Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2166 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 10 שעות, EliC25 כתב:

האם רק המנוע והגיר זהים או שגם שאר הרכיבים ברכב?

למיטב ידיעתי שאר הרכיבים גם כן.

שלושת הרכבים מיוצרים באותו מפעל בצ'כיה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
לפני 21 שעות, dorsht כתב:

בכוונה לקחתי אותו רכב (אחרי הכול ההבדלים הם בעיקר בסמל שמודבק לרכב ומעט שוני בעיצוב), אבל סביר להניח שאם תשאל אנשים שלא מבינים ולא יודעים שזה אותו רכב, תקבל תשובות שהטויוטה מצוינת ואמינה ושהפג'ו והסיטרואן זה זבל צרפתי ולא אמין.

מעבר לזה שהמחירון של הטויוטה גבוה יותר כמה שזכור לי, מעניין אותי לראות אם יש הבדלים בשרידות שלהם בעקבות המחיר. מבחינת אמינות הן צריכות להיות זהות כי זה אותו רכב.


שלושה רכבים זהים אומנם אבל מחירם כחדשים כלל לא היה זהה.
הטויוטה כחדשה יקרה מהשתיים האחרות ובפער ניכר.
אתם אומרים שהמחירון מכור? טויוטה עם גיר רובוטי לא קיבלה בראש במחירון?
זכורים לי הרבה רכבים שהם לא פאר הטכנולוגיה והאיכות שהמחירון שלהם נשאר גבוה. זכורים לי לא מעט רכבים עם אמינות טובה שקיבלו בראש מלוי יצחק. זכורים לי מעט רכבים שהצליחו לפרוץ את "תקרת הזכוכית" של לוי יצחק (3008 דוגמא טריה).
לא זכורים לי רכבים לא אמינים שהחזיקו מחירון אצל לוי יצחק.

המסקנה: רכב ששומר על מחירו אצל יצחק לוי -> רכב אמין
ברור, ברור שהוא דואג גם ללקוחות שלו, אבל עד גבול מסויים. הפוקוס דור 3 היא המסמר בארון של התאוריה הזו, כאילו הוא שומר על המחיר הגבוה ויהי מה. הפוקוס דור 3 הייתה הרכב הכי נמכר בארץ ובליסינג בפרט והיא נשחטה במחירון. בסוף אי אפשר לרמות את השוק. אפשר לתת לרכב אמין מחירון גבוה, אי אפשר לתת לרכב לא אמין מחירון גבוה.

ברור שיש הבדל בשרידות בגלל המחיר. אם יש רכב ששווה 3K וצריך לתקן אותו ב1.5K יהיה מי שיוותר. אם הרכב היה שווה 6K אז פחות יוותרו.

אז המחיר משחק תפקיד, אבל לא רק. יש גם עניין אחר, עד כמה הרכב משרת אותי הבעלים שלו. אם יש לך קורולה שנת 2000 ששווה 6K סתם אני זורק מספר ופתאום יש תקלה של 1.5K, אבל לפני זה היא נסעה בסדר גמור ואין לך צורך ברכב אחר אתה תתקן.
אם יש לך צרפתיה עם תקלה של 1.5K אחרי שלפני חודשיים שמת עוד 1.5K על הגיר AL4 שלה אתה פתאום תתחיל לחשוב מה לעשות...

אני נוטה לחשוב שהאסיתיות הישנות האלה מתקלקלות פחות וסובלות פחות מתקלות סדרתיות כמו בכמה רכבים אירופאיים. נתתי את הAL4 כדוגמה. התיבה הזו הורידה לא מעט רכבים מהכביש אני מניח. רכבים שהיו שווים גם 10K, רק כי אנשים קיבלו הצעות מחיר הזויות ממוסכים. היום זה גם סיפור לא זול אם הרכב שלך שווה 5K. בגלל שהתיבה הייתה כל כך נפוצה היא השפיעה על המון רכבים (רנו+פג'ו+סיטרואן).
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
לפני 20 דקות, farkash7 כתב:

טויוטה עם גיר רובוטי לא קיבלה בראש במחירון?

את האמת שלא עקבתי אחרי המחירון שלה מאז 2010 (ההורים שלי החזיקו אחת כזו),

אבל אני זוכר שנסענו ברכב 3 שנים והוא איבד קצת פחות מ-40 אלף ש"ח במחירון.

בפועל הוא נמכר 10-11 אלף ש"ח מתחת למחירון לטרייד אין, כי אף אחד בשוק הפרטי לא רצה לקנות אותו.

היונדאי i30CW איבדה בערך אותו דבר במחיר בפרק זמן דומה, אבל נמכרה בשוק הפרטי די בקלות במחיר טוב (אם אני זוכר טוב מחירון משוקלל מינוס טסט).

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 22 שעות, dorsht כתב:

בכוונה לקחתי אותו רכב (אחרי הכול ההבדלים הם בעיקר בסמל שמודבק לרכב ומעט שוני בעיצוב), אבל סביר להניח שאם תשאל אנשים שלא מבינים ולא יודעים שזה אותו רכב, תקבל תשובות שהטויוטה מצוינת ואמינה ושהפג'ו והסיטרואן זה זבל צרפתי ולא אמין.

מעבר לזה שהמחירון של הטויוטה גבוה יותר כמה שזכור לי, מעניין אותי לראות אם יש הבדלים בשרידות שלהם בעקבות המחיר. מבחינת אמינות הן צריכות להיות זהות כי זה אותו רכב.

 

גם כאן אני לא כ"כ מסכים, בדוגמא אחרת גם איפון מורכב בסין מה זה אומר לגבי האיכות?

יכול להיות שבמפעלי טויוטה יש הקפדה יתרה על איכות ההרכבה וחיבור החלקים, על פסילת חלקים שנראים אולי לא 100% רק 95% שבמפעלים אחרים ירכיבו כי אף אחד לא ישים לב, זה שכפתור הדלקת המזגן יתקלקל בעוד שנה לא נורא.

 

לא אומר שזה מה שקורה אבל יש מצב ולכן זה שמשתמשים באותה פלטפורמה זה לא מחייב.

פורסם

זה מיוצר באותו מפעל.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

נכון אבל לא סותר ההקפדה על איכות התוצרת יכולה להיות שונה,
ראה גם דוגמא של מסכי Led היום יש אולי 5 או 6 יצרנים של המסכים כל השאר קונים מהם (יוצר באותו מפעל) השאלה היא מה האיכות של הפאנל ונניל מהיכן מגיע המסך הספציפי ממרכז הלוח שיוצר (הלוח מיוצר גדול מאוד וחותכים אותו ) או מצדדיו וכו'.

×
×
  • תוכן חדש...