Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זכויות דייר (שוכר) מול ועד בית


raiden
שימו לב! השרשור הזה בן 1415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי.

אני שוכר דירה בבניין מרובה דיירים. משלם ועד בית.

בתקופה האחרונה קוראים דברים הזויים בועד. דברים לא מטופלים והבטחות לא מתקיימות (כך הבנתי מבעל דירה ומקבוצת ואטסאפ של הבניין) ולכן עקב כך, הונחתי על ידי בעל הדירה שלי לא לשלם ועד כרגע.

כמובן שקיבלתי מכתב עם חוב לועד (עם סכום מופלץ שאין לו שום סימוכין כי אני יודע לעשות חשבון והסכום שאני כביכול חייב פשוט לא עובד בעולם של מספרים טבעיים).

 

מפה לשם אני תוהה מה הזכויות שלי על מול הועד.

להבנתי אני לא רשאי להיות נוכח באסיפת דיירים וכן לבחור מי יהיה בועד ואילו סמכויות יהיו לו (הבנתי שרק בעלי דירות יכולים להיות נוכחים) ולכן אני מסיק שאין לי יכול להשפיע על הרכב והתנהלות הועד.

מה לגבי עניין החוב? האם אני זכאי לקבל קבלות על כל תשלום (הבנתי שהוראות קבע לא, רק צ'קים ומזומן - אשמח אם תתקנו אותי פה) ואם לא קיבלתי עד עכשיו האם אני זכאי לדרוש לקבל רטרואקטיבית?

האם אני זכאי לעיין בדוח הכנסות\הוצאות של הועד? האם יש לי SAY בעניין של הוצאות הועד או שרק בעל הדירה שלי משתתף בזה? האם אני אחראי משפטית באי תשלום הועד או שאם תיאורטית יפעלו נגדי סנקציות וכדומה אז בעל הדירה שלי יהיה אחראי כי הונחתי על ידו לא לשלם? (הערה: הבנתי שאי תשלום ועד הוא בגדול לא חוקי, וכמובן כל הנושא של אי תשלום לא נוח לי ואני כן מתכוון לעלות את הנושא הזה מול בעל הדירה שלי לקראת חודש הבא גם כי אני לא רוצה לצבור חוב גדול מידי).

 

אשמח לדעת כל דבר אפשרי כלפי הזכויות שלי והדרישות שאני יכול להציב לועד עם דגש על דרך להוכיח שהחוב שלי כלפי הועד מחושב בצורה לא נכונה. ואם יש לי גם SAY בעניין שלא התנהלות אז למה לא, אשמח לדעת על מה וכמה אני יכול להשפיעה בנושא הזה.

 

מיותר לציין שניסיתי למצוא מידע וחוץ מ"דמי ועד" באתר כל-זכות לא מצאתי מקבץ זכויות של דייר על מול הועד או חובות הועד כלפי הדייר.

 

תודה מראש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש חוק שנקראה חוק בתים משותפים. פרק 5 בו עוסק בניהול הבית המשותף, ועד כמה שאני (קורא עברית, אבל לא משפטית) מבין הוא מתיחס רק לבעלי הדירות. מתוך כך אני מסיק שהסכסוך הכספי של הועד צריך להיות עם בעל הדירה ולא אתך. אבל כדאי לקרוא את חוזה השכירות שלך, ולשקול ייעוץ של בעל מקצוע, לא של הדיוט מהפורום.

 

מכל מקום, יש עניין של ניהול ספרי החשבונות של ועד הבית שחייב להיות מסודר וחיב להיות מוצג באסיפת הדיירים השנתית. כנראה שמעילות בכספי ועד בית אינן דבר נדיר.

 

המלצה חמה - אל תשלם שום דבר במזומן, אלא רק בדרכים שניתנות למעקב ולתיעוד: העברה בנקאית, צ'ק, כרטיס אשראי או ביט\פייבוקס\פפר. ושמור את תיעוד כל התשלומים משך מספר שנים. לך תדע מתי מישהו יפול עליך. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה @sperial!

אבדוק את החוק שאתה מדבר עליו וכן עיין בחוזה שכירות פעם נוספת (אך לזכרוני לא רשום שם משהו מעבר ל"הדייר מתחייב לשלם ועד בית").

 

לגבי תשלום, אני אכן משלם בהוראת קבע (ולפני זה נראה לי צ'קים, אבדוק את זה גם) - אבל מעניין אותי הנושא של הקבלה. האם אני חייב לקבל קבלה בעת כל תשלום או שזה תקף רק לתשלום במזומן?

כמו כן לגבי ניהול ספרים והצגתם. האם שוכר רשאי לדרוש לעיין בספרי החשבונאות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוראת קבע זה דבר שאין שום קושי לעקוב אחריו - ההוראה היא לתשלום לחשבון ספציפי.

 

ועד הבית אמור לנהל חשבון מסודר, כאשר בבנק יש סוג חשבון ייעודי לועדי בתים.

 

בשנים שבהן הייתי ראש ועד בית ניצלנו את העובדה שאחת מהדיירות היתה מנהלת חשבונות כך שהמעקב היה מסודר, היה חשבון ייעודי וכל הוצאה דרשה חתימה של שני חברי ועד. אבל זה היה בניין קטן (7 דירות) וחדש כך שהניהול היה פשוט. בדירה הבאה היה מדובר ברב קומות בן 36 דירות, והיה שם איזה פנסיונר משפטן יותר ישר מסרגל שניהל את החשבונות, ושם היה מדובר בסכומים גדולים (גביה שנתית שוטפת של כ-130,000 ש"ח). הדוחות הכספיים היו מפורסמים באופן סדיר על לוח המודעות.

 

במבט לא מקצועי - אני בספק אם יש לך זכות לעיין בספרי החשבונות, שכן אין לך זכויות בדירה. זה עניינו של בעל הדירה. גם לא תקין שמכניסים אותך בתווך בסכסוך בין בעל הדירה לבין הועד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה יקרה אם לא תשלם ארנונה, מים, חשמל ? כנראה יפעילו סנקציות כלפיך.

עבור וועד זה שונה ? לא בטוח. מציע שתמתין לתגובה ממקור מוסמך כלשהו (ואם לא אז תפנה לייעוץ משפטי כמו שצריך)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה בעלי דירות מעבירים את החשבונות על שם הדייר. או לוקחים את הסיכון ומכניסים את המיסים כחלק משכר הדירה (להבנתי כיום זה מאד לא מקובל).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פותש שים לב שלפי חוזה השכירות אתה מחוייב לשלם. הצעתי היא שתתעד העברה של סכומי כסף בשווי דמי הועד ישירות אל בעל הבית, כדי שלא תתקיים הפרת חוזה מצידך.

 

לעניין הועד, כאמור חוקית הוא מתנהל מול בעלי הדירות, ובמידה מוגבלת מול שוכרים בעלי ייפוי כח. בעל הדירה יכול ליפות כוחך לבחון את דוחות הועד, וכן חובה לתת למשלם קבלה על כל תשלום.

 

יש עוד חוקים וכללים כמובן.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה רבה על התגובות!

 

@נהג מתחיל שאלה לגבי קבלות. ראיתי מידע באינטרנט שבמקרה של העברה בנקאית \ הוראת קבע - אין חובה לתת קבלה. האם זה נכון? אני משלם ועד בית בהוראות קבע - האם אני זכאי לדרוש קבלה (גם רטרואקטיבית)?

@stum זה קצת שונה, כמו שנמסיס אמר - שאר החשבונות הם על שמי ולכן סנקציות על אי תשלום יחולו עלי. לגבי ועד בית הנושא לא כזה ברור לי, מהשירשור פה עולה שאני לא צד בכל העניין ורק מתווך בין בעל הדירה לועד הבית ומשלם ועד מתוקף זה שאני מתגורר בדירה, אבל מכיוון שאין לי יכולת להשפיע על החלטות הועד (מה יתוקן ואיך יתנהל הכסף) ובכל מקרה כל דבר יעבור דרך בעל הבית שלי - אני מבין שאני לא חשוף לסנקציות אלה אם אני מפר את החוזה שלי מול בעל הבית (קריא - מחליט בעצמי לא לשלם ועד בית). תקנו אותי אם אני טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלנו בדיוק בגלל דברים כאלה החליטו בהצבעה של בעלי הדירות שרק בעלי דירות ישלמו ועד, מי שמשכיר ורוצה יחייב את הדיירים שלו בנוסף לדמי השכירות.

 

בעבר בדירה אחרת, בעיר אחרת, שבה שילמתי דמי ועד בתור שוכר קיבלתי קבלה, לא שילמתי בהוראת קבע

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצעתו של הנהג המתחיל טובה. הבעיה היא שאתה צריך להסכים על כך עם בעל הדירה. אחרת זו הפרת חוזה השכירות, שכן על מזומן לא תהיה לך קבלה ולך תוכיח ששילמת, ובאמצעים אחרים הוא עלול לא לאשר קבלת הכסף (למשל לא להפקיד המחאה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, raiden כתב:

הונחתי על ידי בעל הדירה שלי לא לשלם ועד כרגע

 

בעל הדירה הנחה אותך להפר את החוק. אסור לסרב לשלם מיסי ועד.
לגבי זכויות:
הוא יכול לתת לך ייפוי כח ליצג אותו באסיפת הדיירים ואז זכותך לקבל את כל המידע.
אם הועד לא מתפקד אפשר לדרוש כינוס ישיבת דיירים (צריך דרשיה של שליש מהדירות) ולבחור ועד חדש או לשכור חברה חיצונית.

ללא יפוי כח אתה יכול להיות נוכח בישיבה אבל לא להצביע. כן מותר לך להבחר לועד, אם אתה חושב שתוכל לעשות עבודה טובה יותר.

https://www.kolzchut.org.il/he/אסיפה_כללית_של_דיירים_בבית_משותף

http://www.shachal-adv.co.il/מעמדו-של-שוכר-בבית-משותף/

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסכים.

החוק הוא שבעל הדירה צריך לשלם את מיסי הוועד ולא השוכר.

כיוון שחובתו של השוכר לשלם את מיסי הועד נובעת מחוזה בינו לבין בכל הדירה, אני לא רואה שום מחויבות של השוכר לשלם.

 

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...