Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2167 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מצד שני, לרוב אלה שקונים רנו לטיטיוד מודעים לזה.

כמו בעלי אלפות ורכבי יוקרה מתיישנים.

אבל זה האוף טופיק של העוף טופיק כבר.

לפני 1 דקה, save כתב:

מרכיב עיקרי בשרידות רכב הוא מחיר החלפים. תאונות, תקלות יש אצל כולם. אם עלות החלפים גבוהה אז מורידים את הרכב מהכביש.

 

 

האמת היא שעל זה לא בדיוק הסכמנו.

נניח לתקן אלטרנטור במאזדה 3 וסיטרואן סי 4 עולה סכום זהה של 2000 ש"ח.

המחיר שוק של הסיטרואן 3500 ושל המאזדה 6500.

איזו תתקן ואיזו תזרוק?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 45 דקות, save כתב:

מרכיב עיקרי בשרידות רכב הוא מחיר וזמינות החלפים. תאונות, תקלות יש אצל כולם. אם עלות החלפים גבוהה אז מורידים את הרכב מהכביש. לכן רכב גרוע , עם מחירון ברצפה ישרוד טוב אם זול מאד להחליף בו חלקים.

 

גם עניין של קלות תיקון וגישה נוחה לכל רכיב, מה שלצערי הולך ונעלם מאז המצאת גוש פלסטיק שחור שמכסה את תא המנוע ומאפשר ליצרן לעשות שם צ׳ופ סואי של חוטים וצינורות.

 

זה למה יש עדיין המוני מיצובישי לנסר קלאסיק וסוזוקי ליאנה שעדיין מסתובבות על הכבישים, למרות שהייצור הופסק לפני יותר מ10 שנים.

 

חלקים תחליפיים זולים וזמינים בשפע, פלוס גישה קלה ונוחה לכל דבר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 1 שעה, halperin96 כתב:

מצד שני, לרוב אלה שקונים רנו לטיטיוד מודעים לזה.

כמו בעלי אלפות ורכבי יוקרה מתיישנים.

אבל זה האוף טופיק של העוף טופיק כבר.

האמת היא שעל זה לא בדיוק הסכמנו.

נניח לתקן אלטרנטור במאזדה 3 וסיטרואן סי 4 עולה סכום זהה של 2000 ש"ח.

המחיר שוק של הסיטרואן 3500 ושל המאזדה 6500.

איזו תתקן ואיזו תזרוק?

 

נראה לי שזה לא עניין של שוק אלא קו מחשבה באיזה מהם אתה חושב שתיפול על הוצאות נוספות ביזה היא תמשיך לנסוע...

סטטיסטית (לא בדוק עניין של תחושה) תמצא הרבה יותר מאזדות שחצו את רף ה250K ק"מ וממשיכות לנסוע ללא הוצאות חריגות מאשר C4,

ועכשיו במי תשקיע?

פורסם

כאשר רכב מאבד מחירון בצורה חדה ומגיע לערך גרט כבר אחרי 7 שנים השרידות שלו תהיה בהתאם.

BX למשל אשר נמכרה כמו לחמניות אינה נמצאת על הכבישים היום, הרכב איבד בחדות מערכו ואנשים מכרות את הרכב לברזל במקום לתקנו, כנ"ל לגבי הדורות הקודמים של הרנו מאגאן.

עם הפלואנס למשל הסיפור מעט שונה כיוון שהרכבים נעלמים עקב שימוש מאסיבי ברכבים במיוחד הדיזלים אשר עוברים נסועה גבוהה מאוד וסובלים משחיקה אשר הופכת רכבים בגילאי 4-5 עם נסועה של 250-350 אלף לק"מ לגבולים בתיקון...

מכיר רכב בן כמעט 5 עם למעלה מ 350K אשר תקלה בגיר גרמה להשבתת הרכב , לרכב בנסועה כזו אין כמעט ערך בשוק של היום, החברה העדיפה למכור אותו לסוחר באלפי שקלים מאשר לבצע תיקון.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

לדעתי, בארץ שלנו ולא בדקתי את זה סטטיסטית.

רוב הרכבים שעל הכביש הם משנת 2000 ואילך.  (כמה רכבים יוצא לכם לראות על הכביש שגילם מעל 20 שנה?)

ברגע שב-5000 ש"ח+ אפשר להשיג רכבים משנת 2007 ואילך סופם ודינם של הרכבים הישנים יותר להיגרט.

 

פורסם

אני יכול לצלם לך את החניה של השכן - אתה תמצא שם רכב שנת 96 בסמוך לרכב שנת 88 ושניהם מדוגמים (שטח) 

 

ליד זה לשכן אחר יש קורולה 98 ולידה קיה ריו RS סדאן (בחיי) משנות ה90 זו ליד זו. 

 

אבל כן - רוב הרכבים בארץ אחרי 15 שנה כבר לא ממש רצויים - אף אחד לא רוצה להתעסק עם מכוני הרישוי ובטח ובטח כשכל תקלה שווה יותר כנראה מכל הרכב. 

 

בעיני אמינות ושרידות זה בעיקר נגזרת של קפדנות האחזקה מצד אחד ומצד שני איכות החומרים והתכנון של הרכב ע"י היצרן. 

 

רכב שתוכנן היטב, עשוי מחלפים שנועדו להחזיק שנים בלי כשלים ואלו שכן - זולים - אם יתוחזק בקפדנות יפגין אמינות וישרוד. 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

ג'יפים מדוגמים (יש לי 2 כאלו בחניה, מאמצע-סוף שנות התשעים, שווים ביחד כמו רכב מנהלים חדש) עולים יותר מרכב מיני-סופר מיני ולפעמים גם משפחתית חדשה, אם הם במצב טוב, ולמרות שיהיו להם 300 אלף+ קילומטרים.

פורסם

אולי במקום 30 רכבים ישנים תקנה לנד קרוזר אחד חדש וזהו?

2 ג׳יפים,רנו,פורד, קיה...לא חבל על המקום.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

אין לי רנו והלנד רוברים לא שלי :D

עריכה אחרונה על ידי EliC25
פורסם

כמצטרף חדש למועדון הצרפתיות (הכי סולידי בעולם גרנד פיקאסו 2015) אחרי עשור עם יפניות. ההשוואה עולה מאליה הסובארו או ההונדה הרגישו הרבה יותר חסונות ומוצקות. מחיקת כיתוב מלחצנים הפלסטיקה למשל שבפיקאסו מגלה סימני שחיקה (פנלים בצבע מט מתקלפים ומבריקים ולא זה לא רק אצלי) ריפודים שנראים פגיעים מאוד -והרכב שלי שמור עם ק"מ נמוך, וסה"כ בן 5. בסובארו בנות עשור + המצב היה טוב יותר. שלא נדבר על חלקים שמעולם לא שמתי לב לקיומם כמו מצערת ומכסה שסתומים שהלכו לעולמם בטרם עת.......

 

קיצר זה לא אגדה אורבנית. איכות גבולית +עומס מערכות וטכנולוגיה באירופאיות+עלויות אחזקה לא זולות= אמינות לא גבוהה שגוררת בתורה ירידת ערך שגוררת בתורה גריטה עקב חוסר הגיון כלכלי בתיקון.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 7 שעות, halperin96 כתב:

נניח לתקן אלטרנטור במאזדה 3 וסיטרואן סי 4 עולה סכום זהה של 2000 ש"ח.

המחיר שוק של הסיטרואן 3500 ושל המאזדה 6500.

איזו תתקן ואיזו תזרוק?

 

פונקציה של עד כמה צרות היו עם הרכב עד עכשיו, ומה היו העלויות.

 

אם רכב הפגין אמינות תעשייתית 10 שנים ופתאום הלך האלטרנטור, אין ממש הבדל כמה הוא שווה. אם אתה מרגיש שתיקון אלטרנטור יבטיח לך שקט לעוד כמה שנים, תתקן. או שתשים אלטרנטור מפירוק ותמכור.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

זה אתה.

בפועל לאנשים אחרים יש הבדל.

 

ושוב,אתה נכנס לפינות שאין איך לצאת מהן,כמה תקלות היו?כמה כסף עלו?האם זו פעם ראשונה/שניה/שביעית?

 

על כל כבר אפשר לבוא בעוד אלף התחכמויות.

אבל אי אפשר להכניס לתוך הדיון הזה גם פרמטרים של כמה אשתך עצבנה אותך באותו בוקר למרות שזו גם יכולה להיות סיבה להעיף את הרכב ולקנות אחד אחר.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

ברור שכככל שערכו של רכב גבוה יותר - הוא (כנראה) ישרוד יותר. אבל זה לא הפרמטר היחיד. כשלמישהו יש רכב ישן, ואין לאו כסף לרכוש אחד, לעיתים הוא יוציא יותר מהערך שלו כדי להשאיר אותו במצב נסיעה כי אין לו אלטרנטיבה.

 

מקרים אחרים הם שהעדר ידע גורם לאנשים לוותר על מכוניות בגלל תקלות של מה בכך. לאחד המנהלים בפורום יש שברולט אופטרה שהוא רכש ממני לפני כשנה וחצי, במחיר נמוך, ובידיעה שהוא יסע ברכב עד התקלה המשמעותית הראשונה - ויזרוק אותו.

 

לפני שבוע הוא שלח לי בוואצאפ את הסרטון הבא, תוך ציון העובדה שהתקלה המשמעותית (כנראה) הגיעה. התייעצות עם חבר מכונאי עם ניסיון רב העלתה את האפשרות שיתכן שמקור התקלה הוא יוניט שמן דפוק שעלותו...60 ש"ח.

 

יוניט שמן הוחלף - הרכב ממשיך לנסוע.

 

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
לפני 13 שעות, zvit כתב:

ברור שכככל שערכו של רכב גבוה יותר - הוא (כנראה) ישרוד יותר. אבל זה לא הפרמטר היחיד. כשלמישהו יש רכב ישן, ואין לאו כסף לרכוש אחד, לעיתים הוא יוציא יותר מהערך שלו כדי להשאיר אותו במצב נסיעה כי אין לו אלטרנטיבה

 

בדיוק המצב שהייתי בו עם הקסנטיה בזמנו - הייתי 5 שנים עם הנבלה, כי לא היה לי כסף למשהו אחר, ובמקביל הייתי מוציא אלפי שקלים על תיקון של חלק אזוטרי כזה או אחר פלוס 300-400 ש"ח על דלק בשבוע של נסיעות בין חדרה לנתניה.

 

במחיר של זה כבר יכולתי בקלות לקנות אוטו נורמלי יותר.

 

לפחות הפקתי כמה לקחים מהסיפור:

 

א) לדעת מתי לוותר.

ב) אין כסף - קח הלוואה, אבל אל תמשיך לשפוך כסף על נבלה בתקווה שיום אחד הכל יתוקן והתקלות יפסיקו.

ג) אוטו צריך לשרת אותך, ולא אתה אותו.

ד) אוטו מתחיל לעשות צרות - להעיף.

ה) סטיגמות לא באו יש מאין. בכל צחוק יש טיפת צחוק.

 

חזרתי על הטעות כמה שנים אחר כך עם המונדאו (כי אהבתי את דגם הזה שרץ בין 02-07), אבל אז כבר השכלתי להיפטר ממנה אחרי 9 חודשים (ו10 אש"ח על תיקונים, יש לי ליקוי למידה קשה 😬).

  • מעניין 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 6 שעות, yd b-4 כתב:

כמצטרף חדש למועדון הצרפתיות (הכי סולידי בעולם גרנד פיקאסו 2015) אחרי עשור עם יפניות. ההשוואה עולה מאליה הסובארו או ההונדה הרגישו הרבה יותר חסונות ומוצקות. מחיקת כיתוב מלחצנים הפלסטיקה למשל שבפיקאסו מגלה סימני שחיקה (פנלים בצבע מט מתקלפים ומבריקים ולא זה לא רק אצלי) ריפודים שנראים פגיעים מאוד -והרכב שלי שמור עם ק"מ נמוך, וסה"כ בן 5. בסובארו בנות עשור + המצב היה טוב יותר. שלא נדבר על חלקים שמעולם לא שמתי לב לקיומם כמו מצערת ומכסה שסתומים שהלכו לעולמם בטרם עת.......

 

קיצר זה לא אגדה אורבנית. איכות גבולית +עומס מערכות וטכנולוגיה באירופאיות+עלויות אחזקה לא זולות= אמינות לא גבוהה שגוררת בתורה ירידת ערך שגוררת בתורה גריטה עקב חוסר הגיון כלכלי בתיקון.

1. אני פחות מסכים עם האמירות הללו, למרות שהיו לי בעבר לא מעט יפאניות. לדעתי המכוניות החדשות עשויות טוב וחלק מהדברים שאתה נתקל בהם הם דברים שפשוט לא היו קיימים בעבר (בדגש על: גימורים רכים וכד'). פעם הכל היה פשוט וקשיח עם מראה פלסטיקי, היום מחפשים לתת לאנשים מראה יותר יוקרתי. מי שלא שומר או שמשתמש בחומרים אגרסיביים - יש לזה מחיר. לצערי בישראל פחות מקפידים על שמירה על רכבים.

2. עולם הרכב צעד ב 15 שנה האחרונות כמה צעדים מטורפים בכל מה שקשור לזיהום אויר. דיי קפצנו מיורו 3 ליורו 6.2 כאשר בדרך משתרכות מכוניות שכל שנת מודל שלהם יכולה להיות שונה לחלוטין מזו שקדמה לה.
להשוות רכב מודל 2015 (יורו 6 במקרה שלך) מול רכב בן 10-15 (יורו 3 במקרה הטוב) זה בערך כמו להשוות סקטים (גלגיליות לילדים) לאופניים חשמליים (אם יש פה מישהו שעוד יודע מה זה "סקטים").
קצב ההתקדמות המטורף הכניס את רוב היצרנים למצב שבו כמעט כולם צריכים לתקן ליקויים תוך כדי תנועה - מי שלא רוצה לתקן ו/או אין לו תקציב לפתח או לקנות מנועי טורבו קטנים או תיבות יעילות (כמו סובארו למשל) נאלץ להמשיך לשווק מנועים אטמוספריים פשוטים ויחסית חלשים וזוללי דלק.
 אף אחד לא נהנה מהמצב הזה ואף אחד לא באמת רוצה את זה, ולכן עושים את המקסימום בשביל לצמצם את זה - אבל קצב ההתקדמות והעמידה ביעדים הקשורים בתקני זיהום אויר, לא מותירים להם הרבה ברירות.

הישראלי המצוי, בחלק מהמקרים, אולי היה מעדיף להמשיך לנסוע על קונטסה או סובארו DL, אבל מה לעשות שהעולם מתקדם ול 99.999% מאיתנו אין הרבה ברירות אלא ליישר קו ולקנות רכבים מודרניים יותר ופחות מזהמים בשביל שנשאיר לדורות אחרינו מקום טוב לחיות בו.

איציק

  • מעניין 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...