Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורמולה 1- מה יקרה אם פרז יכנס ״בטעות״ בהמילטון ויוציא אותו מהמירוץ?


עידן.
 שיתוף

פוסטים מומלצים

הטלמטריה היא לסוף של הבלימה, בהתחלה היתה בלימה עדינה יותר והמילטון לא ניצל אותה לעקיפה כי הוא לא הבין שהוא אמור לעקוף + זו לא היתה נקודת עקיפה אופטימלית בשבילו.

ורסטאפן ממש לא צדיק, אבל אפשר למצוא נקודות זכות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה נראה ששניהם רצו לתפוס את ה-DRS בזמן.

ואני לא מבין איך בוטאס אפילו לא זומן על ההאטה המכוונת לפני הפיט.

נוריס אמר על המרוץ שצריך לבטל את החוק שמאפשר להחליף צמיגים בדגל אדום.

ראסל אמר שצריך לחשוב מחדש על הבטיחות במסלול (פניות 3-7) ושצריך לשפר את המסלול בהיבט הזה.

נשים בצד את נושא האליפות, מה שראינו אתמול (ריבוי של דגל צהוב, דגל אדום, וירטואל/סייפטי קאר, עונשים תוך כדי המרוץ ואחרי המרוץ) זה תוצאה של הוספת מסלולים חדשים+ריבוי מסלולים בעונה. ה-FIA לא הצליח להשתלט על המרוץ.

 

ואנחנו מגיעים למרוץ האחרון העונה.

לדעתי בדובאי התפקיד של נהג 2 קריטי מתמיד.

פרז חייב לפחות P4 בקוואלי כדי לגבות את ורשטאפן.

בהמשך לכותרת, אני יותר חושש מתרחיש קמיקזה של בוטאס על ורשטאפן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, GTאי כתב:

הטלמטריה היא לסוף של הבלימה

2.4g בסוף הבלימה, זאת בלימה חדה ופתאומית. 

Peugeot 208 GTi | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, yohai71 כתב:

^

אין סוף לזה. שומאכר לקח את האליפות הראשונה שלו בצורה הכי מלוכלכת, כשהוא נכנס בדיימון היל (שניהם פרשו אבל היות ושומאכאר הוביל הניקוד הוא זכה). ולא היתה דרך אחרת לפרשן את זה- תאמינו לי, ראיתי את זה בלייב ב-94.

 

סנה היה נהג עילאי אבל ידע להיות מלוכלך כשנגמר לו הכישרון, או המכונית. ודוגמא אחת הובאה כאן בשרשור באחד הווידאים.

 

אין מה לעשות, התקופה בה נהגים היו ג'נטלמנים והקרבות היו נקיים לחלוטין עברה חלפה לה איפשהו באמצע שנות השבעים (כן, עד כדי כך מזמן). הדבר היחיד שיש היום ולא היה אז הוא "אישית-לוחצת" של השופטים, שמחלקים עונשים על ימין ועל שמאל, מה שלא היה בזמנו (זמני? כי אני זוכר מספיק אחורה שנהגים היו יוצאים מהמכוניות אחרי ש"נדחפו" ע"י חבריהם למירוץ ומסתפקים ב: "That's racing").

 

כל מילה בסלע. בכמעט חמשת העשורים האחרונים אין באמת נהג גדול באמת שלא היה מניאק. פיקה, סנה, פרוסט, מנסל, שומי, אלונסו, פטל, גם המילטון ומן הסתם גם מקס - כולם מקמטים את הכללים. להאדיר את המילטון עכשיו (כשבאופן ברור לחלוטין מרצדס מצאו דרך לעקוף תקנות עם מנוע חזק באופן בלתי פרופורציונלי) על חשבון מקס שעושה מה שכולם עושים ועשו זה די צבוע. טוב שיש עניין וטוב שיש אקשן.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

But you learn from what's killing you
And this time it's real
Beyond your prayers
Too numb to feel
Beyond your prayers

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, RK כתב:

כשבאופן ברור לחלוטין מרצדס מצאו דרך לעקוף תקנות עם מנוע חזק באופן בלתי פרופורציונלי

מה שנותן להם יתרון בישורות, זה לא המנוע. הם פיתחו איזה פטנט (חוקי) במתלה האחורי אשר מנמיך את החלק האחורי במהירות גבוהה,  מה שמוריד את הגרר ונותן להם אקסטרה מהירות מירבית בישורות. בברזיל נתן להם 7 קמ״ש יתרון בישורת. בקטאר היתרון ירד ל-4 קמ״ש. מאידך הרד-בול הרבה יותר מהירה בפניות איטיות, כך שזה לא נכון שהמרצדס הרבה יותר מהירה מהרד-בול. המכוניות די מאוזנות, איפה שאחת טובה יותר השנייה פחות ולהיפך.

 

ואני לא מסכים שלא היו נהגים גדולים שמשחקים ״נקי״. אלן פרוסט היה כזה, נייג׳ל מנסל היה כזה (וגם היה מחטיף מכות למקס, אם הוא היה במקום לואיס אחרי המרוץ). אני עוקב עשרות שנים אחרי הספורט הזה, וגם לואיס נוהג נקי.

 

 

Peugeot 208 GTi | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, menir1 כתב:

מה שנותן להם יתרון בישורות, זה לא המנוע. הם פיתחו איזה פטנט (חוקי) במתלה האחורי אשר מנמיך את החלק האחורי במהירות גבוהה,  מה שמוריד את הגרר ונותן להם אקסטרה מהירות מירבית בישורות. בברזיל נתן להם 7 קמ״ש יתרון בישורת. בקטאר היתרון ירד ל-4 קמ״ש. מאידך הרד-בול הרבה יותר מהירה בפניות איטיות, כך שזה לא נכון שהמרצדס הרבה יותר מהירה מהרד-בול. המכוניות די מאוזנות, איפה שאחת טובה יותר השנייה פחות ולהיפך.

 

ואני לא מסכים שלא היו נהגים גדולים שמשחקים ״נקי״. אלן פרוסט היה כזה, נייג׳ל מנסל היה כזה (וגם היה מחטיף מכות למקס, אם הוא היה במקום לואיס אחרי המרוץ). אני עוקב עשרות שנים אחרי הספורט הזה, וגם לואיס נוהג נקי.

 

 

 

לואיס העיף את מקס בבריטניה, וזאת רק דוגמא אחת. הוא לא יותר נקי מאחרים. לגבי פרוסט, אתה שוכח את התאונה הראשונה שלו עם סנה, כך שהוא רחוק מלהיות מלאך. גם מנסל לא היה.  

But you learn from what's killing you
And this time it's real
Beyond your prayers
Too numb to feel
Beyond your prayers

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבריטניה, האשם היה מקס. הוא נכנס ראש בקיר ושילם. כנ"ל במונזה. 

 

עצם העובדה שנהג היה מעורב בתאונה, לא הופכת אותו אוטומטית למלוכלך. כמו שפרוסט בזמנו לא נבהל מה אגרסיביות יתר של סנה, גם לואיס (בבריטניה) לא ויתר למקס שהתעקש לשמור על ה"קו שלו" בחיצוני, למרות שללואיס היה יתרון בכניסה לפנייה. 

Peugeot 208 GTi | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, RK כתב:

 

כל מילה בסלע. בכמעט חמשת העשורים האחרונים אין באמת נהג גדול באמת שלא היה מניאק. פיקה, סנה, פרוסט, מנסל, שומי, אלונסו, פטל, גם המילטון ומן הסתם גם מקס - כולם מקמטים את הכללים. להאדיר את המילטון עכשיו (כשבאופן ברור לחלוטין מרצדס מצאו דרך לעקוף תקנות עם מנוע חזק באופן בלתי פרופורציונלי) על חשבון מקס שעושה מה שכולם עושים ועשו זה די צבוע. טוב שיש עניין וטוב שיש אקשן.

נזכרתי בקטע מעולה שיש לי באחת הסקירות של עונת 1977 - באחד המרוצים, ג'יימס האנט מנהל וויכוח עם קולין צ'אפמן על כך שאנדרטי, שעדיין במירוץ, דחף אותו מחוץ למסלול. אנחנו מדברים על אנדרטי, שהיה שייך לדור הג'נטלמנים, ועל 1977! למי שלא יודע, מדובר באחד הנהגים המוכשרים ביותר של דורו, שזכה באליפות של 1978 (אם כי בעזרתה הדיבה של הלוטוס 79 המהפכנית). וגם הוא לא היה טלית שכולה תכלת (כמו האנט עצמו).

 

אני עכשיו בעבודה אבל אחפש את זה בהמשך ואנסה להעלות את הקטע (יש לי סוג של ארכיב ענקי שאספתי משך השנים- מסיבות של זכויות יוצרים אין מה לדבר על להעלות את זה ליוטיוב).

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקחת פנייה בקו הגנתי ולאלץ את הנהג העוקף לבלום או לצאת מהמסלול - יש כאלו שעושים זאת בצורה אלגנטית / ג'נטלמנית וזה בסדר לגמרי (גם אם הנהג העוקף יבכה אחר כך שחסמו אותו) ויש נהיגה עם אגרסיביות יתר שיכולה לסכן את הנהג העוקף/נעקף והיא חורגת מג'נטלמניות ספורטיבית. בספורט נלחמים, וזה בסדר לגמרי כל עוד שומרים על הגינות. פה נכנס טבע האדם וזה לא תמיד פשוט. שליטה עצמית זאת תכונה לא טריוויאלית.

 

להבדיל מפעם, היום הכל מנוטר.

Peugeot 208 GTi | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Legend כתב:

בהמשך לכותרת, אני יותר חושש מתרחיש קמיקזה של בוטאס על ורשטאפן.

אין לו אינטרס לעשות את זה. החוזה לשנה הבאה אבוד כבר מזמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, menir1 כתב:

להבדיל מפעם, היום הכל מנוטר.

אבל זה בדיוק העניין- פעם זה לא היה מנוטר, ונחשב All part of racing. אז מה השתנה? הניטור?

 

כמו הדוגמא שכתבתי מקודם- שומאכר היה צריך להיפסל במקום אחרי אותו מהלך שהביא לו את אליפות 1994 (הראשונה שלו). וכולם ראו את זה בלייב, רק לא היה שום "שופט" שירים דגל. למה? לא יודע, אבל כך היה. ואפילו דיימון היל התגבר על המרירות ולפחות פומבית, לא התבטא "אכלו לי, שתו לי". אני טוען שהנורמות השתנו, וגם המרוצים השתנו.

 

עזוב נהגים אגרסיביים- פעם נהג עזב את המסלול, חזר אליו- וכלום לא קרה. המשיכו להתחרות. היום? יקבל Penalty או Drive through או השד יודע מה. לדעתי, הכל נובע מבטיחות-היתר שייתכן ומוצדקת, אבל גם הרגה מסלולים כמו סילברסטון הישן, שהיה מהיר ומעניין. טוב, זה כבר דיון אחר.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא נהנה לראות תחרות לא הוגנת, כך שאני מברך על ההקפדה. 

 

בסך הכל השופטים מפעילים שיקול דעת, בברזיל שמקס דחק את לואיס מחוץ למסלול אל שטח המילוט, החליטו לא להתערב, כי המצב ביניהם לא השתנה ולא נגרם שום נזק. 

 

איפה שהוא עוקף מחוץ למסלול, אז דורשים שיחזיר את המקום כדי לשמור על fair fight. 

 

 

Peugeot 208 GTi | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אני לא חסיד של מרוצים קליניים, אולי כי אני זוכר איך זה היה פעם. כן, היו יותר דחיפות, לכלוכים ונהיגות אגרסיביות- אבל גם נהנית יותר. בשנות התשעים אחת הסדרות הפופולריות ביותר הייתה ה-BTCC, אליפות מירוצי מכוניות הסאלון הבריטית. חפש ביוטיוב מרוצים מאז, כשכמעט כל היצרנים השתתפו והנהגים, איך לומר? "נשענו" זה על זה בפניות. וזה היה מרתק.

 

שלא תטעה, מהצד השני אני לא חסיד של התחרויות סטייל Banger Racing, שזה סתם להעיף מישהו מחוץ למסלול כדרך פעולה. זה באמת לא ספורטיבי, וגם מסיר את הדגש מהנהיגה עצמה, שזה מה שמושך אותי לספורט מוטורי. אבל בין זה לנהיגה קלינית, יש הרבה מרחב שאפשר להתמקם בו. לא צריכים Nanny State על כל שלב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, yohai71 כתב:

אבל בין זה לנהיגה קלינית, יש הרבה מרחב שאפשר להתמקם בו. לא צריכים Nanny State על כל שלב.

מסכים מאד, ומרחב תמרון יש גם לשופטים - הם גם אנשים בסופו של דבר. אני חושב שהם משתדלים לשפוט איפה שצריך. לפעמים זה מצליח להם יותר ולפעמים פחות.

 

אני גם לא בעד נהיגה קלינית, אבל כן בעד ג'נטלמניות. שחק קשוח אבל תהיה הוגן ותדע להרפות ולתקוף מחדש בהזדמנות הבאה.

Peugeot 208 GTi | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...