Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2166 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:


הישראלי המצוי,

ואתה מה? פרופסור לפיזיקה מMIT?

 

ישראלי הוא אולי ממוצע.

אין צורך בשילוב מונחים מעולם בעלי החיים והצומח.

 

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

רק לפי המיקום של פורד ובמיוחד השברולט אפשר להבין שהמקור של הנתונים שגוי,תעשו סיבוב במגרשי פירוקים,אם יש רכב שיש שם הרבה יותר מכל רכב אחר זה שברולט,הרכב פשוט לא מחזק מעמד,מה שתואם ל"איכות" האמריקאית ברכבים שלהם וממש לא תואם למה שמופיע ב"נתונים".

פורסם

מה שאף פעם לא הבנתי - למה דגם של שברולט שמיוצר באמריקה נחשב ליותר איכותי מזה שמיוצר בקוריאה?

 

אני אישית סומך יותר על קוריאנים שיעשו עבודה יותר טובה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

הוא לא.

לשברולט מאמריקה יש "קהל" שמשום מה חושב שהתוצרת שלהם טובה.

כמו זקנים שמחליפים אימפרזה באימפרזה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 7 שעות, Ron.P כתב:

רק לפי המיקום של פורד ובמיוחד השברולט אפשר להבין שהמקור של הנתונים שגוי,תעשו סיבוב במגרשי פירוקים,אם יש רכב שיש שם הרבה יותר מכל רכב אחר זה שברולט,הרכב פשוט לא מחזק מעמד,מה שתואם ל"איכות" האמריקאית ברכבים שלהם וממש לא תואם למה שמופיע ב"נתונים".

השאלה על איזה שברולט אתה מדבר? קרוז? מסכים. ספארק? מאליבו? אימפלה? מה עם סילברדואים? השוק כולל דגמים רבים.

פורסם
בתאריך 19.7.2020 בשעה 13:28, EliC25 כתב:

אין לי רנו והלנד רוברים לא שלי :D

שכן וחבר טוב החזיק במשך שנים דיסקברי 2, מדוגמת ומלוקקת,

וזה עלה לו בהרבה כסף, הרכב היה עם איזה 400K ק"מ על השעון אבל פעם בשבועיים שלושה איזה אישפוז קטן, ופעם בשנה איזה הוצאה של 5 ספרות.

 

פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, Ron.P כתב:

רק לפי המיקום של פורד ובמיוחד השברולט אפשר להבין שהמקור של הנתונים שגוי,תעשו סיבוב במגרשי פירוקים,אם יש רכב שיש שם הרבה יותר מכל רכב אחר זה שברולט,הרכב פשוט לא מחזק מעמד,מה שתואם ל"איכות" האמריקאית ברכבים שלהם וממש לא תואם למה שמופיע ב"נתונים".

אולי מדובר בדייהולט למינהם?

 

כמובן שזה לא מדגם לייצג, יש לי חבר שהשברולט אופטרה שלו פשוט התחילה להתפרק. ( כל מיני פלסטיקים התחילו לנשור ולהישבר).

עריכה אחרונה על ידי Benor
פורסם
לפני 42 דקות, llaavvii כתב:

שכן וחבר טוב החזיק במשך שנים דיסקברי 2, מדוגמת ומלוקקת,

וזה עלה לו בהרבה כסף, הרכב היה עם איזה 400K ק"מ על השעון אבל פעם בשבועיים שלושה איזה אישפוז קטן, ופעם בשנה איזה הוצאה של 5 ספרות.

 

מדובר על דפנדרים ורמת הידע של הבעלים שלהם (מחזיק אותה כמעט 20 שנה) כל כך גבוהה שהוא מצליח להרוויח עליהם כסף (הרכב נוסע ביום יום קמ בודדים, כשיורד רכב מהכביש הוא קונה אותו ומשפץ חלקים מסויימים ומוכר.. יש להם שוק מטורף)

אז למי שמבין מדובר אפילו בעסק קטן לסופ"שים :)

פורסם
בתאריך 18.7.2020 בשעה 18:08, EliC25 כתב:

הדיון האינסופי, הנצחי, והחופר ביותר בפורום.

בעקבות התחלה של דיון כזה בשרשור המקביל של @RK, לדעתי זה יהיה קצת OT להמשיך אותו שם, לכן אשמח שתצטרפו אליו בשרשור חדש.

ובכן, בעקבות לא מעט אנשים שרשמו שלא יקנו רכב מתוצרת X  Y או Z, החלטתי לבדוק אם יש קצת אמת בדבר דרך הנתון היחיד שיכול לספק לנו קצת מידע - כמות רכבים שנשארו על הכביש.

אז קיבצתי מידע של רוב היצרניות העממיות מ1996 עד 2010, כמה רכבים נשארו מהן על הכביש מכל שנה, וכמה בממוצע. בנוסף, כמה מכל תוצרת.

*רכב מעורבב הוא רכב בלי ארץ מוצא מוגדרת, ושארץ המוצא תלויה בדגם או בשנה, כמו למשל פורד ושברולט.

image.png.ccc5b245e0bb1a5a16bf3d0cb4577dd9.png

 

המסקנות שלי הן שיש מספר פקטורים שמשחקים תפקיד ב'שרידות' של רכב ישן על הכביש:

א. שווי הרכב - ניתן לראות שרכבים שנוטים פחות לשמור על המחירון, גם מופיעים באחוזים נמוכים יותר בטבלה, למשל קוריאניות ישנות לעומת יפניות ישנות (מחיר של אקסנט בת 15 הוא בערך 30-60 אחוז ממחיר של משפחתית מקבילה יפנית מאותה שנה) . כמו כן, בנתונים שלא פרסמתי, אפשר לראות שרכבים פחות עממיים כמו ביואיק, שורדים יפה יותר על הכביש, כנראה בגלל מחיר מחירון שנשאר יחסית גבוה לשנתון.

ב. רכב ליסינג - רכבים שהגיעו בכמויות לקהל הליסינג וההשכרה נראה כי שורדים פחות, שוב, הקוריאניות מסוף המאה הקודמת או תחילת ה2000, לעומת המצב בשנים מאוחרות יותר בו רכבים משלל התפוצות הגיעו למגרשי הליסינג.

ג. מוניות\לימוד נהיגה - לפני 20 שנה הרבה רכבי לימוד נהיגה ומוניות היו רכבים אירופאיים, עברו חיים קשים יחסית לעומת רכב פרטי, סקודות, פולקסוואגנים וזה יכול להסביר את אחוזי השרידות הנמוכים. עם זאת, היום כבר ניתן לראות רכבים מכל התפוצות משמשים קהל זה, החל מואג, דרך יונדאי, טויוטה וגם MG.

 

אני לא חושב בכל זאת שניתן להסיק מהנתונים הרבה לגבי אמינות של רכב מתוצרת כזו או אחרת, אבל אולי אתם חושבים אחרת. אשמח לשמוע את דעתכם.

מאיפה הבאת את הנתונים?

אפשר לראות כמה רכבים נמכרו מכל דגם? לא רק פורד או קיה אלא כמה נמכרו פורד פוקוס וקיה פיקנטו?

פורסם
בתאריך 18.7.2020 בשעה 23:20, dorsht כתב:

יהיה מעניין לראות למשל מה קורה עם 107/C1 ואייגו או C1/108 ואייגו.

אבל הרכבים האלו לא מספיק ישנים.

 

אולי אלטו 2009/10?

 

הרכב שלי  ( 107) לא היה דוגמא לשום דבר.

הזנחה קודמת+קילומטרז' גבוה מהשכרה.

אבל אע"פ שאיכות ההרכבה נמוכה, התרשמתי ממנו שהוא יצוק ובנוי היטב ובסה"כ עושה רושם של רכב דיי עמיד.

 

פורסם (נערך)

בכוונה לקחתי אותו רכב (אחרי הכול ההבדלים הם בעיקר בסמל שמודבק לרכב ומעט שוני בעיצוב), אבל סביר להניח שאם תשאל אנשים שלא מבינים ולא יודעים שזה אותו רכב, תקבל תשובות שהטויוטה מצוינת ואמינה ושהפג'ו והסיטרואן זה זבל צרפתי ולא אמין.

מעבר לזה שהמחירון של הטויוטה גבוה יותר כמה שזכור לי, מעניין אותי לראות אם יש הבדלים בשרידות שלהם בעקבות המחיר. מבחינת אמינות הן צריכות להיות זהות כי זה אותו רכב.

עריכה אחרונה על ידי dorsht
  • רעיון טוב! 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
בתאריך 19.7.2020 בשעה 07:59, llaavvii כתב:

לטעמי מה שמעניין זה (אולי) עיוות מה של המציאות לטובת ???

הנתון הבולט זה שהמכוניות היפניות פשוט שורדות  הרבה יותר טוב ולטעמי כתוצאה מכך המחירון שלהם לא נשחק,

מחירון של קוריאניות ישנות יותר נשחק בצורה חזקה יותר מכיוון שאז הם עמדו פחות ב"סטנדרטיים" של היפניות ככל שהם למדו ושרדו יותר המחירון שלהם נשמר (היום בחלק לא קטן מהמקרים די זהה ליפניות),

ולגבי הארופאיות יפה שאתה כתבת שרובם היו בענף רכבי הלימוד ומוניות (יש סימוכים לזה) ועקב כך שקידות נמוכה, אני חושב אחרת אם ניקח את הוואגיות ושרידות הDSG זאת הסיבה שרבים לא שרדו,

וכן מי ששיקולי אמינות בראש מעייניו אני לא ממליץ במיוחד על DSG מצמדים יבשים.

ואתה לא ממליץ על זה כי אתה איש מקצוע בתחום /מוסכניק /בעל ניסיון אישי של עשרות שנים? או כי קראת באינטרנט ?

פורסם
לפני 11 שעות, dorsht כתב:

בכוונה לקחתי אותו רכב (אחרי הכול ההבדלים הם בעיקר בסמל שמודבק לרכב ומעט שוני בעיצוב), אבל סביר להניח שאם תשאל אנשים שלא מבינים ולא יודעים שזה אותו רכב, תקבל תשובות שהטויוטה מצוינת ואמינה ושהפג'ו והסיטרואן זה זבל צרפתי ולא אמין.

מעבר לזה שהמחירון של הטויוטה גבוה יותר כמה שזכור לי, מעניין אותי לראות אם יש הבדלים בשרידות שלהם בעקבות המחיר. מבחינת אמינות הן צריכות להיות זהות כי זה אותו רכב.

האם רק המנוע והגיר זהים או שגם שאר הרכיבים ברכב?

פורסם

ממה שזכור לי זה פרויקט משותף של שלושת היצרניות ולמעט עיצוב מדובר בפחות או יותר אותה קופסה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

×
×
  • תוכן חדש...