Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1870 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מי שלא יכתוב יותר.

 

זה לא משנה מי הורחק ומי יוחזר כל עוד תישמר תרבות דיון עם גבולות סבירים.

  • רעיון טוב! 3

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 19 שעות, יבגניפ כתב:

אבל מה עם מי שבונה על קריירה באקדמיה, ממשיך לתואר שני, מגלה שהוא ממוצע כשהוא כבר מושקע 7-8 בלימודים? מה עם מי שמגיע לשלב האחרון - דוקטורט - ואז מגלה שאין לו עתיד, כי המנחה שלו לא נחשב או לא מקושר מספיק, או סתם כי הוא עצמו פשוט חוקר מאוד בינוני? וזה הרוב, כי קריירה אקדמית היא מיתוס. כן, יש היסטוריונים ישראלים שפועלים גם באוניבריסטאות הכי נחשבות שיש בעולם. אבל הם בודדים. ומולם יש אינסוף דוקטורים שממלאים את בתי הספר, הספריות הציבוריות, מתפרנסים משיעורים פרטיים.

 

דיון מרתק!

אני לא מצליח לצטט הודעה אחרת שכתבת, בנוגע לאלה שכבר הגיעו לשלב הדוקטורט - ולא עושים 90 מעלות לכיוון ההנדסה, אבל מחפירה בזיכרון של כל מי שאני מכיר מעולם מדעי הדשא - תיארת את זה מדויק להפליא -

העולם של מדעי הדשא באמת מתחלק לאלה שהתחילו או סיימו תואר ראשון, הבינו שזה לא זה ועשו פנייה ב-90 מעלות, ולכאלה שמלמדים בשיעורים פרטיים ומתקיימים מכל מיני עבודות דוחק בעולם האקדמיה תוך כדי תהליך אינסופי של כתיבת דוקטורט. יש כזה דבר קריירה אקדמית אבל אני מכיר רק בודדים שהגיעו אליה באמת, יחידי סגולה או חתרנים מגעילים למיניהם...

 

אני מהיוצאי דופן שהגיעו לתואר שני ועשו תשעים מעלות להייטק בלי תואר, אבל במידה מסוימת אפשר להכליל אותי בקבוצה הראשונה - מעולם לא הייתה לי שאיפה לקריירה אקדמית, איכס. חשוב לציין שזה לא היה במדעי הדשא, אלא במדעי הישבן - לשבת יום יום מול הפסנתר ולהתאמן עד שיוצאת הנשמה בין גיחות לסיפרייה ושינון פרטיטורות לתזמורת.

חשבון הבנק שלי והדירה שלעולם לא תהיה לי אולי מצטערים על הבחירה במוסיקה - אני לא מצטער על כלום.

 

בהכללה גורפת, למתכנתים ואנשי המוצר המוכשרים ביותר שיצא לי לעבוד איתם תמיד היה איזה רקע, אקדמי או לא, אבל רקע כזה שהושקעו בו אלפי שעות, ב... כיוון אמנותי כלשהו, או אומנותי. מוסיקה, אמנות פלסטית, קולנוע.

 

חשוב לציין שההתרשמות והססטיסטיקה האישית שלי הם לא מדד לכלום ולא הוכחה לכלום, סתם הצגה של אפשרויות נוספות מעבר לתבנית של יאללה-טכניון-ברבאק-רכב-חברה-כסף-כסף-כסף.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 1 שעה, Blaz00r כתב:

כשנכנסים לפרופיל של כמגיא דרך טפאטוק יש אייקון של חסימה שאין אצל אחרים, אז כנראה הוא (?)

 

עכשיו רואים. 

איזה כייף לי :)

פורסם

אני מניח שזה שבטכניון מכוונים לכיווני תעסוקה מסויימים רק עוזר לי, כמעט-בוגר-מכללה פושט. 

כאחד גם רגע לפני סיום התואר אבל עם שנים של עבודה במפעל כפועל רצפת יצור ומנגד בניהול ושלל דברים אחרים, דווקא מתאים לי להיות הטכנולוג (או אחד מ...) של איזו חברה קטנה/בינונית בגודלה, לחקור פתרונות לבעיות שעולות, לנסות דברים חדשים עם לקוחות ותיקים ועוד.

נראה מה יהיה.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם (נערך)

@yor2 למה אתה מסלף את דברי? לא טענתי שכל מקבלי קצבת נכות עושים זאת כדי לתחמן את המדינה ו/או כיוון שהם עצלנים. הרי אם היה מדובר בכולם לא היו נכים, ולא היתה הצדקה לשלם להם קצבה.

 

טענתי, שיש אוכלוסיות כאלה, אנשים שמכל מיני סיבות מעדיפים להיות פרזיטים, ומנצלים מנגנון שנועד לסייע לחולים ופצועים לממש את העדפתם.

 

לגבי בחירת מסלול הכשרה - אנחנו חוזרים לדיון שהיה כאן לפני מספר חודשים לגבי בחירת מקצוע, פחירת מסלול הכשרה, יכולות (היה ויכוח עצום על הטיפוס ההומניסטי והטיפוס הריאליסטי, האם הם קיימים ומה מאפיין אותם).

 

צריך להכיר בכך שבני האדם לא נולדו שווים (להבדיל משווי זכויות, שאיפה לשוויון הזדמנויות וכו'), לא כל אחד נועד להיות מהנדס, רופא, כנר או סופר. לא כל מי שאינו מסוגל ללמוד חדו"א צריך להיות נידון לחיי דלות. בסופו של דבר כל אחד צריך למצוא למה הוא מסוגל, ומה מעניין אותו ולסלול את דרכו בהתאם. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 37 דקות, sperial כתב:

@yor2 למה אתה מסלף את דברי? לא טענתי שכל מקבלי קצבת נכות עושים זאת כדי לתחמן את המדינה ו/או כיוון שהם עצלנים. הרי אם היה מדובר בכולם לא היו נכים, ולא היתה הצדקה לשלם להם קצבה.

 

טענתי, שיש אוכלוסיות כאלה, אנשים שמכל מיני סיבות מעדיפים להיות פרזיטים, ומנצלים מנגנון שנועד לסייע לחולים ופצועים לממש את העדפתם.

 

לגבי בחירת מסלול הכשרה - אנחנו חוזרים לדיון שהיה כאן לפני מספר חודשים לגבי בחירת מקצוע, פחירת מסלול הכשרה, יכולות (היה ויכוח עצום על הטיפוס ההומניסטי והטיפוס הריאליסטי, האם הם קיימים ומה מאפיין אותם).

 

צריך להכיר בכך שבני האדם לא נולדו שווים (להבדיל משווי זכויות, שאיפה לשוויון הזדמנויות וכו'), לא כל אחד נועד להיות מהנדס, רופא, כנר או סופר. לא כל מי שאינו מסוגל ללמוד חדו"א צריך להיות נידון לחיי דלות. בסופו של דבר כל אחד צריך למצוא למה הוא מסוגל, ומה מעניין אותו ולסלול את דרכו בהתאם. 

sperial אני לא מסלף שום דבר 🖐️

זה מה שאבנתי מהכתיבה שלך. דבר שני כל אחד והבעיות שלו אם יכולתי לעבור הכשרה האיתי עושה זאת ועוד דבר תראה לי בחור בשנות ה20 שלו דופק על השולחן ואומר לא רוצה קיצבה רוצה שתסדרו לי עבודה 

בהצלחה 😎

עריכה אחרונה על ידי yor2

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם

אני לא מכיר אותך, אין לי מושג מה הנכות שלך, והאמת היא שהיא כלל לא העניין. 

 

לפי מה שאתה כותב אתה שייך לקבוצה שמקבלת קצבה בדין. רק אתה יודע האם אתה מסוגל ללמוד או לעבוד, או שהמגבלה מונעת זאת ממך. זה גם לא ענייננו. אבל זו בדיוק מטרת הקצבה: לאפשר קיום מינימלי גם למי שאינו מסוגל להתפרנס מעבודה בגלל נכותו.

 

לצערנו יש המנצלים את הקצבה הזו לרעה. המפסידים הראשונים הם אנשים כמוך, כיוון שהתקציב לקצבאות מתחלק על יותר אנשים.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, MadCat_LE כתב:

אני מניח שזה שבטכניון מכוונים לכיווני תעסוקה מסויימים רק עוזר לי, כמעט-בוגר-מכללה פושט. 

יש מכללות לא רעות בכלל.

ייצא לעשות שיעורים לסטודנטים בבראודה והשאלות שם דרשו ממני חשיבה והכנה מראש.

לפני כשעה, MadCat_LE כתב:

כאחד גם רגע לפני סיום התואר אבל עם שנים של עבודה במפעל כפועל רצפת יצור ומנגד בניהול ושלל דברים אחרים, דווקא מתאים לי להיות הטכנולוג (או אחד מ...) של איזו חברה קטנה/בינונית בגודלה, לחקור פתרונות לבעיות שעולות, לנסות דברים חדשים עם לקוחות ותיקים ועוד.

נראה מה יהיה.

זו גישה שמבחינת המון אנשים לא מקובלת.

אם אתה מהנדס אתה צריך להיות מהנדס,אין לך קשר לרצפת ייצור.

אתה יכול שלא להסכים,אבל בפועל כך זה עובד בהמון מקומות.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

אוי ואבוי למהנדס מכונות שחושב שאין לו קשר לרצפת הייצור בין אם הוא עובד משרד טכני/טכנולוג/R&D/you name it
והוא יבין את זה מהר מאוד בעבודה... וזה לא משנה באיזה תחום ואם רצפת הייצור הייצור היא חדר נקי או מה שרוב האנשים מדמיינים כששומעים רצפת ייצור.


Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם
לפני 10 דקות, BloodFist כתב:

אוי ואבוי למהנדס מכונות שחושב שאין לו קשר לרצפת הייצור בין אם הוא עובד משרד טכני/טכנולוג/R&D/you name it
והוא יבין את זה מהר מאוד בעבודה... וזה לא משנה באיזה תחום ואם רצפת הייצור הייצור היא חדר נקי או מה שרוב האנשים מדמיינים כששומעים רצפת ייצור.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אני עובד בחברה שרצפת הייצור בה זה הרכבות.

אין שום ייצור,ברגע שהוצאתי שרטוט ושלחתי אותו לקבלן לייצור נגמר האינטראקציה שלי עם החלק אלא אם כן יש בעיות בהרכבה או טלפון מהקבלן שמייצר.

במקום הקודם הייצור היה מטר ממני והייתי מסתובב שם המון,נתן לי המון תובנות לגבי איך עושים שרטוט שיהיה נוח לייצר,איך נותנים מידות ובכלל דרכים יעילות לתכנן חלקים.

 

אבל במקום הנוכחי דיי מראים לי שאפשר גם בלי.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

הרצון של בוגרי הנדסת מכונות ללכת לעבוד בחברות גדולות על פני מפעלים קטנים הוא מובן מאליו, אלו מקומות גדולים ומסודרים שיודעים להציע גם שכר טוב וגם בטחון תעסוקתי ומעטפת תומכת לעובדים (אוכל, הסעות, אירועים לכל המשפחה, ביטוחי בריאות). זה גם לא רציני לטעון שמפעל X יכול להתחרות עם אינטל ברמת השכר - אולי למהנדס צעיר ללא נסיון, אבל אחרי 10-15 שנים השכר באינטל מגיע למקומות מאוד גבוהים.

כמובן שיש לזה את הצד השני של המטבע - מהנדס מכונות באינטל מתעסק במשך כל הקריירה שלו באותו תחום ובאותה מכונה ואחרי כמה שנים הופך פשוט לא רלוונטי לתפקידים בתחומים אחרים בחברות אחרות. 


×
×
  • תוכן חדש...