Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משה63

סיטרואן c4 2006 כיווץ קאליפר אחורי

Recommended Posts

שלום

אני באמצע להחליף רפידות בלמים לגלגלים האחוריים. כמובן שלצורך הכנסת הרפידות צריך לכווץ את הבוכנה (פיסטון). הרבה זמן ניסיתי לכווץ בכל מיני קומבינות (אין לי את הכלי הייעודי) ללא הצלחה פשוט לא זז מילימטר. ייאוש. חיפשתי קצת בפורום והתברר לי שהקאליפרים האחוריים אלו שמשולבים אם האנדברקס צריך לכווץ בסיבוב. בשרשורים ראיתי מחלוקת לגבי סיטרואן לאיזה צד צריך לסובב האם עם כיוון השעון או הפוך. או אחד עם כיוון השעון ואחד הפוך. אם למישהו יש ניסיון ברכב הספציפי הזה (רשום בכותרת)  לאיזה כיוון מכווצים אשמח לדעת. בנוסף אשמח לרעיון לקומבינה איך לכווץ ללא הכלי הייעודי 

נ.ב איזה נוזל בלמים צריך ברכב הזה dot 3 dot 4?

תודה רבה לכל המסייעים

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אופסס שכחתי לשאול גם כמה נוזל בלמים יש בסך הכל בכל המערכת 

תודה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי מישהו שלוחץ על הפיסטון עם כלי כמו מפתח צינורות ועם פלייר גדול מסובב את הפיסטון מהצד. זה קשה מאוד . עדיף לך לקנות שיהיה לך או לבקש ממישהו שיש לו או מוסך.

תפתח את הפקק של הנוזל בלמים זה יקל עלייך. 

לגבי הנוזל בלמים זה אמור להיות כתוב על הפקק של המיכל או בספר רכב. אם אתה משתמש בDOT 4 אתה יכול גם ב3.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הסיכויים שלא תצליח לכווץ את הבוכנות ללא המכווץ הייעודי, עדיף שתרכוש או תשאיל כזה ממישהו.

לגבי נוזל הבלמים, תרכוש ליטר נוזל (dot 4) ותתחיל מהחלפה בכוסית ואח"כ ניקוז של 150-200 מ"ל מכל קליפר.

 

 


citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה. לגבי איזה כיוון צריך לסובב יש למישהו מושג?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קח שפיץ פלייר, תפתח אותו שיתפוס בתוך השקעים של הבוכנה ותסובב עם כיוון השעון. כשאתה שם את הרפידה, שים לב שיש שם שני פינים שאמורים להכנס בחריצים האלה אחרת הרפידה תשב עקום!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 25 דקות, trademark כתב:

קח שפיץ פלייר, תפתח אותו שיתפוס בתוך השקעים של הבוכנה ותסובב עם כיוון השעון.

הפתרון הזה בחלק מהמכוניות לא עובד מכיוון שצריך גם להפעיל כוח לחיצה, מה שאם שפיץ פלייר אתה לא יכול לעשות.

 

 

פותח השירשור, אם אתה לא רוצה לשבור את הקליפר, תקנה את המכווץ היעודי. 


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לסובב עם כיוון השעון.

בדרך כלל בסט מכווצים ייעודי יש 2 מכווצים(עם ונגד כיוון השעון).

 

תרוקן את מיכל נוזל הבלמים, חבל שיישפך לך נוזל בזמן הכיווץ ובמילא אתה מחליף אותו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש מכווץ קליפר פשוט עם הברגה רגילה עם כיוון השעון (מתאים ל C4) שאפשר להזמין באינטרנט בכמה דולרים. אני חושב שגם בארץ אפשר לקנות כזה בחנויות כלי עבודה ברכב, במחיר לא בשמיים. 

 

Screenshot_20200705-172501(1).thumb.png.b483b80b97fecc4afc4373b47b2a7fbc.png

 


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי את הכלי ש BUKI מעליי המליץ, אם אתה רוצה להשאיל - אתה מוזמן.

 

בנוגע לכיווץ ללא הכלי - עבד לי פעם על 3008 (עניין זהה לחלוטין): להשתמש ב"קליבה" של נגרים (קטנה) ולאחר שאתה לוחץ את הפיסטון אתה צריך לתפוס אותו מהצד (אפשר עם פלייר או פלייר פטנט ק-ט-ן - אבל בזהירות שלא יפגע בגומיה) ולסובב עם כיוון השעון (סגירה). ככה כמה פעמים עד שהוא נסגר. לא לשכוח לפתוח את הפקק של מיכל נוזל הבלמים שיהיה לנוזל לאן לחזור...

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@איציק נ. תודה על ההצעה ותודה לכולם על התגובות. עדכון. לאחר מאמצים מרובים עם פלייר שפיץ (וקצת פציעות) כמו ש@trademark פה הציע הצלחתי לסובב את הפיסטון. לא לפני שרוקנתי את נוזל הבלמים הישן. מסקנא לא מומלץ בכלל זה קשה מאוד עם סיכוי סביר לפציעות בידיים עקב האחיזה הנמוכה מאוד של הפלייר ובריחתו מהשקעים. בנוסף שככל הנראה ללא ריקון הנוזל הישן או לכל הפחות פתיחת מכסה מיכל נוזל בלמים זה כנראה בלתי אפשרי

לפני 8 שעות, trademark כתב:

שים לב שיש שם שני פינים שאמורים להכנס בחריצים האלה אחרת הרפידה תשב עקום!

לאיזה פינים התכוונת. אכן יש על הרפידות שני פינים אבל על הקאליפר עצמו אין זכר לשקעים שבהם צריך לשבת הפין. אולי זה תלוי בדגמים?

בקשר למכווץ הייעודי. אם מישהו קנה איזה סט בזמן האחרון שמכסה את כל סוגי הקאליפרים הנפוצים לא מקצועי ל-DYI  במחיר זול אשמח לקישור

ושוב תודה לכולם

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפינים של הרפידה אמורים להכנס בחריצים של הבוכנה האלה שסובבת עם הפלייר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה זה תלוי בדגמים. כי אצלי הפינים שעל הרפידה לא בכיוון להתיישב על החריצים 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה אמור להעמיד את הבוכנה כך שהחריצים יעמדו בקו אופקי ואז הפינים של הרפידה משתלבים עם החריצים. 


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...