Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב אספנות עממי - האם יש לו עתיד?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1350 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האמת, אני אשמח יום אחד למצוא רנו 5 במצב טוב כאספנות. מנוע לא רע (ה-1400), חמישה הילוכים עם העברה יותר חלקה ומדוייקת מכל ידני אחד שיצא לי לנסות והרכב פשוט נוח וכיפי לנהיגה.

 

 

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שלרכב עממי ישן יש לא יותר מערך סנטימנטלי, כמו זה היה הרכב הראשון שלי, עם הרכב הזה פגשתי את אשתי וכו'. ערך אספני של ממש? פחות. לראות סובארו DL נוסעת תגרום לי לחיוך קטן, אבל לראות יגואר e-type משנות השישים זה כבר חיוך ענק והחסרת פעימה. 

 

באופן אישי, הייתי מרגיש בעונש לנהוג כיום בפיאט 127, מיני מיינור מקורית או סתם משפחתית משנות ה-70 או ה-80. אבל אמריקאית משנות ה-60? מרצדס או ב.מ.וו מאותן שנים בדגמים הבכירים ובטח קלאסיות שונות כמו יגואר, רולס רויס וכו', כן, זה היה נחמד לסיבוב לקראת השקיעה של יום שישי. 

 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 1 שעה, discoTD5 כתב:

ממש עכשיו ב'יד 2' יש כמה מכוניות עממיות 'מעניינות':

1. מיצובישי גלאנט 1989 שמבקשים עבורה 9000 ש"ח

2. פיג'ו 505 מודל 1989 שמבקשים עבורה 13000 ש"ח

3. סובארו לאונה סטיישן מודל 90 שמבקשים עבורה 6500 ש"ח.

4. רנו 11 מודל 86 שמבקשים עבורה 25000 ש"ח

5. וולוו 240 מודל 85' שמבקשים עבורה 10,000 ש"ח

6. סובארו DL מודל 85' שמבקשים עבורה 14500 ש"ח

7. פיאסטה 82' שמבקשים עבורה 8000 ש"ח

8. אופל אסקונה 84' שמבקשים עבורה 10000 ש"ח

9. סובארו 88 קופה שמבקשים עבורה 15,000 ש"ח

 

עכשיו, מישהו חושב שאחת מהמכוניות האלה שווה את הסכום שמבקשים עבורה? 

כל מקרה לגופו, תלוי במצב הרכב ומה עשו בו. חלק ברור שחיים בסרט (רנו 11 ב25k) בלי לראות אפילו את הרכב, אבל בתחום של משוגעים אי אפשר שלא להיתקל במשוגעים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק היום הייתה לי שיחה על הנושא הזה עם חבר חובב רכב.

לדעתי לרכבים הסטנדרטיים אין עתיד, לעומת זאת לרכבים פורצי דרך, ייחודים מבחינת מראה, ספורטיביים או אולי רכבי יוקרה יש פוטנציאל לאספנות.

 

כמו שאני רואה את זה, סובארו DL או מיצובישי לנסר לא ממש מעניינות מישהו באספנות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש קבוצה רחבה גם של בעלי פיגו, בעייקר 304 404 ו504.

אני אישית משפץ רכב עממי (אפשר להכנס ללינק בחתימה ולראות את השיפוץ מהתחלה עד היום), בהחלט צריך להחליף כל מערכת ברכב, מהפח, לריפודים, לבלמים ולמערכת קירור. המון כסף, אין לי ערך סנטימנטלי לרכב כי עוד לא נולדתי כשהוא היה נוסע בארץ בכמויות.

יש לי אהבה למכונאות, וריגוש עוד יותר גדול כשאני מחזיר לחייפ מכונה שעמדה כל כך הרבה שנים בלי לעבוד.

הערך הסנטימנטלי עם זאת, מגיע אליי לאט לאט תוך כדי השיפוץ.

לדעתי בסיומו, כשהרכב במצב "מואה" לא אתבייש לפרסם אותו באיזור ה25 אלף שח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי לפגוע באיש, זה לחלוטין עניין של טעם, אני אסובב את הראש אחרי 404 ישנה שאראה בכביש, ולא משנה אם היא בגירסה משפחתית או טנדר.

אני לא אסובב את הראש אחרי קורבט. 

לפני 5 שעות, EliC25 כתב:

לדעתי בסיומו, כשהרכב במצב "מואה" לא אתבייש לפרסם אותו באיזור ה25 אלף שח.

 

השאלה היא מה מטרת הפרסום,

אם הכוונה היא באמת למכור - ב 25.0 אלף יקנה רק מי שזה מתישהו היה האוטו של אבא שלו.

כדי למכור למישהו שהוא סתם חובב רכב המחיר יהיה צריך להיות יותר נמוך באופן משמעותי. ה 204 היא סוג של 'אקסנט' של לפני 50 שנים. 

  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

כמו שהרבה רכבי דיילי של פעם היו בסיסיים ונסעו פחות טוב מהיקרים והמיוחדים, כך גם הדיילי של הניינטיז. 

למה רכבי שנות ה-60-80 כן נחשבים וניינטיז והלאה לא?

ההבדל לדעתי הוא שהערך הכללי של המוצרים האלה ירד בעיניי רוב האוכלוסיה. 

פעם לאוטו היתה משמעות גדולה יותר, לא לכולם היה, היו מחזיקים שנים את אותו אחד, מטפלים ושומרים. בעיקר שטיפה עצמית, זה משהו שנעלם, אבל פעם היה מצעד של אבות ודליים וג'ילדות לחניה בימי שישי.

היינו מצטלמים בטיולים ליד האוטו, היו מור"קים שלמים על זה שתו"כ הנסיעה התנתק גלגל או ידית ההילוכים נשארה ביד.

טבעי שדבר כזה ישמור על מקום נעים בלב ובזכרונות.

 

20 פלוס שנים אחרונות? אוטו זה כמו מסך טלוויזיה, כמו טלפון.

יש כסף/מימון? הלאה לבא בתור. חוץ מאשר רכבי נישה, מישהו פה מחזיק רכב יותר משנתיים שלוש? מישהו פה מתגעגע לרכב שהיה לו מבחינת רגש או קטע משפחתי?

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai
  • מעניין 2

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהרשימה שם אני הייתי שמח להחזיק את ה505, מכונית לטעמי מעולה ונוחה ביותר, וכן הייתי קונה אם הייתי יכול לנהוג בה (מבנה הקונסולה המרכזית לא מאפשר לנהג גבוה כמוני לנהוג בה)

ממושב נוסע ליד הנהג בתור מתבגר היא זכורה לי ממש לטובה.

404 סטיישן כמו שהיה בזמנו לאבי (72 8 מקומות) יום אחד עוד אמצא וארכוש...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, discoTD5 כתב:

 

 פיאט פנדה דור ראשון, בכל רמת גימור זה ממתק אמיתי, מבלי להיות איזה אייקון מוטורי נדיר. 

 

ממתק כן אבל על איזה רמות גימור אתה מדבר?
בקושי דיפון לדלתות היה שלא לדבר על ידיות פתיחה.

 

 

כמו שלא כל ציור או פסל של אמן שמת הופכים לפריט בעל ערך ככה גם רכבים ישנים. מי שלא היה לו יחוד כחדש לא יהיה לו ייחוד גם כאספנות בדיוק כמו שאף חובב אלכוהול לא מחזיק בקבוק ברנדי 777 או שטוק 84 מבציר 78'.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Night Driver כתב:

רמות גימור אתה מדבר?

כוונה היתה שלא משנה איזה מנוע יש לה, וגם לא לחפש דווקא את גירסת ה 4X4 של שיוצרה על ידי שטייר-פוך. 

גם הפנדה הכי בסיסית עם מנוע 903 סמ"ק זה נהדר. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, MadCat_LE כתב:

האמת, אני אשמח יום אחד למצוא רנו 5 במצב טוב כאספנות. מנוע לא רע (ה-1400), חמישה הילוכים עם העברה יותר חלקה ומדוייקת מכל ידני אחד שיצא לי לנסות והרכב פשוט נוח וכיפי לנהיגה.

 

 


אם אתה באמת אוהב את הרכב חכה לפתיחת השמיים. טוס ליוון. קנה אחת טובה בזול. תעלה על מעבורת ותביא לארץ.
מאמין שתוכל לסגור את הסיפור ב10K.

לרכבים עממיים שהיו נפוצים אצל צעירים יש סיכוי לפתח איזשהו ערך לאחר שיגיעו למעמד אספנות. אני רואה ביקוש  לפיאסטות למשל.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, AmitGo כתב:

מוסיף לדיון שאלה. (פעם חן פרחי היה פותח כל שנה תרד מזל טוב לרכבים שהשנה הפכו לאספנות דהיינו 30 שנה )

אז הגענו לשנת 2020, ז"א אנחנו בפתח שנות ה90 בהבט רכב אספנות (שוב לפי החוק בארץ).

מה הייתם מייבאים מהשנתון הנ"ל ארצה, ולמה?

סוזוקי RGV250

והוא אכן בדרך לארץ...😎

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם מדברים על ערך כספי, אפשר לומר שלוחית אספנות כן מעלה את ערך הרכב גם אם מדובר במשהו עממי. לדוגמא לפני 10 שנים היית יכול לקנות וולוו 240 במצב טוב בכמה אלפים בודדים. היום זה עובר את ה5 ספרות לרכב במצב טוב עם טסט, לפחות לפי מודעות מכירה וסיפורים מאנשים מהתחום.

זאת עדיין לא השקעה משתלמת כי לתחזק את הרכב 10 שנים ולשמור עליו במצב טוב עולה כסף, אבל גם הרכבים העממיים נהיים יותר מבוקשים, לפחות חלקם.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי להחזיק את הרכב הזה 10 שנים היית צריך במינימום לשלם 1000 שקל בשנה אגרה ועוד 1200+- שקל בשנה ביטוח חובה.
בלי ג', בלי דלק, בלי מצבר, בלי כאב ראש של שני טסטים בשנה, בלי כלום אתה מגיע בקלות ל20K עלות של להחזיק את הרכב 10 שנים עד להגעת מעמד אספנות.

אז לקנות עכשיו וולוו אספנות כזו במצב טוב גם אם זה עולה לך 15K עדיין משתלם יותר.

 

יש לי בדיוק את הדילמה הזו עם הפג'ו שלי. כמה זמן יעבור עד שאני אשבר. מתי אני אקום בבוקר ואשאל את עצמי למה אני משלם עליה 200 שקל בחודש רק אגרות וביטוח.
נשארו לי 8 שנים למעמד אספנות. אני לא בטוח שאני לא אשבר לפני... ועוד לא דיברנו על תקלות שיכולות להביא את סף השבירה מהר יותר.  
הרבה פעמים כואב לי שהיא לא ישנה יותר, כי אני חושש מהרגע הזה.

 

  

לפני כשעה, pasparto כתב:

סוזוקי RGV250

 

pasparto תן לנו קדימון בבקשה על היפני הקטן. כן בטח תפתח שרשור, אבל טיזר קטן לא יזיק.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, discoTD5 כתב:

בלי לפגוע באיש, זה לחלוטין עניין של טעם, אני אסובב את הראש אחרי 404 ישנה שאראה בכביש, ולא משנה אם היא בגירסה משפחתית או טנדר.

אני לא אסובב את הראש אחרי קורבט. 

 

השאלה היא מה מטרת הפרסום,

אם הכוונה היא באמת למכור - ב 25.0 אלף יקנה רק מי שזה מתישהו היה האוטו של אבא שלו.

כדי למכור למישהו שהוא סתם חובב רכב המחיר יהיה צריך להיות יותר נמוך באופן משמעותי. ה 204 היא סוג של 'אקסנט' של לפני 50 שנים. 

יש אנשים שאוהבים את הצרפתיות האלו ומכיר אישית 2 אנשים כאלו שמחזיקים באוסף אמיתי של כמה רכבים.

רכב מסודר במצב נסיעה עם פחחות ומכניקה מושלמת צריך להמכר בהתאם להשקעה, רכב שצריך עבודה נמכר באלפים בודדים.

גרסת הקבריולט נמכרת במחיר פי 2 מזה (כמובן כשהיא תקינה)

בכל אופן לרכב אספנות אין באמת ערך מוגדר, אלא טווח מסוים. אני חושב ש25 אלף זה מחיר הוגן עבור רכב אספנות פשוט ותקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1350 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...