Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלה אחורי בפוקוס ST Line


רון_365
שימו לב! השרשור הזה בן 1268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

^

אצלי זה קורת מתח, בדקתי כבר.

 

מה שמוזר זה שבאירופה מתלה רב חיבורי זה בתוספת תשלום, וכאן 2 הדגמים נמכרו באותו מחיר, וזה לא בסדר.

 

קל לזהות:

https://www.caranddriver.com/news/a15340751/explained-the-five-most-common-automotive-suspensions/

 

כאן יש דוגמה

מתלה רב חיבורי זה התמונה של multilink

 

קורת מתח זה torsion beam

בנהיגה זה עוד יותר קל לזהות,

 

אם מנסים לעלות עם הגלגלים האחוריים על מכשול כלשהו בצד אחד,

בקורת מתח יורגש שכל המרכב יזוז ותהיה הטיה מורגשת יותר של כל המרכב,

במתלה רב חיבורי רק הצד שעולה על המכשול יושפע מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאם דלק מוטורס טוענים שהם לא ידעו למה פורד שלחו להם את דגמי הSt-Line עם המתלה האחורי כקורת מתח במקום מתלה רב חיבורי אז לדעתי האישית בלבד ולאור העובדה שכרגע מוכרים את הדגם עם המתלה הרב חיבורי באותו מחיר אז מגיע לכל מי שקנה את הדגם עם קורת המתח פיצוי, שוב זו דעתי האישית בלבד, אני כבר פניתי לגבי זה, נראה לאן זה יגיע.

 

לא מדובר כאן במתיחת פנים, אלא בטעות של היבואן בהתנהלות מול פורד בייבוא דגם פחות טוב ממה שתומחר, אז עלות התוספת לא צריכה להתגלגל על חשבון הצרכן.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני חושב שזה יגיע לכך שכל מי שקנה ST וקיבל רב חיבורי ידרש להוסיף כסף ע"י דלק מוטורס ובמקביל המחיר של הרב חיבורי יעלה ב8000 שקלים.

אתה רציני תגיד לי?
הגיע רכב במפרט X קנית אותו.
המפרט התעדכן ועכשיו מגיע בתצורה Y טובה יותר ובאותו מחיר.
באסה למי שקנה, מצד שני ברכה למי שיקנה. זה תמיד ככה בכל תחום.

במקום להתעסק בזה תמשיך לדגום עסקאות 0 ק"מ לראות שלא דופקים אותך. יש מצב שעכשיו יגיעו לא מעט ST עם קורת מתח (אבל לא עם רב חיבורי).

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1
  • מעניין 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

שוב, זו הדעה שלי, אני לו ידעתי שאקבל מתלה רב חיבורי במשלוח הבא אחרי 3 חודשים, לא הייתי מהסס להמתין,

וזה שהיבואן הזמין דגם עם מתלה רב חיבורי וקבל מתלה קורת מתח לא אומר שהוא צריך למכור באותו מחיר ולגלגל את זה על חשבון הלקוח, או לפחות היה צריך להגיד, כי אף אחד לא יסכים לקנות את אותו הרכב כאשר אוטוטו יגיע אחד עדיף,

דוגמא אולי לא בדיוק דומה אך קרוב, אם היה דגם אחרי מתיחת פנים אז הייתה יודעי ולא קונה את הדגם הישן, בטח ובטח לא באותו מחיר.

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע עם גישה כזו בחיים לא תגיע רחוק.
קנית רכב נהדר. תפסיק כל היום לחפש איפה דפקו אותך.
מרגע הקניה של הרכב לא היה יום בטח שלא בדקת אם יש עליו עסקאות 0 ק"מ לפחות ככה זה מרגיש.
מהיום שקנית את הרכב ספרת את הימים עד שהופיעה הגרסה עם המתלה הרב חיבורי כדי לדקור את הנקודה המדוייקת שבה "דפקו אותך".

תשחרר. תהנה מהרכב. לא טוב לך הרכב תמכור אותו. תקנה עם רב חיבורי. עוד חצי שנה יגיע עדכון תוכנה למנוע והST תגיע עם 200 כ"ס תמכור את הרכב שוב ותקנה שוב ST.
העיקר שלא נדפקת.

היבואן לא תמיד יודע הכל ולא חייב לספר לך הכל. מניח שאם היית שואל והמידע הזה הי קיים היית מקבל תשובה כנה.
או שהמידע לא היה קיים או שלא שאלת. 
היבואן במקרה הזה משפר את התמורה של המוצר שלו, אתה רוצה שהוא ימשיך להביא מוצר בתצורה נחותה/יעלה מחיר רק כדי שתנוח דעתך? אתה לא שפוי.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא כזה, אם פורד מכרה את הst line עם קורת מתח אבל פרסמה שהוא מגיע עם מתלנ רב חיבורי זה בהחלט הטעיה של הציבור, מי שקנה את ההזמנוצ הראשונות ושילם על קורת מתח וקיבל כזו אין לו מה להתלונן, 

אח״כ פורד שינתה את המתלה או שהיבואן החליט להזמין כלים עם מתלה רב חיבורי וזאת זכותו המלאה, זכותו גם לספוג את ההפרשים בעלויות על מנת להשאיר את הרכב בטווח המחיר התחרותי שלו, כל עוד הוא מגיע עם מצלה רב חיבורי לפי המפרט שהיצרן הצהיר עליו זאת זכותו המלאה.

הוא לא חייב לפצות אותך כיוון שלא עשה שום דבר לא תקין, הצהיר על מפרט, אתה בקנייתך את הרכב הסכמת לקבל את המפרט שהיבואן הצהיר עליו, מחרתיים ימכור רכבים עם מסך גדול יותר, האם הוא צריך לפצות את כל אלו שקנו רכבים עם מסך קטן ?

התשובה היא לא, כל עוד יש התאמה בין המפרט שהזמנת למוצר שקיבלת אז לא נעשתה פה שום עבירה שום רמיה ושום דבר לא תקין.

רק תוודא שהמפרט שהזמנת זהה לזה שקיבלת...

ומה אם היה הפוך ?

אם היית מזמין רכב עם קורת מתח ובין שלב ההזמנה לשחב האספקה פורד היתה מחליטה להוציא מהמפעל רק את הדגמים עם המתלה הרב חיבורי וזה מה שהיו מספקים לך, האם היית מיוזמתך פונה לפורד ומציע לשלם יותר ?

ואם היבואן היה מעדכן אותך שהרכב שלך מגיע עם תצורת מתלים יקרה יותר ועליך לשלם יותר כסף- איך היית מתנהג ? אני בספק רב שהיית מסכים לשלם את התוספת...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף עניין התמחור בחו״ל לא תמיד רלוונטי לארץ.

יש מצב שהמתלה הרב חיבורי עולה ליבואן כמו קורת המתח.

 

מפרטי רכב מתעדכנים מעת לעת בלי עליה במחיר, בכל פעם היבואן סופג את זה? לא נראה לי.

 

השוני פה הוא שזה קרה מהר מאוד. מצד שני הרכב לא נמצא בשוק שלושה חודשים. בארץ הוא שלושה חודשים, בחול לא, אז זה לא באמת קרה מהר מאוד...

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דלק מוטורס טוענים שהם הזמינו מההתחלה את הדגם עם המתלה רב חיבורי,

אך שוב, לטענתם הופתעו לגלות שקיבלו את הדגם שהזמינו לא עם המתלה הרב חיבורי, אלא עם קורת מתח, עד כאן הכל טוב.

דפקו מחיר ראוי לרכב, שוב ראוי כי עם כל הכבוד לא חושב שיש לו מה להציע מול מתחרים יקרים יותר,

אך כאשר קבלו את המשלוח הבא שהגיע כנראה בספטמבר, הוא כן הגיע כפי שהזמינו עם התלה הרב חיבורי, אך המחיר נשאר אותו דבר?!!!

זה אומר שהמחיר הראשון כלל עוד כמה שקלים כנראה כולל התוספת של המתלה הרב חיבורי.

 

ו @farkash7

בעת הקניה אני כן שאלתי אם יש משלוח קרוב שכולל מנועים אחרים, צבעים, רמות גימור אחרות שכוללות מערכת הסאונד B&O והגג הפנורמי.

התשובה היתה שכן יש משלוח זהה אחד לאחד לקיים ולא יכלול א הצבע שרציתי, לכן הזמני.

אישית הייתי מעדיף מערכת B&O וסאנרוף עם מנוע הליטר החסכוני יותר, כי אני לא מהסוג שאוהבים ללחוץ, ואיפה בכלל אפשר ללחוץ בארץ בכבישים הציבוריים.

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
  • משעמם 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם דלק מוטורס הזמיני מתלה רב חיבורי וקיבלו קורצ מתח זה עניין שלהם מול היצרן, העסק של הקונה נכנס ברגע שהם הצהירו שיזמינו מתלה רב חיבורי והבטיחו זאת ללקוח והוא קיבל קורת מתח ולא עודכן בעניין, 95% מהלקוחות לא יודעים מה זה אומר, מה ההשפעה ומה יש להם באוטו ואם היבואן הזמין בשבילם רב חיבורי ואמר שיקבלו רב חיבורי ובסוף סיפק קורת מתח ולא טרח לעדכן זאת כבר רמאות !

פה יש כבר עניין משפטי? ולכן הדבר הראשון שיש לעשות זה לבדוק את המפרט של הרכב שהובטח לך כבר מרמת

הפרוספקט הצבעוני והיוקרתי שקיבלת כשנכנסת לאולם התצוגה ולקחת אותו איתך הביתה לאחר ביצוע ההזמנה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שעד כה עלו על הכביש 94 פוקוס st-line,

כנראה ש78 מהם עם המתלה זרוע נגררת כפי שמופיע בקטלוג הישן.

ו16 עם תחלה רב חיבורי,

"כנראה" כי אני רואה שיש 2 קודי דגם כנראה החדש יותר זה כולל המתלה המשופר שנמכר ממנו כבר 16.

 

אני מאמין שמי שקונה דוודא את רמת האבזור הזו יודע בדיוק מה זה מתלה אחורי ומה הסוגים, אם לא 100% לפחות 90%, עובדה תבדוק בעצמך תגובות באתרים שונים כולל פייסבוק ותראה בתגובות שהרבה אומרים שעדיף לא לקנות את הדגם הנוכחי אלא להמתין לדגם ה 2021 שאוטוטו מגיע עם מתלה רב חיבורי יקר יותר ועדיף הרבה יותר מבחינת נוחות (הם כנראה לא יודעים שכבר התחילו למכור אותם בדלק מוטורס) 

 

מה שאומר שזה יפגע קשות בשוק של הדגם שיש לי, כי אני מאמין ש90% ממי שיתעניין ברמת האבזור הזו שגם כך אין ממנה הרבה, ידאג להוסיף כמה שקלים כדי לקבל את המתלה הרב חיבורי, זה מה שאני הייתי עושה.

אני יודע שמי שלא נמצא בסיטואציה הזו קל לו לצחוק מהצד, ולהתייחס לזה כאל בדיחה, אך אני בתור אחד שנדפק בקטע המלוכלך הזה, אני בטוח שיהיה לי קשה למכור את הרכב הזה בעתיד שגם כך המצב שלו בשוק לא כזה מזהיר ועוד עם הפרש קטן מאוד אפשר לקבל תוספת שתורמת לנוחות משופרת בהרבה "בחינם", הבעיה שההפרש במחירון יהיה שולי כי זה אותו דגם אותה שנה, מה שיהווה יתרון בולט לדגמים שנמסרו אחרי ספטמבר,

בכל מקרה אם אני אראה שאף אחד לא יזיז אצבע בשביל לקבל פיצוי כלשהו על הקטע המלוכלך הזה ואמצא את עצמי לבד כנראה שאני אוותר, אך לפורד לא אתקרב יותר לעולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...