Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2435 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא יודע לענות לך. יכול להיות שלא תצטרך להחליף שמן כל 7000 ק"מ.

 

 

בכל מקרה, לא ממליץ לקנות רכב דיזל מודרני לנסיעות אך ורק בעיר.

 

קח משהו היברידי או את אותו רכב עם מנוע בנזין.

 

 

פורסם

לגבי הקיים - רציתי להנות מהחיסכון בדלק, האמינות וכו'.

לגבי ה-C5 - הוא הזול ביותר בהיצע ומסתדר לי מבחינת מקדמה ותש' חודשיים בהתאם ל-"מבצע החדש" שלהם. במקרה, או שלא, יש להם 5 שנים אחריות ולכן אין לי בעיה לפרוס ל-60 חודשים. לא רוצה לעשות את זה לרכב שאחרי 3 נגמרת לו האחריות....

פורסם

אתה מתכוון להחליף את הדאסטר ב-c5, או שהיא בנוסף?

 

לא הבנתי את עניין האחריות ומשך התשלומים - רכב לא מתפורר לאבק ברגע שנגמרת האחריות. נראה לי שאתה קצת מפספס אם החלפת שמן במאות שקלים אחרי 7,000 ק"מ נראית לך אסון, אבל אתה מוכן לשלם ירידת ערך של סיטרואן חדשה ב-150,000₪ או יותר (ולא שאני יודע בכמה היא תרד, אבל לפחות על בסיס ניסיון העבר לסיטרואן יש ירידת ערך גבוהה יותר מאשר לטויוטה למשל).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

להחליף את הדאסטר.

 

הרעיון הוא לצמצם הוצאות עד כמה שניתן מלבד התזרים החודשי - קרי, 800 ש"ח לחודש, דלק וביטוח. אם במקום החלפת שמן פעם בשנה אני צרייך פעמיים - זה שיקול.

לגבי אחרי 3 שנים - חלילה, אף רכב לא יתפורר, אבל יש סיכוי לתקלות ואין ספק שהן לא יכוסו באחריות - קרי, עוד הוצאות פתאומיות ולרוב לא קטנות...אני טועה?

 

ודבר לא פחות חשוב, ההחזר החודשי הנמוך מתאפשר עקב הפריסה ל-60 חודשים...בפיג'ו למשל הפריסה נמוכה אבל רק ל-36...ככה שאחרי שלוש שנים אני צריך לשלם כ-50 אש"ח...

פורסם (נערך)
להחליף את הדאסטר.

 

הרעיון הוא לצמצם הוצאות עד כמה שניתן מלבד התזרים החודשי - קרי, 800 ש"ח לחודש, דלק וביטוח. אם במקום החלפת שמן פעם בשנה אני צרייך פעמיים - זה שיקול.

לגבי אחרי 3 שנים - חלילה, אף רכב לא יתפורר, אבל יש סיכוי לתקלות ואין ספק שהן לא יכוסו באחריות - קרי, עוד הוצאות פתאומיות ולרוב לא קטנות...אני טועה?

מאוד.

 

יש לך מושג כמה הפסדת על הדאסטר בכמה חודשים שהוא על הכביש? אני מעריך שמדובר בסכום של חמש ספרות (שלאו דוקא מתחיל ב-1). אתה מבין שעוד החלפת שמן פעם בשנה תהיה זניחה לחלוטין? גם תיקון פעם בשנה באלף או אלפיים שקל (וזה לאו דוקא המצב ברכב בן 3) יהיה זניח לעומת ירידת ערך של רכב חדש.

 

רכב חדש מפסיד ה-מ-ו-ן בירידת ערך. עשרות אלפי שקלים בשנה. בטח רכב חדש ב-150,000 ש"ח (ושוב, לא נעים להגיד, המותג לא מאוד מסייע בעניין הזה לצערי). אם אתה מחפש לחסוך, אתה עושה בדיוק את ההיפך.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

זה אני יודע אבל עושה בלית ברירה. אין לי שום דרך לקנות רכב חדיש (עזוב חדש) שמתאים לצרכים בלי להפוך את זה להרפתקאה בהחדר חודשי לא קטן ובטח שלא קרוב ל-800 ש"ח לחודש. זה גורר בהכרח הליכה אחורה כמה שנים טובות טובות ואז מה שאתה מקבל רחוק מלהיות להיט...

פורסם

ירידת ערך של c5 איירקרוס חדשה רחוקה (מאוד) מ-800₪ בחודש. אם תפרט מה הצרכים ומה התקציב, אולי אפשר יהיה להציע פיתרון זול יותר.

 

נכון, רכב משומש יכול להפתיע, אבל בממוצע הוא יעלה לך משמעותית פחות, בטח מסיטרואן ב-150,000₪.

 

בכל מקרה, אם אתה רוצה לחסוך, לפחות תישאר עם הדאסטר. ההפרש לכאורה בעלויות החלפת השמן הוא כל כך זניח שגם אם תחליף שלוש פעמים בשנה זה עדיין יהיה זול משמעותית מלהחליף עכשיו רכב.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
וה-C5 בתקן הישן או החדש?

 

בנוסף, ספציפית לגבי הדיזל - כיום יש לי דאסטר דיזל 2019 אוטומטית ואחרי 7K ק"מ נדלקה לי נורה של "זיהום". במוסך אמרו שבגלל שמהירות הממוצע נמוכה (אישתי רוב היום בעיר) אז המחשב לא באמת בודק את השמן אלא על פי המהירות הממוצע טוען שיש להחליף בעלות של מאות שקלים כמובן. מנסיון עם הפיג'ו, משהו כזה צפוי גם עם הפיג'ו? לטענתם אגב - כן...

 

יש לי פיג'ו 208 דיזל שנוסע בעיקר בעיר (חיפה), נסיעות קצרות מאד (בבוקר המנוע לא תמיד מגיע לטמרטורת עבודה עד שחונה). מתקרב ל 50,000 ק'מ. אין כל בעייה.

פורסם

לדעתי זה בתקן הישן.

 

בכל מקרה, לא רוצה יותר מדי להפוך את זה לעניין הדיזל - אבל יש לא מעט מוניות דיזל, גם דאסטר דיזל וגם רנו גרנד קופה שזה אותו מנוע כמו שלי, והבחור במוסך אמר לי שמוניות שעובדות 24 שעות בלי הפסקה ונוסעות בעיר מחליפות פעם ב-7000 ק"מ שמן וגם באופן יזום - לכן לא הבנתי איך הרכב שלי, שכן עושה פעם בשבוע או קצת יותר נסיעה בין עירונית לטיול עם הילדים ועובד בממוצע 30 דק' ביום הגיע לאותה סיטואציה.

פורסם

למה אתה לא בוחן לעצמך את הקיה נירו?

הרכב היברידי - חסכוני מאוד, מאובזר היטב בטיחותית ובכלל.

בעל 5 שנות אחריות גם כן ומחיר מעט נמוך מהC5 המדוברת.

שמירת הערך ככל הנראה תהיה טובה יותר, אין אוריאה או טיפולים יחודיים.

אפילו הברקסים נשחקים פחות עקב הבלימה הרגנרטיבית.

לדעתי העסקה תהיה מוצלחת יותר עבורך.

פורסם

כל הסיפור עם החלפת השמן כל 7000 ק"מ הוא לא משהו שחווית אותו באופן סיסטמטי. נכון לעכשיו זה חד פעמי, קרה רק פעם אחת (פעם ראשונה).

מה שאני מציע לעשות הוא כמובן להחליף את השמן, לאפס מונה, ולהמשיך לנסוע ולראות אם זה יחזור על עצמו עוד 7000 קמ.

אם כבר יש כאן משהו סיסטמטי שמפריע לך, אז הייתי חושב מה לעשות. בינתיים - ממשיך לנסוע.

 

וטיפ קטן ממני: טיפול שנתי אתה בכל מקרה צריך לעשות.

אם תצטרך לעשות עוד טיפול באמצע (בחישוב שנתי: ייקור של 50-60 שח בחודש להוצאה נוספת של 600-700~ שח) וה-50-60 שח האלו זה מה שישבור אותך, אז אתה בבעיה **מאוד** רצינית.

גם כשמדובר ברכב חדש, כיסים עמוקים זה משהו נדרש (הירידת ערך היא מטורפת, אתה אומנם לא מרגיש את זה פיזית בכיס בכל יום - אבל אתה משלם על זה לא מעט. סכומים כאלה ממש לא אמורים "לשבור אותך", בטוח שלא לכיוון של קניה של רכב יקר עוד יותר ואיבוד ערך מטורף עוד יותר).

 

איפה בדיוק ההיגיון שלך ? טיפול נוסף של 700 שח בשנה זורק אותך למכור את הרכב, להוסיף עוד *עשרות אלפי שקלים* (ולאבד אותם בצ'יק) רק בשביל להימנע מהוצאה נוספת של 700 שח בשנה (כ 50-60 שח בחודש) ???

 

כמו כן - אם הבעיה חוזרת על עצמה (ויש סיכוי שהיא לא) שקול לעשות טיפול אחד "בחוץ" בשמן עם תקן היצרן בשביל לצמצם עלויות - וטיפול שנתי בחברה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

האם הבעיה היחידה שיש לך עם הדאסטר היא נושא החלפת השמן?

בגלל זה לא מחליפים רכב אחרי פחות משנה.

אתה עומד להוסיף כחמישים אלף שקל, בשביל מה?

כמו שאמרו לך כבר, אם החלפת השמן חוזרת על עצמה בתדירות של 7000 ק"מ, בצע החלפה ואיפוס נורה במוסך מתמחה (ולא מורשה קרסו). יעלה לך חצי ולא יפגע באחריות.

תמיד ניתן לפנות לשירות הלקוחות של קרסו ולהתלונן על המצב. הרי בשום מקום לא צויין בפניך שהרכב דורש החלפת שמן בתדירות כזאת.

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

פורסם
למה אתה לא בוחן לעצמך את הקיה נירו?

הרכב היברידי - חסכוני מאוד, מאובזר היטב בטיחותית ובכלל.

בעל 5 שנות אחריות גם כן ומחיר מעט נמוך מהC5 המדוברת.

שמירת הערך ככל הנראה תהיה טובה יותר, אין אוריאה או טיפולים יחודיים.

אפילו הברקסים נשחקים פחות עקב הבלימה הרגנרטיבית.

לדעתי העסקה תהיה מוצלחת יותר עבורך.

 

אני נוהג בנירו באופן קבוע.

לכאורה רכב שיש בו הכל.

אבל - וזה אבל גדול.

בידוד הרעשים נוראי, אחרי 10 דקות בכביש בינעירוני יש לך כאב ראש ומצריך לשמוע מוזיקה בפול ווליום ולצעוק כדי לדבר.

המושב לא נוח לי, לא משנה מה, פשוט לא נוח, אני בחור גדול והגב התחתון שלי זועק.

המולטימדיה של הרכב די מעצבנת, האפל קר פליי מתנתק כל הזמן ומצריך ממני להתעסק בנייד שוב ושוב (זה לא קורה בסיטרואן C3 שלי)

לגבי כל השאר- אין תלונות על הרכב.

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020


×
×
  • תוכן חדש...