Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ויכוח מקצועי בין מוסך טויוטה מורשה לבין חשמלאי מצברים


shmulik88
שימו לב! השרשור הזה בן 1072 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב שלי טויוטה קורולה 1994 עם 260 אלף ק"מ.

בגלל בעיות התנעה ניגשתי לחשמלאי מצברים שלי.

חשמלאי המצברים אומר שיש בעיה באלטרנטור.

צריך להיות בעומס מלא מזגן + אורות גבוהים מתח טעינה של 13.5 עד 13.8.

מוסך טויוטה מורשה מתעקש לא להחליף את האלטרנטור.

בבדיקה בעומס מלא מזגן + אורות גבוהים יש מתח של 12.95 וולט והם מתעקשים שזה תקין.

הבעיה באלטרנטור או שהבעייה במצבר?

מי צודק?

עריכה אחרונה על ידי shmulik88
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

* האם מנורת אזהרה על בעיית טעינה דולקת ?

** מתי החלפת לאחרונה מצבר ?

 

בהדלקת צרכנים כבדים בסל"ד סרק ובמיוחד כאשר האלטרנטור חם מתח המוצא יורד ובהחלט עלול לרדת ל-13 וולט וגם מתחת לזה.

 

כאשר בודקים את תפוקת האלטרנטור תחת עומס יש לעלות את הסל"ד ל-1800 סיבובים לדקה בכדי שהאלטנטור יוכל לספק את הזרם הנדרש מבלי שהמתח יירד בצורה דרסטית.

 

ראה את הקשר בין סל"ד האלטרנטור לזרם המוצא בתמונה המצורפת (להמחשה בלבד).

 

* בבדיקה מקצועית של האלטרנטור יש לבדוק את זרם המוצא של האלטרנטור בעזרת צבת זרם.

 

נניח שברכבך מותקן אלטרנטור בעל זרם מוצא נקוב של 70A.

מעמיסים את האלטרנטור בעזרת עומס חיצוני או על-ידי הדלקת צרכנים כבדים ובודקים שזרם המוצא של האלטרנטור סביב 40-50A ומתח המוצא לא יורד מתחת ל-13.4 וולט בסל"ד של 2000 סיבובים לדקה.

 

* את הבדיקות יש לבצע כאשר המצבר טעון ב-100 אחוז.

 

 

 

111.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך לחשמלאי שמבין דבר או שניים ושיבדוק כמה מתח מגיע לסטרטר בזמן ההתנעה . בגלל שהרכב ישן ישנם מפלי מתח בדרך לסטרטר ולכן הוא לא מצליח להניע . 

במקרה כזה מוסיפים ממסר התנעה , עבודה די פשוטה ולא מורכבת . 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, איילצבי כתב:

לך לחשמלאי שמבין דבר או שניים ושיבדוק כמה מתח מגיע לסטרטר בזמן ההתנעה . בגלל שהרכב ישן ישנם מפלי מתח בדרך לסטרטר ולכן הוא לא מצליח להניע . 

במקרה כזה מוסיפים ממסר התנעה , עבודה די פשוטה ולא מורכבת . 

ממסר התנעה לא קיים מובנה באוטו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shmulik88 כתב:

ממסר התנעה לא קיים מובנה באוטו?

 

בתא המנוע בקופסאת הפיוזים אמור להיות ממסר שנותן פיקוד לסולונואיד שהינו חלק אינטגרלי מהסטרטר.

 

לדעתי אין לך בעיה באלטרנטור או במצבר אלא בעיה במקום אחר כגון:

 

1. מפלי מתח על החיווט החשמלי.

2. ממסר התנעה.

3. סטרטר.

 

גש לחשמלאי מקצועי יותר.

 

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, shmulik88 כתב:

בבדיקה בעומס מלא מזגן + אורות גבוהים יש מתח של 12.95 וולט והם מתעקשים שזה תקין.

הבעיה באלטרנטור או שהבעייה במצבר?

מי צודק?

ביפאניות של שנות ה 90 עם האלטרנטורים הפשוטים, זה מצב תקין.
בסובארו שהיתה לי פעם (שנת 97) המתח היה באיזור 12.8-12.9 בעומס מלא בסרק, ומעולם לא היתה עם זה בעיה (נגיעה קטנה בגז והמתח היה עולה ל 13.5~).

בדגמים חדשים זה כבר סיפור אחר (גם האלטרנטורים הרבה יותר חזקים...).

בכל מקרה תמיד כדאי לבדוק מתח טעינה על האלטרנטור עצמו וגם על המצבר בשביל לשלול מפלי מתח חזקים.

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, מרק10 כתב:

 

בתא המנוע בקופסאת הפיוזים אמור להיות ממסר שנותן פיקוד לסולונואיד שהינו חלק אינטגרלי מהסטרטר.

 

לדעתי אין לך בעיה באלטרנטור או במצבר אלא בעיה במקום אחר כגון:

 

1. מפלי מתח על החיווט החשמלי.

2. ממסר התנעה.

3. סטרטר.

 

גש לחשמלאי מקצועי יותר.

 

כאשר מחליפים סטרטר גם מוחלף סולונואיד כי הוא מובנה בסטרטר?

עריכה אחרונה על ידי shmulik88
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, shmulik88 כתב:

כאשר מחליפים סטרטר גם מוחלף סולונואיד כי הוא מובנה בסטרטר?

 

בדרך כלל ניתן להחליף רק את הסולונאיד אבל בימינו במוסכים בדרך כלל מתקינים סטרטר משופץ שכמובן מגיע עם סולונואיד.

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום מצב:

החלפתי מצבר של שנה וחצי למרות שהחשמלאי אמר שאין צורך.

הוא טוען שהמתח היוצא מווסת המתח באלטרנטור נמוך.

הוא ממליץ לנסוע או עם מזגן או עם אורות אבל לא ביחד כי אז אין טעינה.

וזה בניגוד למוסך טויוטה מורשה שטען שהאלטרנטור תקין עם 12.95 וולט בעומס מלא של המזגן והאורות.

אני בשלב זה מקבל את עצת החשמלאי ולא את עצת מוסך טויוטה מורשה.

בקרוב כנראה אני יחליף אלטרנטור.

(טויוטה קורולה שנת  1994)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1072 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...