…

 

מצד שני כשאתה מסתכל מה יש בשוק אתה רואה שעל טויוטה יאריס מבקשים יותר…

 

צי הרכבים הנוכחי כולל קקטוס דיזל ידנית עם 190 אלף קמ ופונטו איבו עם 90 אלף קמ.

אישתי לא נוסעת על הידני.

אפשרות נוספת שחשבתי עליה זה למכור את הקקטוס ולהישאר עם שני רכבים אוטומטיים שהגדול ישמש להסעת הילד, רכב עיקרי, והקטן יוכל להמשיך לשמש את אישתי בהגעה לעבודה (מעדיפה רכב קטן).

 

אשמח לשמוע את דעתכם, האם הייתם מבצעים את השידרוג?

האם נשמע לכם שהרכב מתאים?

האם המחיר לא מוגזם?

 

צריך לקבל החלטות היום…

תודה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

אני גם חושב להחליף לאשתי את המכונית (סיטרואן C4 בת 14 - היא בסדר גמור, אבל כבר סוגרת עשור אצלינו...) אבל אחרי שראיתי את המחירים ההזויים שאנשים דורשים על מכוניות בנות 4-5, הבנתי שזה לא הזמן לרכוש מכונית משומשת. אחכה עד שהשוק יחזור למצב יותר שפוי.

 

בקשר ללבורג הזאת, אז על הנייר היא מגניבה, אבל ממבחן שפרסם עליה בזמנו אהרונוביץ' ז"ל, היא לא מצטיינת בשום דבר. מאידך היא מאד נדירה מה שיכול להיות בעייתי בכל מיני חלקים חיצוניים. גם המנוע שלה די ייחודי.

אישית, לא חושב שהיא מיוחדת מספיק כדי להצדיק רכישה, ואם כבר אז לא במחיר כזה. 

 

 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

  • ספונסר פורום
פורסם
לפני כשעה, farkash7 כתב:

למה ״יד ראשונה״? הרכב נרשם יד ראשונה על הבן של בעלי הסוכנות. סוג של קומבינה כדי שהיד הראשונה תירשם כפרטית.

 

לפני כשעה, farkash7 כתב:

עליה לכביש אוגוסט 17.

 

לפני כשעה, farkash7 כתב:

תאריך העליה לכביש הוא פברואר 17

לא ברור מתי עלה באמת לכביש - פברואר או אוגוסט 2017?

 

אם תאריך הרישום בפברואר ותאריך העלייה לכביש הוא באוגוסט, יש מצב שהרכב שימש את בעל הסוכנות כרכב הדגמה, וזו עוד סיבה לא לשלם עליו את מלא המחיר שהוא דורש. זה תרגיל די ידוע של בעלי סוכנויות רכב...

 

אבל - 

לגופו של עניין - מחיר משוקלל של לבורג שעלתה באוגוסט 17' על הכביש ויד 1 עם 40K ק"מ הוא קצת מעל 90,000 ש"ח, מה שממילא מייצג הנחה משמעותית. האם במצב "נורמאלי" זה רכב של 65000? - לא יודע, הוא נמכר במספרים כ"כ נמוכים שקשה להעריך וכל סוחר/מוכר שאומר משהו מתבסס על סטטיסטיקה אישית או קטנה מאד. 

 

הדרך הנכונה להסתכל על המחיר היא להשוות למחיר סובארו עם שלדה דומה - אימפרזה 2000 4X4 - מאותה שנה ונתונים, שנמכרת סביב 65000 במחירון .  הלבורג היה יקר בהרבה ממנה כחדש (נמכר סביב 175000 ש"ח בזמנו), כלומר איבד כבר 100,000 ש"ח מערכו בקצת מעל 4 שנים. זה מייצג איבוד ערך של מעל 17% בשנה בממוצע. לא מעט. 

 

כרכב, הלבורג אכן לא מצטיין במיוחד בשום דבר - אבל הוא בהחלט לא רכב גרוע, בהחלט בטיחותי וזז יותר טוב מכל אימפרזה אחרת בצד הזה של WRX, עם הפרקטיות של סטיישן כבונוס.

כנראה שלמכור אותו בעתיד יהיה קשה יותר מסתם אימפרזה, אבל הוא בהחלט מפנק ומרגיש יוקרתי בהרבה ממנה, וספג כבר את ירידת המחיר המסיבית ביותר, כך שלך כבר לא נותר ממש הרבה להפסיד - וזו עוד דרך להסתכל על התמונה הגדולה.

 

  • רעיון טוב! 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, הלוחש למכוניות כתב:

לגופו של עניין - מחיר משוקלל של לבורג שעלתה באוגוסט 17' על הכביש ויד 1 עם 40K ק"מ הוא קצת מעל 90,000 ש"ח


הרכב ברשיון הוא 01.

נרשם בפברואר.

״תאריך בעלות״ אוגוסט.

אז כן לא לחלוטין ברור.

 

לגבי רכב הדגמה או לא לא שאלתי ספציפית… המוכר אמר שקנה אותה חדשה 0 קמ, אבל אולי זה לא באמת היה 0 קמ. אמר שהיא גם לא נרשמה על הסוכנות אלה על הבן של…

האמת שזו לא הלבורג הראשונה שראיתי עם אותה קומבינה מאותה סוכנות…

 

לגבי המחירון שציינת מאיפה הנתונים?

המחירון שאני ראיתי הוא כ- 80 אם לא משקללים יד יבואן ו70 אם כן משקללים.

 

את המחיר של 65 ציינתי כי לפני שנה מישהו סיפר על רכב דוגמה שהוצע לו ב65. כמובן מאז עברו הרבה מים בנהר…

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

  • ספונסר פורום
פורסם
לפני 6 דקות, farkash7 כתב:

הרכב ברשיון הוא 01.

אם כן - מדובר על רכב יד שנייה ולא ראשונה, מה שעוד יותר מעלה את הסבירות ששימש כרכב הדגמה בין פברואר לאוגוסט אצל "משפחת הסוכן", ואתה חייב לוודא שאין כל הבדל באחריות מבחינת היבואן. שאל במוסך מורשה יבואן ובקש לראות מה רשום במחשב.

 

לפני 8 דקות, farkash7 כתב:

המוכר אמר שקנה אותה חדשה 0 קמ, אבל אולי זה לא באמת היה 0 קמ. אמר שהיא גם לא נרשמה על הסוכנות אלה על הבן של…

האמת שזו לא הלבורג הראשונה שראיתי עם אותה קומבינה מאותה סוכנות…

כאמור - נפוץ למדי במחוזותינו, ולא רק בסובארו... אגב, האם מדובר בסוכנות באזור חיפה?

 

לפני 11 דקות, farkash7 כתב:

לגבי המחירון שציינת מאיפה הנתונים?

המחירון שאני ראיתי הוא כ- 80 אם לא משקללים יד יבואן ו70 אם כן משקללים.

לוי יצחק מהחודש, וכששקללתי כעת יד2 פרטית עם עלייה בפברואר אז יוצא 85,500.

 

ברור שזו בעיה להוכיח שהיד הראשונה היתה יבואן או הדגמה, ולכן אם אינך רוצה לשלם יותר מ-70 אתה מוזמן לקחת סיכון ולהגיד למוכר שזה המחיר שלך, ו"אני הולך"...  לא נראה לי שיש תור גדול מידי לרכב הנ"ל, אם כי הק"מ הנמוך מאד (ראית היסטוריית טיפולים וביטוח??) והעובדה שיש עוד קצת אחריות (תבדוק!) בהחלט שווים כמה גרושים...

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם (נערך)

אכן סוכנות מאזור חיפה.

 

ראיתי את הטסט הקודם והקמ מתיישר עם זה.

מה גם שלדבריו הרכב טופל במורשה ואין בעיה לאמת את זה…

המוכר אגב עשה רושם מאוד אמין.

לגבי אחריות טען שהיא עד אוגוסט.

הוא גם עושה לו טסט השבוע שזה לא מעט ברכב הזה (2000 שקלים).

 

מה שכן צמיגים חדשים (ברכב הזה עסק יקר מאוד אם לוקחים מישלין נניח)+טיפול קטן+עניין היד הראשונה אכן דורשים התייחסות.

 

מסכים ש-70 נשמע מחיר יותר הגיוני אבל כל מחיר נמוך יותר ישמע יותר הגיוני : )

 

קצת בעייתי להוריד עכשיו כי המחיר סוג של סוכם ואמרתי לו שאחזיר לו תשובה סופית בערב. לא יודע איך יקבל את זה.

אני קודם כל רוצה להבין שהעסקה לא רעה מדי, הרכב לא ״מסוכן״ מדי.

 

בנוסף עדכון - אישתי מעדיפה רכב קטן…עובדת בעיר ומעדיפה רכב קטן כמו שיש לה.

אז אם הרכב הזה ירכש הוא יחליף את הקקטוס שלי וישמש להסעת הילד כשצריך (הסכימה לנסוע בו אם הילד איתה ברכב).

 

נשמע בגדול שזו לא עסקה רעה אבל גם לא ממש מדהימה.

כשהייתי ליד הרכב אגב הייתי הרבה יותר בטוח ברכישה. 

עכשיו קצת פחות. גם כי אישתי לא רוצה להחליף את הרכב שלה ברכב הזה (אם כי היא כם תיסע בו עם הילד). גם כי קצת הפחידו אותי שהוא מיוחד מדי, וגם כי אני קמצן ותמיד אומר לעצמי ״אפשר להמשיך להסתדר עם מה שיש״.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

חשוב מאוד לראות היסטוריית טיפולים מלאה, לראות שהרכב אכן טופל כמו שצריך, ואת עניין הידיים.  שווה להסתכל בהיסטוריית בעלויות דרך משרד הרישוי, למען הסר ספק.

 

בעיניי, מדובר במכונית סופר ייחודית ויפה מאוד, כזו שאתה נהנה להסתכל עליה כשאתה בא אליה לחניה, ונותנת לך תחושה של Pride of Ownership, שנדיר למצוא בקורולה למשל (לא שיש לי משהו נגד טויוטה, יש לי טויוטה :) ). לא ידעתי שהן איבדו כ״כ מערכן, לא נראה לי מוצדק, אבל זה המצב.

  • ספונסר פורום
פורסם

נשמע יותר כמו השלב שבו הפסיכולגיה מדברת לא פחות מהעובדות😇

אולי אם אשתך תבוא איתך לנסות את הלבורג (מה שתמיד רעיון טוב בקניית רכב), היא תתחבר אליו 

בקלות אחרי תחושת השידרוג מהפיאט...

שיהיה בהצלחה בכל מקרה!

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם
לפני 20 דקות, imprezadude כתב:

בעיניי, מדובר במכונית סופר ייחודית ויפה מאוד, כזו שאתה נהנה להסתכל עליה כשאתה בא אליה לחניה, ונותנת לך תחושה של Pride of Ownership

 

אמת. זה בדיוק מה שעבר לי בראש, שזה רכב מגניב שהייתי רוצה לראות בחניה שלי.

הוא גם נסע ממש יפה.

 

עדיין. קשה לי לקבל החלטה ואני לא בטוח לחלוטין כמה העסקה הכרחית. (זה לא משהו מיוחד למקרה הזה אני גרוע בלקבל החלטות).

 

אבא שלי אגב היה איתי שם ואמר לי לקנות, לא משנה איזה רכב אני מחליף…

 

נראה לי שאגיד לו שאני לא יכול לסגור את העסקה. בעיקר בגלל שהיעוד של הרכב השתנה ואני לא יודע אם זה מה שאני רוצה לעשות (להחליף את הרכב שלי).

 

 

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

טוב לא יודע להחליט…

אני אוהב את האוטו.

מישהו יכול לספק יותר פרטים טכניים?

אילו חלקים הם ייחודיים?

אילו חלקים משותפים?

המנוע למשל עד כמה הוא שונה וייחודי? כלומר יש לסובארו מנוע בוקסר 1.6 נפוץ אבל פה חיברו טורבו ובטח היו צריכים לחזק כל מני דברים.

 

הייתי שמח אם למישהו יש מידע טכני רלוונטי.

 

תודה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

אני בספק אם הסוכנות בחיפה הייתה טורחת להנפיק רכב הדגמה עבור דגם שיש ממנו בסה"כ 30 וקצת יחידות בכל הארץ וב- 2017 כבר היה ברור שמדובר בדגם בסוף חייו השיווקיים בארץ. עדיין תתכן סיטואציה כי הרכב שימש רכב של בעל הסוכנות או עובד, יהיה קל לבדוק זאת מול היסטוריית טיפולים וחוזה הרכישה של הבעלים מהסוכנות.

הלבורג דגם שקרץ גם לי, שילוב של רכב ייחודי, מרכב סטיישן ומנוע חביב. שילוב של ביקורות פושרות ומחיר לא מספיק אטרקטיבי גרמו לי שלא להתקדם. לגבי חלקי פח ופנים נראה לי שיש פחות סיבה לדאוג, אך מכיוון שהמנוע ששונה משמעותית מכל דגם אחר של סובארו, אני בספק אם יש מוסך שהתמקצע בדגם הזה וירצה או יידע לאתר תקלה שאינה מובנת מאליה. כמו כן מאחר וסובארו לא בדיוק מופת לאמינות בשנים הללו (ע"ע צריכת שמן ובעיות גיר) הייתי מבצע חריש עמוק בפורומים בחו"ל לוודא שאין איזו 'עז' תחזוקתית עתידית...

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם

עד שהגעתי עם עצמי להחלטה הגיע יום שלישי והרכב נמכר.

אני מאז בדיכאון. ממש מרגיש תחושת פספוס חברים.

 

מקווה שמתישהו תגיע עוד אחת אם כי יש לי ספק רב שתיצא לשוק אחת במצב הזה.

 

כן כן יש אחת מטרייד. מכיר את הרכב ראיתי אותו לא רכב שמור כל כך ועם צבע בעעעע. לא בשבילי.

 

נמתין בסבלנות. אולי המזל איכשהו יאיר לי פנים.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)

לא רוצה לשבור לך את הלב,

אבל הגיר הרציף של סובארו לא מפגין אמינות ממש מצויינת בדגמים האטמוספריים.. יכול להיות שגרסת הטורבו מצויידת בגיר מחוזק שיתמודד עם תוספת הכוח.

כך או כך מדובר ברכב צפוף ובעל עיצוב פנים עצוב. בנוסף תצפה לצריכת דלק גבוהה במיוחד - ואת זה אני אומר מניסיון אחרי שלישיית סובארו.

הרכב מבוסס על השלדה של האמפריזה שהוצגה ב 2014 ולא של הדגם האחרון..

בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי LEGACY 1.8

Mazda CX5

Škoda FABIA

פורסם (נערך)

אכן הגיר שם הוא גיר מחוזק ולא הגיר שבשאר הסובארו.

הוא גיר שבחול מגיע בWRX. מצד אחד זה טוב, מצד שני זה רע (אפ בכל זאת מתקלקל).

 

בכל מקרה תחושת הפספוס כנראה תלווה אותי. משהו ברכב קסם לי. בפעם הבאה אלך אחרי הלב ואתעלם מהראש. אני לא עושה את זה אף פעם (בעצם קניתי 205 שעדיין איתי נטו מהלב) והבנתי שלפעמים צריך לעשות את זה.

 

בכל מקרה תודה על מילות העידוד.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

×
×
  • תוכן חדש...