Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב אספנות עממי - האם יש לו עתיד?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1350 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם נניח שההסתברות של כל אוטוביאנקי בשיראל להופיע בכל נ.צ בישראל בדיוק של מ"ר היא זהה, אז קח את השטח של ישאר במ"ר. חלק את מספר האוטוביאנקי בגודל הזה תקבל את הסיכוי של אוטוביאנקי להופיע במ"ר בישראל.
עכשיו תבדוק כמה מטר רבוע אתה יכול לסרוק במבט ברמה של לזהות פריטים, תכפיל את זה בנתון הקודם והגעת בערך לסיכוי שלך לתפוס אוטוביאנקי במבט חטוף.

**הונחו כאן המון הנחות שגויות, חברה קצת הומור רדו ממני.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • מצחיק 2

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
בתאריך 30.7.2020 בשעה 15:01, Buki כתב:

קניתי משתי סיבות: להתעסק במכונאות, למרות שיש לי מעט מאוד זמן לזה ולהרגיש את מה שקשה לתאר במילים: כשהאוטו שלך שהיה נחשב פעם אוטו משפחתי גדול עומד בחניה ולא רואים אותו כי קיה פיקנטו שעומדת לידו גבוהה יותר ממנו, הוא מסתכל עליך עם פנסים מרובעים שלא דוהים בשמש גם אחרי 30-40 וזה עושה לך משהו טוב. 

זה כיף גם שאתה נוסע ואנשים מסמנים לך עם היד, או שמתחילים לספר לך סיפורים ברמזור איך היה להם כזה אוטו פעם ואיך הם נסעו איתו בכל הארץ. זה כיף במיוחד כשיש איתך ברכב עוד נוסעים, שלא מבינים למה אתה לא מחליף לרכב חדש ואתה לא מצליח להסביר להם.

  • רעיון טוב! 3

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

60-70 כ"ס, גיר לא אוטמטי והגה לא כוח. 

משקל קל, אין שום דבר שאוכל את הספק המנוע, אין שום דבר חשמלי, אבל כבר יש את הדברים הבסיים החשובים. שטח החלונות ענק ושדה ראיה מעולה, בפנים אין יותר מידי פלסטיקה מעוצבת אבל יש אורירות ומרווח.

 

האוטו עדיין עומד כשווה בין שווים בקצב התנועה המודרני, כבר אין כאלה על הכביש אבל היו ממש לא מזמן, המון אנשים עדיין זוכרים אותם. עדיין לא קשה יחסית להשיג חלפים.

 

הנהיגה יכולה להיות די נחמדה, זה לא מרגיש יותר מידי ענתיקה. רק קצת. יחד עם זאת בהחלט יש יחודיות.

 

 

מעבר לכך, מה מוצאים בזה? לא יודע. אי אפשר להסביר את זה. אבל יש משהו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הרכבים הבסיסיים האלה שאין בהם שום דבר שלא הכרחי לנסיעה זה לדעתי הדבר הכי קרוב לחיבור של אדם ומכונה שיכול להיות, חוץ מבאופנועים. כל מילימטר שאתה פותח את הפרפר במצערת משפיע, לכל עליה צריך להיכנס בהילוך הנכון ובמהירות הנכונה כדי לשמור על הקצב, בכל סיבוב אתה מרגיש בדיוק בהגה את האחיזה של הצמיגים ומה הזווית שלהם ביחס לאוטו,  אתה מעביר הילוכים רק לפי התחושה והצליל כי אין לך מחוג סל"ד, אתה יודע להרגיש בדיוק באיזה מהירות שיוט הרכב נותן את צריכת הדלק הכי טובה בירידה, בעליה ובמישור. כל משקל שאתה מוסיף או מוריד מהרכב מורגש ומשפיע על הנהיגה. ברכבים חדשים קשה עד בלתי אפשרי להרגיש את כל זה.

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, SlowRide כתב:

כל משקל שאתה מוסיף או מוריד מהרכב מורגש ומשפיע על הנהיגה


שלא לדבר על מזגן. כשאני מדליק את אלכס באוטו אני מתחיל להבין למה קראו למזגן אלכס.
זה מרגיש כאילו קשרו לי אלכס במשקל 200 קילו לאוטו.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העלתי היום בפורום אספנות דיון בזו הלשון:

דיון פורה שיהיה לנו:
האם לרכבים של היום (החל משנות ה2000, העידן הממוחשב) - לא משנה אם מדובר בדגם פרמיום או עממי, יש סיכוי להשמר כרכבי אספנות?
אתן את דעתי בנושא:
רכבים עד אמצע שנות ה90 היו פשוטים מכנית ועם מעט חלקי אלקטרוניקה ועל מחשוב לא היה בכלל מה לדבר.
החל משנות ה2000 ובייחוד מתחילת העשור הקודם, מתרבים כל שנה חלקי האלקטרוניקה בתעשיית הרכב: החל מחיישני חניה פשוטים, דרך חיישני בלימה מורכבים ועד חיישנים לנהיגה אוטונומית בשנים האחרונות.
ריבוי החלקים, האלקטרוניקה וגם המכניקה הפכו את תחזוקת הרכב למסובכת מאי פעם, ואת הרכב למוצר צריכה לשנים מועטות יותר.
כלומר, רכבים מודרניים מאבדים את יכולת התחזוקה ה'זולה' יחסית שיש ברכב מיושן, מאחר וכשחלקי אלקטרוניקה יתחילו להתבלות, יהיה יקר מאוד להחליף כל אחד מהם, מה שיוביל לנטישת הרכב וקניית חדש יותר.
בעקבות כך, אני תוהה מה יקרה לעולם האספנות ורכבי הענתיקה בעוד כ20-30 שנה?
האם נוכל להמשיך לשמר רכבים מהמאה הקודמת כמו היום, או שהדבר יהיה קשה מאי פעם בגלל קושי במציאת חלקים?
ומנגד רכבים חדשים יותר משנות ה2000 לא יהפכו לרכבי ענתיקה כי יהיה בלתי אפשרי לתחזק ולשמר אותם במצב תקין.

Image may contain: car, tree, plant, outdoor and nature

 

התגובות שם די הפתיעו אותי, הרבה אנשים מאמינים שישארו רכבים מודרניים על הכביש 'בכל מחיר' כלומר יהיו מעבדות מיוחדות לתיקון והחלפת חלקי אלקטרוניקה וכו'.

לדעתי אנחנו נראה צמצום הולך וגדל של אחזקת רכבים ישנים בארץ ובעולם.

 

לינק לפוסט:

https://www.facebook.com/groups/AsfanutFurom/permalink/2824593450975166/

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, EliC25 כתב:

האם לרכבים של היום (החל משנות ה2000, העידן הממוחשב) - לא משנה אם מדובר בדגם פרמיום או עממי, יש סיכוי להשמר כרכבי אספנות?

זה תלוי.

יש עדיין רכבים שהם יחסית פשוטים מבחינה מכאנית - גיר פלנטרי או רציף, מנוע אטמוספרי וכו'.

גם לא חסרים רכבים כאלו מ-20 השנים האחרונות, כולל כאלו שלא היו מתוחכמים במיוחד ולא כללו כמעט אבזור (כמו גטס GLF),

נצא מנקודת הנחה שהרכבים האלו ישרדו, כי יש להם פוטנציאל לא רע לזה.

השאלה איזה ערך יהיה לרכבים האלו בתור רכבי אספנות?

אני לא רואה משהו מעניין ביונדאי גטס או בקיה פיקנטו בתור רכב אספנות. גם לא בגרסאות המאובזרות או ה"יענו ספורטיביות" שלהן.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה הם חיים? איזה מעבדות מיוחדות ואיזה נעליים.

אם רכבים משנות ה-90 שכמו שאמרת יש בהם אלקטרוניקה, אבל עדיין מעט יחסית מושבתים כל שני וחמישי בגלל בעיות אלקטרוניקה איזה סיכוי יש לרכב מפוצץ באלקטרוניקה ובטח כשבעוד רגע הסתכלו על כל רכב עם אגזוז כמו על Model T.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, dorsht כתב:

יש עדיין רכבים שהם יחסית פשוטים מבחינה מכאנית - גיר פלנטרי או רציף, מנוע אטמוספרי וכו'.

 

מנוע וגיר זה לא הכל

החל מתחילת העשור הקודם כל רכב עמוס בחיישנים.

גם בגטס יש חיישני מאף, מצערת, מנוע צעדים, מחשב רכב, ABS, כריות אוויר, חיישני חמצן, ממיר קטליטי, חיישן קראנק וכו'.

כשילכו אחד אחרי השני, ברכב קצת יותר יקר מגטס (כי בגטס כל חחיישן כזה עולה כמה עשרות - מאות בודדות של שקלים), זה ישבור לאנשים את הכיס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 10 דקות, EliC25 כתב:

האם לרכבים של היום (החל משנות ה2000, העידן הממוחשב) - לא משנה אם מדובר בדגם פרמיום או עממי, יש סיכוי להשמר כרכבי אספנות?

לדעתי זה לא קשור לטכנולוגיה אלא לנוסטלגיה. כשאתה תנסה להרדים את הילד שלך בסיבובים בשכונה בקיה מג'נטיס דיזל הוא יזכור את זה. כשהוא יסתכל בתמונות משפחתיות שהרכב מופיע בהן הוא ירגיש משהו. 

אנשים אוספים כל מיני דברים שאין להם בכלל הצדקה קיומית כמו טלפונים סלולריים וקונסולות משחקים עתיקות שכבר אי אפשר להשתמש בהם בלי התאמות מיוחדות רק בשביל תחושת הנוסטלגיה. למה שזה לא יהיה גם במכוניות?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, SlowRide כתב:

לדעתי זה לא קשור לטכנולוגיה אלא לנוסטלגיה. כשאתה תנסה להרדים את הילד שלך בסיבובים בשכונה בקיה מג'נטיס דיזל הוא יזכור את זה. כשהוא יסתכל בתמונות משפחתיות שהרכב מופיע בהן הוא ירגיש משהו. 

אנשים אוספים כל מיני דברים שאין להם בכלל הצדקה קיומית כמו טלפונים סלולריים וקונסולות משחקים עתיקות שכבר אי אפשר להשתמש בהם בלי התאמות מיוחדות רק בשביל תחושת הנוסטלגיה. למה שזה לא יהיה גם במכוניות?

מעניין אם כשיהיה לי ילד שזוכר משהו בכלל ישארו מג'נטיס דיזל בכבישי הארץ.

אפילו אני, שמכיר את הרכב הזה על כל ברגיו, לא יודע אם אצליח לתחזק אותו במשך כל כך הרבה שנים. באיזשהו שלב זה הופך בלתי אפשרי בגלל בלאי של מלא רכיבים יחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1350 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...