Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נעים מאוד: דטונציה (לצערי, עדות מצולמת...)


lior_baruch
שימו לב! השרשור הזה בן 6954 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז ככה....

 

שברולט קמארו Z28 שנת 1980 (מפרט טכני כאן), מנוע עם למעלה מ-450 כ"ס ו-62 קג"מ, האדרס שמוביל לצינורות 3" ו-2 דודים פתוחים. התוצאה? הרבה רעש (מנגינה..מנגינה..לא רעש).

 

התוצאה של התוצאה? באחת הנסיעות (לא מהרגועות/צנזורה לגבי מי הפסיד לי..), בשל הצליל הדי רם (בלשון המעטה) של מערכת הפליטה הפתוחה, כנראה שלא שמעתי את תחנוני המנוע לכיוון הצתה.. בטורים נמוכים יותר בדרכי הביתה, שמעתי צלילי צלצול קטנים, עצרתי לכוון הצתה והמשכתי בנסיעה, אך זה היה מאוחר מדי, כך מסתבר...

 

התוצאה של התוצאה של התוצאה? דטונציה.. (מי שלא יודע מה זה, חיפוש בפורום, נידון כאן רבות) שתי בוכנות (הרכב כמובן המשיך לנסוע, יש עוד 6...) ריסקו את כל תושבות הרינגים והמנוע התחיל לנפח (מילה אחרת לבריחת קומפרסיה דרך תחתית הבוכנה ומשם במעלה השסתומים לנשמים).

 

לא נורא, הזדמנות לבנות מנוע חדש... :) הפעם, בוכנות קצת יותר רציניות, שיעמדו בעתיד גם במקרים כאלו (Forged Pistons), עד כמה שאפשר..

 

המטרה הפעם, גירוד ה-500 כ"ס ממנוע בנפח 5.7 ליטר, עם מינימום 65 קג"מ.

 

לאחר פירוק המנוע לגורמים, כמה תמונות להמחשת המקרה (איכות מזערית, מצלמת טלפון....):

 

בוכנה תקינה:

Picture-001.jpg

 

בוכנה שעברה דטונציה:

Picture-002.jpg

 

ועוד אחת (שימו לב לתושבות הרינגים, לא נשאר מהן כלום....):

Picture-003.jpg

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא מזכיר לי קצת PISTON SLAP אם כי אז גם בד"כ הכתר העליון היה נשבר, או שלא. דטונציה נוהגת לחורר את הבוכנה מלמעלה. אחרי שתמדוד קוטר צילינדר וקוטר בוכנה תוכל לדעת אם באמת היה שם PISTON SLAP ואז הצער הוא לא גדול, כי ממילא המנוע היה לפני שיפוץ, במוקדם או במאוחר.

 

 

או שלא. אני רק מנחש, על סמך תמונות לא ברורות ומידע חסר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים!!

 

ליאור, מחל לי, אך ככל פעם שחבר פורום מתאבל על מנועו, אני מאוד מעוניין ללמוד.

 

אם כך, התוצאה של התוצאה (המצולמת), נגרמה סה"כ מדטונציות? משמע מכיוון הצתה לקוי ומ"צלצולים"?!

הרי ברוב רובם של המנועים נשמעים צלצולים כדרך קבע - האם התוצאה המתוארת כאן נגרמה תודות לתוספת הכוח האימתנית של המנוע (שבשילוב עם כיוון הצתה לקוי גרמה לתוצאות הרסניות), או שמא זוהי בדיוק התוצאה שמתהווה לאיטה בכל המנועים הנוטים לצלצל חדשות לבקרים?

 

בכל מקרה, תודה על התמונות ועל ההארה.

תרגישו טוב (אתה והיא) :wink: .

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שניקרא "כל הזרנוק"....

לא נעים ביכלל...

 

בצבא ראיתי נ"נ שפרק ככה את הגל ערכובה. הבוכנה "טסה" כלפי מטה דרך הגל ודרך הקרטר. התוצאה? מנוע מושבת + שלולית שמן עם הרבה "חלקים צפים" :roll:

 

מה שיפה במכונות האילו, זה שהנהג אמר שהוא שמע "בום" ואחרי זה ניסה להניע, ולדבריו זה עוד עבד טיפה...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא שלמזלי בשניה שהבנתי שמשהו לא בסדר, הפסקתי עם הלחיצות, עוד קצת ואז היה באמת חור בבוכנה... היתרון במנוע הזה הוא יחס הדחיסה שלו, 11:1, יבין מי שיבין. אותו יתרון גם כאן הוא חיסרון מכיוון שהמנוע עובד תמיד קשה וכל החלקים חייבים להיות Heavy Duty. הבוכנות אמנם היו טובות, אבל לא הכי טובות...

 

במנועים מהסוג הזה, עם גל-זיזים רדיקאלי למדי, חשוב שיהיה כוונון טיימינג מתוך הרכב (למי שלא ידע, יש כזה דבר...), בכדי לקדם/לאחר הצתה לפי המהירות ואופי הנהיגה. במנוע הבא, בטוח שיהיה אחד כזה... :)

 

הרגע הבאתי את המנוע מפורק לגורמים הבייתה, מי שרוצה לראות איך נראה מנוע V8 כשהוא מפורק לחלקי חלקים, מוזמן לביקור (שיזדרז, לפני שאשתי זורקת אותי מהבית עם המנוע... :) )

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנחומיי ,זה באמת יחס דחיסה גבוה למנוע הזה (איך הצלחת להעלות את המנוע לכזה יחס ?)

 

אני זוכר שקאלאווי עצמו אמר פעם באיזה תוכנית שמנוע ה-LT הוא המנוע עם הפוטנציאל הכי טוב לשיפורים שיש ל-gm

 

אז שיהיה בהצלחה עם הפרוייקט הבא.

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים!!

 

ליאור, מחל לי, אך ככל פעם שחבר פורום מתאבל על מנועו, אני מאוד מעוניין ללמוד.

 

אם כך, התוצאה של התוצאה (המצולמת), נגרמה סה"כ מדטונציות? משמע מכיוון הצתה לקוי ומ"צלצולים"?!

הרי ברוב רובם של המנועים נשמעים צלצולים כדרך קבע - האם התוצאה המתוארת כאן נגרמה תודות לתוספת הכוח האימתנית של המנוע (שבשילוב עם כיוון הצתה לקוי גרמה לתוצאות הרסניות), או שמא זוהי בדיוק התוצאה שמתהווה לאיטה בכל המנועים הנוטים לצלצל חדשות לבקרים?

 

בכל מקרה, תודה על התמונות ועל ההארה.

תרגישו טוב (אתה והיא) :wink: .

בברכה,

שחף בן צבי.

זו בהחלט אחת התוצאות. הקלה שבהן. החמורה יותר היא (כאמור) בוכנה מחוררת ו\או שברים בטלטלים או בגל הארכובה.

ברגע שמבינים שאותו צלצול "תמים" הוא בעצם פיצוץ בצילינדר בעוד הבוכנה נעה כלפי מעלה, ושמומנט ההתמד של המנוע דורש מהבוכנה להמשיך ולדחוס את הגאזים שמנסים להתפשט בכל כוחם, קל להבין איזה אפקט הרסני יש לזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנחומיי ,זה באמת יחס דחיסה גבוה למנוע הזה (איך הצלחת להעלות את המנוע לכזה יחס ?)

 

אני זוכר שקאלאווי עצמו אמר פעם באיזה תוכנית שמנוע ה-LT הוא המנוע עם הפוטנציאל הכי טוב לשיפורים שיש ל-gm

 

אז שיהיה בהצלחה עם הפרוייקט הבא.

המנוע נבחר במיוחד מראש בכדי להיות עם יחס דחיסה כזה. מדובר בבלוק מנוע של קורבט שנת 68, 350 כ"ס סטוק (!). המנוע החדש שאני מתכנן יהיה עם אותו יחס דחיסה, אך עם עוד כמה שינויים שיגדילו את ההספק. החלקים בהם השתמשתי בבלוק עצמו היו מלכתחילה בנויים ליחס הדחיסה הנ"ל, למעט הבוכנות שאמנם היו אלומיניום וחזקות, אך לא מספיק... :)

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור, כמה דברים.

 

קודם כל מזל טוב, אירגנת לעצמך אחלה תירוץ לבנות מנוע יותר טוב :-P!

 

דבר שני, אני לא בטוח שאתה רוצה בוכנות Forged, יש להן נטיה להתפשט יותר, לפחות לאילו שה-Aftermarket מייצר, סוג שונה של סגסוגת בד"כ מבוכנות Forged שבאות במספר מכוניות בתור OEM (כמו בכמה פורשים), מה שאומר שאתה צריך לתת להן קצת יותר קלירנס, מה שאומר שאורך חיי הבוכנה קצר למדי אם אתה נוסע אי-פעם רגוע עם האוטו כי הטמפ' יותר נמוכות מאילו שהבוכנות בנויות בשבילן, מה שאומר (שים לב, זה כמו התוצאה של התוצאה של התוצאה שלך :wink:..) שיהיו לך הרבה יותר מצבים של Piston Slap.

 

דבר שלישי, רעיון שחשבתי עליו בשביל האוטו שלי ואולי תוכל להשתמש בו בשלך גם כן - נורת אזהרה שתתחבר ל-Knock sensor שתידלק מעל קריאה מסויימת כי הרי תמיד במנוע יהיו רעשי רקע וקריאה קלה של Knock.

גם אצלי מערכת הפליטה רועשת משהו -

DP%20copy.jpg

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הדטונציה היתה חמורה עד כדי שבירת חלקי בוכנה, סביר שנגרם עמה חימום יתר. נסית למצוא סימנים לכך על המצתים בצילינדרים שנפגעו (אם משהו מהם שרד בתוך חלל תא השרפה) או לפחות בשאר המצתים?

כמו כן האם יש סיבה שדווקא בצילינדרים שהבוכנות בהם קרסו נגרמה דטונציה חמורה מאשר באחרים (תערובת שונה בגלל אורכים שונים של הסעפת, אזור חם יותר ביחידת הצילינדרים וכ"ו)?

לדעתי יש טעם בבחינה כזו, כי אם ישנה בעיה של אחידות התערובת או חימום חריג בצילינדרים שנפגעו, אתה עלול להתקל בבעיה גם במנוע שאתה מתכנן לבנות.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הדטונציה היתה חמורה עד כדי שבירת חלקי בוכנה, סביר שנגרם עמה חימום יתר. נסית למצוא סימנים לכך על המצתים בצילינדרים שנפגעו (אם משהו מהם שרד בתוך חלל תא השרפה) או לפחות בשאר המצתים?

כמו כן האם יש סיבה שדווקא בצילינדרים שהבוכנות בהם קרסו נגרמה דטונציה חמורה מאשר באחרים (תערובת שונה בגלל אורכים שונים של הסעפת, אזור חם יותר ביחידת הצילינדרים וכ"ו)?

לדעתי יש טעם בבחינה כזו, כי אם ישנה בעיה של אחידות התערובת או חימום חריג בצילינדרים שנפגעו, אתה עלול להתקל בבעיה גם במנוע שאתה מתכנן לבנות.

 

יוסי

הבעיה נגרמה בין היתר בגלל כשל במרים ההידראולי, מה שגרם לאי ספיקת דלק באותו צילינדר.

 

הפלאגים יפים ותקינים... למזלי כאמור, ברגעים הראשונים של ה"קריסה" עצרתי את המנוע..

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אכן כשל במנגנון פתיחת השסתום גרם לנזק בבוכנות, סביר שהסיבה נעוצה דוקא בבוכנה קרה (חוסר קיום תהליך שריפה בצילינדר בו החל הכשל), ואז הסיבה שהעלה חנן ובה תמך מוטי (חופש מופרז של הבוכנה בצילינדר ופגיעה חריגה שלה בדופן עקב כך) היא הגורם לנזק.

עדיין לא ברור איך נגרם הנזק לבוכנה נוספת (האם זו הנגדית בגוש הצילינדרים השני)?

חוזר ומדגיש שלדעתי חשוב מאד לנתח את סיבת הכשל, כדי להמנע מנזק וכאב לב בתהליך הבניה להבא.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שרוצה לראות איך נראה מנוע V8 כשהוא מפורק לחלקי חלקים, מוזמן לביקור (שיזדרז, לפני שאשתי זורקת אותי מהבית עם המנוע... :) )

חשבתי דווקא שהיא (אישתך, יפה לכל הדעות) מתמודדת יפה עם "השריטה" שלך (ככה לפחות אמרת...:roll:)

 

חביבי, זרוק את המנוע לאשפתות

או שתגמור חסר כל, משלם מ-ז-ו-נ-ו-ת... :twisted:

תוותר על אמונותיך, עשה משהו אמיץ

כי לא כ"כ נוח לישון בתוך פרינץ :lol:

עברתי לכתובת חדשה

(יותר מדי בעיות בהתחברות-משתמש).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי דווקא שהיא (אישתך, יפה לכל הדעות) מתמודדת יפה עם "השריטה" שלך (ככה לפחות אמרת...:roll:)

 

חביבי, זרוק את המנוע לאשפתות

או שתגמור חסר כל, משלם מ-ז-ו-נ-ו-ת... :twisted:

תוותר על אמונותיך, עשה משהו אמיץ

כי לא כ"כ נוח לישון בתוך פרינץ :lol:

האמת שאני קצת הגזמתי, אין לה שום בעיה עם זה....בוא תראה את הבית שלי, חצי ממנו נראה כמו סדנת שיפורי רכב והשני כמו מוזיאון דגמים ותמונות רכב :)

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6954 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...